iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Duitse iPad topic (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/56834-duitse-ipad-topic.html)

siebehuisman 02-06-10 15:29

woo te idioot voor woorden man Tsja kerkrade lekker voor melkaar dan. ik moet in het totaal 2 uur rijden dus...

ja ik vind dat totaal niks he die webshop voel me daar slecht over had er namelijk ook eerst 1 bestel via webshop in Duitsland. Maar trok het slecht dat je geld moest overmaken via paypal vertrouw dat over het algemeen al niet. En nu vooral omdat het naar duitsland overgemaakt moet worden + een groot bedrag.

Yzord 02-06-10 15:31

Waarom is Paypal ineens niet te vertrouwen? Doe al 6 jaar zaken met paypal en nog nooit is er iets fout gegaan.

siebehuisman 02-06-10 15:32

ja ik kom net kijken met paypal dus moet er gewoon nog even aan wennen denk ik

+ het is veel leuker om hem zelf op te halen. Het moment van betalen en hem mee naar buiten lopen in een tasje

fuen 02-06-10 16:30

Precies, dat halen gaf voor mij de doorslag. En dat ik nu aan iedereen trots mijn gravis-bestelling-briefje kan laten zien, haha.

PayPal is overigens wel prima hoor, vind ik, iig nooit problemen mee gehad, en koop zowat iedere week wel iets met PayPal. Ideaal als je geen creditcard hebt, gelukkig ondersteunen veel amerikaanse services dus ook PayPal. Spotify ook bijvoorbeeld.

Rprp 02-06-10 16:41

Ik ben zelf van plan om de iPad vrijdag of zaterdag te gaan halen bij een M&M store (Oldenburg) of Gravis (Bremen).

Heeft iemand enig idee of alles op dit moment een beetje leverbaar is?

brugk000 02-06-10 17:21

Vandaag nog niets gehoord van Gravis. Mazzelaars, die vlak bij wonen en hem bijna lopend kunnen gaan halen. Ik woon zelf in Noord Holland, dus maar via de webshop gekocht. Ben al een vermogen kwijt aan benzine om in Aken te komen, buiten de tijd en files die we hier vandaan ook elke dag hebben.

Laten we elkaar inderdaad hier op de hoogte houden van de aankomst van onze 'speeltjes'. Toch wel knap van Apple om zo'n hype te creeren.

We wachten af en wordt vervolgd.

Gr,

Kees

fuen 02-06-10 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rprp (Bericht 459219)
Ik ben zelf van plan om de iPad vrijdag of zaterdag te gaan halen bij een M&M store (Oldenburg) of Gravis (Bremen).

Heeft iemand enig idee of alles op dit moment een beetje leverbaar is?

Nou, zoals je kunt lezen valt 't dus vies tegen, overal zijn best veel pre-orders, en zelfs de pre-orders wachten nog allemaal. Dure modellen schijnen wel beter beschikbaar te zijn, en vrijdag komt - naar het schijnt - dus wel een nieuwe lading.

siebehuisman 02-06-10 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brugk000 (Bericht 459234)
Vandaag nog niets gehoord van Gravis. Mazzelaars, die vlak bij wonen en hem bijna lopend kunnen gaan halen. Ik woon zelf in Noord Holland, dus maar via de webshop gekocht. Ben al een vermogen kwijt aan benzine om in Aken te komen, buiten de tijd en files die we hier vandaan ook elke dag hebben.

Laten we elkaar inderdaad hier op de hoogte houden van de aankomst van onze 'speeltjes'. Toch wel knap van Apple om zo'n hype te creeren.

We wachten af en wordt vervolgd.

Gr,

Kees

het is dat ik me al geregistreerd heb via een bestellijst want anders had ik er een voor je meegenomen moet namelijk vaak naar Noord-Holland

brugk000 02-06-10 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door siebehuisman (Bericht 459239)
het is dat ik me al geregistreerd heb via een bestellijst want anders had ik er een voor je meegenomen moet namelijk vaak naar Noord-Holland

Vriendelijk aangeboden, misschien bij de volgende hype van Apple.
Ik wacht het rustig af.

Gr,

Kees

bstruik 02-06-10 17:36

wie heeft m nog meer in Duitse Apple Store besteld en krijgt m Maandag geleverd?
Heb een track & trace code gekregen maar zou niet weten waar ik die moet invullen?

siebehuisman 02-06-10 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bstruik (Bericht 459243)
wie heeft m nog meer in Duitse Apple Store besteld en krijgt m Maandag geleverd?
Heb een track & trace code gekregen maar zou niet weten waar ik die moet invullen?

welke winkel en welke stad? want sta namelijk op de lijst. Dus dit betekent eigenlijk dat die winkel hem al naar je opgestuurd heeft ( door die track en trace code)

SuperDutch 02-06-10 17:53

Denk dat bstruik het over de Online store van apple zelf. Apple
Maar is het dan zo zeker dat er maandag weer iPads geleverd gaan worden.
Als ik op de duitse apple site kijk zie ik staan dat de levering in Juni is.
Staat niet verder gespecificeerd.

Rprp 02-06-10 17:53

Zojuist antwoord van gravis gekregen:

Citaat:

Hello Mr. **,

I´m sorry but all iPad models are currently out of stock.


We are awaiting new shipments within the next 2 weeks.
Dat wordt dit weekend dus geen tripje naar Duitsland helaas. :(

brugk000 02-06-10 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bstruik (Bericht 459243)
wie heeft m nog meer in Duitse Apple Store besteld en krijgt m Maandag geleverd?
Heb een track & trace code gekregen maar zou niet weten waar ik die moet invullen?

Kijk of de code werkt op UPS of de Deutsche Post.
Betekent wel dat je Ipad al is verzonden. Is er toch nog iemand gelukkig met een Ipad dit weekend. :)

Gr,

Kees

Montebello 02-06-10 19:52

Heb hem vandaag via een Nederlands bedrijf dat opereert vanuit Duitsland geleverd gekregen. Scheelde me reiskosten en ergernissen, heb begrepen dat veel mensen in een uitgekocht filiaal van Mediamarkt terecht kwamen. Heb eerst geprobeerd te bestellen via apple.de maar zij leveren helaas niet op een Nederlands adres. Tip, bestel online, je betaald wat meer, maar dan heb je wel zekerheid. Hier vind je de directe link: Heb hem vandaag reeds binnen gekregen via: Apple iPad | Nederlands talig | Geleverd vanuit Duitsland - Ebook Reader Store ietsie duurder dan dat ik wacht tot dat ie in Nederland is, maar vind het wel de moeite waard. Levering ging snel slechts 4 dagen! Ik weer wat App's kopen :D.. Nu al verslaafd!

brugk000 02-06-10 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montebello (Bericht 459272)
Heb hem vandaag via een Nederlands bedrijf dat opereert vanuit Duitsland geleverd gekregen. Scheelde me reiskosten en ergernissen, heb begrepen dat veel mensen in een uitgekocht filiaal van Mediamarkt terecht kwamen. Heb eerst geprobeerd te bestellen via apple.de maar zij leveren helaas niet op een Nederlands adres. Tip, bestel online, je betaald wat meer, maar dan heb je wel zekerheid. Hier vind je de directe link: Heb hem vandaag reeds binnen gekregen via: Apple iPad | Nederlands talig | Geleverd vanuit Duitsland - Ebook Reader Store ietsie duurder dan dat ik wacht tot dat ie in Nederland is, maar vind het wel de moeite waard. Levering ging snel slechts 4 dagen! Ik weer wat App's kopen :D.. Nu al verslaafd!

Gefeliciteerd, is een goede optie. Persoonlijk vind ik 125 euro afhandelingskosten en logistiek wel veel geld. Ik weet natuurlijk niet precies wat ze er voor moeten doen, maar ik verwacht een telefoontje naar Duitsland met het verzoek een Ipad te sturen naar een adres in Nederland. Hoe dan ook, is een optie en zeker snel geleverd.

Gr,

Kees

copyfile 02-06-10 21:01

Is die Gravis een beetje een betrouwbare winkel ? Volgens mij wel toch ? Want dan bestel ik daar gewoon mijn ipad. scheeld me een hoop benzine geld en heb dan toch wel eerder dan een nl release :)

Bert van de Wiel 02-06-10 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rprp (Bericht 459251)
Dat wordt dit weekend dus geen tripje naar Duitsland helaas. :(

Moed houden, overmorgen is ook binnen twee weken! Dus wie weet.

siebehuisman 02-06-10 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert van de Wiel (Bericht 459312)
Moed houden, overmorgen is ook binnen twee weken! Dus wie weet.

5 minuten ook!! ;) maar ik kijk er echt naar uit zeg oh jongens.

copyfile 02-06-10 22:47

Zo heb mijn Ipad 32GB 3G ook maar gelijk bij Gravis besteld en betaald met paypal. Hoelang duurt het met paypal voor je een bevestiging van Gravis krijgt over de betaling ? Nu staat er bij bestellingen :

02.06.2010https://webstore.gravis.de/images/avail_yellow.gif Bestellt

siebehuisman 02-06-10 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door copyfile (Bericht 459339)
Zo heb mijn Ipad 32GB 3G ook maar gelijk bij Gravis besteld en betaald met paypal. Hoelang duurt het met paypal voor je een bevestiging van Gravis krijgt over de betaling ? Nu staat er bij bestellingen :

02.06.2010https://webstore.gravis.de/images/avail_yellow.gif Bestellt

Dat is altijd zo ook als je niet betaald heb

copyfile 02-06-10 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door siebehuisman (Bericht 459340)
Dat is altijd zo ook als je niet betaald heb

Ja daarom vroeg ik me af hoelang het normaal gesproken duurt voor er komt te staan dat je betaald hebt als je met paypal hebt betaald ?

siebehuisman 02-06-10 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door copyfile (Bericht 459341)
Ja daarom vroeg ik me af hoelang het normaal gesproken duurt voor er komt te staan dat je betaald hebt als je met paypal hebt betaald ?

Ja morgen is het betaald of zelfs vanavond nog

copyfile 02-06-10 22:57

Mooi, ben benieuwd hoelang alles gaat duren, zal nog wel 1 of 2 weken zijn denk ik. Maarja is nog steeds een stuk sneller dan een NL release en ik hoef nu alleen maar op de postbode te wachten en niet meer zelf te gaan zoeken :) Weet iemand eigenlijk met welk bedrijf Gravis verstuurd ?

SuperDutch 02-06-10 23:30

Ik heb hem 31-05 besteld om 13:00, ook via paypal en er staat bij mij ook nog steeds bestellt.
Heb vandaag voor de zekerheid een mailtje gestuurd om te vragen of alles ok was en mij werd verteld dat mijn betaling binnen was.
Dus ik denk dat de status pas veranderd als de iPad verstuurd gaat worden.

copyfile 03-06-10 00:41

A oke, heb ze effe gemaild hoor het dan wel. En omtrent de verzending ? Iemand enig idee met wie ze dit doen ?

brugk000 03-06-10 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door copyfile (Bericht 459366)
A oke, heb ze effe gemaild hoor het dan wel. En omtrent de verzending ? Iemand enig idee met wie ze dit doen ?

Ik lees in een mailtje bij mij met Ups.

Zahlungsbedingung: Vorauskasse
Versandbedingungen: UPS


Gr,

Kees

jeroenlaven90 03-06-10 10:30

Ik woon niet ver van de grens dus ben gaan zoeken in Dusseldorg, Monchengladbach etc. Overal uitverkocht. Nu vond ik gister deze website, in Nederland. Daar kun je dus nu de iPad kopen!!

copyfile 03-06-10 13:16

Hoelang duurt het meestal ongeveer voor Gravis reageert op e-mail ? En in mijn paypal betaling staat nergens een bestelnummer ofzo, hoort dat zo ? Want dan weten hun toch niet dat het mijn betaling is ?

siebehuisman 03-06-10 15:49

heeft iemand al iets gehoord, dat de Ipads binnen zijn? ben wanhopig aan het worden, bekijk namelijk elke minuut mijn mail!!

bstruik 03-06-10 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door siebehuisman (Bericht 459545)
heeft iemand al iets gehoord, dat de Ipads binnen zijn? ben wanhopig aan het worden, bekijk namelijk elke minuut mijn mail!!

Ik heb in de Duitse webshop besteld en krijg als het goed is a.s. Maandag mijn ipad op het duitse adres afgeleverd.

Lijkt me dan ook dat de containers nu of v het weekend binnen komen en dat a.s. Maandag iedereen bevoorraad wordt zoals winkels en de particulieren hun bestellingen krijgen!

siebehuisman 03-06-10 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bstruik (Bericht 459567)
Ik heb in de Duitse webshop besteld en krijg als het goed is a.s. Maandag mijn ipad op het duitse adres afgeleverd.

Lijkt me dan ook dat de containers nu of v het weekend binnen zijn en dat a.s. Maandag de iedereen bevoorraad wordt!

ja ok toch bedankt maar heb hem namelijk gereserveerd in een winkel om hem daarna op te halen in Duitsland

Koelkastlampje 03-06-10 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door siebehuisman (Bericht 459545)
heeft iemand al iets gehoord, dat de Ipads binnen zijn? ben wanhopig aan het worden, bekijk namelijk elke minuut mijn mail!!

Zoals al eerder gemeld heb ik 31 Mei een bestelling gedaan en na een mislukte cc betaling op 1 Juni per overschrijving betaald.

Ik heb ze vandaag per mail gevraagd of ze mijn betaling inmiddels hadden ontvangen en of ze er meer informatie hadden over de levertijd.

Ik kreeg onderstaande als reactie:
Wir bestätigen Ihnen die Änderung der Zahlungsart auf Vorauskasse-Banküberweisung.
Ihre Zahlung ist bisher noch nicht eingegangen.

Wir werden immer wieder kleine Mengen iPads bekommen und hoffen Ihre Bestellung, sobald
die Zahlung eingetroffen ist, schnellstmöglich versenden zu können.


Ze krijgen dus maar kleine hoeveelheden iPads per aanlevering binnen en kunnen geen garanties geven.

We wachten af..

copyfile 03-06-10 17:36

Welk e-mail heb je gebruikt ? Ik had ze gisteren avond via de site en begin van de middag via email hun een bericht gestuurd over mijn bestelling/betaling maar nog niks gehoord ?!

siebehuisman 03-06-10 17:39

maar om eerlijk te zijn sta ikke 3E op de bestellijst dus neem aan dat het niet zo lang meer gaat duren en dat stond ik vanaf maandag al

Koelkastlampje 03-06-10 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door copyfile (Bericht 459583)
Welk e-mail heb je gebruikt ? Ik had ze gisteren avond via de site en begin van de middag via email hun een bericht gestuurd over mijn bestelling/betaling maar nog niks gehoord ?!

ecom AT gravis.de

copyfile 03-06-10 18:35

Krijg zojuist een reactie op mijn vraag of de betaling was doorgekomen en met wie ze verzenden. Iemand enig idee wat ze precies bedoelen ?:

Citaat:

Sehr geehrte Herr,

Ihr Auftrag wurde heute an UPS übergeben. Sie erhalten dann in Kürze die UPS-Trackingmail zur Sendungsverfolgung.


Das GRAVIS digital Starterkit No. 1 ist eine kostenlose Zugabe zu jedem iPad.

Koelkastlampje 03-06-10 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door copyfile (Bericht 459596)
Krijg zojuist een reactie op mijn vraag of de betaling was doorgekomen en met wie ze verzenden. Iemand enig idee wat ze precies bedoelen ?:

Dat je een "Lucky Bastard" bent!
Je iPad wordt vandaag nog met UPS verzonden en je krijgt ook nog eens een "starterskit" van Gravis gratis erbij!

copyfile 03-06-10 18:48

Zou dat echt zo zijn ? Moet eerlijk zeggen dat ik er nog maar me twijfels bij heb aangezien ik gisteren pas heb besteld. Enige wat zou kunnen zijn dat ze vandaag een grote levering hebben gehad en veel mensen er vandaag eentje verstuurd krijgen, alleen ik had ze gemaild dus weet het nu al. Zou wel geniaal zijn als hij verstuurd wordt vandaag :)

Die starterskit krijgt iedereen staat bij je bestellings pagina. Heeft iemand enig idee wat dit zou inhouden ?

Koelkastlampje 03-06-10 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door copyfile (Bericht 459601)
Zou dat echt zo zijn ? Moet eerlijk zeggen dat ik er nog maar me twijfels bij heb aangezien ik gisteren pas heb besteld. Enige wat zou kunnen zijn dat ze vandaag een grote levering hebben gehad en veel mensen er vandaag eentje verstuurd krijgen, alleen ik had ze gemaild dus weet het nu al. Zou wel geniaal zijn als hij verstuurd wordt vandaag :)

Die starterskit krijgt iedereen staat bij je bestellings pagina. Heeft iemand enig idee wat dit zou inhouden ?

Ik heb geen idee.. Verassing!
Nader inzien had ik toch ook beter de 31ste met paypal kunnen betalen.
Een overboeking via de bank duurt blijkbaar aanzienlijk langer.. :-(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:50.