iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Duitse iPad topic (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/56834-duitse-ipad-topic.html)

brugk000 01-06-10 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koelkastlampje (Bericht 458647)
Krijg net de volgende email:
Unsere Bemerkung zu Ihrer Bestellung:

Leider können wir diesen Auftrag nicht per Kreditkarte abwickeln. Wir möchten Sie daher bitten den Betrag per Vorauskasse-Banküberweisung unter Angabe Ihrer Referenznummer an folgendes Konto zu richten..

Heb net dus het bedrag ook maar overgemaakt.

Vervelend, was ik al bang voor. Maar betalen moet je toch. Duurt misschien wat langer nu in de afhandeling. :mad:

Bert van de Wiel 01-06-10 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brugk000 (Bericht 458699)
Vervelend, was ik al bang voor. Maar betalen moet je toch. Duurt misschien wat langer nu in de afhandeling. :mad:

Valt waarschijnlijk mee. Een gewone betaling via telebankieren in de EU duurt maximaal 3 werkdagen en de iPads komen daar volgende week pas binnen. Dus echt vertraging zal het wel niet oplopen.

Stiekem hoop ik dat ze hem toch eerder binnen krijgen, ik wil er eigenlijk dit weekend al mee spelen!

brugk000 01-06-10 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert van de Wiel (Bericht 458737)
Valt waarschijnlijk mee. Een gewone betaling via telebankieren in de EU duurt maximaal 3 werkdagen en de iPads komen daar volgende week pas binnen. Dus echt vertraging zal het wel niet oplopen.

Stiekem hoop ik dat ze hem toch eerder binnen krijgen, ik wil er eigenlijk dit weekend al mee spelen!

Rustig afwachten tot hij komt. Lijkt Sinterklaas wel. Ben al wat ouder, maar heb wel hetzelfde gevoel als vroeger. Eerst maar wat van Gravis horen, dan weten we meer.
Gr,
Kees

Bert van de Wiel 01-06-10 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brugk000 (Bericht 458774)
Rustig afwachten tot hij komt. Lijkt Sinterklaas wel. Ben al wat ouder, maar heb wel hetzelfde gevoel als vroeger. Eerst maar wat van Gravis horen, dan weten we meer.
Gr,
Kees

Heel herkenbaar Kees! Bij ieder mailtje wat binnenkomt kijk ik snel of het van Gravis is! En dat verheugen op is natuurlijk ook wel een deel van de lol.

brugk000 01-06-10 15:49

Update bestelling bij Gravis:

Net mijn betalingsbevestiging gehad. Mijn account bij Gravis is geupdated naar 'vooruit betaald'.
De e-mail bevatte wel de volgende mededeling:

Unsere Bemerkung zu Ihrer Bestellung:

Wir erwarten unregelmäßig immer wieder kleinere Stückzahlen von Apple. Leider können wir keinen genauen Liefertermin nennen.


Wordt vervolgd.

Gr,

Kees

FSF 01-06-10 16:34

Ook ik kreeg een berichtje dat men geen betalingen via een CC accepteert...:(
Daarom maar per telefoon een iPad gereserveerd bij hen. Werd zeer netjes geholpen aan de telefoon. Ik krijg een telefoontje als er een beschikbaar is..... nu maar hopen dat dat voor de 17e juni (vakantie) is...:p

brugk000 01-06-10 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FSF (Bericht 458815)
Ook ik kreeg een berichtje dat men geen betalingen via een CC accepteert...:(
Daarom maar per telefoon een iPad gereserveerd bij hen. Werd zeer netjes geholpen aan de telefoon. Ik krijg een telefoontje als er een beschikbaar is..... nu maar hopen dat dat voor de 17e juni (vakantie) is...:p

We blijven optimistisch. In een eerder mailtje dat ik kreeg werd aangegeven dat ze volgende week zouden uitleveren. Ik ben nog wel benieuwd wat je hebt besteld. :confused: Ik vind het wel leuk om alle afwegingen te lezen bij het bestellen van een bepaald type. Zelf heb ik een 32 Gb Wi-Fi besteld.

Gr,

Kees

FSF 01-06-10 17:10

Ik heb de 32 gB Wi-Fi uitvoering besteld. Mocht het zo zijn dat dit -meestgevraagde- model moeilijk leverbaar is dan mogen zij de 64 gB versie leveren. Als ik er maar een heb voor mijn vakantie :D

SuperDutch 01-06-10 17:26

Ik heb via paypal betaald maar ik heb nog geen mail van gravis gekregen waarin staat dat ik betaald heb.
Wel staat op de site als ik inlog bij `status' Bestellt.
Staat dit ook bij de mensen die al een betalingsbevestiging hebben gehad van gravis?
Anders moet ik maar even bellen.

brugk000 01-06-10 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SuperDutch (Bericht 458842)
Ik heb via paypal betaald maar ik heb nog geen mail van gravis gekregen waarin staat dat ik betaald heb.
Wel staat op de site als ik inlog bij `status' Bestellt.
Staat dit ook bij de mensen die al een betalingsbevestiging hebben gehad van gravis?
Anders moet ik maar even bellen.

Ik kreeg een mailtje met hierin een check van mijn NAW en bestelgegevens. Ook was het referentienummer veranderd in een bestelnummer. Ik vermoed dat dat gebeurt als het geld bij Gravis binnen is, maar zeker weet ik het natuurlijk niet.

Daarnaast staat bij mijn status:

Zahlungsbedingungen: vorauskasse wat zoiets betekent als vooruit betaald; denk ik

Gr,

Kees

fuen 01-06-10 20:50

Ik heb er gisteren eentje in de Gravis winkel in Aken besteld. Toch leuker om 'm te gaan halen en meteen in je handen te krijgen dan 'm via de post binnen te krijgen vind ik. Bovendien issie er dan misschien een dag eerder :P.

Heb de 16GB Wi-Fi + 3G besteld. Ben inderdaad benieuwd of Wi-Fi only modellen sneller binnenkomen of wat dan ook.

Verkoper wist mij te melden dat ze misschien vandaag al binnenkwamen, en hij liet in iedergeval blijken/merken dat 't niet meer een hele lange tijd zou duren. Ik hoop er dus inderdaad op dat ik 'm voor het weekend heb! :-)

Bert van de Wiel 02-06-10 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fuen (Bericht 458921)
Ik heb er gisteren eentje in de Gravis winkel in Aken besteld. knip. Ik hoop er dus inderdaad op dat ik 'm voor het weekend heb! :-)

Hoe heb je hem dan besteld, heb ze gewoon gebeld?

fuen 02-06-10 15:07

Nee, ik ben er even langsgegaan. Is een halfuurtje vanaf m'n huis. Wil best voor iemand anders ook eentje meenemen als ik 'm ga halen en er nog zijn, maar aangezien je nu zo makkelijk ook online kunt bestellen lijkt me dat niet nodig.

Maar wát een geweldig ding. Zal laten weten als ik gebeld word. Is helaas nog niet gebeurd.

siebehuisman 02-06-10 15:12

heb je gisteren pas besteld? want ikke maandag ochtend en heb ook nog niks gehoord (ik btw in Keulen, Dusseldorf, Bochum en Essen). hoeveel sta je ergens op de bestellijst (welke positie)?

fuen 02-06-10 15:14

Ik heb Maandag besteld. Geen flauw idee waar ik sta. Heb op meerdere plekken gehoord dat er Vrijdag weer binnenkomen? Kan dat kloppen? Zou wel stom zijn, vrijdag kan ik 'm niet gaan halen. Nouja, Zaterdag dan weer wel.

EDIT: Maandag ochtend ook inderdaad, was rond 10 uur al in de store.

siebehuisman 02-06-10 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fuen (Bericht 459178)
Ik heb Maandag besteld. Geen flauw idee waar ik sta. Heb op meerdere plekken gehoord dat er Vrijdag weer binnenkomen? Kan dat kloppen? Zou wel stom zijn, vrijdag kan ik 'm niet gaan halen. Nouja, Zaterdag dan weer wel.

ja ik sta 3e op de lijst en ze zeiden dat de volgende bestelling komende week komt maar ze durven niet te zeggen welke dag dus ben benieuwd. Wij houden elkaar via deze site up to date ja? waar zit jou shop?

fuen 02-06-10 15:17

Ja, tof! :) Mijn shop zit dus in Aachen:
GRAVIS Store Aachen - Google Maps

Supervriendelijke mensen daar, overigens, viel me op.

Bert van de Wiel 02-06-10 15:21

Ik krijg alleen een beetje het gevoel dat Gravis de bevoorrading van hun winkels voor laat gaan op het leveren via de webshop.

siebehuisman 02-06-10 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fuen (Bericht 459183)
Ja, tof! :) Mijn shop zit dus in Aachen:
GRAVIS Store Aachen - Google Maps

Supervriendelijke mensen daar, overigens, viel me op.

man je moest eens weten. Veel aardiger dan die mensen hier in NL. Overal krijg ik vriendelijke antwoorden op. Ook geven ze na 5 minuten alweer antwoord. Nee de ervaringen met die Duitsers zijn top. Heb nu ongeveer 50 mailtjes verstuurd over van alles en nog wat (in het totaal 3 winkels). en Vertaal alles via vertalen.nu haha echt heerlijk

Moet je trouwens veel ervoor reizen? want waar kom je vandaan

fuen 02-06-10 15:25

@Bert; zou kunnen. Ik denk dat de webshop ook 'een winkel' is, maar daar natuurlijk veel meer bestellingen (en dus in verhouding minder iPads) worden gedaan. Kan ook zijn dat 't allemaal van één centrale 'gravis voorraad' afgaat. Geen idee. Ik hoop natuurlijk dat de stores voorgaan, haha.

@Siebe: Ik woon in kerkrade en heb 'n directe busverbinding (lijn 44), en dan 10 minuutjes lopen. Ideaal dus.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:32.