iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad uit US Kapot! Wat nu? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/57528-ipad-us-kapot.html)

gertjan2805 11-04-10 19:43

iPad uit US Kapot! Wat nu?
 
heey iphone/ipad liefhebbers

ik heb afgelopen dinsdag mijn ipad binnen gekregen die iemand uit de USA had meegenomen. nou is mijn scherm kapot !!:( heb een dode pixel lijn.

weet iemand hoe de garantie afhandeling dan verloopt ? je hebt wereldwijde garantie en volgens apple heb ik nog tot 6 april 2011 garantie (website sn check).

groet gert-jan

debroei 11-04-10 20:03

Als het net zo goed geregeld is als met de Iphone moet je hem dus in de US weer inleveren voor garantie afhandeling...

Yzord 11-04-10 20:10

Dat vrees ik ook ja :(

Bulletdodger 11-04-10 20:42

Dat is dus het grote nadeel van het garantiesysteem van apple, en ook het nadeel van ongeduldigheid ;)

Guest-20201028093429 11-04-10 20:44

Hoezo moet je hem in de US inleveren als je wereldwijde garantie hebt? Dan heb je dus geen wereldwijde garantie, dit slaat nergens op!

Carlo_1983 11-04-10 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TriXal0ne (Bericht 437297)
Hoezo moet je hem in de US inleveren als je wereldwijde garantie hebt? Dan heb je dus geen wereldwijde garantie, dit slaat nergens op!

Lijkt me dat als je wereldwijde garantie heb, je hem overal ter wereld bij een apple store mag aanbieden voor vervangen/reparatie?

https://www.iculture.nl/1700/applec...jaar-garantie/

ButcherJF 12-04-10 08:34

Dat lijkt logisch ja, maar de ervaringen met (o.a. de eerste) iPhones leren dat Apple hier zijn eigen uitleg aan geeft.

Redondo1982 12-04-10 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertjan2805 (Bericht 437275)
heey iphone/ipad liefhebbers

ik heb afgelopen dinsdag mijn ipad binnen gekregen die iemand uit de USA had meegenomen. nou is mijn scherm kapot !!:( heb een dode pixel lijn.

weet iemand hoe de garantie afhandeling dan verloopt ? je hebt wereldwijde garantie en volgens apple heb ik nog tot 6 april 2011 garantie (website sn check).

groet gert-jan

Ik denk dat jij één van de eerste zal zijn die garantie claimt in NL. Keep us informed! Dit zal belangrijk zijn voor een hoop mensen die net zo ongeduldig waren als jij...

mvveelen 12-04-10 09:53

Ik zou ook in ieder geval es bij een Apple store langswandelen om te informeren. En niet meteen laten afschepen. Wereldwijde garantie moet toch wel íets betekenen lijkt mij.

Undertaxxx 12-04-10 09:58

Apple zal hier heel kort in zijn... deze is nog niet verkrijgbaar wereldwijd dus geldt er ook nog geen wereldwijde garantie voor dit product. Apple heeft er werk van gemaakt dat ze niet makkelijk geïmporteerd konden worden dus een Europese store zal je geen garantie toekennen.

koenvdvoort 12-04-10 13:15

Verwacht ook niet dat Nederlandse ASP's zoiezo weten hoe ze de iPad repareren. Omdat hij hier nog niet uit is leren zij dat ook nog niet. Daarnaast wordt nergens beweerd dat er een wereldwijde garantie op Apple producten geldt. En dat het op de andere producten van Apple wel geldt is alleen maar een gunst van Apple, ze hoeven helemaal nooit wereldwijde garantie te geven.

gertjan2805 12-04-10 13:26

heey !

zo kwam er niet uit en heb toch maar apple NL gebeld. de man aan de telefoon vertelde me dat je gewoon wereldwijde garantie hebt. alleen de onderdelen zijn niet op voorraad in nederland, dus die worden besteld zodra je ipad in het repaircentre is. er is al een training geweest voor de iPad omdat er al op gerekend was dat er in NL meer mensen waren die hem ook kochten.

omruilen heb je recht op bij een kapot scherm, in dit geval dus ook alleen dan moet ik wel naar USA toe om direct een nieuwe te krijgen.

nou hopelijk hebben de ander ipad eigenaars meer geluk en is hij niet kapot :P

Yzord 12-04-10 13:34

Maar ik neem aan dat je niet naar USA gaat om hem op te halen...hoe gaat de omruiling dan?

freestyle4all 12-04-10 14:13

Die omruiling gaat NIET.
Gewoon wachten tot hij in Nederland is waarschijnlijk?

cardwizard 12-04-10 14:51

Dat is goed nieuws voor mij en de rest van de mensen die er al 1 gekocht heeft
Ik zat al te denken wat nou als er iets kapot gaat.......

Guest-20190430163756 13-04-10 04:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koenvdvoort (Bericht 437511)
Verwacht ook niet dat Nederlandse ASP's zoiezo weten hoe ze de iPad repareren. Omdat hij hier nog niet uit is leren zij dat ook nog niet. Daarnaast wordt nergens beweerd dat er een wereldwijde garantie op Apple producten geldt. En dat het op de andere producten van Apple wel geldt is alleen maar een gunst van Apple, ze hoeven helemaal nooit wereldwijde garantie te geven.

In dit geval kwestie van scherm vervangen. Daarbij wachten Apple echt niet met een trainen tot wanneer het product al gelanceerd is. Ik kan je verzekeren dat ook bij Apple Nederland er mensen op de hoogte zijn van hoe een iPad in elkaar zit.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:17.