iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Kan niet in Itunes-store met Ipad (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/58444-niet-itunes-store-ipad.html)

Sultan 27-04-10 15:03

Kan niet in Itunes-store met Ipad
 
Hallo,

Heb hier een Ipad van een vriend van me en we kunnen wel via de laptop
inloggen in de app-store maar niet met de Ipad zelf,
klopt dit ?
We krijgen dan de melding: 'Verbinding met de app-store mislukt, de app-store wordt niet ondersteund in dit land',
we hebben geprobeerd met een nederlands account en met een us account.

Peernij 27-04-10 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sultan (Bericht 443530)
'Verbinding met de app-store mislukt, de app-store wordt niet ondersteund in dit land',

Dit betekend dat je dus in NL store probeert in te loggen. Meldig zegt genoeg. Dus proberen met VS gegevens

nebilem 27-04-10 16:46

Dat zou moeten kloppen. Je kunt je ipad officeel niet gebruiken in Nederland. Daarom moet je dingen via je pc kopen en met itunes synchroniseren.

Sultan 27-04-10 17:08

Oke, dat is geen probleem dan, dan hang ik hem wel aan mijn laptop

alleen heb ik een us account aangemaakt zoals op t forum uitgelegd wordt,
maar dan kan ik op een gegeven moment nederland niet veranderen, verander ik het laten in 'mijn account' dan moet ik weer een betaalmethode kiezen, terwijl ik in eerste instantie de optie 'geen' kies, wat doe ik niet goed dan?

Zeke_NL 28-04-10 09:03

Wat wil je uiteindelijk precies doen, als je applicaties wilt kopen dan account aanmaken in US echter zonder koppeling van creditcard dan via Maximus Cards - Your number one source for Instant Xbox Live Points, PSN Card, Wii Points, Warcraft Key and iTunes Prepaid gift crads kopen en klaar ben je. heb ik het zo een beetje goed ingeschat of heb je andere plannen?

Groet,

Bert

Sultan 28-04-10 15:30

Ik dacht omdat ik de optie 'geen' kon kiezen dat ik iig alvast in de store
kon voor gratis apps,
maar als dat niet het geval , dan koop ik toch maar een giftcard.

netniet 28-04-10 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sultan (Bericht 443962)
Ik dacht omdat ik de optie 'geen' kon kiezen dat ik iig alvast in de store
kon voor gratis apps,
maar als dat niet het geval , dan koop ik toch maar een giftcard.


Ik heb een Amerikaans account (zonder credit card of gift card), en ik kan de gratis apps gewoon downloaden. Kijk ook eens op FreeAppAlert - Free iPad apps that were paid iPad apps yesterday voor betaalde apps die tijdelijk gratis zijn.

Sultan 28-04-10 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netniet (Bericht 443976)
Ik heb een Amerikaans account (zonder credit card of gift card), en ik kan de gratis apps gewoon downloaden. Kijk ook eens op FreeAppAlert - Free iPad apps that were paid iPad apps yesterday voor betaalde apps die tijdelijk gratis zijn.


Oke, dat wil ik eigenlijk dus ook, maar als ik het land invul dan vraagt ie weer om een betalingsmogelijkheid met aan te vinken creditkaarten,
hoe heb jij dat gedaan dan?

Maxman 28-04-10 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sultan (Bericht 443983)
Oke, dat wil ik eigenlijk dus ook, maar als ik het land invul dan vraagt ie weer om een betalingsmogelijkheid met aan te vinken creditkaarten,
hoe heb jij dat gedaan dan?

Eerst in itunes uitloggen uit je bestaande account

In de appstore in itunes op het vlaggetje rechtsonderin klikken. instellen op USA

Zoeken naar ibooks die downloaden, er zal gevraagd worden of je wilt inloggen of nieuwe account wilt aanmaken.

Nieuwe account aanmaken en dan alles op USA adres instellen nu kun je ook voor de betalingsmogelijkheid "None" kiezen

Zo werkte het bij mij in elk geval :)

Sultan 28-04-10 16:59

Yes, hij doet het,

Bedankt Maxman !!

Luuk3gs 02-05-10 22:12

Stel nou dat je je apps. Van je iphone op je iPad wil zetten (vooral ping enz.) kan dit dan.? Ik heb een iPhone vol met apps, en ik wil dit graag synchroniseren met itunes Alleen hij zet de apps niet over wel de foto's en de muziek...help !!! :)

bababakkus 02-05-10 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luuk3gs (Bericht 445489)
Stel nou dat je je apps. Van je iphone op je iPad wil zetten (vooral ping enz.) kan dit dan.? Ik heb een iPhone vol met apps, en ik wil dit graag synchroniseren met itunes Alleen hij zet de apps niet over wel de foto's en de muziek...help !!! :)

Even bij het programma tabje bij je ipadinstellingen ( in itunes) aanvinken welke je wilt syncen en klaar :)

Luuk3gs 03-05-10 01:15

Blijkt toch lastiger dan ik dacht, net iPad gekocht...maar geen app's ...ik heb me net even verdiept in de uitleg van bababakkus,maar ik zie het nergens staan. iPad instellingen (dan toch op je pc bedoel je?)... Ik was er zo dichtbij...ik moet je eerlijk bekennen dat ik er niet zo veel verstand van heb.(maar ik geef niet zo snel op)...ff korte uitleg van wat ik (fout)doe....
Ik maak de iPad leeg,ik hang hem aan iTunes en dan vraagt hij om als nieuw account of bestaande account te gebruiken....als ik die laatste keuze maak, dan gaat hij direct al aan de gang om 1200 foto's en 400 mp3's op de iPad te zetten... Maar de app's die ik met mijn iPhone gebruik, staan niet bij de programma's,alleen de huidige (die nu al op de iPad staan)...wanneer ik snel ff een gratis app. er bij op wil zetten zegt hij "synchroniseren" maar hij zet niets over.... En ik zie de app's ook niet meer! Misschien voor jullie best logisch maar ik had de moed al opgegeven, totdat ik ff op het forum zocht...en het moet toch kunnen zou je zeggen....

ducky 03-05-10 09:44

als je je ipad aansluit. klik je natuurlijk je ipad. d'r staat boven samenvatting als tabblad en je moet een tabblad hebben met de naam programma's en dan vink je aan of je alle programma's wilt synchroniseren of een gekozen deel wilt synchroniseren.

en de programma's op je iphone wordt ook niet omgezet naar je itunes :P:D :
die moet je gewoon op je computer downloaden en eropzetten.

suc6

Luuk3gs 03-05-10 11:43

Zoals je het omschrijft moet het heel simpel zijn.... Maar toch zie ik mijn eigen apps niet in de lijst staan? Alleen die 8 stuks van de ipad?
Moet ik bovenaan nog wat aanvinken ofzo?? Groetjes

Ducky, heb jij ook een ipad? En heb je dit ook al eens op deze manier geprobeerd ?
Het werkt nml echt niet?? Wat gaat hier nou fout?

ducky 03-05-10 12:41

Nee ik hen nog geen ipad tis eigenlijk een theorie
Sorry

jap74 03-05-10 13:03

Ik heb zowel een iPad als iPhone aangesloten op iTunes. Het werkt vrij eenvoudig. Als ik het goed begrijp wil je de Apps van je iPhone op je iPad zetten?

-open iTunes;
-sluit je iPhone aan.
-Als het goed is begint hij zelf te syncen. Doet hij dit niet, druk dan op de knop rechtsondering (Sync) - ik heb gemerkt dat als je dit niet doet, iTunes wel een backup maakt, maar niet je aankopen overzet naar iTunes; misschien is dit waar het fout gaat.
-Als je dit nooit eerder hebt gedaan, zal het wel even duren. iTunes maakt gelijk een Backup van je iPhone.
-Als hij klaar is met Syncen, zie je in de kolom links onder 'Programma's' als het goed is al je Apps staan. Deze zijn onderverdeeld in 'iPhone/iPod Touch' en iPad/iPhone/iPod Touch.
-ontkoppel je iPhone;
-Sluit nu je iPad aan.
-Als het goed is verschijnt nu je iPad in de linkerkolom
-selecteer je iPad. Nu verschijnt er in het hoofdscherm een pagina met alle info van je iPad. Bovenin staan wat tabs.
-In de Tab 'programma's' kun je de apps selecteren die je op je iPad kunt zetten.
-druk op synchoniseren.
-Na syncen zal je zien dat de apps op je iPad staan.
-Blader even door alle tabs. Hier kun je al je voorkeuren instellen (zoals het handmatig beheren van je muziek; dit voorkomt dat de iPad alle muziek synct met je iTunes bibliotheek (bij mij 60GB, dus dat past niet op een iPad van 16GB).

Luuk3gs 03-05-10 14:01

Dit lijkt me een goed verhaal,ik had idd nog mijn iPhone gesynct...ik ben er nu mee bezig 10gb en daarna sluit ik de pad aan..ik ben benieuwd of het werkt.. Heel erg bedankt voor je uitleg..
Als het werkt laat ik het je direct horen..

jap74 03-05-10 14:02

@Sultan,

Sorry dat we je draadje hebben gekaapt.....

Luuk3gs 03-05-10 14:20

Reservekopie duurt nu al halfuur.... Ik wacht rustig af...

Het wil echt niet... Net alles precies zo gedaan als er stond? Moet ik als nieuwe ipad of vanuit een reservecopy van mijn iPhone werken?nog tips (of misschien telefoonnummer in pb) ? Thanx

jap74 03-05-10 14:41

Luuk,

Staan de apps van je iPhone in iTunes?

Luuk3gs 03-05-10 14:43

Als het goed is wel,maar ik zie ze nergens staan?

Muziek zie ik wel staan,alleen de lijst programma's is leeg...??

jap74 03-05-10 15:14

Luuk, Ik kan je momenteel niet verder helpen, ik zit niet achter iTunes. Heb je hier al eens naar gekeken?

Overzicht: iPhone en iPod touch synchroniseren met uw computer

Apple - Support - iPhone - Breedbeeld-iPod

Luuk3gs 03-05-10 15:24

Ik heb het voorelkaar ik moest toestemming geven om de ipad te koppelen aan de iTunes ik heb er net een paar apps opgezet.. Maar mijn bibliotheek apps.. Lukt niet...ach het werkt zover, bedankt voor jullie gedult...

Oké Jap bedankt... 't werkt !!!

pascalbrouwers 13-05-10 11:57

Hi,
Ik heb een giftcard gekocht bij maximuscards.
Deze kaart heeft een waarde van 10 dollar....

zoals hierboven al beschreven krijg je een code per mailk toegestuurd..
Klopt heb ik ontvangen.

nu wil ik een vs account aanmaken.
selecteer us.
kom vervolgens in het veld om al je gegevens in te vullen.
hier geeft ik een amerikaans adres in.
vervolgens kom ik bij de betaal methodes, en hier gaat het volgens mij mis...
je moet een cc kaart aanvinken en kaartnummer ingeven...
dit doe ik dus niet, maar er blijft wel een kaart aangevinkt ( in dit geval visa).
geeft geen kaart gegevens in.
Vervolgens kan ik bij itunes giftcards en certificates de ontvangen coede ingeven..
zo gezegd zo gedaan, en nu gaat het mis, hij zegt dat de code niet valid is.....

doe ik iets fout....
wie kan mij helpen.

groet,
Pascal

iTalk 14-05-10 10:29

@Pascal:
Ik heb zelf ook even zitten stoeien want de keuze 'none' is niet direct zichtbaar. Ik kreeg een dropdownmenu te zien met als voorkeuze 'Visa'. Als je op het pijltje in de dropdownbox klikt krijg je alle keuzemogelijkheden te zien (waaronder andere creditcards) maar daar staat (ik meen als laatste) ook de optie 'none'. Als je die aanvinkt komt het goed want dan wordt het betaaldeel verder overgeslagen.

Maar ik moet je waarschuwen: als je eenmaal ziet wat voor een mogelijkheden er zijn in de Appstore of qua films e.d. dan wil je wrschl heel snel graag een betaalmogelijkheid. Dat overkwam mij tenminste (ondanks de veelvoud aan gratis apps) en ik heb inmiddels via een Nederlandse webshop een USA giftcard voor de iTunes store gekocht. Houd rekening met het feit dat je dan de dollarprijs in euro's betaalt dus het koersvoordeel is weg (dat is de winst die ze maken). Je kunt vervolgens je account opladen (via code die je na betaling direct krijgt) met de optie 'redeem' en echt gaan shoppen.

iTalk 14-05-10 10:35

@Pascal:
Misschien heb ik je vraag in de vorige reactie niet helemaal goed beantwoord want je hebt dus al een betaalcode. Ik weet het niet zeker maar misschien kun je het beste toch eerst een account aanmaken en dan pas als je iets wilt kopen, de code gebruiken (iTunes gaat vanzelf naar de betaalopties als je iets bestelt).

Het kan natuurlijk ook zijn dat de code niet correct is ingetypt of dat hij is verlopen (zo'n card heeft een beperkte geldigheid terwijl je tegoed vlgs mij onbeperkt is dus je moet de card zsm 'laden'). In dat geval moet je even contact opnemen met degene van wie je de code/giftcard hebt ontvangen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:04.