//

iPad Air 2 kopen anno 2017

iPad Air 2 kopen anno 2017 discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn iPad 4 begint langzaam te werken, tot in die mate dat het echt vervelend wordt. Een nieuwe iPad dringt zich op. Maar als ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-12-16, 15:22
piroleco piroleco is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 13
Standaard iPad Air 2 kopen anno 2017

Mijn iPad 4 begint langzaam te werken, tot in die mate dat het echt vervelend wordt. Een nieuwe iPad dringt zich op. Maar als ik het aanbod bekijk dan zie ik een iPad Air 2 die nog redelijk duur geprijsd is (voor de leeftijd) maar die in 2017 drie jaar oud wordt... Andere optie is de ipad Pro maar die is te duur en is overkill voor wat ik nodig heb.

Is de ipad Air 2 niet gewoon te oud om nu nog nieuw te kopen? of is die intern in de loop van die bijna 3 jaar geüpdate geweest? Enig advies? Ik vind meer dan 500 EUR betalen voor een 3 jaar oude ipad een beetje een raar gevoel hebben ...

thnks!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-12-16, 16:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piroleco Bekijk bericht
Is de ipad Air 2 niet gewoon te oud om nu nog nieuw te kopen?
De iPad Air 2 gebruikt een een A8X 64-bist processor. Die processor zal in 2017 écht niet trager zijn dan op 16 oktober 2016 toen dat toestel gereleased werd.
  #3  
Oud 21-12-16, 16:21
piroleco piroleco is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De iPad Air 2 gebruikt een een A8X 64-bist processor. Die processor zal in 2017 écht niet trager zijn dan op 16 oktober 2016 toen dat toestel gereleased werd.
Hey Timosha, de ipad air 2 is toch gereleased in oktober 2014 ? dat is waarom het ik twijfelde... of is die hardwarematig geüpgrade in 2016 ?
  #4  
Oud 21-12-16, 16:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piroleco Bekijk bericht
Hey Timosha, de ipad air 2 is toch gereleased in oktober 2014 ? dat is waarom het ik twijfelde... of is die hardwarematig geüpgrade in 2016 ?
Ja, sorry 2014. Typo. Maar aan het principe verandert er niets.

Voorbeeld: wij hebben hier nog een Mac Pro Mid 2012. Met een 12 Core Xeon processor en 64 GB RAM. Volgens sommige Hollandse deskundologen en expertogogen op iKul(tuur.nl) is dat ding absoluut verouderd en veel te traag. In zijn vrije tijd zoekt dat verouderde ding naar zwaartekrachtgolven voor het Einstein@Home project.

Laat je aub niet gek maken omdat iets een paar jaar oud is. En zeker niet door door roeptoeters.
  #5  
Oud 21-12-16, 16:32
piroleco piroleco is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ja, sorry 2014. Typo. Maar aan het principe verandert er niets.
Ja je hebt eigenlijk wel gelijk. Ik dacht gewoon aan de toekomstige iOS-updates die misschien weer wat meer capaciteit vragen waardoor het toestel te snel zou "verouderen"... Maar idd, op zich blijft het een sterke processor. Bedankt alleszins voor de info!
  #6  
Oud 21-12-16, 20:50
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Hoe lang is je iPad 4 traag?

Ik weet dat het mode is om het bij iedere iOS update te roepen, maar bij mij is dit model pas heel recent (iOS 10.2) super traag, terwijl ik daarvoor geen enkel probleem met de snelheid had.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #7  
Oud 03-01-17, 11:22
piroleco piroleco is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Hoe lang is je iPad 4 traag?

Ik weet dat het mode is om het bij iedere iOS update te roepen, maar bij mij is dit model pas heel recent (iOS 10.2) super traag, terwijl ik daarvoor geen enkel probleem met de snelheid had.
Bij mij is het ook relatief recent (enkele maanden)... blijven hangen, duurt lang om app te openen, enz... gewoon niet meer leuk om mee te werken...

Mijn vraag is ook recent in een youtube filmpje beantwoord geweest en daarin zeiden ze ook dat het nog een goed ipad is om nu aan te kopen...

dus wordt waarschijnlijk ipad air 2...

thnks voor de info
  #8  
Oud 03-01-17, 11:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piroleco Bekijk bericht
dus wordt waarschijnlijk ipad air 2...
Een goede keuze (denk ik).

Ik heb hier nog een iPad Air (64-bit A7/M7) voor testdoeleinden met iOS 10.2.1 Beta 2. Dat ding is nog steeds snel. En de apps die ik voor hun ontwikkelaars test zijn niet de simpelste. Star Walk 2, Solar Walk 2, Infuse 5 en Day One 2 (met > 10.000 entries en > 7000 foto's).
  #9  
Oud 17-09-17, 08:23
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik zit met dezelfde afweging, zij het nu een paar maanden verder.

Een splinternieuwe iPad 2017 Wi-Fi 32GB is ong 400,- euro.

Een keurig net exemplaar van de iPad Air 2 32GB is tweedehands voor zo'n 300,- te vinden. Met een beetje mazzel nog niet ouder dan 2 jaar (dus nog met ietsje garantie) en soms voor die prijs lukt het ook om een cellulair exemplaar te vinden.

Ik meen me te herinneren toen de iPad 2017 uit kwam dat de kritiek was dat er nauwelijks sprake was van een vooruitgang technisch. Echter is dat wel goed te praten door de prijsverlaging destijds van zo'n 500 euro naar 400 euro.

Wat zouden jullie adviseren? Ik ben een beetje geneigd voor de iets goedkopere iPad Air 2 te gaan, mede ook door z'n dunnere afmetingen en lager gewicht.
  #10  
Oud 17-09-17, 09:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb hier nog steeds die "oude" iPad Air (1). Dat test toestel heeft de hele iOS 11 Beta fase meegemaakt. Nu draait er iOS 11 GM op.

iOS 11 (en voorheen iOS 11.3.3) met het APFS bestandssysteem heeft dat "oude" toestel nog een beetje sneller gemaakt. De iPad Air en Air 2 hebben 64-bits processoren en processoren worden niet trager. Een iDevice kan in de loop van de tijd wel iets trager worden door oneindig veel OTA updates. Dat probleem kan opgelost worden door een herstel met iTunes. Door zo'n herstel wordt dat "patchwork" verwijderd en vervangen door een nieuw disk image.

Hetzelfde zou moeten gelden voor de iPad Air 2. Ik denk bijgevolg dat de iPad Air 2 nog steeds een zeer goede keuze is.
  #11  
Oud 17-09-17, 11:33
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Al een tijdje overweeg ik ook een nieuwe iPad aan te schaffen. En ik dacht ook,aan een Air 2. Niet omdat ik problemen of zo met men huidige iPad Air maar zou deze aan een van men kinderen laten. Echter zag ik gisteren dat de Air 2 niet meer aangeboden wordt in de Apple store, enkel nog de nieuwe iPad 2017 versie kun je daar bestellen. Deze is wel wat goedkoper, wat op zich altijd wel leuk is. Maar bij het nakijken van de spec zag ik dat de iPad 2017 geen gelamineerd scherm bezit zoals de Air 2 en ook geen antireflectiecoating heeft. En dus minder geschikt zou zijn om buiten te gebruiken. Allemaal volgens een paar artikelen die ik daarover zag. En dus daarom toch even de vraag hier, wat is daar vanaan en wat is jullie ervaring daarmee?

Mvg, Vic
  #12  
Oud 18-09-17, 10:25
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Hey Vic dat was precies ook mijn ontdekking. Van dat gelamineerd scherm. Verder is de dikte toegekomen, alsook het gewicht. En batterij duur hetzelfde gebleven. Dus behalve de lagere prijs en dat ie nieuwer/jonger is, geen reden om te upgraden....

Vandaar dat ik ook wilde gaan voor de iPad Air 1 of 2 (liefst de 2 dan maar, dan kan ik hopelijk vooruit)
Helaas alleen 2e hands verkrijgbaar dus dat is wel even extra werk en klein beetje risico (ik ga altijd in persoon langs, maar he je kan alles testen maar soms zie je toch iets over het hoofd of waar je langer voor nodig hebt om achter te komen is mijn ervaring)

@Timosha, bedankt voor je advies / onderschrijving van het feit dat een Air 2 een goed alternatief is heden ten dage.
Het klopt dat iPad's (de processoren) niet langzamer worden, maar ik doel natuurlijk op de prestaties van nieuwere iOS versies waarvoor in de regel geldt dat je prestaties inlevert ten koste van oa nieuwe functies en veiligheid. Ken je dat gevoel dat je een nieuw gelanceerd Apple apparaat koopt en 'blown away' bent door de snelheid totdat je een paar jaar later een paar iOS versies verder bent en zit na te denken over toch maar weer een nieuwe iPhone omdat de huidige met de nieuwste iOS zo traag is geworden....

Ik heb na persoonlijke ervaringen van iOS 4 op iPhone 3G, iOS 7 op iPhone 4 en vanaf iOS8 (nu 9) op de iPad mini een beetje tabak van de merkbaar langzamer geworden iDevices. Ook na de tips om ze (dfu) als nieuw toestel te herstellen (geen reservekopie terugzetten) mvb iTunes op de desktop.

Dus vandaar altijd het dilemma dat mijn aanname is dat een recenter/jonger Apple apparaat nog iets langer 'vlot' blijft bij toekomstige iOS updates... Maar deze iPad word privé (de mini is van mijn werkgever die moest ik verplicht updaten) dus ik kan er natuurlijk net als mijn huidige iPhone voor kiezen om die iPad air op iOS 10 of 11 te laten staan

Laatst gewijzigd door ballegooier; 18-09-17 om 11:09.
  #13  
Oud 18-09-17, 14:20
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Dank u voor deze reactie, voorlopig zie ik dat de Air 2 nog wel door een paar authorized reseller in Belgie aangeboden, dus daar zou ik blijkbaar nog terecht kunnen.

Niemand die zijn ervaring wat betreft het niet gelamineerd scherm zonder antireflectiecoating wenst te delen?

Mvg, Vic
  #14  
Oud 21-09-17, 13:20
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Traagheid heb ik nog helemaal geen last van op mijn iPad 4.
Al moet ik eerlijk erbij zeggen dat ik hem al een tijdje niet meer geupdate heb.
__________________
iPhone 3 R.I.P., iPhone 4,iPad 4, iPhone 5, iPhone 5S, iPhone 6S, iPhone6S Plus, iPhone 7 Plus, iPhone 11 Pro
  #15  
Oud 02-10-17, 14:46
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer Bekijk bericht
erbij zeggen dat ik hem al een tijdje niet meer geupdate heb.
Jij zit nog op iOS 8 met je iPad 4? Dan lijkt me evt traagheid idd wel mee te vallen.
Mijn iPad mini werd merkzaam trager nadat iOS 7 plaats moest maken voor iOS 8 en daarna iOS 9 (hogere iOS word niet meer ondersteund)

Ik heb mezelf een goed exemplaar van de iPad Air 2 kunnen vinden. Weliswaar een iets te duur model maar dat komt vanwege de grote opslag (64GB) en dat ie uitgerust is met cellulair (3G/4G)

Apparaat is dit jaar nog omgeruild in de Apple Store (aantoonbaar) dus ik zie het zo dat ik een praktisch nieuwe iPad Air 2 heb.

Moet zeggen: voelt wel gek om een bedrag bijna gelijk aan de (goedkoopste) nieuwprijs van een iPad 2017 met 2jr garantie uit te geven aan een iPad die in 2014 uit kwam (alweer 3 bijna 4 jaar geleden!) zonder enige garantie.

Ik ben er iig zeer content mee, de Air is een heel licht en dun apparaat vergeleken met andere modellen, wat ik als een groot voordeel zie.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 07-10-17 om 21:34.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen nieuwe ipad (air 3) aangekondigd. Welke nu te kopen ? d3Nv3R iPad algemeen 0 09-09-16 14:04
Refurbished iPad Air kopen nog de moeite? Tigerx95 iPhone algemeen 8 20-09-15 16:59
iPad Air kopen op Black Friday 2013 Verouden3 Koopinformatie Nederland 16 30-11-13 08:35
iPad Air kopen of niet? carolmjj iPad algemeen 10 14-11-13 02:38
iPad air kopen in Rotterdam avinassh iPad algemeen 0 23-10-13 15:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:12.