iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Opslagruimte vol maar niet met apps - maar waarmee dan wel? hoe kom ik daar achter? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/178268-opslagruimte-vol-maar-niet-apps-maar-waarmee-kom-daar-achter.html)

Evelien1969 22-08-17 13:40

Opslagruimte vol maar niet met apps - maar waarmee dan wel? hoe kom ik daar achter?
 
Ik heb in totaal 10 GB opslag ruimte en mijn iPad zit bijna vol (meer dan 9 gb). Maar als ik mn apps bij elkaar optel kom ik nog niet eens aan zes GB. Weet iemand misschien hoe ik (Anders dan door apps te verwijderen) ruimte kan vrijmaken? Thanks a million

Gonus 22-08-17 14:56

Kijk even in je opslaginstellingen wat de meeste ruimte inneemt en ruim dat op. Als je even zoekt in dit forum (of Google) staat vast wel ergens uitgelegd hoe je dat moet doen.

Evelien1969 22-08-17 15:02

Ja daar zijn de apps te zien. Maar opgeteld kom ik niet op de 9,5 gig die daar bovenin vermeld staan... zijn er mog andere manieren om op te ruimen, wat denk je

Gonus 22-08-17 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Evelien1969 (Bericht 1034602)
Ja daar zijn de apps te zien. Maar opgeteld kom ik niet op de 9,5 gig die daar bovenin vermeld staan... zijn er mog andere manieren om op te ruimen, wat denk je

Als je denkt dat je iPad daar een rekenfout maakt dan lijkt hij niet goed te functioneren. Misschien handig om het apparaat dan een keer te herstellen. Bijkomend voordeel is dan dat je zeker weer opslagruimte vrij hebt.

jemmie 23-08-17 09:32

Zelfde gehad.

Met iExplorer (op de mac) gekeken en er bleken meerdere foto folders te bestaan op de iPad terwijl alleen een in ios getoond werd.

De 'verkeerde' folders bevatte foto's welke ik al lang van de iPad verwijderd had.

Evelien1969 23-08-17 09:53

Super, dank je!

RCJB 29-08-17 10:55

Icloudopslag vol
 
Beste mensen,

Ik krijg ook al twee maanden de melding dat mijn icloudopslag vol is. Mijn icloud-mailaccount op de pc kan ik niet meer gebruiken. Ik heb al van alles geprobeerd. Foto's, mail, apps verwijderd, maar de melding 'Documenten 4,93 GB' blijft ongewijzigd en ik zoek al bijna twee maanden naar de oplossing.

Hopelijk weet iemand raad.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Roberto

Beech43 30-08-17 21:06

Waar gaan je backups naar toe ?

RCJB 01-09-17 10:43

Beste Beech43,

Dank voor je reactie.
Ik weet niet waar de back-ups naar toe gaan, maar die heb ik maar uitgezet in de hoop zo ruimte te besparen. Alleen bij de mails kan ik zien dat ik ongeveer 130 mb heb bespaard.

Groet,
Roberto

Beech43 01-09-17 22:15

Dat kun je nagaan bij Instellingen/iCloud of iCloud reservekopie aan staat.

RCJB 03-09-17 12:02

Beste Beech43,

iCloud reservekopie had ik al sinds de eerste melding uitgezet. iCloud-opslagruimte geeft nog geen 70 mb aan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:47.