iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad lader gebruiken voor iPhone (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/57824-ipad-lader-gebruiken-voor-iphone.html)

joblamie 16-04-10 09:47

10W iPad lader gebruiken voor iPhone
 
Op internet lees je veel mensen die het onhandig vinden dat ze met twee opladers moeten rondlopen, namelijk met die van de iPhone en die van de iPad.

Het is duidelijk dat je de Europese stekker van de iPhonelader eraf kunt halen en op de 10W iPad lader kunt schuiven zodat je iPad op volle snelheid oplaadt. Je kunt je iPad ook gewoon opladen met je iPhone oplader, maar omdat het een 5W lader is en geen 10W duurt dat 2x zo lang.

Waar ik graag zekerheid over zou willen hebben is het volgende:

Kun je de 10W iPad oplader gebruiken om je iPhone op te laden?

Dat zou e.e.a. vergemakkelijken mijn inziens. Dan schuif je gewoon de Europese stekker van je 5W iPhone oplader op de 10W iPad oplader en gebruik je die voortaan voor beide apparaten. De iPhone oplader kun je dan wegleggen.

Iemand met verstand van amp/watt/electriciteit in het algemeen die kan zeggen of dit zondermeer kan of problemen veroorzaakt met het opladen van je iPhone ivm te hoog vermogen?

Yzord 16-04-10 09:48

Daar dacht ik vanmorgen dus ook over na. Maar ik zou het persoonlijk niet doen om de 10W te gebruiken voor de iphone. Ding wordt al heet als je MyWi gebruikt.

Carlo_1983 16-04-10 14:33

Niemand een idee...?:eek:

ninobeukeveld 16-04-10 14:41

hier heb ik wat gevonden:
10W power adapter - faster recharging than standard USB? - Mac Forums

daar staat dat hij het ook voor de iPhone gebruikt, zonder dat er wat door brand :P
(onderste post)

Carlo_1983 16-04-10 14:54

Zoals ik het lees heeft hij een oplader van griffin gekocht die op de ipad, iphone werkt?

Mijn taal is niet dermate goed dat ik mijn handen er voor in het vuur zou steken!!

Redondo1982 16-04-10 15:14

Ik heb hier ook meerdere malen over nagedacht en ben gewoon op zeker gegaan. Ik heb op mijn Ipad oplader een reistekker gezet. Dan maar twee opladers!

joblamie 16-04-10 15:26

Op Tweakers geeft iemand op het forum aldaar aan dat hij zijn iPhone probleemloos oplaadt met de iPad oplader. Dus dat is er alvast 1. Maar ik wil graag van meer mensen weten of dit probleemloos kan.

Carlo_1983 16-04-10 15:59

ik probeer het strak ook wel ff ... meldt me vanavond weer voor de resultaten... ZOU HIJ SMELTEN:D:confused::d:eek:

pascalbrouwers 16-04-10 16:34

Over 2 weken zit ik in nw
Ga dan de applestore een bezoekje brengen.
En als er een 32gb op voorraad is neem ik er eentje mee.
zal dan zeker aan de verkopers vragen of je een iphone kunt laden met de lader vd ipad.

Ook ik loop met dezelfde vraag.
Pascal

jurryt 18-04-10 20:51

Je kan de 10W lader rustig gebruiken voor je Iphone. De 10W lader kan laden met een stroom van 2 ampere bij 5 volt (2x5=10), maar dat is maximaal te leveren stroom. Het laad IC in de Iphone of IPAD bepaalt de werkelijke laadstroom.

absrnd 18-04-10 23:43

ik heb altijd maar een lader bij me, die van de iPad, en daar laad ik op mijn werk ook mijn iPhone mee op.
ik heb totaal geen problemen gehad, en geen extra warme iPhone of zo :)

.

joblamie 19-04-10 07:27

Mooi, dan is het fabeltje dat het niet zou kunnen ook de wereld weer uit. Ook ik heb vannacht probleemloos mijn iPhone opgeladen met de iPad lader, dus de iPhone oplader gaat de kast in.

nielsvanrenselaar 19-04-10 10:47

Gaat prima inderdaad :), je iPhone past zelfs in het iPad dock (maar dat is niet helemaal de bedoeling geloof ik).

Guest-20190430163756 22-04-10 17:10

1 Bijlage(n)
Dit kan ook gewoon. Geen reisstekker o.i.d. nodig, deze kabel heeft iedereen wel liggen. (voor tv's, playstations, laptop's e.d.)

wouter1981 22-04-10 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurryt (Bericht 440197)
Je kan de 10W lader rustig gebruiken voor je Iphone. De 10W lader kan laden met een stroom van 2 ampere bij 5 volt (2x5=10), maar dat is maximaal te leveren stroom. Het laad IC in de Iphone of IPAD bepaalt de werkelijke laadstroom.

Exact. Andersom kan het ook. Iphone lader gebruiken voor de iPad. Dan kan het wel zo zijn dat het laden erg traag gaat. Een iPhone lader is 5Watt
Ik neem overigens ook aan dat de iPad ook laad wanneer aangesloten op een USB poort van een pc/laptop? Dit gaat natuurlijk nog trager omdat een USB poort maximaal 0.5A kan leveren (dus 5V*0.5A= 2.5Watt).

djepie 14-09-10 13:54

Citaat:

Ik neem overigens ook aan dat de iPad ook laad wanneer aangesloten op een USB poort van een pc/laptop? Dit gaat natuurlijk nog trager omdat een USB poort maximaal 0.5A kan leveren (dus 5V*0.5A= 2.5Watt).
Nee, je iPad geeft dan ook aan 'Opladen UIT'. Schijnt bij Mac wel te werken, maar niet bij PC:(

Jean72 18-09-10 17:20

Zijn de kabels van de Ipad en de Iphone(4) wel identiek ? Of gaat gaat het alleen om de USB (stopcontact) lader die verschilt in spanning ?

Rod75 18-09-10 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djepie (Bericht 560905)
Nee, je iPad geeft dan ook aan 'Opladen UIT'. Schijnt bij Mac wel te werken, maar niet bij PC:(

Bij mij geeft hij ook Oplade Uit aan maar hij laadt wel op! Dus je zult echt even moeten checken of het wel of niet werkt bij jou pc.

spiffs 31-10-10 08:37

het leek mij logisch, als het schade zou opleveren, had apple wel een andere niet voor de iphone passende stekker gemaakt, zodat het niet mogelijk was.
Hier zwerven de iphone en ipad opladers door het huis en ik ga echt niet elke keer controleren of ik de goede heb.

kimvb 31-10-10 10:10

als je op de pc i-charger installeert kan je hem ook opladen aan de pc

ajongebreur 31-10-10 20:13

Gebruik al maanden 1 oplader n.l. die van de iPad. Voor iPhone en iPad dus.

nebilem 02-11-10 12:25

Laadt de iPhone ook sneller met de iPad lader?

wouter1981 02-11-10 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nebilem (Bericht 594889)
Laadt de iPhone ook sneller met de iPad lader?

Nee. iPhone laadt met maximaal 1A.

cubesten 06-11-10 12:50

ze zijn exact hetzelfde..?

oldMac 06-11-10 19:50

Oplader iPad
 
Opladen van iPhone of iPad met dezelfde oplader geen probleem.
Doe dit al enige weken met de oplader van de iPad.
Wist het zelfs niet......

wouter1981 08-11-10 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cubesten (Bericht 596882)
ze zijn exact hetzelfde..?

Nee. De iPad lader kan 2 Ampere leveren bij 5 Volt. En dat is 10 Watt (spanning x stroom = vermogen)

De iPhone lader kan 1 Ampere leveren bij 5 Volt. En dat is dus 5 Watt.

De iPhone vraagt bij het opladen maximaal 1 Ampere. Maar hij laadt ook op wanneer hij aan een USB poort hangt van een computer. En die levert maximaal 0.5 Ampere. Laden aan de USB poort duurt daarom ook langer.

De iPad vraagt bij het opladen maximaal 2 Ampere. Hij laadt ook op wanneer hij is aangesloten op een iPhone lader. Het laden duurt dan twee keer zo lang.
Wanneer de iPad aan een USB poort hangt van een computer laadt hij niet op. Een USB poort kan te weinig stroom leveren om een iPad te laden.

Whitte94 08-11-10 15:16

Ik gebruik mijn ipad lader al voor mijn mijn iPhonea zo lang als ik hem heb en dT is ong. 2 maanden, ik zou niet weten waarom het niet het zou kunnen!

Sjaakafhaak 22-11-10 10:48

Citaat:

Wanneer de iPad aan een USB poort hangt van een computer laadt hij niet op. Een USB poort kan te weinig stroom leveren om een iPad te laden.
Hij laadt wel degelijk op, lees je eigen verhaal eens na. Hij vraagt wel 2a, maar krijgt veeeeel minder. Zo weinig zelfs dat hij zegt opladen uit. Hang hem maar eens 24h aan je pc die aanstaat, is die mooi vol :)

mvveelen 22-11-10 11:09

Ik heb op mijn Dell XPS16 "ASUS Ai Charger" geinstalleerd en sindsdien stuurt de USB poort voldoende power uit om de iPad te laden (melding "laden uit" is ook vervangen door accu met bliksemicoontje). Of het daadwerkelijk ook 5W of 10W is durf ik niet te zeggen, maar feit is dat dit wel heeft geholpen.

De iPad en iPhone laders gebruik ik ook door elkaar. Geen enkel probleem.

wouter1981 22-11-10 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaakafhaak (Bericht 603054)
Hij laadt wel degelijk op, lees je eigen verhaal eens na. Hij vraagt wel 2a, maar krijgt veeeeel minder. Zo weinig zelfs dat hij zegt opladen uit. Hang hem maar eens 24h aan je pc die aanstaat, is die mooi vol :)

Je hebt dit getest? Is heel goed mogelijk dat het werkt. Is me zelf nog niet opgevallen dat het batterij percentage veranderd (verhoogt) wanneer de iPad aan de pc hangt.
Als het inderdaad zo is dat hij toch laadt, vindt ik het vreemd dat hij aangeeft "opladen uit".

Sjaakafhaak 24-11-10 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 603134)
Je hebt dit getest? Is heel goed mogelijk dat het werkt. Is me zelf nog niet opgevallen dat het batterij percentage veranderd (verhoogt) wanneer de iPad aan de pc hangt.
Als het inderdaad zo is dat hij toch laadt, vindt ik het vreemd dat hij aangeeft "opladen uit".

ja zelf ondervonden. 's ochtends aan de pc gehangen, vergeten eraf te halen, 's avonds ineens veel hoger batt %. Dat ook werkelijk zo was.

poelkie 26-11-10 12:12

Laad mijn ipod altijd op mijn de lader van de ipad.
Geen probleem


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:26.