iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad abbo in buiteland verplicht? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/58124-ipad-abbo-buiteland-verplicht.html)

swenvdheuvel 20-04-10 23:08

iPad abbo in buiteland verplicht?
 
Hallo,

Ik ga in juli naar italie en wil daar een iPad3G+Wi-Fi kopen.

Maar moet ik daar dan persee een abbo afsluiten.
of kan ik niet in nl een abbo kopen en de ipad in Nederland?

En als ik hem daar dan koop heb ik dan ook toegang tot de Nederlandse app store?

baltar 21-04-10 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door swenvdheuvel (Bericht 441235)
Hallo,

Ik ga in juli naar italie en wil daar een iPad3G+Wi-Fi kopen.

Maar moet ik daar dan persee een abbo afsluiten.
of kan ik niet in nl een abbo kopen en de ipad in Nederland?

En als ik hem daar dan koop heb ik dan ook toegang tot de Nederlandse app store?

De verwachting is dat de iPad3G in de meeste landen zowel met als zonder abonnement verkocht zal worden. Daar is echter nog niets over bekend.

Met abonnement zal je korting krijgen op de aanschaf van de iPad zoals dat bij telefoons ook zo werkt.

Als hij in Italie zonder abonnement wordt verkocht kun je hem daar kopen en hier een 3G-abonnement afsluiten.

Voor wat betreft de Nederlandse app store? Dat is nooit een probleem.

Het is eerder andersom: zolang de iPad niet in Nederland te krijgen is, zijn er ook geen app's voor de iPad in de Nederlandse app.store te krijgen. Je kan echter ook een account aanmaken in de Amerikaanse app.store om zodoende aan iPad app's te komen. Elders op deze site staat uitgelegd hoe dat moet.

netniet 21-04-10 09:08

Over de iPad abonnementen is nog erg weinig bekend, de telco's maken pas de details bekend als de iPad 3g beschikbaar komt in Mei. En wanneer de iPad in Nederland komt is ook nog niet bekend.

Maar het lijkt me niet handig om een abonnement te kopen in Italie, ik zou dan wachten totdat ie hier is.

En totdat de iPad hier is kan je geen apps kopen of updaten via de Nederlandse app store app op de iPad, je kan ze wel kopen op je computer via iTunes, en dan je iPad synchroniseren.

Yzord 21-04-10 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baltar (Bericht 441327)
Het is eerder andersom: zolang de iPad niet in Nederland te krijgen is, zijn er ook geen app's voor de iPad in de Nederlandse app.store te krijgen.

Dat is helemaal niet waar. Ipad apps staan gewoon in de NL app store, alleen te benaderen vanaf de pc en mac ipv de ipad zelf.

Guest-20190430163756 21-04-10 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door swenvdheuvel (Bericht 441235)
Hallo,

Ik ga in juli naar italie en wil daar een iPad3G+Wi-Fi kopen.

Maar moet ik daar dan persee een abbo afsluiten.
of kan ik niet in nl een abbo kopen en de ipad in Nederland?

En als ik hem daar dan koop heb ik dan ook toegang tot de Nederlandse app store?

-Nee, je hoeft geen abbonnement af te sluiten, hij wordt los verkocht.
-Ja en Nee, via je ipad zelf kan je nog niet de Appstore in, omdat deze nog niet open is voor Nederland. Je kan echter wel via itunes op je pc of mac apps kopen en deze synchen met je ipad.

baltar 22-04-10 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 441336)
Dat is helemaal niet waar. Ipad apps staan gewoon in de NL app store, alleen te benaderen vanaf de pc en mac ipv de ipad zelf.

Mea Culpa. Dit wist ik niet. Sorry voor de foutieve informatieverstrekking. Gelukkig is het hierdoor wel duidelijk geworden. Ik koop mijn apps zowel op mijn iPhone als op mijn iPad altijd op het apparaat zelf vandaar dat ik te snel was met mijn conclusie.

Yzord 22-04-10 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baltar (Bericht 441821)
Mea Culpa. Dit wist ik niet. Sorry voor de foutieve informatieverstrekking. Gelukkig is het hierdoor wel duidelijk geworden. Ik koop mijn apps zowel op mijn iPhone als op mijn iPad altijd op het apparaat zelf vandaar dat ik te snel was met mijn conclusie.

Weer wat geleerd kerel ;) ik wist het eerst ook niet hoor, dus het is niet raar dan de meesten het niet weten :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:53.