//

touch ID werkt niet meer

touch ID werkt niet meer discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds enkele dagen werkt mijn vingerafdruk blijkbaar niet meer om mijn iPad weer op gang te krijgen na enkele minuten stilstand. Ik moet telkens weer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-01-17, 22:25
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard touch ID werkt niet meer

Sinds enkele dagen werkt mijn vingerafdruk blijkbaar niet meer om mijn iPad weer op gang te krijgen na enkele minuten stilstand. Ik moet telkens weer mijn code ingeven. Nochtans staan er 2 vingerafdrukken van mij en 2 vingerafdrukken van mijn vrouw geregistreerd , maar geen enkele doet het nog. Ik heb niets in de instellingen veranderd. Hoe los ik dat op ? Misschien is het één van die kleine details na een update waar een mens overkijkt ...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-01-17, 21:56
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard

Opgelost.
IK heb de 4 oude vingers verwijderd en nieuwe aangemaakt en alles werkt weer normaal. Ik vraag me nog wel steeds af wat de oorzaak was , een update ,iets anders ?
  #3  
Oud 20-01-17, 09:39
Caspar Verhaagen Caspar Verhaagen is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 33
Standaard

Mogelijk wat vet op de sensor? Jouw probleem ook al eens gehad. Na schoonmaken sensor reageerde hij weer op mijn vinger.
  #4  
Oud 20-01-17, 17:45
harmjan harmjan is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 129
Standaard

Ik heb kantoor vingers lol, na een paar dagen klussen dus vingers vuil afgeschaafd etc, dan ook geen reactie op touch ID
  #5  
Oud 24-01-17, 12:11
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard

Ik zal de sensor eens oppoetsen , want nadat ik al mijn vingers en die van mijn vrouw gewist had en nadat hij opnieuw werkte , was het een dag nadien weer hetzelfde. Ik heb sindsdien al een tiental malen de vingerafdrukken gewist en opnieuw ingevoerd maar na een dag blijkt hij alles weer vergeten te zijn. En dat zowel de afdrukken van mij als die van mijn vrouw.
Als de sensor vuil was, maar dat is hij echt niet, , zou ik denken dat hij ook dezelfde dag niet zou reageren . Ik klus ook niet veel maar het is wel vreemd dat hij bij mijn vrouw dus hetzelfde doet.
Lijdt mijn iPad misschien wat aan geheugenverlies ? Dus tot nu toe moet ik elke dag opnieuw mijn code inzetten en heb ik dus niets aan die mooie touch-ID.
  #6  
Oud 25-01-17, 15:42
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Wellicht vergezocht, maar gebruiken jullie beiden dagelijks een handcrème? Dat zou de dagelijks wisselende vingerafdrukken kunnen verklaren...
__________________
Privacy? Ik heb niets te verbergen, maar dat gaat niemand wat aan!
  #7  
Oud 28-01-17, 19:30
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard

Ja , dat gebeurt bij het werken in de tuin bij deze koude temperaturen inderdaad regelmatig. Dus misschien niet zo ver gezocht.
We gaan in elk geval eens proberen om het enkele dagen niet te gebruiken nu het warmer wordt deze week.
  #8  
Oud 30-01-17, 14:08
25wilma 25wilma is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 82
Standaard

Bij mij het zelfde op mijn iPhone SE. Gebruik geen hand crème,maar mijn vinger afdrukken zijn niet duidelijk. Weet niet hoe ik het anders kan omschrijven. Neem aan dat dit bij mij de reden is.
  #9  
Oud 30-01-17, 19:04
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard

De oplossing van IphoneAlot lijkt te werken. Ik heb nieuwe vingerafdrukken ingezet van mijn middenvinger die veel minder geleden heeft onder mijn werk van de laatste weken. Door dagelijks houthakken met een zware bijl in de koude en vochtige temperaturen waren voor al mijn duim en wijsvinger die ik ingesteld op mijn iPad erg ruw en vol kloven gekomen hetgeen ik probeerde op te lossen door handcreme.
De vingerafdruk van die middenvinger heeft nu toch enkele dagen stand gehouden. Hopelijk blijft dat zo.
  #10  
Oud 04-02-17, 18:28
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard

Dus enkele dagen getest , en , IphoneAlot , je had blijkbaar gelijk. Misschien niet enkel door de handcreme maar daarmee samenhangend door de beschadiging van de vingerafdruk van mijn duim. De bij het werk weinig gebruikte middenvinger functioneert zonder probleem.
Met zo'n beschadigde vingerafdrukken zal ik maar geen reisje naar de USA plannen ...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Touch id werkt ineens niet meer.. Scott10 iPhone algemeen 4 15-05-16 13:14
Touch ID werkt niet meer BfromB iPhone algemeen 3 11-12-13 19:02
Touch ID werkt niet meer goed bigboy52 iPhone algemeen 8 11-11-13 15:36
ipad 2 16 gb touch werkt niet meer frerodes iPad algemeen 5 10-04-12 12:39
touch scherm werkt niet meer edelman iPhone algemeen 1 23-07-10 11:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:11.