iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Iemand al opgelicht? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/57634-iemand-opgelicht.html)

michaelk 13-04-10 22:19

ik weet wel bijna zeker dat je opgelicht bent. je moet nog zomaar geld opsturen vooral als het om zulke groten bedragen gaat. Als je toch invensteert in zo'n grote aankoop doe dan zeker de extra moeite om een treinkaartje te komen naar bestemming om het zelf op te halen. Als je dan opgelicht word ben je max je treinkaart kwijt en geen 500euro of meer.

Laat dit een waarschuwing zijn voor allen en iedereen. een vriend van mij is ook ooit opgelicht dus vandaar de ervaring.

Nooit eerst geld overmaken, eerst zien dan kopen!

Yzord 13-04-10 23:08

Ja maarja, dan zou Ebay ook nooit bestaan toch? Ergens moet je nog een beetje vertrouwen hebben in je medemens :)

Suriboy777 13-04-10 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 438389)
Ja maarja, dan zou Ebay ook nooit bestaan toch? Ergens moet je nog een beetje vertrouwen hebben in je medemens :)

Deels mee eens. eBay heeft betere bescherming en controle mogelijkheden. Marktplaats is 1 broeinest van oplichters en zou eigenlijk verboden moeten worden.

Kleine aankopen van max 10 euro maak ik wel van-te-voren over. Grotere bedragen zou ik bij Marktplaats niet overmaken, echter bij eBay wel mits de verkoper meer dan 100 positieve reacties heeft.

FridgeNL 14-04-10 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 438389)
Ja maarja, dan zou Ebay ook nooit bestaan toch? Ergens moet je nog een beetje vertrouwen hebben in je medemens :)

Bij eBay heb je feedback, hiermee is eenvoudig de betrouwbaarheid van iemand te zien.
Toverwoord is overigens Paypal, is je aankoop verzekerd ;)
Dit is overigens ook mogelijk bij marktplaats maar dan moet je het wel gebruiken.

En vertrouwen? Bij een vrij anonieme verkoper? Voor zulk soort bedragen?
Zoals ik al zei....dit is naïef en als je dan toch van je geld af wil, stort het dan maar op mijn rekening, ben je het ook kwijt :d

Macbook-jan 14-04-10 13:59

Vandaag niets binnen gehad,dus hoop is ver weg.

Gisteren alle mailtjes uitgeprint en Ip adres proberen te achterhalen.
Dat is nog niet helemaal gelukt,maar heb iig alle headers van mijn ontvangen mailtjes.
Staan namelijk verschillende IP-adressen in de mailtjes.

Vanavond maar even mailen naar de persoon dat ik aangifte ga doen en dan een afspraak maken bij de politie.

Yzord 14-04-10 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fridge65 (Bericht 438586)
Bij eBay heb je feedback, hiermee is eenvoudig de betrouwbaarheid van iemand te zien.
Toverwoord is overigens Paypal, is je aankoop verzekerd ;)
Dit is overigens ook mogelijk bij marktplaats maar dan moet je het wel gebruiken.

En vertrouwen? Bij een vrij anonieme verkoper? Voor zulk soort bedragen?
Zoals ik al zei....dit is naïef en als je dan toch van je geld af wil, stort het dan maar op mijn rekening, ben je het ook kwijt :d

Mja, dat zegt meer over jezelf dan over degene die op Ebay staan. Ik heb honderden dollars uitgegeven aan mensen die ik niet ken. China, Brazilie, Australie...en alles is goed gekomen. En wat heb je aan feedback als de verkoper op dat moment besluit ermee te stoppen en even een paar weken flink gaat cashen?

Wat ik ermee wil zeggen is dat je soms jezelf ergens overheen moet zetten wat betreft vertrouwen. Dat is de afweging die je maakt natuurlijk.

richardiPhonepoldervaart 14-04-10 14:47

Bank opdracht geven om de betaling te annuleren???? Als het nog kan!!!!

FridgeNL 14-04-10 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 438621)
Mja, dat zegt meer over jezelf dan over degene die op Ebay staan. Ik heb honderden dollars uitgegeven aan mensen die ik niet ken. China, Brazilie, Australie...en alles is goed gekomen.

Mij hoor je niet zeggen dat ik nooit iets hebt gekocht via eBay, ik bestel regelmatig dvd's die in Nederland niet te verkrijgen zijn. Maar wel bij degenen die een behoorlijk goede reputatie hebben opgebouwd en bewezen betrouwbaar is gebleken. Daarnaast heb je dus nog een vangnet zoals Paypal, al heb ik dit niet als zodanig nodig gehad.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 438621)
En wat heb je aan feedback als de verkoper op dat moment besluit ermee te stoppen en even een paar weken flink gaat cashen?

Mja....wat als....dat is natuurlijk puur hypothetisch geredeneerd, zo zou ik ook kunnen zeggen als ik meer X-chromosomen had gehad was ik nu een vrouw :d
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 438621)
Wat ik ermee wil zeggen is dat je soms jezelf ergens overheen moet zetten wat betreft vertrouwen. Dat is de afweging die je maakt natuurlijk.

Wat ik ermee wil zeggen is dat dit naïef is, alles en iedereen zomaar klakkeloos vertrouwen is niet meer van deze tijd. Door dit soort denken gaan mensen het spreekwoordelijke "schip in", een gezond wantrouwen kan nooit geen kwaad en zeker als het om grotere bedragen gaat.

Suriboy777 14-04-10 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macbook-jan (Bericht 438606)
Vandaag niets binnen gehad,dus hoop is ver weg.

Gisteren alle mailtjes uitgeprint en Ip adres proberen te achterhalen.
Dat is nog niet helemaal gelukt,maar heb iig alle headers van mijn ontvangen mailtjes.
Staan namelijk verschillende IP-adressen in de mailtjes.

Vanavond maar even mailen naar de persoon dat ik aangifte ga doen en dan een afspraak maken bij de politie.

Het adres dat je had gehad in Maastricht, kan je misschien de buren eens opsporen om te kijken of er iemand daar woont? Misschien beetje dom, maar heb je eraan gedacht het adres ff te bezoeken?

romez 14-04-10 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 438389)
Ja maarja, dan zou Ebay ook nooit bestaan toch? Ergens moet je nog een beetje vertrouwen hebben in je medemens :)

Ben jij nou serieus???
Les 1: Vertrouw niemand!
Ik zou aangifte doen als ik jou was. Jij bent gewoon opgelicht.
Ik wens je sterkte.

Robert

Kijk op marktplaats of de zelfde man nog soortgelijke advertenties heeft of soortgelijke advertenties met andere naam of man. Wie weet heb je een hit.

nebilem 14-04-10 16:04

wooow dag 500 euro ik zou echt nachtmerries daarvan krijgen

EvertD 14-04-10 16:08

Heb het gelukkig nog niet meegemaakt! Maar ik heb al schrik om mijn iPhone op te sturen naar een reparatiebedrijf voor reparatie;-)

Mijn iPad is gelukkig bij een betrouwbaar persoon besteld!

bababakkus 15-04-10 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atonba (Bericht 438337)
Moedig dat je je verhaal zo post en hopenlijk helpt het om anderen te voorkomen dezelfde fout te maken.
Ik heb mijn iPad afgelopen zaterdag bij 123usa in Heiloo persoonlijk opgehaald. Een uurtje rijden vanuit Amsterdam, maar op een andere manier kopen zou ik nooit hebben gedaan. Succes met het terugkrijgen van je geld, want die iPad is echt niet naar je opgestuurd vrees ik...

Hey atonba,

Ik zit er aan te denken om ook bij 123usa te kopen. Ik woon tenslotte vlakbij. Hoe lang heb jij moeten wachten op je ipad? en doet alles het naar behoren?

Grt bastiaan

Yzord 15-04-10 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door romez (Bericht 438655)
Ben jij nou serieus???
Les 1: Vertrouw niemand!

Ik ben serieus ja. Maar ben jij wel serieus met "vertrouw niemand!"? Ik doe zoveel zaken met chinezen zonder Ebay en kopersbescherming, en ALTIJD zijn mijn dealtjes netjes afgehandeld. iets van vertrouwen in je medemens mag je wel hebben hoor.

Xenn0X 15-04-10 14:37

al die ellende. altijd aangifte doen met oplichters.
ik wacht wel tot hij te koop is in de NL apple store.
of ik wacht tot mei volgend jaar. dan zit ik 2 weken in orlando.

wvy 15-04-10 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenn0X (Bericht 438967)
al die ellende. altijd aangifte doen met oplichters.
ik wacht wel tot hij te koop is in de NL apple store.
of ik wacht tot mei volgend jaar. dan zit ik 2 weken in orlando.


Leuk, dan heb je de iPad-2 met webcam, 4G, 128Gb breedbeeld voor $ 150:d

Macbook-jan 16-04-10 22:45

Via via het adres laten checken en zover de gene het heeft kunnen zien bestaat het adres niet.

Dus maandag even bellen met de bank en even een afspraak maken met de politie.
:eek:

Yzord 16-04-10 22:46

Bah bah, nou succes ermee :(

Suriboy777 22-04-10 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macbook-jan (Bericht 439606)
Via via het adres laten checken en zover de gene het heeft kunnen zien bestaat het adres niet.

Dus maandag even bellen met de bank en even een afspraak maken met de politie.
:eek:

Kan je ons, indien mogelijk, een update geven wat je tot nu toe hebt kunnen bereiken?

pieta 23-04-10 12:28

als je het niet vertrouwd is rembours binnen nederland ook altijd een optie. je betaalt dan 15,11 euro en je betaalt aan de deur. het pakket is ook meteen voor 500 euro verzekerd.

verder inderdaad alle gegevens vragen van de koper. Eventueel een foto van de ipad met een email van jouw ernaast wil ook nog wel eens helpen.

maar het belangrijkste is dat je je gretigheid kan beheersen en dus objectief naar aanbiedingen kan kijken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:51.