//

mifi simkaart ?

mifi simkaart ? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen. Ik heb wat gelezen over een Mifi en was daar best geinteresseerd in. Nou vraag ik me af hoe het precies in werking ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-05-10, 23:11
Bhola Bhola is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 151
Standaard mifi simkaart ?

Beste mensen.
Ik heb wat gelezen over een Mifi en was daar best geinteresseerd in.

Nou vraag ik me af hoe het precies in werking gaat.
moet je lid zijn van een telefoon provider ?
en moet daar een simkaart in ?

Of kan je deze gewoon los kopen en dan er een simkaart inplaatsen ?

ik hoor het wel !
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-05-10, 00:49
Muxje Muxje is offline
• iOS 4.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 37
Standaard

Mifi is een Wireless routertje waar een SIM-kaart in gaat zodat hij via het mobiele net het Internet kan bereiken. Je hebt zo dus je eigen Wi-Fi access point op zak.

Dus ja, er moet een simkaart in met een 3G-dataabonnement. Je kan ze los kopen (google even) en dan bij een mobiele provider een data-abo afsluiten (ook heel handig: koop op vakantie in het buitenland een prepaid datasim om daar goedkoop te kunnen internetten!). Sommige providers (in elk geval Vodafone) bieden ze ook met korting aan in combinatie met een 1-jarig abonnement. Ik heb er net eentje besteld bij Vodafone toen ik mijn data-abo verlengde.
  #3  
Oud 10-05-10, 08:12
Bhola Bhola is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 151
Standaard

Oke,
maar ik heb een abbo doorlopen bij vodafone.
Zou ik dan nog een simkaart kunnen aanvragen om daar in te doen ?
En zou ik die dingen niet gewoon los kunnen kopen bij vodafone ?

maar wat ben je er kwijt voor per maand bij vodafone dan ?
  #4  
Oud 10-05-10, 22:57
iTalk iTalk is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 52
Standaard

Ik heb alleen de mifi bij Vodafone gekocht, dus zonder data-abonnement want dat heb ik al bij T-Mobile in combinatie met mijn telefoonabonnement (iPhone). De mifi van Vodafone is relatief voordelig (189 euro zonder abo) en er zit geen simlock op (anders zou je gebonden zijn aan een abonnement bij Vodafone). Ik heb een tweede simkaart aangevraagd bij T-Mobile (kan bij elke provider, kost niets of heel weinig) en die heb ik in de mifi gestopt. Werkt geweldig, ik kan gelijktijdig internetten met maximaal 5 apparaten (moeten de bandbreedte wel met elkaar delen natuurlijk, dus wordt iets trager). Ik kan dan ook nog bellen maar zelf niet gebeld worden, zo lang de mifi aan staat. Ik vind het een fijne oplossing (heb lang gewacht op tethering en wil niet jailbreaken).
  #5  
Oud 11-05-10, 00:08
Bhola Bhola is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 151
Standaard

Zozo dit is ook echt handig voor me laptop onderweg !
kan je ook de downloadsnelheid kiezen bij tmobile ?
  #6  
Oud 31-05-10, 13:19
Sebdude Sebdude is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 29
Stuur een bericht via ICQ naar Sebdude
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iTalk Bekijk bericht
Ik heb alleen de mifi bij Vodafone gekocht, dus zonder data-abonnement want dat heb ik al bij T-Mobile in combinatie met mijn telefoonabonnement (iPhone). De mifi van Vodafone is relatief voordelig (189 euro zonder abo) en er zit geen simlock op (anders zou je gebonden zijn aan een abonnement bij Vodafone). Ik heb een tweede simkaart aangevraagd bij T-Mobile (kan bij elke provider, kost niets of heel weinig) en die heb ik in de mifi gestopt. Werkt geweldig, ik kan gelijktijdig internetten met maximaal 5 apparaten (moeten de bandbreedte wel met elkaar delen natuurlijk, dus wordt iets trager). Ik kan dan ook nog bellen maar zelf niet gebeld worden, zo lang de mifi aan staat. Ik vind het een fijne oplossing (heb lang gewacht op tethering en wil niet jailbreaken).
De mifi simlock vrij kopen bij Vodafone??? Ze bieden hem
nu aan bij Vodafone los voor 119 euro, zit wel een Vodafone logo op dus dan neem ik aan dat er toch echt wel simlock op zit. Of heb hem los gekocht bij een derde partij???
  #7  
Oud 01-06-10, 04:24
iTalk iTalk is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebdude Bekijk bericht
De mifi simlock vrij kopen bij Vodafone??? Ze bieden hem
nu aan bij Vodafone los voor 119 euro, zit wel een Vodafone logo op dus dan neem ik aan dat er toch echt wel simlock op zit. Of heb hem los gekocht bij een derde partij???
Dat is een koopje. Ik heb er een paar weken geleden nog 70 euro meer voor betaald! Bij Vodafone (klantenservice) dachten ze ook dat er een simlock op zou zitten (en dan mocht ik hem retourneren), maar dat bleek niet zo te zijn. Er zit weliswaar een Vodafone logo op maar hij werkt met mijn T-Mobile sim kaart (web 'n walk), dus is toch echt simlockvrij. En ik heb hem gewoon gekocht in de online store van Vodafone zelf.
  #8  
Oud 01-06-10, 12:22
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Op Ebay zijn ze 95 euro incl. De Huawei E5380
  #9  
Oud 02-06-10, 12:41
Sebdude Sebdude is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 29
Stuur een bericht via ICQ naar Sebdude
Standaard

Zie trouwens net dat Vodafone snel de prijs van de Novatel Mifi heeft verhoogd naar 163 euro ex abbo. Bastards...

Heeft iemand trouwens ervaring met die mobiel internet bundels van Vodafone.. Je hebt zeg een bundel van 500m, of 2gb, er daarna word ie verlaagd naar 128 Kb's. Is dat zo traag dat het niet bruikbaar meer is, of zie ik dat verkeerd? Ik heb nu naast mijn iPhone een Vodafone prepaid mobiel broadband stick, en moet zeggen dat best wel tevreden over ben. Dekking is beter dan T-mobile. Zou best wel 20 euro per maand over hebben om met mijn iPad dan te kunnen internet op 3g. Maar de vraag is of ik het vaak genoeg ga gebruiken om een abbo voor 20, of 30 per maand er voor af te sluiten. Er is hier ook al op het forum vermeld dat je ook een duo simkaart kan gebruiken, is wel het goedkoopste behalve de Mifi zelf dan..
  #10  
Oud 02-06-10, 15:05
iTalk iTalk is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 52
Standaard

Dat is toch nog altij 26 euro minder dan dat je er 1 maand (!) geleden voor moest betalen. Ik vind het super werken, al wordt de verbinding er niet sneller van.

Wat die databundel betreft. Als je door je limiet bent, wordt de snelheid dermate laag, dat je daar veel last van hebt. Ik vind het in elk geval bijzonder hinderlijk. Ik heb een Web'nWalk plus abo bij t-Mobile.
  #11  
Oud 02-06-10, 17:23
Merlin's schermafbeelding
Merlin Merlin is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 161
Standaard

even een vraagje,
wanneer je een tweede simkaart aanvraagt (huidig: abbo+internet) zou je dan op een andere telefoon of ipad kunnen internetten en bellen?
zo niet: wat kan je dan wel met een 2de simkaart?
  #12  
Oud 02-06-10, 18:57
iTalk iTalk is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 52
Talking

Mijn ervaring:
Gelijktijdig op het ene apparaat (bv iPad) internetten en op het andere apparaat (iPhone) zelf iemand opbellen, gaat goed (gebeld worden niet, bellers krijgen direct de voicemail te horen). Update 9/6/10: op de ene sim gebeld worden terwijl je met de andere op het net surft, gaat WEL goed!

Gelijktijdig op 2 apparaten internetten gaat ook goed, maar bij beide mijn mail openen geeft een conflict met een foutmelding (het apparaat dat als eerste je mail opent gaat voor en blokkeert andere toenaderingen tot je mailbox, of dit ook voor webmail geldt, vraag ik me af).

Maar de twee simkaarten zijn vooral bedoeld om niet gelijktijdig te gebruiken, maar om te voorkomen dat je als je een ander apparaat wilt gebruiken, niet steeds je simkaart hoeft te verplaatsen. Oorspronkelijk is het bedoeld voor gebruik in 2 telefoons. Ik verwacht dat als de providers zien dat het datagebruik sterk stijgt en er opeens veel duosimkaarten worden besteld nu de iPad op de markt is gekomen, de relatie snel is gelegd en er maatregelen worden getroffen (blokkeren mogelijkheid of tarief verhogen).

Laatst gewijzigd door iTalk; 09-06-10 om 13:30. Reden: Update, nieuwe info!
  #13  
Oud 04-06-10, 09:29
Spoel Spoel is offline
• iOS 5.0.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 15
Standaard

Heb afgelopen zondag ook de Mifi van Vodafone besteld en ontvangen, is enkele dagen 119 euri's geweest (had ik mazzel dus), maar is nu in de webshop opeens verhoogd naar 163. Ik gebruik het met name om met mijn Ipod Touch op internet te komen, en ook de GPS die in de Mifi zit te kunnen gebruiken. Dat werkt goed, in Maps, maar ook in andere geo based apps, bijvoorbeeld OV9292. Zodoende dus geen BT GPS nodig (wat dat slurpt veel batterij).

Het is voor mij de ideale oplossing, een Iphone is voor mij onhandig omdat ik met een andere mobiel bel. Bovendien lees ik op veel fora dat de batterij van de Ipone erg snel leeg is.

In de MifI heb ik een T-mobile data kaart, prepaid. Max 4,50 per dag, maar wel 7,2 Mbps snelheid. De Vodafone Prepaid kaart kan goedkoper zijn, bijvoorbeeld de dagbundel voor 2,50, maar die is begrensd op 25 MB. Vodafone biedt via prepaid 3,6 Mbps snelheid, dus minder als T-mobile.

De Mifi van Vodafone kun je dus gewoon gebruiken met SIM kaarten van andere providers. Heb wel zoals elders op het formum bij de instellingen van de Mifi bij APN ingevuld: INTERNET.

Het configuratieprogramma is alleen via de laptop te benaderen, niet via mijn ipod. Dus eerst configureren via de laptop. Het is aanbevelswaardig om de MiFi de PIN van de SIM te laten onthouden, anders moet je elke keer dat je de MiFi opstart de PIN invoeren. Vergeet ook vooral niet om je admin password direct aan te passen, want indien je hem mocht verliezen zou hij toegankelijk zijn voor iedereen. Het gebruik van het configuratieprogramma is kinderlijk eenvoudig. Het is NLD-talig, van Vodafone (dus het oorspronkelijke ENG programma van Novatel is vervangen). Zie ook het bijgeleverde handleidinkje.

Heb overigens Skype nog niet geprobeerd, ga ik vanavond effe doen.

Ik kijk ook uit naar de vakantieperiode, dan gaan we zien hoe het werkt met een Frans prepaidkaartje.
  #14  
Oud 06-06-10, 18:53
Bhola Bhola is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 151
Standaard

dus je betaald per dag 4,50 ervoor ?
  #15  
Oud 07-06-10, 20:08
Spoel Spoel is offline
• iOS 5.0.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 15
Standaard

Dat zou zijn als je op een dag veel internet waarbij je de bovengrens van 4,50 bereikt.
Ik gebruik het slechts incidenteel, kom ik dus op 30 ct per MB
  #16  
Oud 08-06-10, 18:30
bootsy bootsy is offline
• iOS 6.1.3
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spoel Bekijk bericht
Dat zou zijn als je op een dag veel internet waarbij je de bovengrens van 4,50 bereikt.
Ik gebruik het slechts incidenteel, kom ik dus op 30 ct per MB
ik heb speciaal voor mijn Ipad een MiFi Huawei E5830 gekocht via Ebay om te kunnen internetten.
Bij Telfort heb ik een 50 minuten sim-only abbo afgesloten met een data unlimited (fair use pollicy) abbo
Ik heb de mifi nog niet binnen (vanuit Engeland) maar hij zou unlocked moeten zijn (volgens de advertentie).

Zijn er ipadbezitters op dit forum die al ervaringen hebben met deze constructie?
  #17  
Oud 09-06-10, 00:49
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Ik heb ervaring met de Huawei....en dat ding werkt perfect!! En uit de UK van ene fatman (ofzoiets) die zijn unlocked.
  #18  
Oud 09-06-10, 01:10
bootsy bootsy is offline
• iOS 6.1.3
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Ik heb ervaring met de Huawei....en dat ding werkt perfect!! En uit de UK van ene fatman (ofzoiets) die zijn unlocked.
ook met een Telfort abbo?

Ik ondervind op dit moment enige tegenslag met de verzending van de Mifi
Ik heb hem ruim een week geleden besteld bij Electro-uk en hij ligt via de track en trace nu al een paar dagen in Vancouver Canada!! is linksaf geslagen ipv rechtdoor!!
Heb gisteren een andere besteld bij dezelfde aanbieder (hoef geen shippingkosten te betalen).
Hij zou hem vandaag versturen en mij een tracenummer meelen, maar nix gehoord.
heb net een pissig meeltje naar hen verstuurd dat ik wel iets meer service had verwacht met zoveel positieve feedback.
afwachten dus
  #19  
Oud 10-06-10, 18:01
bootsy bootsy is offline
• iOS 6.1.3
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 46
Standaard

Ik heb vandaag beide Huawei's Mifibox tegelijk gekregen!
Ik heb er een gelijk weer teruggestuurd naar de verkoper in Engeland
Het werkte gelijk "plug and play"
De snelheid is niet echt geweldig (volgens de speedtest App) rond de 1,8 MB/PS
Terwijl het HSDPA lampje brand, zou dus in de buurt van de 7 MB ps moeten zijn
Maar voor de gewone dingen is het snel genoeg
Ik heb de Mifi getest op een Ipad Iphone en Macbook en het werkt naar behoren.
Jammer dat er geen sofware bijzit voor de Mac.
Heb de instellingen moeten maken op een PC

Ik heb nog een probleempje, het Roaming lampje blijft oplichten.
In de software zie ik dat ik wel op KPN Telfort carrier zit (ook hier staat roaming tussen haakjes achter)
Het zal denk ik geen kwaad kunnen maar het zit mij toch niet lekker

Kan iemand mij helpen met de juiste instellingen op een Huawei E5830 ism een Telfort abbo?
Zijn er meer gebruikers van Mifi waarvan het roaming lampje blijft flikkeren?
  #20  
Oud 03-08-10, 03:21
Johnny007 Johnny007 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem ook een Huawei icm Telfort 75 min + onbeperkt data maar helaas ook een rood lampje. Het zit mij eveneens niet lekker. Ik zie het pas net en gebruik het ook pas sinds een dag. Dus iemand ervaring hiermee? @Bootsy heb je hierdoor een hoge tel rek ? of nog geen ervaringen ?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mifi gekocht, Mabook, iPad, lukt niet,HELP henzepietje Wi-Fi 5 30-07-11 23:05
Huawei E5830 of Novatell Mifi kikilech Wi-Fi 19 24-06-11 08:49
Mifi instellingen voor Vodafone gevraagd hansdecocq Wi-Fi 4 03-07-10 10:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:48.