iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad 4 Wi-Fi blijft herstarten (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/175469-ipad-4-wifi-blijft-herstarten.html)

master51 29-01-17 15:59

iPad 4 Wi-Fi blijft herstarten
 
Beste,


Ik heb een iPad 4 16GB Wi-Fi en een software update is mislukt (denk ik). Nu wanneer ik de tablet wil aanzetten blijft de tablet alleen maar opnieuw opstarten, dus het Apple icoontje komt en gaat. Nu heb ik de iPad in DFU modus gezet en geprobeerd te resetten met iTunes zonder resultaat, ik krijg dan o.a. de code 4013 te zien. Ook het herstellen met bijvoorbeeld PhoneDoctor software mislukt.
Hebben jullie zo enig idee wat dit kan zijn, en of dit nog te repareren is voor een redelijke prijs? Of is de iPad gewoon afgeschreven?
Graag hoor ik van jullie.


Met vriendelijke groet,
Master51

XIII 29-01-17 16:42

Dit al allemaal geprobeerd?

https://support.apple.com/nl-nl/HT201444

master51 29-01-17 18:42

Ja daar heb ik op gekeken en uiteraard geprobeerd. Ook dit helpt helaas niet. Wat mij wel opvalt is dat wanneer ik doctorphone gebruik het percentage van het installeren 1x tot 77% kwam en er daarna een foutmelding kwam. De andere keren dat ik het heb geprobeerd stopte hij rond de 55%. Wel vreemd dus...

Guest-20180925190238 30-01-17 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door master51 (Bericht 1029717)
Wel vreemd dus...

Dat is niet vreemd.

PhoneDoctor, en al die andere crapware, gebruikt de onderliggende functies van iTunes, oa. usbmuxd. Dus, eigenlijk doe je het herstel met iTunes ook al pretendeert al die crapware iets anders. Zonder de onderliggende functies van iTunes kan er geen verbinding gemaakt worden met een iDevice.

Verwijder alles van Apple volledig met bv. Revo Uninstaller. Verwijder ook alle registry entries. Installeer dan de laatste versie van iTunes en probeer opnieuw.

master51 30-01-17 13:36

Ten eerste bedankt voor je reactie.

Ik heb dat programma dat je aangaf geďnstalleerd. Daarmee alles wat met Apple te maken heeft gedeinstalleerd. Nu vraag ik mij alleen af hoe je de registry entries verwijderd? Of gebeurt dat in die stap na de normale deinstallatie? Dan kun je namelijk kiezen voor grondig doorzoeken.
Bedankt alvast voor het antwoord.

Guest-20180925190238 30-01-17 13:37

Met grondig doorzoeken worden alle registry entries gevonden. Die kan je dan aanvinken en verwijderen.

master51 30-01-17 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1029750)
Met grondig doorzoeken worden alle registry entries gevonden. Die kan je dan aanvinken en verwijderen.

klopt. Dit is allemaal gelukt.
Nu heb ik de iPad er weer aangehangen en krijg ik foutcode 9 te zien...?
Wat er gebeurt in iTunes...
- Je iPad kan niet worden bijgewerkt; herstel deze om de fabrieksinstellingen terug te zetten. Daaronder staat dan HERSTELLEN en ANNULEREN.
- Ik klik op HERSTELLEN (hij heeft ook aangeven BIJWERKEN EN HERSTELLEN.
- Software uitpakken (ondertussen staat er wel iPad herstelmodus)
- iPad op herstel voorbereiden
- Wachten op iPad
- op de iPad verschijnt het Apple Logo en een draaiend wieletje, daarna komt er in de plaats van dat wieletje een balkje (die wordt normaal wit) en daarna valt de iPad uit en start opnieuw op om vervolgens weer het iTunes icoontje te laten zien met de lightning kabel
- iTunes meldt, iPad iPad kan niet worden hersteld; er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (9)

'Wie o wie kan me hier mee verder helpen?
Bedankt alvast!

Guest-20180925190238 31-01-17 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door master51 (Bericht 1029771)
Nu heb ik de iPad er weer aangehangen en krijg ik foutcode 9 te zien...?

Foutcode 9 is familie van foutcode 1013. Zet eens alle virusscanners, firewalls, defenders, enz... uit en probeer nog eens. Als het dan nog niet werkt moet je beginnen denken aan een hardwareprobleem met de USB-bus.

master51 31-01-17 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1029780)
Foutcode 9 is familie van foutcode 1013. Zet eens alle virusscanners, firewalls, defenders, enz... uit en probeer nog eens. Als het dan nog niet werkt moet je beginnen denken aan een hardwareprobleem met de USB-bus.

Oké dan ga ik dat eens proberen vanavond. Is het dan nog van belang om iTunes weer helemaal te verwijderen? En als je het hebt over een USB-bus, moet ik dan denken aan de lightningpoort of de USB poort op de pc? Mocht het de lightning zijn dan is dat natuurlijk lastig te repareren. Ook heb ik iets gelezen over fout 9 op het flashgeheugen van de iPad. Heb vorige week m'n iPhone een update gegeven en dat ging zonder problemen. Is het nog van belang om eventueel uit te loggen op iTunes?

master51 31-01-17 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1029780)
Foutcode 9 is familie van foutcode 1013. Zet eens alle virusscanners, firewalls, defenders, enz... uit en probeer nog eens. Als het dan nog niet werkt moet je beginnen denken aan een hardwareprobleem met de USB-bus.

Vanavond geprobeerd maar nog steeds de foutcode. De iPad kan dus de container in of marktplaats op voor de onderdelen. Jammer maar helaas, dat wordt opzoek naar een andere tablet.
Bedankt voor de moeite iig👍🏻

Mvg Master51

Guest-20180925190238 31-01-17 22:13

Download de iOS 10.2.1 firmware voor de iPad 4 van ipsw.me en voer een manueel herstel uit met iTunes. Alle virusscanners en tuti quanti moeten uitstaan en je moet een originele Apple Lightning kabel gebruiken.

https://ipsw.me

Het probleem dat je hebt is dat tijdens de update de verbinding iPad <-> PC <-> Apple wegvalt. iTunes maakt gebruik van een veilige TCP/IP over USB netwerkverbinding. Als die netwerkverbinding wegvalt heb je dat probleem.

master51 31-01-17 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1029812)
Download de iOS 10.2.1 firmware voor de iPad 4 van ipsw.me en voer een manueel herstel uit met iTunes. Alle virusscanners en tuti quanti moeten uitstaan en je moet een originele Apple Lightning kabel gebruiken.

https://ipsw.me

Het probleem dat je hebt is dat tijdens de update de verbinding iPad <-> PC <-> Apple wegvalt. iTunes maakt gebruik van een veilige TCP/IP over USB netwerkverbinding. Als die netwerkverbinding wegvalt heb je dat probleem.

Ja die versie heb ik al op de pc staan. Alleen de iPad start natuurlijk elke keer opnieuw op, hoe voer ik dan een manuele herstel uit? iTunes geeft nu namelijk in de herstelmodus direct weer herstellen. Wel heb ik op de laptop Windows Defender en de Firewall uitgezet. Is het misschien beter om de laptop ff bekabeld aan te sluiten met een LAN kabel? Uiteraard gebruik ik een originele Lightning kabel. Heb je nog meer tips die ik morgen kan proberen?
Bedankt voor je hulp btw👍🏻

master51 01-02-17 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door master51 (Bericht 1029813)
Ja die versie heb ik al op de pc staan. Alleen de iPad start natuurlijk elke keer opnieuw op, hoe voer ik dan een manuele herstel uit? iTunes geeft nu namelijk in de herstelmodus direct weer herstellen. Wel heb ik op de laptop Windows Defender en de Firewall uitgezet. Is het misschien beter om de laptop ff bekabeld aan te sluiten met een LAN kabel? Uiteraard gebruik ik een originele Lightning kabel. Heb je nog meer tips die ik morgen kan proberen?
Bedankt voor je hulp btw👍🏻


Vandaag wederom vanalles geprobeerd. Zelfs 3 verschillende pc's en 1 iMac. Bij allemaal kwam dezelfde foutcode naar boven. Ben nog weer eens gaan Google'n en denk toch echt dat dit een hardware fout is. Ga nu maar eens goed op YouTube bekijken hoe zoiets zelfs te repareren is en dan op Aliexpress zo'n doe-het-zelf pakketje bestellen😉 Kapot is de iPad toch al, dus kan hooguit weer gaan functioneren.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:07.