iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Mogelijke oplossing Micro-SIM iPad (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/57149-mogelijke-oplossing-micro-sim-ipad.html)

Shelldass 06-04-10 02:26

Mogelijke oplossing Micro-SIM iPad
 
Stap 1:
Vraag een Dual Sim aan bij uw provider: [Vodafone]
Duokaart - Twee identieke SIM-kaarten - Bellen en Gebeld worden

Stap 2:
Even bijsnijden:
3G iPad gekocht en geen Micro SIM bij de hand? Gewoon oude simkaart bijknippen! - iPad - iPad Planet

Stap 3:
iPhone op Airplane Mode zetten als de iPad online gaat


Dit zou moeten werken lijkt mij, iemand een reden waarom dit niet zou kunnen gaan werken?

Ik ga begin Mei naar New York en ben van plan een iPad mee te nemen met 3G.

wvy 06-04-10 08:33

Is een beetje 'oud' nieuws en herhaling:
vrijdag, 29 januari 2010 (19:48)

3G iPad gekocht en geen Micro SIM bij de hand? Gewoon oude simkaart bijknippen! - iPad - iPad Planet

baltar 11-04-10 13:00

Het zou inderdaad mooi zijn als dit zou werken. Ik zou me echter voor kunnen stellen dat ze het 'duo-gedeelte' voor wat betreft de 3G functie uit kunnen zetten. Je kan dan alleen duo bellen en niet duo-3G'en. Of kan dat technisch niet??

Wanneer T-Mobile 3G-abonnementen gaat aanbieden bij de iPad zal het bij T-mobile zeker niet kunnen. Wellicht dat het voor Vodafone dan wel een mooi moment is om het wel aan te bieden op hun supersim iPhone abonnement. Dat wordt dan helemaal gunstig

S¡mon 11-04-10 14:56

Duo Sim is gewoon dat je 2x de zelfde simkaart hebt. Als je nu dus al een abbo bij T-Mobile hebt kan je voor (ik geloof) iets minder dan 20 euro de tweede aanvragen. Snij de tweede bij en je kan hem gebruiken in je iPad (let op: 1 apparaat tegelijk kan zo'n sim gebruiken).

baltar 11-04-10 23:25

Ik lees wel dat je, wanneer je de 2e sim gebruikt in je iPad, je je iPhone moet uitzetten anders werkt het niet.

Er kan er maar één tegelijkertijd aanstaan. Op zich logisch natuurlijk maar wel onhandig dat je niet gebeld kan worden/bellen wanneer je aan het 3G-iPadden bent.

groofoo 11-04-10 23:53

ik heb een duo sim.
1 in mijn HTC (anders werkt de GPS niet) en de andere in mijn iPhone.
soms staan beide aan en is het gewoon de wet van de sterkste.
welke sim het beste bereik heeft is actief.
dus ja, iPhone in airplane mode zetten is dan wel handig.

naldje 13-04-10 00:37

je kan de sim kaart bijknippen.
toen ik met een hacker de eerste iphones in us kocht, moesten we de simkaarten bij knippen om te laten werken .

rb1962 02-05-10 13:53

Allemaal mooi en aardig maar ik krijg komende week mijn Ipad met 3G en vraag me af of iemand het bijknippen van de SIM kaart al getest heeft en met zekerheid kan zeggen dat het werkt. Heb nl nog een T-mobile SIM kaart met onbeperkt internet die niet gebruikt wordt dus......

Ik vond deze foto waaruit lijkt alsof op de microSIM inderdaad hetzelfde staat als de "gewone" SIM
http://www.telefoonmobiele.nl/images...wima_thumb.png

ducky 02-05-10 14:22

maar het schijnt nu dat als je de ipad 3g hebt en de t-mobile bijknipt je alleen maar edge krijgt nu vraag ik me af of er dan enige verschil is tussen de vs ipad en de europese ipad.

rb1962 02-05-10 14:49

europese/us IPAD
 
Ducky, Ik ga een US Ipad ontvangen dus zou ik dan alleen EDGE kunnen of geldt dat voor de europese Ipad? Mijn Ipad zou volledig Simlockvrij zijn.... Ik vond deze interessante blog waaruit zou blijken dat bijknippen werkt trouwens...

Micro-SIM: Globe/Smart/Sun - Page 4 - Philippine Mac Users Group

WDS001 02-05-10 14:50

Er is toch nog een Europese iPad? De iPad is volledig simlockvrij dus hier te gebruiken met 3G.

ducky 02-05-10 14:58

de US ipad is ook volledig simlockvrij maar ik heb wat sites gezocht en het schijnt dat als je een t mobile simkaart naar een microsimkaart knipt je dan alleen maar edge krijgt. Ik weet sowieso alleen niet of dit ook met de europese versie is maar waarschijnlijk niet.
toen ik die link zag van RB1962 had hij wel 3g bereik met een andere provider dus ik denk dat het aan de provider ligt. Hier ligt info over:
Unlocked or Not, Your iPad Won't Be Able to Use T-Mobile's 3G Network - apple ipad - Gizmodo

WDS001 02-05-10 15:01

Ik zie niet in wat het met een bijgeknipte simkaart kan te maken hebben, dus het zal wel aan de provider liggen ;)

rb1962 02-05-10 15:06

Ok, ik heb dus nog een ongebruikte T-mobile sim liggen die normaal werkt. Ik knip die bij en volgens mij verandert de functionaliteit van 3G daar niet mee toch?
Is het T-Mobile netwerk in US dezelfde als in NL? En betekent dat dat hardwarematig er geen toegang tot het 3G netwerk in NL zou zijn?Weliswaar andere frequentie maar lijkt me sterk....

ducky 02-05-10 15:11

als je op de website van mijn vorige reply kijkt(Unlocked or Not, Your iPad Won't Be Able to Use T-Mobile's 3G Network - apple ipad - Gizmodo) dan staat er:The iPad's 3G modem supports UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz) and GSM/EDGE (850, 900,1800, 1900 MHz)

ik weet momenteel niet op welke frequency band de europese t-mobile 3g netwerk staat. als iemand dat weet zou dat fijn zijn:D

wouter1981 02-05-10 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ducky (Bericht 445335)
als je op de website van mijn vorige reply kijkt(Unlocked or Not, Your iPad Won't Be Able to Use T-Mobile's 3G Network - apple ipad - Gizmodo) dan staat er:The iPad's 3G modem supports UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz) and GSM/EDGE (850, 900,1800, 1900 MHz)

ik weet momenteel niet op welke frequency band de europese t-mobile 3g netwerk staat. als iemand dat weet zou dat fijn zijn:D

T-Mobile gebruikt die frequenties ook.

ducky 02-05-10 15:17

rb1962, nee het ligt aan de frequency band van t-mobile,dus niet aan je simkaart. de Ipad ondersteunt 850, 1900, 2100 MHz voor 3g. en blijkbaar heeft amerikaanse t-mobile provider een frequency band van 1700 die dus geen 3g kan krijgen maar wel edge.
dus nu vraag ik me alleen af op welke frequency band de europese t-mobile zit :D.
want ik krijg hem namelijk ook binnenkort

vanilla 02-05-10 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ducky (Bericht 445335)
als je op de website van mijn vorige reply kijkt(Unlocked or Not, Your iPad Won't Be Able to Use T-Mobile's 3G Network - apple ipad - Gizmodo) dan staat er:The iPad's 3G modem supports UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz) and GSM/EDGE (850, 900,1800, 1900 MHz)

ik weet momenteel niet op welke frequency band de europese t-mobile 3g netwerk staat. als iemand dat weet zou dat fijn zijn:D

in NL gebruiken ze voor UMTS de 2100 band!

ducky 02-05-10 15:23

dan zou het eigenlijk geen probleem zijn :D dat is wel een goed teken :D

ducky 02-05-10 15:28

vanilla en wouter 1981 heeft gelijk:
Post Tech - Apple's iPad wireless service to be unlocked, partnered with AT&T
kijk naar de eerste comment. daar staat dat t-mobile europe 2100 mhz heeft dus we hoeven ons geen zorgen te maken :D wel balen voor US dat daar de frequency van t-mobile 1700 mhz is XD


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:36.