//

Traag internet na activeren simkaart

Traag internet na activeren simkaart discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal. Ik zal mijn probleem zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Ik ben namelijk sinds een paar dagen een nieuwe Iphone gebruiker. Goed ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-02-17, 21:02
dvo2377 dvo2377 is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2017
Berichten: 1
Standaard Traag internet na activeren simkaart

Hallo allemaal.

Ik zal mijn probleem zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Ik ben namelijk sinds een paar dagen een nieuwe Iphone gebruiker.

Goed ik zal bij het begin beginnen.

Na jaren Android gebruiker geweest te zijn werd het tijd (en dat had ik veel eerder moeten doen) om een Iphone aan te schaffen. Ik kon sinds vorige week zaterdag verlengen en dat heb ik gedaan bij Vodafone met een Iphone 7 plus.

Woensdag had ik deze in huis. Helemaal gelukkig natuurlijk en ontzettend wennen. Maar dit heb ik al aarder onder de knie. Tijdens het verlengen heb ik nog gekozen voor een nieuwe simkaar. Ik wist totaal niet welke maat kaart in de Iphone moest. Dus vandaar een nieuwe gekozen. Zo gezegt zo gedaan. Ik ben de iphone gaan installeren met mijn oude simkaart omdat die er ook in past. Dat ging ook allemaal goed. Accountje aanmaken alles in orde maken je kent t wel.

Tot gister avond. Ik dacht die nieuwe heb ik niet voor niks en bij Vodafone staat die geregistreerd voor gebruik. Ik dacht aktiveren die kaart. Had ik dit maar nooit gedaan. Sinds de activering traag heel traag internet. Iphone weer helemaal opnieuw geinstalleerd. Niks heeft geholpen. Vandaag heen en weer getweet met Vodafone. 6 x gebeld naar Vodafone. Reset, hard reset niks hielp. De fiets op en vragen naar een simwissel. Ik dacht yes kaart erin en het is verholpen. Sterker nog het is gewoon het zelfde als de rest van de dag.

Jongens wat kan dit zijn.

Ik zal nu zeggen hoe het op dit moment gaat als ik 3g/4g aan heb. Er is gewoon internet. Whatsapp doet het en krijg meldingen van nieuwe berichten. Totdat ik bv de Nu app of de Nos app aan slinger. De pagine komt tevoorschijn maar de afbeeldingen worden niet geladen. Dit is bij allebij de app's. Dit geld ook voor Facebook. Appje versturen lukt ook met enige vertraging erin. Teletekst pagina laden gaat als een speer. Dit vind ik dan weer vreemd. Bellen en gebeld worden is niks mis mee.Puur internet.

Voor jullie met hopelijk een oplossing komen vertel ik wat ik zelf allemaal gedaan heb.

Netwerk op handmatig gezet.
2g 3g 4g zelfde verhaal. Geen verschil in snelheid.
Mobiel uit. Sim eruit en erin. Mobiel aan.
Hard reset via Vodafone

Ik hoop dat dit bij iemand een bekend probleem is die me kan helpen dit op te lossen.

M v g

Dennis

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 February 2017 om 20:04 ----------

Sorry mijn excuses. Zat helemaal in verkeerde topic.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-02-17, 00:04
Otje82 Otje82 is offline
• iOS 10.0.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 590
Standaard

Ook al een keer netwerk instellingen gereset op je toestel.
  #3  
Oud 26-02-17, 11:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Een SIM-kaart heeft eigenlijk niets te maken met "internet snelheid". Wel het abonnement dat aan de SIM-kaart gekoppeld is. Hoe ziet de "internet snelheid" er uit over Wi-Fi?
  #4  
Oud 26-02-17, 11:34
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Ik ben bang dat je voorlopig aan de "mooie praatjes van Vodafoon" hangt.

Soortgelijks in de kennissenkring meegemaakt, lag aan van alles, behalve Vodafoon (zeiden ze)
Met de dag dat hij overging naar KPN ging ineens een heel andere wereld open.

Net wat Timosha aangeeft, lijkt er iets mis te zijn met het abbo dat aan je nieuwe SIM hangt.
  #5  
Oud 26-02-17, 12:49
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Meet eerst de snelheid via Wi-Fi, zoals anderen al adviseerden. Zet dan Wi-Fi uit en doe hetzelfde over 4G.
Als je een sim-only abbo hebt met een heel beperkt aantal MBits, dan zit daar waarschijnlijk het probleem. Na overschrijding van die waarde gaat de snelheid vaak terug naar 10% van de gekochte specificatie. Facebook is een beruchte MBits-slurper.

Loop onder Instellingen > Mobiel netwerk, alle apps na die hiervan gebruik maken. Zet er zoveel mogelijk uit.
__________________
Privacy? Ik heb niets te verbergen, maar dat gaat niemand wat aan!
  #6  
Oud 03-03-17, 17:47
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

TS laat niks meer van zich horen? Niet erg netjes als je wél de moeite neemt om je probleem in de wensput te gooien en vervolgens niet eens meer reageert.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Internet traag Bollie1 Odido (T-Mobile) 7 10-02-11 17:40
traag internet 4 ronaldo323 Odido (T-Mobile) 3 30-09-10 09:27
Traag 3g internet na FUP van Hi C-Licious iPhone algemeen 0 20-08-10 21:45
iPhone traag en schokkerig met simkaart Bordyl iPhone algemeen 0 17-07-09 15:58
Activeren simkaart pauls Odido (T-Mobile) 1 26-06-09 13:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:59.