iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad internet dmv iPhone tethering (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/53063-ipad-internet-dmv-iphone-tethering.html)

celeronm 29-01-10 20:46

iPad internet dmv iPhone tethering
 
Hey, denken jullie dat je met je tethering van je iPhone verbinding kan maken met de iPad en zo kosten kan besparen op een data-abonnement?

Het zou wel super handig zijn maar zou Apple dit blokkeren of zou het sowieso niet mogelijk zijn?

Ten slotte is de iPad geen losse computer waar je alles mee kan doen, je zit vast aan Apple en moet alles via iTunes doen.

Wat denken jullie?

Michael 29-01-10 21:24

Je zou ook een mifi kunnen kopen.

WDS001 29-01-10 22:54

Of MyWi als je via je iPhone wil tetheren (dus een Wi-Fi netwerk maken met je iPhone).

celeronm 29-01-10 22:57

Hé dat is zeker een goed idee, dit wist ik niet.
Nu ik dit weet ben ik er denk ik helemaal over uit. ik ga een iPad kopen zonder 3G chip en gewoon een Wi-Fi netwerk met me iPhone maken.

ideaal gewoon :D

Macfreak038 29-01-10 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door celeronm (Bericht 410573)
Hé dat is zeker een goed idee, dit wist ik niet.
Nu ik dit weet ben ik er denk ik helemaal over uit. ik ga een iPad kopen zonder 3G chip en gewoon een Wi-Fi netwerk met me iPhone maken.

ideaal gewoon :D

En dan over paar dagen een mooie brief van T-mobile Boete of een beindeging van je contract.

Lees Voorwaarde van T-mobile mobiel internet. www.t-mobile.nl

celeronm 29-01-10 23:35

Mooie brief is wat minder, beeindiging contract is geweldig.

Ik mag misschien geen tethering gebruiken maar ik betaal voor onbepert data verbruik en of ik daar nu 60 euro of 10 euro paar maand voor betaal. Het netwerk kan het aan anders verkopen ze het ook niet gewoon.

En contract verbreking is beter, dan kan ik een SIM-ONLY abonnement nemen dat is veel goedkoper.

Maar wat willen ze er tegen doen? Hoe kunnen zij bewijzen dat ik het doe? en ookal kunnen ze dat. Ik mag mijn telefoon jailbreaken. Ik koop het dus ik bepaal het.
En dan stoppen ze mijn contract, neem ik een sim only.

En een boete??? wat is dat, hoe kunnen zij nou weer een boete aan me opleggen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 410571)
Of MyWi als je via je iPhone wil tetheren (dus een Wi-Fi netwerk maken met je iPhone).


Kan dat ook met PdaNet??

Want voor MyWi moet je toch betalen en moet het met rockmyphone.
Dat kan toch niet via Cydia? ik snap niet veel van rockmyphone.

Ook heb ik slechte verhalen over rockmyphone gehoord.

spysical 30-01-10 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door celeronm (Bericht 410589)
Kan dat ook met PdaNet??

Want voor MyWi moet je toch betalen en moet het met rockmyphone.
Dat kan toch niet via Cydia? ik snap niet veel van rockmyphone.

Ook heb ik slechte verhalen over rockmyphone gehoord.

Verhalen verhalen verhalen.
Try b4 you conclude...

Bij rock heb je standaard een probeer tijd. Bij ALLE apps.

powaq 30-01-10 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macfreak038 (Bericht 410580)
En dan over paar dagen een mooie brief van T-mobile Boete of een beindeging van je contract.

Lees Voorwaarde van T-mobile mobiel internet. www.t-mobile.nl

Ik vraag mij ten zeerste af hoe ze dat zouden zien dat jij je iPhone aan je iPad hangt. Het enige wat zij zien is een iPhone die data aan het downloaden is. Niet meer, niet minder.

joblamie 31-01-10 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door powaq (Bericht 410773)
Ik vraag mij ten zeerste af hoe ze dat zouden zien dat jij je iPhone aan je iPad hangt. Het enige wat zij zien is een iPhone die data aan het downloaden is. Niet meer, niet minder.

100% waar.

ASNNetworks 31-01-10 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door powaq (Bericht 410773)
Ik vraag mij ten zeerste af hoe ze dat zouden zien dat jij je iPhone aan je iPad hangt. Het enige wat zij zien is een iPhone die data aan het downloaden is. Niet meer, niet minder.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joblamie (Bericht 410999)
100% waar.

Ze kunnen volgens mij aan de data (dus ook bezochte sites) zien wat voor apparaat de sites bezoekt, dus wat voor browser en platform...Wanneer ze aflezen dat een Windows7 platform met FireFox als browser het bezocht heeft kunnen ze stellen dat er aan tethering is gedaan...

Of het überhaupt zo werkt (en of ze wel zo ver zullen gaan) weet ik niet, maar zou me niet verbazen als het zo mogelijk was;) Andersom werkt het namelijk wel...

hondlustgeenbrood 01-02-10 00:41

Ik vraag me af of de Iphone DEV-team al aangekondigd hebben om ook de iPad onder de loep te nemen.

NOOBnl 01-02-10 00:50

Dit is wat de provider alleen al kan zien over je device wanneer
je internet gebruikt via de webbrowser: UserAgentString.com
Wanneer ze packets gaan sniffen zien ze nog veel meer.

Bomans 01-02-10 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hondlustgeenbrood (Bericht 411234)
Ik vraag me af of de Iphone DEV-team al aangekondigd hebben om ook de iPad onder de loep te nemen.

Dat wou ik nu net ook zeggen.

Allemaal mooie oplossingen, maar daarvoor heb je wel een jailbreak nodig ...

NOOBnl 01-02-10 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 411261)
Allemaal mooie oplossingen, maar daarvoor heb je wel een jailbreak nodig ...

Dat klopt inderdaad. Echter door je schrijven wek je het idee dat de iPad ge-jailbreakt dient te worden.
Natuurlijk is dat niet het geval. Je hoeft alleen je iPhone te jailbreaken zodat hierop de router software kan draaien.
Vervolgens maakt de iPad via Wi-Fi verbinding met je iPhone. De iPad hoeft dus niet ge-jailbreakt te zijn!

oentje13 04-02-10 15:59

Onbeperkt of niet, je hebt altijd nog een fair use policy, dit houdt in dat je het netwerk niet mag overbelasten. Als je voor meerdere Gb's per maand internet op je iphone, zul je toch echt een brief krijgen, of je toch wel even wilt minderen...

FransP 12-02-10 15:41

Als ik het dus goed begrijp.
Als ik iPad op iPhone aansluit voor thetering en ik gebruik safari, zouden ze er dus niet achter kunnen komen.
Of zie ik het verkeerd?

wouter1981 12-02-10 15:53

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FransP (Bericht 415936)
Als ik het dus goed begrijp.
Als ik iPad op iPhone aansluit voor thetering en ik gebruik safari, zouden ze er dus niet achter kunnen komen.
Of zie ik het verkeerd?

Denk dat ze het wel kunnen zien. kijk maar eens naar de info in het plaatje gemaakt op een iPhone 3G.

Tommeh 14-02-10 02:42

Volgens mij draait de iPad op hetzelfde besturingssysteem.

wouter1981 14-02-10 10:47

Ipad draait ook het iPhone OS. Toch kun je wel zien welk apparaat wordt gebruikt

Paz 14-02-10 11:39

Ik ben toch benieuwd wat er daadwerkelijk uitgebracht gaat worden. Straks blijkt dat er toch een 3G iPad uitgebracht wordt buiten de US. Zou mooi zijn :).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:30.