iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Wat mis jij nog aan je iPad? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/57806-mis-jij-ipad.html)

atonba 16-04-10 00:16

Wat mis jij nog aan je iPad?
 
Ik mis een oplichtend appeltje aan de achterzijde... Was vet geweest als dat er hetzelfde uit had gezien als op de MacBookpro's. Camera mis ik eigenlijk niet, jullie?

SilenceR 16-04-10 00:49

Camera mis ik inderdaad ook niet. Je gaat binnen toch geen foto's maken, en op straat ga ik al helemaal niet met die iPad een foto staan maken. Maar voor foto's kijken is ie uitermate geschikt :P

Guest-20190430163756 16-04-10 01:19

Ik mis de camera zeker wel. aan de voorzijde dan, als webcam.

apoZ 16-04-10 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guest-20190430163756 (Bericht 439178)
Ik mis de camera zeker wel. aan de voorzijde dan, als webcam.

Misschien wel, maar heb je al eens nagedacht wat voor een beeld dat zou geven? De iPad staat meestal op je schoot en dan zou je dus je volledige kin filmen, los je neus in. Dat lijkt me niet echt flatterend ?

Guest-20190430163756 16-04-10 01:36

Geen last van, gebruik m vooral in m'n schoot. Maar dan wel met m'n knieën opgetrokken. Zo staat hij parallel aan m'n gezicht.

En daarbij kan je hem ook in je keyboard-dock gebruiken (of ander dock).

SilenceR 16-04-10 08:49

Zodat je kan chat-roulette zeker? :p

Guest-20190430163756 16-04-10 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SilenceR (Bericht 439213)
Zodat je kan chat-roulette zeker? :p

hahaha, BAH! ;)

Sebasz 16-04-10 14:55

Ik mis op mijn iPad vooral de calculator en de weer applicatie.

Yzord 16-04-10 15:09

Weer applicatie had van mij ook wel gemogen ja. Calculator heb ik niets mee. Maar wat ik echt mis is een eventuele link naar je iPhone toe. Ik had die integratie wel verwacht namelijk.

ninobeukeveld 16-04-10 15:20

ik mis de aandelen, weer en calculator.
nu ik het niet heb mis ik het wel, ook al gebruik ik het op de iPhone niet vaak.

Sebasz 16-04-10 17:16

Zodra je iets niet hebt ga je het vooral missen eigenlijk.. Ik heb nu twee dagen mijn iPad binnen en ik heb al meerdere keren mijn iPhone tevoorschijn moeten toveren om de calcultor te gebruiken. De weer applicatie hadden ze zeer mooi kunnen maken dmv bv een kaart van NL of de wereldbol en dat je dan overal het weer zo kan bekijken. Gemiste kans, hoop dat ze het toevoegen bij een update al zie ik dat nog niet zo snel gebeuren.

Carlo_1983 16-04-10 17:20

Is er geen gratis app te downloaden in de americaanse app store?

wvy 16-04-10 17:22

Wat zou er nog mogen:

USB poort waar je externe toestellen kan aan hangen (externe disk) of een poort voor SD-kaartjes...

:eek:

Carlo_1983 16-04-10 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carlo_1983 (Bericht 439463)
Is er geen gratis app te downloaden in de americaanse app store?

Even mezelf quoten....
calculator free intikken in de appstore... krijg je genoeg rekenmachines

bababakkus 16-04-10 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wvy (Bericht 439465)
Wat zou er nog mogen:

USB poort waar je externe toestellen kan aan hangen (externe disk) of een poort voor SD-kaartjes...

:eek:

Als je kijkt naar de accesoires voor de ipad, zie je een fotoconnector staam. Hierdoor kun je camera's aansluiten en de foto's uploaden op je ipad. Ik geloof dat je in dit zelfde verlengstukje ook sd kaartjes kunt stopppen! Go check it out!

z3mrunner 02-06-10 16:21

Ik heb de I pad binnen maar ik mis de mogelijkheid voor een right mouse click!
Of heb ik iets over het hoofd gezien?

mirjam66 03-06-10 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atonba (Bericht 439156)
Ik mis een oplichtend appeltje aan de achterzijde... Was vet geweest als dat er hetzelfde uit had gezien als op de MacBookpro's. Camera mis ik eigenlijk niet, jullie?

Ik mis Multitasking! Maar dat zal met O.S 4.0 komen, toch?

mail.eve 03-06-10 22:11

Ik mis de 4 navigatie pijltjes... Sommige apps hebben deze wel in hun keyboard zitten.

freestyle4all 03-06-10 22:26

Een zoom-functie in iBooks.
Werkelijk te gek voor woorden dat je op geen enkele manier kunt inzoomen op afbeeldingen of teksten van een afbeelding e.d.
Probeer de Donald Duck maar eens in iBooks. ; )
Dat werkt in elke reader hartstikke fijn, maar iBooks kan om te beginnen al geen schermvullende pagina's tonen.

Thibault 03-06-10 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ninobeukeveld (Bericht 439408)
ik mis de aandelen, weer en calculator.
nu ik het niet heb mis ik het wel, ook al gebruik ik het op de iPhone niet vaak.

Ik denk dat er in OS 4.0 voor de iPad een soort widget app komt met de calculator, weer, aandelen... gelijk bij Mac OS X

dirkiedarkie 03-06-10 23:06

Ik mis
 
Wat ik mis is : multitasking en printen. Maar verwacht dat dit allemaal wel goed komt in het najaar

B3rt 26-06-10 03:11

Wat ik echt mis:
- flash ondersteuning, bijna geen enkel filmpje op een website kun je bekijken.
- Front camera voor bv te chatten etc..
- multitasken, komt gelukkig met ios4, alleen had tegelijkertijd met iPhone moeten komen.
- Firefox browser met zijn plugins, safari is en blijft een ***** browser......

Bhola 26-06-10 08:51

Je kan toch al printen via de ipad ?
ze waren er iig wel mee bezig.

Cameraatje mis ik niet echt joh
als je d evoor camera hebt moet je de ipad helemaal recht in je gezicht laten kijken.

Dan heb je da ding vast joh.

Camera mis ik niet die is nou op de iphone 4 een voor.

Wat ik wel mis is een groter opslag !
had het liefst gezien van 320 gb ofzo!

mail.eve 26-06-10 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door B3rt (Bericht 476608)
Wat ik echt mis:
- flash ondersteuning, bijna geen enkel filmpje op een website kun je bekijken.
- Front camera voor bv te chatten etc..
- multitasken, komt gelukkig met ios4, alleen had tegelijkertijd met iPhone moeten komen.
- Firefox browser met zijn plugins, safari is en blijft een ***** browser......

Wat je hier opsom neigt al naar een laptop, en dat is een ipad gewoon niet. En multitaksen zoals in ios4 is echt geen multietaksen..

Velonomika 26-06-10 12:38

Rechtstreeks printen vanuit mail, Pages... via draadloze printer mis ik het meest. Iemand ervaring met PrintCentral?

mail.eve 26-06-10 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Velonomika (Bericht 476742)
Rechtstreeks printen vanuit mail, Pages... via draadloze printer mis ik het meest. Iemand ervaring met PrintCentral?

Ik gebruik printmagic hd, deze werkt perfekt met mijn apple airport express met daaraan een printer..

B3rt 26-06-10 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve (Bericht 476638)
Wat je hier opsom neigt al naar een laptop, en dat is een ipad gewoon niet. En multitaksen zoals in ios4 is echt geen multietaksen..

Wat neigt er volgens jou naar een laptop?

Dat multitasken niet echt lekker werkt ligt ook gedeeltelijk aan de apps, deze zijn nog niet geschreven voor multitasking, echter je kan wel switchen, dat kan nu niet.

Een camera had er gewoon in moeten zitten, net als ondersteuning voor flash, vooral dat laatste vind ik schandalig van Apple wat ze gedaan hebben tov van Adobe en de gebruikers.

En Tsja ik mis gewoon een goeie browser met plugins, safari is een pokke browser, ook dat heeft niks met een laptop te maken, Apple heeft Firefox afgewezen voor de store.

gerhard 30-06-10 12:03

Ik mis toch ook wel flash, op de iphone kon ik daar goed mee leven, maar op de Ipad kan je dan toch niet alles zien en moet ik terug grijpen naar pc of laptop.

Verder wordt bij een 3g verbinding de youtube films in een veel te lage kwaliteit weergegeven.

Bij een 3g verbinding kan ik geen grotere bestanden als 20 mb uit de appstore downloaden.

Ondanks ik een snelle 3g verbinding heb, wordt ik hier toch wel erg beperkt in het gebruik hiervan.

Zo kan ik ook de wk stream niet bekijken via 3g. Jammer allemaal.

Ik zit nu 3 weken op mijn boot en ik blijk nu toch niet voldoende aan een 3g verbinding te hebben.

migros 30-06-10 15:46

Gooi die 3g verbinding in je smartphone en gebruik de smartphone als Wi-Fi router. Doe ik ook via mijn HTC HD2. Gewoon verbinding via Wi-Fi en toch internetten met de Ipad zonder 3g :D

Chytin 30-06-10 16:15

Straks worden wij verwend met de retina display van de iPhone 4. Als je naar al die scherpte en helderheid hebt zitten staren van je nieuwe telefoon, dan ben ik bang dat ik de iPad straks een wazige boel vindt.
Voor mij wordt dus de retina display een gemis. Ik verwacht hem veel als ebook reader te gebruiken en dan zou de retina technologie een geweldig iets zijn.
Ik heb de iPad nog niet van dichtbij gezien, wellicht is de scherm scherp en helder genoeg.
Een camera wordt vaak genoemd als gemis, maar hoe vaak zal je dat nou gaan gebruiken vraag ik me af. Een beetje internetter heeft een webcam en om nou met zo'n lomp ding foto's te gaan schieten lijkt mij niet bepaald handig.
En het gemis van Flash op de iPad zou ik zeggen. Het was moeilijk om afscheid te nemen van bijv. de Floppy disk, de VHS etc. maar nieuwe en betere technologie is daarvoor in de plaats gekomen zoals USB sticks/HDD's en DVD/Bluray.
De tijd is gekomen om afscheid te nemen van Flash en nieuwe technologie zoals HTML5 te omarmen. Wij verklaren Apple nu voor de gek, maar straks weten wij niet beter.

gerhard 30-06-10 16:24

Dat we afscheid moeten nemen van flash ben ik het helemaal mee eens, alleen op dit moment wordt het nog te veel gebruikt om zonder te kunnen. In dit geval wil ik geen voorloper zijn met een device zonder flash.

mhmobiel 30-06-10 17:04

@gerhard daar sluit ik me bij aan. Op de iphone heb ik flash geen moment gemist, maar de ipad wil je kunnen gebruiken als volwaardige internet browser en dat is het nu gewoon niet. Al een aantal sites waar ik gewone dingen wilde doen zoals een kaartje bestellen of een opstelling maken wat dan gewoon niet werkt in safari.

John23 30-06-10 17:42

Ik mis facetime! Of iniedergeval een webcam! :'(

Bhola 30-06-10 18:16

externe cam komt eraan

Sjeltur 30-06-10 21:09

Camera mis ik niet echt.
Flash was nu wel echt handig geweest.

Ik mis een icon (of knop) voor het snel uit en aanzetten van de Wi-Fi.....
Met altijd Wi-Fi aan, gaat de batterij toch wel behoorlijk snel leeg.

MID 30-06-10 21:26

Ik mis niks... :D

B3rt 01-07-10 03:38

met de camera bedoel ik niet een camera aan de achter zijde om foto's of films mee te maken, daarvoor is de ipad veel te groot (dus ongeschikt, ik bedoel dus een een webcam voor bv het chatten, een front camera dus!
Een losse camera zoals werd vermeld is niks, dat moet je altijd weer apart gebruiken/meenemen etc, die camera had er gewoon direct in moeten zitten bij release.

@Chytin
Flas
h is helemaal niet verouderd, het wordt overal gebruikt. Ok html5 is wellicht de opvolger maar nog geheel niet van toepassing. Er zijn geen websites dit het gebruiken. Op de meest willekeurige websites kom je flash tegen, dit kan je allemaal niet bekijken. De iPad geeft dus geen volledige browser voor volledige internet ondersteuning, hoe je het ook bekijk flash is een standaard techniek op internet en dat hoort te werken.
Als apple slim was lieten ze bv firefox toe met flash ondersteuning, dan kan je de gebruiker laten kiezen of ze het wel of niet gebruiken.
Maar apple kennende zal dit nooit gebeuren....

peter73 01-07-10 04:25

Ik mis voornamelijk Flash (dit is gewoon een standaard vandaag, als HTML5 de toekomst wordt, mij goed, maar ik wil vandaag deftig kunnen surfen, en geen halve websites hoeven te zien!) , Java (niet te verwarren met JavaScript), iOS4 (multitasking), en user accounts (of ten minste de mogelijkheid om paswoorden op sommige apps te kunnen zetten (oa email).

RudydG 01-07-10 07:47

Ik mis:
-Flash
-Printmogelijkheid universeel (desnoods kabeltje naar printer)
-Bestandssyteem universeel (uitwisseling bestanden is erg lastig nu)

jkk007 02-07-10 22:22

Wat ik nu mis op de iPad is een manier om de geïmporteerde foto,'s te verwijderen. Alle foto,'s die met behulp van iTunes op de iPad geplaatst zijn, kunnen nu niet verwijderd worden. Ook een programma als Picasa of iPhoto zou meer dan geweldig zijn. En als ze dan toch bezig zijn mogen ze iMovie voor de iPhone 4 ook op de iPad uitbrengen. Dan heb je een compleet apparaat waar je geïmporteerde home video's en foto's mee kan bewerken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:36.