//

Macbook harde schijf

Macbook harde schijf discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik ben op zoek naar een externe harde schijf. Ik wil van mijn windows laptop bestanden overzetten naar mijn macbook air (13 inch). Ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-04-18, 17:57
Roos1995 Roos1995 is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 29
Standaard Macbook harde schijf

Hallo,

Ik ben op zoek naar een externe harde schijf. Ik wil van mijn windows laptop bestanden overzetten naar mijn macbook air (13 inch). Ook wil ik op de externe harde schijf foto's bewaren en andere gegevens. Ik heb deze gezien:

https://www.amac.nl/lacie-porsche-de...usb-3#pdp-tabs

Wat is jullie ervaring hiermee? Hebben jullie advies?

Groeten
Roos
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-04-18, 18:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

LaCie is in ieder geval een heel betrouwbaar merk. De LaCie HDD/SSD zijn meestal in HFS+ geformatteerd. Dat bestandsformaat werkt niet met Windows. Als je de externe HDD op Mac en Windows wil gebruiken zal je de HDD opnieuw moeten formatteren in exFAT.

Succes gewenst.
  #3  
Oud 03-04-18, 20:00
Roos1995 Roos1995 is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 29
Standaard

Oke! Bedankt. Ik heb er eerlijk gezegd heel weinig verstand van. Als ik hem alleen voor de mac ga gebruiken (dan zet ik alles van de windows laptop via USB op de macbook en dan weer op de harde schijf.. gelukkig is het niet zoveel ) kan ik hem dan gewoon gebruiken zonder te moeten formatteren? In principe werkt het dan gewoon als een USB, maar dan met veel meer geheugen toch? Of heb ik het mis?
  #4  
Oud 03-04-18, 20:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je die LaCie HDD niet op een Windows computer gaat gebruiken hoef je niets te doen.

Citaat:
In principe werkt het dan gewoon als een USB, maar dan met veel meer geheugen toch?
Zoiets. USB betekent Universal Serial Bus. Een externe USB-HDD werkt hetzelfde als een USB-stick. Ik neem aan dat je dat bedoelt.
  #5  
Oud 03-04-18, 20:46
Roos1995 Roos1995 is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 29
Standaard

Bedankt! Dan kan ik beter gewoon via een usb stickje de bestanden op de macbook zetten en ze dan overzetten op de externe harde schijf.

Ja dat bedoel ik..! Het is bedoeld om foto's en bestanden etc. op te gaan bewaren.
  #6  
Oud 04-04-18, 10:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos1995 Bekijk bericht
Dan kan ik beter gewoon via een usb stickje de bestanden op de macbook zetten en ze dan overzetten op de externe harde schijf.
Ofwel: USB-stick aansluiten aan de Mac, LaCie HDD aansluiten aan de Mac. En dan met Finder de gewenste data van de USB-stick direct kopiëren naar de LaCie HDD. Dat zal werken als de USB-stick geformatteerd is in FA32 of exFAT.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn MacBook start niet meer op na wissen harde schijf Brenda1989 Desktop-applicaties 2 03-06-17 10:44
Mac OS X: Externe harde schijf Geert32 Desktop-applicaties 2 24-02-17 18:13
Mac OS X: iPod als harde schijf JanSr iTunes 2 02-10-16 15:36
harde schijf trimix iPhone algemeen 5 27-06-08 23:31
MacBook harde schijf gecrasht. Wat nu? Marquez Archief 1 11-06-08 21:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:26.