iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   kan een geblokkeerde iPad gedeblokkeerd worden (bvb dmv jailbreaken)? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/178165-geblokkeerde-ipad-gedeblokkeerd-worden-bvb-dmv-jailbreaken.html)

ImEmmah 15-08-17 00:40

kan een geblokkeerde iPad gedeblokkeerd worden (bvb dmv jailbreaken)?
 
Misschien staat mijn vraag hier al ergens, maar ik kon het nergens vinden, dus stel ik hem hier toch maar.

1 van de kinderen heeft op de iPad mini die voor spelletjes wordt gebruikt een toegangscode ingesteld. En is die code dus vergeten... 🙈 Na een aantal pogingen is het apparaat nu geblokkeerd.

Heeft iemand enig idee hoe we toch weer in die iPad kunnen komen?

We hebben destijds het synchroniseren met deze iPad bewust uitgezet omdat er anders veel te veel zooi aan screendumps van in de iCloud zou komen. Hij is wel aangemeld bij de iCloud, en bij mijn Apple account, maar via iTunes kunnen we er niet mee verbinden omdat daarvoor dan op de iPad toestemming gegeven moet worden... wat pas kan nadat je er weer bent ingelogd. 😕

Dus: geen reservekopie, niet aangemeld bij iTunes maar wel bij iCloud en Apple id, find my iPad staat uit. Wat valt er nog te proberen behalve een gehele reset? Er staan spelletjes op met inapp aankopen, die na een reset weg zullen zijn. Dat wordt ook nooit opgeslagen in een backup, vandaar ook dat we dat hebben uitgezet.

Kan iemand hier op een legale manier nog iets mee? Of kan iemand hem jailbreaken om alsnog in de iPad te kunnen komen?

Gonus 15-08-17 07:52

LMGTFY

ImEmmah 15-08-17 10:35

Dat heb ik natuurlijk als eerste gedaan Gonus. ;) Maar daar vind ik niet een mogelijkheid, en omdat hier meer deskundigheid te vinden is dan op Google stel ik hier mijn vraag.

Guest-20180925190238 15-08-17 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ImEmmah (Bericht 1034441)
Of kan iemand hem jailbreaken om alsnog in de iPad te kunnen komen?

Of men die iPad kan jailbreaken hangt af van de iOS versie die op de iPad staat. Maar voor jouw probleem is een jailbreak ook geen oplossing.

Gonus 15-08-17 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ImEmmah (Bericht 1034450)
Maar daar vind ik niet een mogelijkheid

Vreemd, ik zie daar behoorlijk wat zoekresultaten die naar oplossingen wijzen.
Bijvoorbeeld het eerste resultaat van Apple Support zelf:
Apple Support

Btw: In-App aankopen kunnen na herstel gewoon geïnstalleerd worden met het Apple ID waarmee ze aan zijn gekocht.

ImEmmah 15-08-17 11:18

Die resultaten vond ik natuurlijk ook Gonus. Maar als leek lijkt me dat een apparaat niet als zo'n wanproduct gemaakt kan zijn dat je er in dit geval niets anders mee kunt dan resetten. Ik ben echt een fan van m'n iPhone en iPad qua gebruiksgemak, maar dat paranoïde gedoe om een apparaat dan na 6 pogingen blijkbaar voor iedereen compleet onbruikbaar te maken, dat vind ik een op de tekentafel ontworpen draconische zet. Google laat nou niet bepaald eenvoudig de opties zien wanneer je zoekt naar iets wat buiten de gewone oplossingen gezocht moet worden. Mss begrijp je nu beter waarom ik hier mijn vraag kom stellen? Ik hoop dat jullie meer en betere info hebben dan Google, en dat er wellicht toch een achterdeur te vinden is. 1 die je via Google dus amper of niet zult kunnen vinden.

Dat de inapp aankopen te herstellen zijn wist ik niet, dat zal iig een kleine geruststelling kunnen zijn. Bedankt voor je info.

Guest-20180925190238 15-08-17 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ImEmmah (Bericht 1034455)
...maar dat paranoïde gedoe om een apparaat dan na 6 pogingen blijkbaar voor iedereen compleet onbruikbaar te maken, dat vind ik een op de tekentafel ontworpen draconische zet.

Zo als je al gelezen hebt is het toestel niet "compleet onbruikbaar". Een herstel maakt het toestel weer bruikbaar (ook voor een dief aangezien je FMI niet ingeschakeld hebt).

Als het toestel hersteld is kan je met "Beperkingen" verhinderen dat de kinderen nog eens zo'n grapje uithalen.

Succes verder. :-)

ImEmmah 15-08-17 11:38

Ik had hem al zo veel mogelijk dichtgetimmerd. Maar ze werken met een Bluetooth koptelefoon die af en toe via de instellingen toegevoegd en verwijderd moet worden. En natuurlijk hebben we verboden om daar iets anders te doen, maar ook 11-jarigen drukken graag op de rode knop als je zegt dat er niet op gedrukt mag worden.

Het toestel is compleet onbruikbaar in de toestand waarin we hem gebruikten. Hij kan idd nu terug naar de fabrieksinstellingen, maar dat is dus wat voor ons als zo'n idiote zet voelt.

Gonus 15-08-17 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ImEmmah (Bericht 1034455)
Die resultaten vond ik natuurlijk ook Gonus. Maar als leek lijkt me dat een apparaat niet als zo'n wanproduct gemaakt kan zijn dat je er in dit geval niets anders mee kunt dan resetten. Ik ben echt een fan van m'n iPhone en iPad qua gebruiksgemak, maar dat paranoïde gedoe om een apparaat dan na 6 pogingen blijkbaar voor iedereen compleet onbruikbaar te maken, dat vind ik een op de tekentafel ontworpen draconische zet. Google laat nou niet bepaald eenvoudig de opties zien wanneer je zoekt naar iets wat buiten de gewone oplossingen gezocht moet worden. Mss begrijp je nu beter waarom ik hier mijn vraag kom stellen? Ik hoop dat jullie meer en betere info hebben dan Google, en dat er wellicht toch een achterdeur te vinden is. 1 die je via Google dus amper of niet zult kunnen vinden.

Dat de inapp aankopen te herstellen zijn wist ik niet, dat zal iig een kleine geruststelling kunnen zijn. Bedankt voor je info.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ImEmmah (Bericht 1034457)
Ik had hem al zo veel mogelijk dichtgetimmerd. Maar ze werken met een Bluetooth koptelefoon die af en toe via de instellingen toegevoegd en verwijderd moet worden. En natuurlijk hebben we verboden om daar iets anders te doen, maar ook 11-jarigen drukken graag op de rode knop als je zegt dat er niet op gedrukt mag worden.

Het toestel is compleet onbruikbaar in de toestand waarin we hem gebruikten. Hij kan idd nu terug naar de fabrieksinstellingen, maar dat is dus wat voor ons als zo'n idiote zet voelt.

Als je het niet eens bent hoe een fabrikant van een tablet omgaat met de veiligheidsinstellingen, lijkt het me beter als je een tablet koopt van een ander merk, maar vooral met een ander besturingssysteem.
Ik persoonlijk ben erg tevreden over de veiligheidsinstellingen van mijn iPad en iPhone. Dit zorgt ervoor dat als iemand anders toegang probeert te krijgen tot het apparaat dit niet zomaar zal lukken.

Ik snap niet waarom je naar een achterdeur zou willen zoeken terwijl Apple een behoorlijk eenvoudige en duidelijke (en via Google gevonden) oplossing biedt.

ImEmmah 15-08-17 12:47

Dat snap ik.

Met die oplossing bedoel je dus de iPad resetten?

Gonus 15-08-17 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ImEmmah (Bericht 1034463)
Dat snap ik.

Met die oplossing bedoel je dus de iPad resetten?

De iPad wissen in herstelmodus inderdaad


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:49.