//

Invoeren

Invoeren discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Hier kan men veel info vinden over de aankoop van de iPad. Wat ik echter niet begrijp is: " Toch hoef je bij de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-03-10, 12:08
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Hoi,

Hier kan men veel info vinden over de aankoop van de iPad.

Wat ik echter niet begrijp is:
"Toch hoef je bij de iPad in de meeste gevallen geen aangifte te doen. Sinds 1 december 2008 is het belastingvrije bedrag voor goederen die je van buiten de EU invoert verhoogd naar €430 (dit kwam op 6 maart 2010 overeen met $639)"

De 32Gb versie zal $599 gaan kosten zonder salestax. Deze tax zal verschillen volgens waar je de iPad koopt.

Ik wil hem nu gaan kopen in de Apple Store op 5th Av. NY.
Als ik me niet vergis zijn de salestax daar 8.375% dus kost de 32Gb versie mij een $650 (474 euro op 29/3)

Ik kom hier dus boven de toegelaten $639. (€430)

Moet ik de iPad nu aangeven of niet?
Is de toegelaten invoerprijs incl. of excl. salestax?

Als ik binnen de toegelaten prijs zit, moet je alsnog aan de douane zeggen dat je 'iets' mee hebt of kan je gewoon doorlopen?

Bedankt, hopelijk krijg ik wat nuttige tips alvorens een iPad in NY aan te kopen.

Ik hoor nu dat dit NIET van toepassing zou zijn in België, dat het belastingvrije bedrag niet van toepassing zou zijn in België?

Kan iemand dit alsnog bevestigen want anders is de gegeven informatie op dit forum niet echt duidelijk gezien hier ook veel Belgische forum-leden aanwezig zijn.

fijn paasweekend

Is mij al iets duidelijker geworden:
Belgen die reizen naar het buitenland.

Ik mag dus voor een totaalbedrag van € 430 invoeren.
Zal daar met de iPad 32Gb dus net iets boven zitten

Nog een xtra vraag

Zou het op één of andere manier mogelijk zijn om een iPad te reserveren in de Apple Store op 5th Av.

Ik ga eind mei en zou dus anderhalve maand op voorhand toch wel zeker willen zijn dat ie op stock is.

heb nergens een email-adres kunnen vinden van de store.
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb

Laatst gewijzigd door WDS001; 03-04-10 om 18:39. Reden: Edit/MQuote-knop gebruiken aub!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #2  
Oud 03-04-10, 19:06
bokje bokje is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 18
Standaard

hi,
je zult dan over 11 dollar belasting moeten betalen, de rest is wel gewoon belastingvrij lijkt mij.
19% over 11 dollar lijkt me wel te doen toch?
  #3  
Oud 03-04-10, 19:54
Snader Snader is offline
• iOS 13.1.2
• iPadOS 13.1.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Etten-Leur
Berichten: 105
Standaard

Indien je boven de €430,- zit met één product, betaal je de 19% over het gehele bedrag!

Ik ben ook op zoek naar de mogelijkheid om een iPad te reserveren in een Apple Store in NYC, vertrek over twee weken daar naar toe, maar voorlopig kan ik alleen een telefoonnummer vinden van de Apple Store Fifth Avenue...
  #4  
Oud 03-04-10, 22:37
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Niks aangeven, gewoon in je handbagage meenemen.
  #5  
Oud 04-04-10, 00:48
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthijst Bekijk bericht
Niks aangeven, gewoon in je handbagage meenemen.
Juist, en ff de documentatie etc via de post opsturen. De doos daar gewoon achter laten (al hoe lullig dat ook is).
  #6  
Oud 04-04-10, 01:21
Guest-20190430163756
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja. En tegen de tijd wanneer jij naar USA gaat (eind mei), is hij ook al verkrijgbaar in Europa, dus kunnen zij er nooit zeker van zijn dat je hem invoert.
  #7  
Oud 04-04-10, 11:53
Sjeltur Sjeltur is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 251
Standaard

Ik weet niet of er ook een stekker bij zit; maar die kan wel eens gaan verraden dat je hem toch in de USA hebt gekocht...!!
  #8  
Oud 04-04-10, 14:17
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Gewoon, deze heeft voor mij geen nut dus die blijft in de US ... neem mijn iPhone stekker mee en deze is dezelfde als die van de iPad
  #9  
Oud 04-04-10, 17:53
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjeltur Bekijk bericht
Ik weet niet of er ook een stekker bij zit; maar die kan wel eens gaan verraden dat je hem toch in de USA hebt gekocht...!!
Of anders verstuur je die toch ook gewoon in een pakketje samen met de handleiding. Alles wat je maar kan verraden, gewoon in een pakketje stoppen. En eventueel haal je zo'n Belkin USB stekkerbakje voor een geloofwaardige smoes dat je die gebruikt om m op te laden? Iets in die geest? Als ze echt moeilijk willen doen dan gaan ze je vragen om een NL aankoopbon maar als je geloofwaardig genoeg overkomt moet het geen probleem zijn.
  #10  
Oud 05-04-10, 12:56
Snader Snader is offline
• iOS 13.1.2
• iPadOS 13.1.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Etten-Leur
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wvy Bekijk bericht
Nog een xtra vraag

Zou het op één of andere manier mogelijk zijn om een iPad te reserveren in de Apple Store op 5th Av.

Ik ga eind mei en zou dus anderhalve maand op voorhand toch wel zeker willen zijn dat ie op stock is.

heb nergens een email-adres kunnen vinden van de store.
Ik heb vanmorgen naar de Apple Store Fifth Avenue gebeld. Mij is verteld dat er niet gereserveerd kan worden. Momenteel is de 16GB uitverkocht, de andere modellen hebben ze nog!
  #11  
Oud 05-04-10, 13:26
Dwee8le Dwee8le is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 23
Standaard

Ik kom net uit NYC en de salestax is 8,875% (volgens mijn bonnetje van de apple store op 5th ave.)
  #12  
Oud 05-04-10, 15:30
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dwee8le Bekijk bericht
Ik kom net uit NYC en de salestax is 8,875% (volgens mijn bonnetje van de apple store op 5th ave.)
wat heb je mee voor welke totaalprijs?
Heb je iets moeten betalen bij het binnenkomen in Europa of heb je gewoon ....
  #13  
Oud 05-04-10, 16:48
SilenceR SilenceR is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 48
Standaard

Tot 430 euro hoef je niet te betalen. Ik heb net die vriend van mij gebeld en hij is op schiphol aan het w88 op de taxi. Zowel bij de engelse als nederlandse douane waren er geen problemen om de iPad 16GB Wi-Fi mee te nemen. Volgens mij komen de totaalkosten op 543 dollar inclusief 8,875 % tax. Dat is 402 euro dus binnen de 430 euro.
  #14  
Oud 06-04-10, 03:09
Guest-20190430163756
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dit geld welliswaar alleen voor de mensen die hun iPad ZELF (of laten doen) mee de grens over nemen. Via de post is het een ander verhaal. douane recht is 0%. Omzet belasting is 19% over het totaal bedrag (waarde product + verzendkosten). Indien je geen aangifte toen bij de Douane en je wordt gepakt komt er nog een boete bovenop. Ik dacht dat dat 50% over die 19% is. Correct me if I'm wrong.
  #15  
Oud 07-04-10, 09:57
pascalbrouwers pascalbrouwers is offline
• iOS 6.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Sjeng - City
Berichten: 189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthijst Bekijk bericht
Niks aangeven, gewoon in je handbagage meenemen.

controleren ze handbagage niet....

Pascal
__________________
Ipad 32GB,touch 16GB,2G 16GB,3G 16GB,4G 16GB en de 5G 16 GB
  #16  
Oud 07-04-10, 10:07
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

soms
  #17  
Oud 07-04-10, 11:17
MaartenW's schermafbeelding
MaartenW MaartenW is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Beverwijk
Berichten: 70
Standaard

IPad doelwit douane Schiphol

AMSTERDAM - De douane op luchthaven Schiphol houdt de komende tijd passagiers van vluchten uit de Verenigde Staten beter in de gaten dan normaal. Mensen die daar een of meerdere iPads gekocht hebben, moet namelijk wel nog BTW over de gadget betalen.

Overigens mogen aankopen tot 639 dollar belastingvrij ingevoerd worden, dus de 16GB of 32GB versies van de iPad kunnen zonder problemen de grens over. De 64GB variant kost 699 dollar, dus daar moet 19 procent over betaald worden.

Van een jacht op de iPad wil de douane overigens niet spreken: "We werken risicogericht. Nu de iPad dus in Amerika uit is, houden we dat natuurlijk iets beter in de gaten. Maar dat doen we ook als de dollar erg laag staat. En zo kijken we ook naar vluchten uit Azië om te controleren op nep-producten," aldus een woordvoerdster.
  #18  
Oud 07-04-10, 11:36
Snader Snader is offline
• iOS 13.1.2
• iPadOS 13.1.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Etten-Leur
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaartenW Bekijk bericht
IPad doelwit douane Schiphol

AMSTERDAM - De douane op luchthaven Schiphol houdt de komende tijd passagiers van vluchten uit de Verenigde Staten beter in de gaten dan normaal. Mensen die daar een of meerdere iPads gekocht hebben, moet namelijk wel nog BTW over de gadget betalen.

Overigens mogen aankopen tot 639 dollar belastingvrij ingevoerd worden, dus de 16GB of 32GB versies van de iPad kunnen zonder problemen de grens over. De 64GB variant kost 699 dollar, dus daar moet 19 procent over betaald worden.

Van een jacht op de iPad wil de douane overigens niet spreken: "We werken risicogericht. Nu de iPad dus in Amerika uit is, houden we dat natuurlijk iets beter in de gaten. Maar dat doen we ook als de dollar erg laag staat. En zo kijken we ook naar vluchten uit Azië om te controleren op nep-producten," aldus een woordvoerdster.
Gelukkig vlieg ik op Brussel
  #19  
Oud 07-04-10, 11:39
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaartenW Bekijk bericht
IPad doelwit douane Schiphol


Overigens mogen aankopen tot 639 dollar belastingvrij ingevoerd worden, dus de 16GB of 32GB versies van de iPad kunnen zonder problemen de grens over. De 64GB variant kost 699 dollar, dus daar moet 19 procent over betaald worden.
Uit welke bron komt dit want de 32GB versie valt inclusief tax ook boven de $639 (€477) uit. Trouwens spreekt men hier van 'dollar' bij de douane of van euro's omdat $599 vandaag gelijk is aan €447 maar morgen dan weer duurder / goedkoper kan zijn .. is het de de dollar-factuur van je aankoop wat telt?
  #20  
Oud 07-04-10, 11:48
MaartenW's schermafbeelding
MaartenW MaartenW is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Beverwijk
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wvy Bekijk bericht
Uit welke bron komt dit want de 32GB versie valt inclusief tax ook boven de $639 (€477) uit. Trouwens spreekt men hier van 'dollar' bij de douane of van euro's omdat $599 vandaag gelijk is aan €447 maar morgen dan weer duurder / goedkoper kan zijn .. is het de de dollar-factuur van je aankoop wat telt?
excuus: Bron is nieuwsbericht van de Telegraaf
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: netnummer invoeren itunes lumikiller iTunes 3 13-01-11 11:08
Email account invoeren??? richardiPhonepoldervaart iPhone algemeen 0 21-06-10 23:23
Telefoonnummer invoeren Coolice iPhone algemeen 5 12-08-09 18:03
Agenda: Locatie invoeren? jesje72 iPhone algemeen 0 11-11-08 13:45
Simkaart invoeren dayslover Archief 8 23-08-08 16:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:41.