//

Foto's naar ipad (verkleining)

Foto's naar ipad (verkleining) discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik krijg volgende week mijn Ipad 32 gb wifi en ben daarom alle bestanden die ik erop wil zetten in itunes aan het aangeven.... ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-04-10, 10:33
Carlo_1983 Carlo_1983 is offline
• iOS 6.1.2
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 206
Standaard Foto's naar ipad (verkleining)

Hoi,

Ik krijg volgende week mijn Ipad 32 gb Wi-Fi en ben daarom alle bestanden die ik erop wil zetten in itunes aan het aangeven....

Weet iemand of de foto's verkleind worden naar de resolutie voor de ipad tijdens het synchroniseren?

Ik heb namelijk 20gb aan foto's staan die ik op de ipad wil hebben en vindt het zonde om hier 20 gb aan kwijt te zijn.... het zijn foto's van 6 mb p/st terwijl 600kb ook goed is?

Groet, Carlo
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-04-10, 12:53
baltar baltar is offline
• iOS 9.3.5
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 54
Standaard

Hoi,

Ik zet zelf mijn photo's altijd om naar het formaat 800x600 voor mijn fotolijst. Het oorspronkelijke formaat bewaar ik altijd natuurlijk. Dat ga ik nu doen naar 1024x768, de resolutie van de iPad. Mijn fotolijst verkleint ze automatisch, ze nemen alleen iets meer plaats in op het SD-kaartje.

Er zijn genoeg tooltjes waarmee je in één keer al je foto's kan omzetten, waarbij de oorspronkelijk foto bewaarde blijft, naar een gewenste resolutie. Ik doe het nu met Photofunstudio 5.1 dat bij mijn Panasonic digitale camera is geleverd.
  #3  
Oud 11-04-10, 12:59
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Wat doet de iPad wanneer je via de Camera Connection Kit foto's van je camera op de iPad zet. Blijven deze in oorspronkelijk formaat zodat je ze bij thuiskomst in iPhoto kan importeren?

Dit zou handig zijn omdat je dan je geheugenkaartje (op reis) kan wissen en opnieuw kan gebruiken.

Als ik de iPhone aansluit op mijn iMac en iPhoto open dan kan ik al mijn foto's met een muisklik importeren, zou fijn zijn moest dit met de iPad ook zo zijn

iMe
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
  #4  
Oud 11-04-10, 15:25
Carlo_1983 Carlo_1983 is offline
• iOS 6.1.2
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 206
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wvy Bekijk bericht
Wat doet de iPad wanneer je via de Camera Connection Kit foto's van je camera op de iPad zet. Blijven deze in oorspronkelijk formaat zodat je ze bij thuiskomst in iPhoto kan importeren?

Dit zou handig zijn omdat je dan je geheugenkaartje (op reis) kan wissen en opnieuw kan gebruiken.

Als ik de iPhone aansluit op mijn iMac en iPhoto open dan kan ik al mijn foto's met een muisklik importeren, zou fijn zijn moest dit met de iPad ook zo zijn

iMe
Ik hoop wel dat de foto's op deze manier op de originele resolutie blijven??
Wat heb je anders aan de CAMERA CONNECTION KIT?
Wanneer komt dit kit eigenlijk uit?
  #5  
Oud 25-07-10, 21:41
jkk007 jkk007 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wvy Bekijk bericht
Wat doet de iPad wanneer je via de Camera Connection Kit foto's van je camera op de iPad zet. Blijven deze in oorspronkelijk formaat zodat je ze bij thuiskomst in iPhoto kan importeren?

Dit zou handig zijn omdat je dan je geheugenkaartje (op reis) kan wissen en opnieuw kan gebruiken.

Als ik de iPhone aansluit op mijn iMac en iPhoto open dan kan ik al mijn foto's met een muisklik importeren, zou fijn zijn moest dit met de iPad ook zo zijn

iMe
Weet iemand ondertussen hoe dit in z'n werk gaat. Als de sd kaart in de kit gestopt wordt, naar welke map gaan de foto's dan? Kun je die map zelf opgeven? Wordt het oordspronkelijke formaat behouden?
  #6  
Oud 26-07-10, 00:36
cgovaard cgovaard is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jkk007 Bekijk bericht
Weet iemand ondertussen hoe dit in z'n werk gaat. Als de sd kaart in de kit gestopt wordt, naar welke map gaan de foto's dan? Kun je die map zelf opgeven? Wordt het oordspronkelijke formaat behouden?
Alles wordt in één map gezet als je een sd kaart gebruikt om je foto's op de Ipad te laden. Ik wilde die methode gebruiken omdat ik het synchroniseren van Itunes niet vertrouw maar ondanks dat ik allemaal mappen op de sd kaart had kwamen alle foto's in één map.

Ik heb begrepen dat je het oorspronkelijke formaat behoud maar eerlijk gezegd ben ik een enorme tegenstander van de wijze waarop foto's gesynchroniseerd worden op een Ipad of Iphone. Ik heb op mijn Iphone al een keer heel veel foto's gehalveerd qua resolutie door van telefoon te wisselen.

Ik zou ook liever zelf willen bepalen in welk formaat ik foto's op de Ipad wil hebben en niet dat "optimaliseer" gedoe in Itunes.

Ik heb mijn camera connection kit alweer verkocht...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's van computer naar Ipad omejoop38 Muziek, foto & video 29 16-05-12 00:26
Video: foto's overzetten van iPhone naar iPhone of iPad? johnnybt Muziek, foto & video 17 05-06-11 00:36
Ipad: foto's pc naar ipad lukt niet Umitah iPad algemeen 1 15-11-10 08:04
Foto van iPhone naar iPad Maurice013 iPad algemeen 8 25-07-10 16:29
vergroting/verkleining werkt niet meer defiant Archief 2 22-11-09 17:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:32.