//

Kan men zomaar mijn iPad wissen en gebruiken ?

Kan men zomaar mijn iPad wissen en gebruiken ? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb vandaag de iPad naar de laatste versie geupdated. Ik gebruik geen iCloud , find my phone en dergelijke dus ik heb die bij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-11-17, 19:15
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard Kan men zomaar mijn iPad wissen en gebruiken ?

Ik heb vandaag de iPad naar de laatste versie geupdated. Ik gebruik geen iCloud , find my phone en dergelijke dus ik heb die bij de vragen die Apple na de update stelt uitgeschakeld.
Nu krijg ik een mail van Apple dat die zaken uitgeschakeld zijn en dat is OK voor mij , maar men zegt er direct bij dat men nu op mijn iPad kan en die kan wissen en gebruiken .
Hoe kan dat , men moet toch mijn wachtwoord of mijn vingerafdruk hebben ? Of gaat dat zo gemakkelijk en ben ik dus niet beveiligd nu ?

(tekst van de e-mail) :
'Zoek mijn iPhone' is uitgeschakeld op iPad van X.
Als 'Zoek mijn iPhone' is uitgeschakeld, kan dit apparaat niet langer worden gevonden, in Verloren-modus worden gezet, of op afstand worden gewist via icloud.com/find of met de iOS-app 'Zoek mijn iPhone'.
Dat is OK , maar dit niet zo :
Daarnaast kan een andere persoon, zonder jouw Apple ID en wachtwoord, je iPad voortaan wissen, opnieuw activeren en gebruiken.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-11-17, 19:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als ik die iPad in handen krijg kan ik die zonder meer in DFU mode herstellen, activeren en opnieuw configureren.

Ik begrijp niet waarom je die beveiliging niet wil. Heeft het iets met paranoia te maken?
  #3  
Oud 18-11-17, 19:37
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard

Hoe bedoel je : Die beveiliging niet wil ?
Ik heb enkel maar die "find my mac" niet nodig en vraag me af waarom men dan de beveiliging van mijn iPad uitschakelt ? Als ik dus Find my mac gebruik dan kan er niemand op mijn iPad ?
Dus niets paranoïa van mij , gewoon een keuze om geen icloud , notities, agenda en nog meer van die progjes te gebruiken zoals ik ook op mijn iMac iCloud of garageband of iMovie e.d. nooit gebruik .
Maar dus mijn hoofdvraag blijft : wat heeft dat "Find my Mac" progje in hemelsnaam met de vrije toegang tot mijn iPad te maken ?
  #4  
Oud 18-11-17, 19:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wimpad Bekijk bericht
Maar dus mijn hoofdvraag blijft : wat heeft dat "Find my Mac" progje in hemelsnaam met de vrije toegang tot mijn iPad te maken ?
"Find my Mac" heeft niets te maken met de iPad. "Find my iPhone/iPad" wel:

https://support.apple.com/nl-nl/HT201472
  #5  
Oud 18-11-17, 20:48
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard

Sorry Timosha , die "Find my Mac" was een foutje van mij , ik bedoelde natuurlijk " Find my iPad".
Maar zoals ik in je link al las , die "find my iPad" werkt alleen maar als ik ook iCloud inschakel en dus als ik iCloud niet gebruik dan heft Apple in feite de beveiligheid van mijn toestel op. Dus men verplicht je in feite van ook met hun iCloud te werken?
Stel je voor dat iemand zo maar in mijn iMac zou kunnen omdat ik niet met garageband wil werken ...
Ik zie nog altijd het verband niet waarom je de iCloud NIET zou gebruiken en dat dan toch je iPad nog beveiligd blijft.
  #6  
Oud 18-11-17, 20:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wimpad Bekijk bericht
Ik zie nog altijd het verband niet waarom je de iCloud NIET zou gebruiken en dat dan toch je iPad nog beveiligd blijft.
Omdat de iCloud Activation Lock werkt via... iCloud.

Je kan alle iCloud functies uitschakelen behalve "Zoek mijn iPhone". Ik ga het hier bij laten. Succes verder.
  #7  
Oud 18-11-17, 22:45
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard

Bedankt voor je reacties Timosha.
Ik zal dan maar eens proberen uit te zoeken hoe ik die "Find my iPad" terug kan inschakelen én het voornaamste hoe ik die iCloud kan inschakelen én alle functies kan uitschakelen behalve die ene. Hopelijk heeft die inschakeling geen gevolg voor mijn iMac want daar wil ik de iCloud wel uithouden.
  #8  
Oud 19-11-17, 18:23
sont sont is offline
• iOS 11.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 147
Standaard

Ik heb ook geen Icloud Backup voor foto's notities, en weet ik allemaal verder. Wel heb ik alleen Zoek my Iphone aanstaan. Zou niet willen dat wanneer ik mijn telefoon of Ipad verliest dat andere er mee aan de haal kunnen gaan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apps sluiten zomaar af en iPad start soms zomaar opnieuw op Pyteranne iPad Apps 22 13-04-14 22:10
Kan ik mijn 3g Blackberrytoestel gebruiken voor Wi-Fi Ipad iJaco iPad algemeen 3 20-11-12 00:05
zomaar viel mijn iphone uit ? Congierge iPhone algemeen 2 18-03-12 21:56
zijkanten van mijn iphone zomaar open?!?!? sulaimany iPhone algemeen 18 21-01-10 22:37
Alle icoontjes zomaar van springboard verdwenen, iPhone niet meer te gebruiken.. MG TF iPhone algemeen 1 04-11-08 14:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:01.