iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Av connection kit voor ipad (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/58489-av-connection-kit-voor-ipad.html)

Carlo_1983 27-04-10 23:11

Av connection kit voor ipad
 
Weet iemand of de connection kit voor de tv vanbde iPhone 3G of 3GS werkt op de iPad ?

Thx alvast Carlo

Lemme 28-04-10 09:55

Ik kan niet echt op je vraag antwoorden maar als je in de apple store de reacties leest van mensen die de AV connection kit gekocht hebben, zou ik sowieso toch nog even wachten met deze te kopen (en eventueel een paar reviews lezen), want er is bijna niemand tevreden over.

jap74 28-04-10 12:08

Ik zal het binnenkort voor je proberen.

Ik heb er een gekocht voor de iPhone. In tegenstelling tot velen was ik er tevreden over. Verwacht geen HD kwaliteit, maar vergelijk het een beetje met ouderwets analoog TV kijken. Hoe komt dat? Het beeld van de iPhone wordt als het ware uitgetrokken tot de grootte van je TV. Ik verwacht dat dit bij de iPad veel minder is.

Later meer!

Lemme 28-04-10 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jap74 (Bericht 443920)
Ik zal het binnenkort voor je proberen.

Ik heb er een gekocht voor de iPhone. In tegenstelling tot velen was ik er tevreden over. Verwacht geen HD kwaliteit, maar vergelijk het een beetje met ouderwets analoog TV kijken. Hoe komt dat? Het beeld van de iPhone wordt als het ware uitgetrokken tot de grootte van je TV. Ik verwacht dat dit bij de iPad veel minder is.

Later meer!


Het grootste probleem is naar het schijnt dat je niet alles naar je TV kan projecteren. Zo zullen bv. Keynote, Pages & Numbers wel werken maar bv. een game niet. Je kan dus enkel bepaalde apps op je tv weergeven.
Apple vermeldt dit echter nergens en daarom zijn veel mensen niet tevrenden van hun AV connection kit.

Carlo_1983 28-04-10 16:15

Het is dus niet zo dat je wat je ziet op je ipad ook op het beeldscherm van je tv kan zien....
Niet ideaal dus!!!

Lemme 28-04-10 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carlo_1983 (Bericht 444003)
Het is dus niet zo dat je wat je ziet op je ipad ook op het beeldscherm van je tv kan zien....
Niet ideaal dus!!!


Inderdaad. Dat is toch wat je kan opmaken aan de reactie in de Apple Store.
Apple iPad Dock Connector to VGA Adapter - Apple Store (U.S.)

jap74 28-04-10 17:10

Voor iPad zullen alleen de video en foto app werken en misschien YouTube.

Voor degene die hier verder gereageerd hebben: Carlo bedoeld volgens mij de iPod/iPhone Component AV cable en niet de iPad VGA cable.

Carlo_1983 28-04-10 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jap74 (Bericht 444023)
Voor iPad zullen alleen de video en foto app werken en misschien YouTube.

Voor degene die hier verder gereageerd hebben: Carlo bedoeld volgens mij de iPod/iPhone Component AV cable en niet de iPad VGA cable.


Klopt, misschien moest ik iets duidelijker zijn....

jap74 28-04-10 22:28

Ik heb het zojuist geprobeerd:

Wat werkt:
- Video (goede kwaliteit! Stukken beter dan van iPhone!)
- YouTube (ook goede kwaliteit)
- Quicktime films via Safari (heb Apple site geprobeerd).
- iTunes Audio (logisch...)
- Foto's in slideshow (Ook wel indrukwekkend; alleen zijn er minder slide show opties)
- RTL Gemist via Safari (die site heeft echter wel hele slechte kwaliteit voor de iPad.....)

Wat werkt niet:
- Uitzending gemist App (maar dat kan mogelijk wel gaan werken als Uitzending gemist de site aanpast voor iPad, zoals vandaag aangekondigd. Dan kun je via Safari kijken!)
- Overige Apps die ik heb geprobeerd.

Al met al ben ik een gelukkig mens met deze kabel. Hij zat bij mij aan mij iPod/iPhone docking station, maar ik ga hem nu vaker gebruiken om via iPad films en uitzendingen te kijken.

Carlo_1983 28-04-10 22:36

Welke kabel heb je precies?

jap74 28-04-10 23:56

Apple av component cable (die met 5 plugjes)

Carlo_1983 29-04-10 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jap74 (Bericht 444189)
Apple av component cable (die met 5 plugjes)

Gebruik je dan ook alle plugjes?

jap74 29-04-10 07:17

Ja, rood en wit voor audio; overige voor video


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:47.