iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Radio streamen op iPad (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/57509-radio-streamen-op-ipad.html)

cardwizard 11-04-10 14:13

Ik weet dat dit het hardware topic is , maar waar moet ik deze iPad vraag dan plaatsen ? (excuses als ik het over het hoofd zie)

De iPad is helemaal goed en als ik hem gebruik heb ik meestal muziek op de achtergrond spelen (mp3's in iPod op de iPad dus)

Ik zou heel graag willen weten of het mogelijk is om radio streams op de achtergrond te laten spelen ?

het mag natuurlijk ook een iPhone app zijn die streams op de achtergrond draait
als ik maar wel safari gebruiken kan

heb de hele avond gezocht maar vind gewoon niets

domblondje 11-04-10 23:44

RADIO StreamItAll is een app voor de iPhone die streams ook in de background kan spelen via Safari.

Die app werkt ook op de iPad.
Het mooie van de iPad is ,dat je (itt tot de iPhone) gewoon andere Safari windows kan blijven gebruiken.

Volgens mij heb je dan je oplossing voor streamen in de background.

cardwizard 12-04-10 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door domblondje (Bericht 437387)
RADIO StreamItAll is een app voor de iPhone die streams ook in de background kan spelen via Safari.

Die app werkt ook op de iPad.
Het mooie van de iPad is ,dat je (itt tot de iPhone) gewoon andere Safari windows kan blijven gebruiken.

Volgens mij heb je dan je oplossing voor streamen in de background.

Hoe kom je aan die wijsheid ? Net 2,40 betaald maar kan geen andere vensters openen hoor

domblondje 12-04-10 11:19

Dat werkt wel op iPad, niet op iPhone. Klik in de menu balk op het venster icoon.

cardwizard 12-04-10 11:24

Zodat er een nieuwe pagina geopend kan worden ? Dan houd de muziek toch echt op met spelen

wvy 12-04-10 11:27

zoek eventjes naar Clock radio ... heel mooi en super veel stations.

:D

cardwizard 14-04-10 15:26

Streamen op de achtergrond werkt wel met StreamitAll Radio op de iPad !
Gaat perfect

JPDeckers 15-04-10 07:19

Makkelijkste is om naar Nederland.fm te gaan ( iPhone versie, WWW.NEDERLAND.FM), Kies je zender et voilą.

Type dit met 538 op achtergrond, net nog ff mail gelezen etc.

GeileBear 20-07-10 14:37

Hier is een iPad radio player, vol Nederlandse zenders:
http://ipad-webradio.com/ipad/

ihj 20-07-10 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JPDeckers (Bericht 438837)
Makkelijkste is om naar Nederland.fm te gaan ( iPhone versie, WWW.NEDERLAND.FM), Kies je zender et voilą.

Type dit met 538 op achtergrond, net nog ff mail gelezen etc.

Zo doe ik het ook. Werkt prima en geen betaalde App nodig

webgangster 20-07-10 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ihj (Bericht 494364)
Zo doe ik het ook. Werkt prima en geen betaalde App nodig

Alleen als ik vervolgens na het openen van de stream een andere pagina ga bekijken dan stopt de stream...!

Sjeltur 20-07-10 23:23

Je opent die nieuwe pagina dan toch wel in een nieuwe "tab"/"scherm" uh...??
Want ik heb er geen last van...

Ik kan lekker door blijven surfen op andere tabs/scherm..... of gewoon email checken etc.

GeileBear 21-07-10 08:33

Via ipad-webradio.com kan je ook in een ander tabblad luisteren en deze is gratis.. Een enorm overzicht met o.a. veel nederlandse zenders, maar ook 24/7 electro en dance of hardstyle.. Wat jij wil dus :)

marceldeschipper 21-07-10 10:03

ik heb geen internet abbo op mijn iphone is het gebruik van bv slam fm gratis of moet ik daar kosten voor gebruiken

GeileBear 21-07-10 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marceldeschipper (Bericht 494680)
ik heb geen internet abbo op mijn iphone is het gebruik van bv slam fm gratis of moet ik daar kosten voor gebruiken

Als je via mobiel internet luistert (bijv. 3g) zal je per MB gaan betalen en dit loopt erg snel en hoog op... Zelf heb ik bij Hi een 10 euro internet abbo en kreeg gister de melding dat ik 80% van mijn fair use dataverkeer gebruikt heb.. dit limiet is bijna 1 GB per maand...


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cardwizard (Bericht 437380)
het mag natuurlijk ook een iPhone app zijn die streams op de achtergrond draait
als ik maar wel safari gebruiken kan

heb de hele avond gezocht maar vind gewoon niets

Silent Fear Internet Radio - iPhone Radio


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:54.