iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad-rond streaming diensten probleem (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/174859-ipad-rond-streaming-diensten-probleem.html)

Remsie 03-11-16 11:36

iPad-rond streaming diensten probleem
 
Beste mede apple liefhebbers,na enige tijd speurwerk te hebben verricht op het net,
Probeer ik nu jullie hulp aan te roepen!
Sinds zaterdag heb ik een ipad pro aangeschaft,nadat mn vorige ipad het begeven had en een kortstondige overstap naar android en deceptie was.
Omdat ik veel streaming diensten gebruik leek mij het grote scherm ideaal,en ben vol enthousiasme gaan installeren.
Nou heb ik heb ik het volgende probleem bij zowel Horizon app als Netflix app.

Even start de stream en naar een paar minuten valt volgens mij het internet weg en stopt de stream(Wi-Fi tekentje bovenin scherm blijft aan).
Bij mn Iphone 7 op dezelfde ios versie heb ik daar geen last van,
Overigens werkt het gewone internet wel!
Alvast bedankt voor de hulp

Gonus 03-11-16 11:54

Wat heb je allemaal al geprobeerd om het op te lossen?

Remsie 03-11-16 12:11

Hallo,
De basis dingetjes zeg maar,
*Ik heb de iPad op de laatste iOS staan
*heb
*Apps opnieuw geïnstalleerd.
*Wi-Fispot aangezet en via dat netwerk (dus niet thuisnetwerk) verbinding gemaak.
Instellingen nagekeken
*Modem gereset.

Ik heb contact gehad met Ziggo en deze heeft alles nagekeken en stuurt mij een nieuwe modem op,alleen lijkt het mij sterk dat dat zal helpen.
Op Mn andere apparaten werkt het naar behoren vandaar
Gr Ramsie

Gonus 03-11-16 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Remsie (Bericht 1027464)
Hallo,
De basis dingetjes zeg maar,
*Ik heb de iPad op de laatste iOS staan
*heb
*Apps opnieuw geïnstalleerd.
*Wi-Fispot aangezet en via dat netwerk (dus niet thuisnetwerk) verbinding gemaak.
Instellingen nagekeken
*Modem gereset.

Ik heb contact gehad met Ziggo en deze heeft alles nagekeken en stuurt mij een nieuwe modem op,alleen lijkt het mij sterk dat dat zal helpen.
Op Mn andere apparaten werkt het naar behoren vandaar
Gr Ramsie

Tip: Vermeld dit in het vervolg gelijk eventjes. En update je profiel ;)

Heb je de iPad al eens gereset?
En wat gebeurt er als je de iPad verbindt met een ander Wi-Fi netwerk? (Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met "Wi-Fispot aangezet en via dat netwerk (dus niet thuisnetwerk) verbinding gemaak."

Guest-20180925190238 03-11-16 12:19

Streaming maakt gebruikt van het UDP (User Datagram Protocol). Dat is een "connectionless" protocol zonder foutcorrectie. Op de verbinding modem/router <-> Ziggo netwerk zal dat wel perfect werken. Op de verbinding modem/router <-> iPad zal dat niet perfect werken als er veel interferentie op de Wi-Fi frequentie is.

Als je absoluut de 2.4 GHz band wil gebruiken dan zet de Wi-Fi router op kanaal 1 of 13. Of gebruik de 5 GHz band.

Remsie 03-11-16 12:25

Beste Gonus bedankt voor de tip ;)
Had ik beter direct kunnen doen inderdaad :)

Wi-Fi spot is een extra Wi-Fi kanaal waar iedereen die een ziggo abo heeft automatisch inlogt (als zij Wi-Fi spot ook aan hebben staan) dit geeft hetzelfde probleem
Als ik van Mn telefoon een hotspot maak werkt het overigens prima!

Thimosa,bedankt voor je reactie!
Kun jij vertellen hoe ik dat kanaal aanpas?ik heb begrepen dat 5ghz niet op alle apparaten werkt vandaar

Guest-20180925190238 03-11-16 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Remsie (Bericht 1027467)
Kun jij vertellen hoe ik dat kanaal aanpas?ik heb begrepen dat 5ghz niet op alle apparaten werkt vandaar

Ik ken die Ziggo modem/router niet. Dus daar zal iemand anders moeten helpen. De iPad werkt sinds de iPad 1 op 5 GHz. De iPhone sinds de iPhone 5. Moderne modem/routers kunnen simultaan op 2.4 en 5 GHz werken.

Pleur 03-11-16 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Remsie (Bericht 1027467)
Beste Gonus bedankt voor de tip ;)
Had ik beter direct kunnen doen inderdaad :)

Wi-Fi spot is een extra Wi-Fi kanaal waar iedereen die een ziggo abo heeft automatisch inlogt (als zij Wi-Fi spot ook aan hebben staan) dit geeft hetzelfde probleem
Als ik van Mn telefoon een hotspot maak werkt het overigens prima!

Thimosa,bedankt voor je reactie!
Kun jij vertellen hoe ik dat kanaal aanpas?ik heb begrepen dat 5ghz niet op alle apparaten werkt vandaar

Ik had dit probleem juist toen ik die Wi-Fi spots aan had staan. Dat zorgde bij mij juist voor deze problemen in het verleden.

Remsie 03-11-16 13:51

OK kan proberen deze weer uit te zetten

Gonus 03-11-16 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Remsie (Bericht 1027467)
Wi-Fi spot is een extra Wi-Fi kanaal waar iedereen die een ziggo abo heeft automatisch inlogt (als zij Wi-Fi spot ook aan hebben staan) dit geeft hetzelfde probleem

Als ik het goed begrijp maak je dan dus nog steeds gebruik van dezelfde modem/router om naar het internet te gaan.

Om uit te sluiten of het daar aan ligt zou je eens kunnen proberen om de iPad op een compleet andere internet verbinding te connecteren (liefst ook iets anders dan Ziggo).
Als op de andere internetverbinding het probleem niet optreedt weet je in ieder geval zeker dat het in je thuisverbinding zit en kun je daar op concentreren. En wellicht helpen de stappen die Timosha beschrijft dan...

iPhoneAlot 03-11-16 22:48

Ik heb sinds kort een Ziggo-modem. Die Wi-Fi-spots moet je in huis niet gebruiken om te streamen. Ik heb de indruk dat daar beperkingen zijn ingebouwd. De beste oplossing is om de 2,4 en 5 GHz-banden een eigen naam en wachtwoord te geven. In de iPad-instellingen geef je voor het 2,4 GHz-netwerk dan aan 'Vergeet dit netwerk'.
Ter illustratie: op 2,4 GHz heb ik per dag wisselende snelheden, met maximaal 40 MBits. Op de 5 GHz-band stabiel 300+ MBits.

Beech43 06-11-16 22:42

Bij sommige streaming-apps stopt deze als de iPad in rust gaat. Is het probleem er ook als je die op "Nooit" zet ?

Remsie 07-11-16 06:29

Inmiddels lijkt het te werken!:)
Nieuwe router erachter gezet en tot nu rondloopt hij als een zonnetje👍


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:12.