iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   [iPad] wanneer officieel in NL? -speculeertopic - (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/56109-ipad-wanneer-officieel-nl-speculeertopic.html)

sjempie 18-03-10 08:36

[iPad] wanneer officieel in NL? -speculeertopic -
 
Ik denk dat ik niet de enige iPad-enthousiasteling ben die de hele dag door de sites van Onemorething, ipadplanet, iphoneclub, macrumors, apple en twitter in de gaten houdt om te zien of Apple nu eindelijk bekend maakt wanneer de iPad nu ook echt leverbaar gaat worden in Nederland.

De meeste topics gaan over het kopen van de iPad in het buitenland maar ik zou toch het liefst de iPad in Nederland kopen, vooral om bij eventuele garantie-verzoeken geen gezeur te krijgen. Zelfs met de aanschaf van iPad applecare durf ik het niet aan. Heb nogal veel garantie-gezeur gehad voor een iPhone3g in Belgie en wil dat niet nog een keer meemaken.

En al weet ik dat het speculeren in dit topic over de verwachte leverdatum niets constructiefs bijdraagt ben ik erg benieuwd wat eenieders verwachtingen zijn over het moment waarop de iPad ook officieel in Nederland verkrijgbaar zal zijn. Wat denken jullie? :confused:

Wie heeft er ideeen om hier achter te komen? moeten we een massale handtekeningenactie opzetten naar Apple NL met een smeekbede voor een releasedatum? mailtjes sturen met vragen naar Apple NL? de 0800-verkoopadvieslijn van Apple bellen en dit vaak vragen? (0800 0200 570)

Denk en speculeer mee in dit topic! :d En al lukt het niet de datum helder te krijgen, het leidt ons af van ons ongeduldige wachten op de NL-iPad...

Bhola 18-03-10 08:51

Ik denk rond mei ? juni ?

sjempie 18-03-10 08:54

zou de vertraging te maken hebben met het niet snel genoeg kunnen produceren van de iPad of zou het aan discussies met Tmobile liggen over abonnementen voor de 3g versie?

YLA G 18-03-10 10:27

Ik vind het echt belachelijk.. eerst iedereen zitten warm maken.. "praktisch wereldwijde launch" blablabla en nu azo pfff

straks is het net zoals bij de iPhone.. 1 generatie gewoon aan ons voorbij laten gaan.

sjempie 18-03-10 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YLA G (Bericht 427584)
Ik vind het echt belachelijk.. eerst iedereen zitten warm maken.. "praktisch wereldwijde launch" blablabla en nu azo pfff

straks is het net zoals bij de iPhone.. 1 generatie gewoon aan ons voorbij laten gaan.

:eek: horrorscenario!! gelukkig is het alternatief in dat geval wel dat je geen lastige truuks hoeft uit te halen voor wat betreft unlocken (bij 3G-versie) want ze zijn standaard unlocked, of douane gezeur, want je kunt dan gewoon in Duitsland of een andere Europees land terecht (met evt consessies voor wat betreft garantie...)

En ik denk dat nu ze wel beschikbaar komen in omliggende landen, EN de iPad ook al op de Apple.com/nl-site staat dat wij niet overgeslagen worden.

Maar laat het niet tot december of zo duren!! :mad:

WDS001 18-03-10 17:58

Heb gewoon even geduld, die iPad komt zeker wel;) Eind april zal dat ongetwijfeld het geval zijn.

YLA G 18-03-10 18:01

Ah iemand van in de buurt van wetteren se :)

Wat maakt jou zo zeker :)

WDS001 18-03-10 18:05

Tja, aangezien alle omringende landen de iPad vanaf begin april al zullen hebben zal het hier ongetwijfeld ook niet meer te lang duren. Maar heb gewoon geduld, wat lost het op dat je je er zorgen over maakt ;)

Off-topic
Citaat:

Ah iemand van in de buurt van wetteren se
Uhu, van waar ben jij misschien?


YLA G 18-03-10 18:06

Ah Wetteren he..

Maak me geen zorgen, frankrijk is maar 25 min rijden :)

matthijst 18-03-10 23:59

Eind juni, gok ik.

Ben ook benieuwd of de release in omliggende landen wel eind april zal zijn, of dat dat ook uitgesteld gaat worden naar begin mei.
Niet echt hoopgevend dat in de VS de meeste accessoires al niet meer leverbaar zijn bij de launch (hoesje bijvoorbeeld opgeschoven naar midden april).

S¡mon 21-03-10 21:48

Ze wouden een wereldwijde lancering doen, en dit werd een beetje verschoven en alles. Ze houden nog wel vol dat de iPad een ongelooflijke prijs heeft (op de Nederlandse Apple iPad site) enzo, dus hij komt vast nog wel.

Begin april - USA
Eind april - Duitsland, Frankrijk en nog wat andere grotere landen.

Dus ik denk dat als daar een hoop hebben verkocht ze weer een beetje meer gaan produceren en dat dan tussen begin mei en begin juni de iPad naar Nederland komt.

S¡mon 28-03-10 20:21

Ah, in the USA ook al uitstel voor orders die vanaf nu worden geplaatst.

ipwnjnki 28-03-10 22:42

Maak gewoon een ipad van je iPhone!! gaaap :D (heb je de eerste mini iPad :P) .. tegen woordig minilaptops ook hip +je kan bellen en sms en foto's en video's maken, dat kan geloof ik op de ipad niet. + multitasking op de iphone of ipod touch

YouTube - Turn Your iPhone and iPod touch into iPad

  • Winterboard app via Cydia
  • “Simple iPad Theme” via Cydia
  • MakeItMine app via Cydia to Change the Carrier logo to iPad. More details here.
  • Shrink app via Cydia to reduce the size of all the icons on the springboard.
  • ProSwitcher via Cydia for Multitasking. More details here.
  • NYTimes – The New York Times for iPhone via App Store
  • Classics – The iBooks lookalike app for iPhone via App Store
  • Kindle for iPhone via App Store (more then 400,000 books)

baltar 02-04-10 10:23

Volgens mij heeft het uitstel te maken met de produktieproblemen van de touch screens. Apple heeft daarvoor 2 toeleveringsbedrijven en één daarvan (Wintek) kon de gestelde deadline uiteindelijk niet halen:

https://www.iculture.nl/1847/vertra...t-door-wintek/

Apple kan er dus niet zoveel aan doen.

Wanneer die deadline bv 2 maanden is opgeschoven zou dat in theorie 2 maanden vertraging opleveren voor de Nederlandse markt. Wanneer ik echter de berichten lees over de pre-orders zullen ze al moeite hebben om de levering van april (US/Europa) volledig uit te kunnen voeren.

Ik vrees dus dat het na de zomer zal worden.

flappah 04-04-10 00:54

Gokje, herfst 2010 of wellicht wanneer V2 uitkomt begin volgend jaar. Ik weet niet wat het is maar het lijkt er gewoon op dat de Benelux markt te klein is. Waarom een landje als Zwitserland wel uitgekozen is, geen idee.

Maar goed, Duitsland is niet ver weg! ;)

Guest-20190430163756 04-04-10 01:24

Denk niet dat Apple en iPad hier niet meteen lanceert omdat de markt te klein is. Apple stores en andere Apple resellers zijn er al genoeg, dus het is een kwestie van de iPads daar in die winkels liggen. Macbooks, ipods enzovoort worden hier ook verkocht.
Het wachten met uitbrengen lijkt me ook geen antwoord op een kleine markt, maar misschien een oplage beperking, of een strategische zet.

sjempie 04-04-10 12:29

Zolang Apple.com/nl de iPad nog steeds op de voorpagina heeft staan ben ik er van overtuigd dat de iPad (v1) ook in nl zal komen.

Maar wat ik het meest lastige vind is dat Apple nederland niet gewoon een datum noemt, ook al is dat september of zo, dan weten we in nl tenminste waar we aan toe zijn, en kunnen we hier de afweging doordacht maken of we wachten of straks naar duitsland of Frankrijk gaan voor een ipad....

Het liefst koop ik de iPad in Nederland, zodat ik zeker weet dat je garantie ook in nederland kan regelen als er wat zou zijn met de ipad...

flappah 04-04-10 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjempie (Bericht 433899)
Zolang Apple.com/nl de iPad nog steeds op de voorpagina heeft staan ben ik er van overtuigd dat de iPad (v1) ook in nl zal komen.

Maar wat ik het meest lastige vind is dat Apple nederland niet gewoon een datum noemt, ook al is dat september of zo, dan weten we in nl tenminste waar we aan toe zijn, en kunnen we hier de afweging doordacht maken of we wachten of straks naar duitsland of Frankrijk gaan voor een ipad....

Het liefst koop ik de iPad in Nederland, zodat ik zeker weet dat je garantie ook in nederland kan regelen als er wat zou zijn met de ipad...

Ja, om die reden ga ik ook niet al te ver weg om m te kopen. Een ritje Oberhausen (voor een eventuele garantie claim) is nog te doen. Wat wellicht wel de moeite waard is, is om er AppleCare bij aan te schaffen. Dan kun je meteen naar je lokale APR toe (of je kunt het NL Apple tel.nr bellen) voor een garantieclaim.

Guest-20190430163756 04-04-10 18:11

Garantie is wereldwijd. Je hoeft niet naar plek van aankoop terug om in aanmerking voor garantie te komen. Je hebt dus ook hier gewoon garantie op je amerikaanse iPad.

marcoryn 04-04-10 19:16

Echte bikkels die een iPad willen rijden naar Duitsland of vliegen/varen/treinen naar Engeland. Je moet er toch WAT voor over hebben ;-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:56.