iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Wat mis jij nog aan je iPad? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/57806-mis-jij-ipad.html)

daanski 04-07-10 14:07

Ik mis een Foto app waar mee ik albums kan maken en deze via een goede FTP app kan uploaden.

cgovaard 14-07-10 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jkk007 (Bericht 481468)
Wat ik nu mis op de iPad is een manier om de geïmporteerde foto,'s te verwijderen. Alle foto,'s die met behulp van iTunes op de iPad geplaatst zijn, kunnen nu niet verwijderd worden. Ook een programma als Picasa of iPhoto zou meer dan geweldig zijn. En als ze dan toch bezig zijn mogen ze iMovie voor de iPhone 4 ook op de iPad uitbrengen. Dan heb je een compleet apparaat waar je geïmporteerde home video's en foto's mee kan bewerken.

Ik heb speciaal een 64GB gekocht om al mijn foto's op de iPad te kunnen zetten. Heb ze allemaal op het netwerk staan en wilde iTunes laten syncen met de netwerkshare. Dat werkt echt voor geen meter dus heb ze uiteindelijk toch op de PC moeten zetten voor het syncen met iTunes. Datum sorteren en exif info kunnen wijzigen zou erg welkom zijn maar je mag van Apple de foto's niet wijzigen.

Als je alles in mappen hebt en die over wil zetten met een sd kaart raak je al je mappen kwijt.

Voor film gebruik ik real director wat erg goed werkt en vergelijkbaar is met iMovie.

Ik mis flash en multitasking en een manier om zelf bestanden over te kunnen zetten i.p.v. dat gedoe met iTunes. 's nachts wireless syncen zou ook heel erg welkom zijn want met de 64GB versie duurt syncen ook veel te lang.

Ik heb wel flash nu maar niet alles werkt en safari wordt er wel wat instabiel van.

shapezzz 11-08-10 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cgovaard (Bericht 489038)
's nachts wireless syncen zou ook heel erg welkom zijn want met de 64GB versie duurt syncen ook veel te lang.

Dat kan met Wi-Fi-sync, verkrijgbaar na een Jailbreak op je iPad/ iPhone via de Cydia-store en even de software van onderstaande website op je pc installeren ;)

Wi-Fi Sync for iPhone, iPod touch, and iPad

haroldv 11-08-10 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daanski (Bericht 482201)
Ik mis een Foto app waar mee ik albums kan maken en deze via een goede FTP app kan uploaden.

Photo sort heet die..

Ashcat 11-08-10 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freestyle4all (Bericht 459651)
Een zoom-functie in iBooks.
Werkelijk te gek voor woorden dat je op geen enkele manier kunt inzoomen op afbeeldingen of teksten van een afbeelding e.d.
Probeer de Donald Duck maar eens in iBooks. ; )
Dat werkt in elke reader hartstikke fijn, maar iBooks kan om te beginnen al geen schermvullende pagina's tonen.

Ik krijg de comics in comicbooklover wel beeldvullend te zien. Tenminste een hele pagina op het scherm. Inzoomen gaat inderdaad niet maar dat ligt niet aan de iPad maar aan het programma. :)

jap74 11-08-10 10:54

Ik vind het nu al een fantastisch apparaat. Er zijn wel wat functies die op mijn verlanglijstje staan.

Ik mis een betere integratie met Apple produkten...Hoe raar het ook klinkt.
Ik wil dat ik mijn iPhone als camera kan gebruiken voor mij iPad.
Ik wil internet tethering zonder jailbreak (T-Mobile issue, weet ik).
Ik wil vanuit MobileMe iDisk bestanden kunnen importeren op mijn iPad (niet benaderen/bekijken, zoals nu, maar echt op mijn iPad kunnen zetten).
Ik wil draadloos kunnen syncen met iTunes.
Ik wil iOS 4 op iPad
Ik wil iMovie
Ik wil de mogelijkheid om foto's te ordenen (zoals in iPhoto - Mappen aanmaken, geotaggen, simpele bewerkingen)
IK WIL EEN NL iBOOK STORE DIE GEVULD IS MET NL BOEKEN!

Ik hoef geen Flash
Ik hoef geen USB poort

tobyleurs 11-08-10 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jap74 (Bericht 526025)
........
Ik wil dat ik mijn iPhone als camera kan gebruiken voor mij iPad.
.......

Met Camera voor Ipad kun je je iphone als camera voor je ipad gebruiken.....

iPhone Richard 11-08-10 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mirjam66 (Bericht 459634)
Ik mis Multitasking! Maar dat zal met O.S 4.0 komen, toch?

Zou ook welkom zijn inderdaad...

tnz 11-08-10 17:24

Ik vind het filesystem nog een beetje vreemd. Ik zou graag gewoon een map hebben met bestanden, op de ouderwetse manier. Ook zou ik willen dat je gewoon een externe HD kunt aansluiten via de camera kit, zonder jailbreak.

Op die manier wordt het gewoon iets meer een volwaardig systeem, dan een gadget.

Kinsum 11-08-10 18:50

Mis ook niet echt iets, af en toe zou een webcam indd wel leuk zijn geweest maar die zullen wel extern eraan komen.

PS calculator: JUMBO CALCULATOR groot :P en gratis!

spitfire1990 11-08-10 21:21

@Jap74. Helemaal met je eens :d

Tjagerben 12-08-10 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RudydG (Bericht 480277)
Ik mis:
-Flash
-Printmogelijkheid universeel (desnoods kabeltje naar printer)
-Bestandssyteem universeel (uitwisseling bestanden is erg lastig nu)

Voor bestandsuitwisseling kan je Dropbox gebruiken.
Zelf heb ik nog geen iPad maar ga er wel een kopen en dan lijken me deze dingen iets wat ik dan mis:
-Goede video ondersteuning(ik weet dat ik kan streamen enzo maar dan moet -mijn computer de hele tijd aan staan)
-Flash(voor video's en veel website's die ik bezoek gebruiken geen HTML 5)
Dingen die niet aan Apple liggen:
-Donald Duck als abonnement
-Veronica Gemist op de iPad
-Uitzending Gemist op de iPad(en geen iPhone res)
-Discovery Channel Gemist op de iPad

amstel779 20-03-11 14:19

Wie heeft ervaring met iswifter. Ik gebruik het voor flash-sites zoals de gratis sportsite ATDHE.Net - Watch Free Live Sports TV. Ik kan alleen de app na gebruik niet kopen. Wie heeft ook dit probleem?

iWiefring 20-03-11 14:26

RETINA?!?!?!?

gregre 20-03-11 22:12

serieus ik mis:
1. een echt goed werkende Wi-Fi
2. een goede applicatie of handleiding die mijn papieren studieboeken kan omzetten in een op ipad leesbare versie. ben zo teleurgesteld hierin.
3. ibooks is de enige serieuze ap waarmee je aantekeningen kunt maken tijdens colleges. deze zijn zo vreselijk marginaal en omslachtig, werkt eigenlijk niet.
4. krachtiger batterij. Ipad 2 is nu echt een game toestel geworden met zn camera. Jammer. Als je tip hebt qua serieus functionerende tablet hoor ik dat graag. Ik gebruik IPAD voor studie en reizen. 1 jr geleden werd hier ook mee geflanneerd door apple, helaas...geitekaas...ik heb een playmobil gekocht.
5. Flash, kan zoveel niet lezen, eigenlijk te veel gewoon
6. heb alleen notities op mijn 3 G, versie 4.2.1 zitten. Zou een standaard goed werkend programma willen waarmee ik snel kan tekstverwerken, stukken kan schrijven.
7. Apple maakt zoveel winst. maak mij blij en geef mij eindelijk het apparaat waar ik exact 1 jaar geleden op gehoopt had. Pas m aan, ik wil echte Wi-Fi, goede batterij, en niet overgeleverd worden aan profiders die de hoofdprijs vragen. Jacobs maak mij blij en laat de simcard van de telefoon toch ajb los op de IPAD. Al dat geld kun je toch niet opmaken. In deze eeuw hoor je wat terug te geven aan je gebruikers. Waarom niet nu. Waarom niet ik, en met mij allen die dachten dat ze 1 jaar geleden een goed alternatief hadden voor de studie last. De IPAD bestaat alleen in mijn dromen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:59.