//

Ipad 3G met dual sim

Ipad 3G met dual sim discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) goeden dag, ik heb van vodafone een simkaart voor me iphone, nou kan ik een dual sim laten maken, dan heb ik dus 2 dezelfde ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-05-10, 14:20
spekje60 spekje60 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 2
Standaard Ipad 3G met dual sim

goeden dag,

ik heb van vodafone een simkaart voor me iphone, nou kan ik een dual sim laten maken, dan heb ik dus 2 dezelfde simkaarten.

als ik nou mijn 2e sim verknip en in de ipad stop kan ik die tegelijkertijd gebruiken samen met mijn iphone.

dit omdat ik op mijn vodafona abonement een data abonement heb voor onbeperkt internet.

heeft iemand ervaring hiermee.

dus met een dual sim in zijn ipad en iphone en dan daarmee tegelijk op het internet zitten.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-05-10, 14:52
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
 
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: /dev/audio
Berichten: 69
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Standaard

Technisch gesproken moet het mogelijk zijn om allebei de simkaarten tegelijkertijd actief te hebben. In de praktijk wordt inkomende gesprekken dan opgepakt door de kaart die zich als laatste heeft aangemeld bij een toren. Hoe dat gaat met een ipad (waar je immers niet mee kun telefoneren) weet ik eigenlijk niet...

Overigens: de 'onbeperkte' databundel van Vodafone is verre van dat. Streaming AV valt volgens de kleine lettertjes volledig buiten de bundel en moet dus apart betaald worden. En ik neem aan dat dat is wat je wilt gaan doen met de iphone/ipad?
__________________
Lekker bezig met CityFM Classic Rock en ook nog werkzaam bij Radio Decibel. Het radio-virus is hardnekkig en gaat nooit meer weg
  #3  
Oud 12-05-10, 15:19
Xenn0X Xenn0X is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 186
Standaard

tergelijk lukt niet, sim kaart die laatste zichzelf in netwerk registreerd is de enige active kaart.
heb ook een zogenaamde clone sim en je moet echt ene device uitzetten en de andere aan voor goede functionaliteit.
ze kunnen wel tergelijk aan maar dan werkt er maar een van de 2.
  #4  
Oud 12-05-10, 15:23
menaze menaze is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smaus Bekijk bericht
Overigens: de 'onbeperkte' databundel van Vodafone is verre van dat. Streaming AV valt volgens de kleine lettertjes volledig buiten de bundel en moet dus apart betaald worden. En ik neem aan dat dat is wat je wilt gaan doen met de iphone/ipad?
Ik kijk regelmatig Uitzending gemist & Youtube op de iPhone met een Vodafone abonnement en heb daar nog nooit een extra rekening voor gehad.
  #5  
Oud 12-05-10, 15:28
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
 
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: /dev/audio
Berichten: 69
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Standaard

Ik helaas wel Zowel bij Vodafone als bij KPN. Voor zover ik op de hoogte ben is T-Mobile de enige provider in Nederland die een 'echte' onbeperkte internetbundel biedt (Fair Use even buiten beschouwing gelaten)...
  #6  
Oud 12-05-10, 18:00
iTalk iTalk is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 52
Standaard

@Smaus: volgens mij is het juist de eerst aangemelde sim die de binnenkomende telefoontjes opvangt. Bij T-mobile werkt het in elk geval zo (Vodafone weet ik niet).

Met T-Mobile kan ik inderdaad met meerdere apparaten gelijktijdig gebruik maken van het data-abonnement, dus mail versturen via mijn iPhone en tegelijkertijd internetten op mijn laptop of iPad via een MiFi (waarin de 2e simkaart zit). De snelheid gaat dan wel wat achteruit. Ik kan dan ook nog bellen maar geen telefoontjes ontvangen.
  #7  
Oud 12-05-10, 19:16
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

@iTalk: in de praktijk krijg ik verknipte sms'jes met rare tekens en missed calls bij iPhone aan en auto met simcard aan, dus met twee aktieve sims van zelfde nr. Ik gebruik met Vodafone nu ook mijn iPhone met MyWi app en haal daar acceptabele snelheden mee. Lukte me zo zelfs om via 3G Wi-Fi tethering een aflevering van Lost op de ABC player op de iPad te bekijken! Grappige is dan dat ABCplayer denkt dat je op Wi-Fi zit en de kwaliteit van het beeld echt goed is
  #8  
Oud 16-05-10, 20:18
Shelldass Shelldass is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 24
Standaard

Ik gebruik de iPad en iPhone op precies dezelfde manier als beschreven, met een dual sim van Vodafone. Wat echter wel nodig is is om je iPhone in Airplane modus te zetten.

Video bekijken op YouTube of via een website kost niets extra. Dit valt gewoon binnen het data verbruik.
  #9  
Oud 16-05-10, 22:22
Xenn0X Xenn0X is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smaus Bekijk bericht
Ik helaas wel Zowel bij Vodafone als bij KPN. Voor zover ik op de hoogte ben is T-Mobile de enige provider in Nederland die een 'echte' onbeperkte internetbundel biedt (Fair Use even buiten beschouwing gelaten)...
vodafone heeft wel onbeperkt maar zakelijk en kost 54 eu. heb zo'n abbo in tablet laptop.
  #10  
Oud 15-08-10, 12:50
panne015's schermafbeelding
panne015 panne015 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 15
Standaard

Dual sim (KPN) bijgeknipt en in iPad geplaatst. Werkt goed alleen kan je niet meer gebeld worden. Je moet dus je iPad op de airplanes mode zetten als je deze niet hoeft te gebruiken. Doe je dit niet dan ben je dus telefonisch niet meer bereikbaar ! ( stel je laat je iPad per ongeluk aan staan, zonder airplanesmodes, je gaat de deur uit met je mobiel dan ben je niet meer bereikbaar ) Ik vraag me dus af if het wel echt handig is om een dual kaart te gebruiken als je af en toe buiten Wi-Fi wilt werken.
  #11  
Oud 15-08-10, 21:42
aaifone aaifone is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 160
Standaard

Belangrijk: besef wel dat tijdens het gebruik van de iPad, met je telefoon in vliegtuigmodus, smsjes zullen arriveren op je actieve sim en dus je iPad.

Aangezien de iPad geen sms applicatie heeft verdwijnen deze smsjes dus ongezien in de bittenbak. Met andere woorden tijdens iPad 3G gebruik mis je smsjes. Helaas is er ook via Cydia geen werkende sms app verkrijgbaar voor de iPad.
  #12  
Oud 17-08-10, 10:02
Asterix Asterix is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 12
Standaard

ik heb ook een dualsim van Vodafone. Gebruik deze nu een maand of twee. M'n iphone zet ik nooit uit of in vliegtuigmodus. Zodra ik de 3G op de iPad activeer kan ik probleemloos internetten. Maar, m'n iPhone is dan niet bereikbaar. Zodra ik klaar ben met internetten sluit ik de 3G verbinding op de iPad. En de iphone is dan ook gelijk weer bereikbaar.

Ook is het mogelijk om de iPad eerst aan te melden, daarna de iphone. Dan kun je beide gebruiken. De iPad voor data en de iPhone voor spraak. Maar dit is een beetje riskant want als de iPad "zomaar" als laatste wordt aangemeld merk je niet dat je niet bereikbaar bent op je iphone.

PS. Nog nooit extra voor AV streaming hoeven te betalen.
__________________
iPhone 3GS 32Gb Wit - iOS4.3.3 jailbreak & Unlock Baseband 04.26.08 | iPad 16Gb 3G STOLEN | iPad 2 32Gb 3G Jailbreak | AppleTV 2gen - Jailbreak

Laatst gewijzigd door Asterix; 17-08-10 om 10:03. Reden: PS toegevoegd.
  #13  
Oud 17-08-10, 14:16
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Beseft iemand dat je zowel je iPhone aan kan hebben als je iPad met een dual sim? 3G en mobiele data op je iPhone uit (zodat het op GPRS zit en geen dataoverdracht doet) en 3G op je iPad aan.
  #14  
Oud 18-08-10, 15:40
Xenn0X Xenn0X is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asterix Bekijk bericht
ik heb ook een dualsim van Vodafone. Gebruik deze nu een maand of twee. M'n iphone zet ik nooit uit of in vliegtuigmodus. Zodra ik de 3G op de iPad activeer kan ik probleemloos internetten. Maar, m'n iPhone is dan niet bereikbaar. Zodra ik klaar ben met internetten sluit ik de 3G verbinding op de iPad. En de iphone is dan ook gelijk weer bereikbaar.

Ook is het mogelijk om de iPad eerst aan te melden, daarna de iphone. Dan kun je beide gebruiken. De iPad voor data en de iPhone voor spraak. Maar dit is een beetje riskant want als de iPad "zomaar" als laatste wordt aangemeld merk je niet dat je niet bereikbaar bent op je iphone.

PS. Nog nooit extra voor AV streaming hoeven te betalen.
als je op de iphone je 3g en gprs uit zet kan je wel gebeld worden. data en bellen gaan apart van elkaar. althans met vodafone kloon sim zet ik data uit op iphone en aan op ipad en kan ik gewoon bellen op de iphone en internetten op de ipad.
  #15  
Oud 18-08-10, 19:03
aaifone aaifone is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenn0X Bekijk bericht
als je op de iphone je 3g en gprs uit zet kan je wel gebeld worden. data en bellen gaan apart van elkaar. althans met vodafone kloon sim zet ik data uit op iphone en aan op ipad en kan ik gewoon bellen op de iphone en internetten op de ipad.
Ok daar ga ik nog maar een keer.

Heb je dit echt wel uitgebreid getest en zo ja hoe?

Ik wel, en bij mij werkt het niet met de combinatie iPad 3G, iPhone 3GS en Vodafone duosim bel+sms+web.

Startpunt van mijn test is altijd geweest beide apparaten in vliegtuigmodus. Of ik nu eerst de dataconnectie vd iPad aanzet of de telefoonconnectie (zonder data) van de iPhone, in beide gevallen vliegt een van de twee er binnen korte tijd uit, en da's meestal degene die het eerst aangezet is.

Bij de iPad is het natuurlijk meteen duidelijk wat er gebeurt: je merkt dan dat je niet meer kan internetten. Bij de iPhone kan het zijn dat je merkt dat je zelf niet meer uit kan bellen, of dat je je iPhone niet meer kan bereiken (ff met ander nummer ernaar toe bellen); er volgt dan een in-gesprek toon of een melding dat je onbereikbaar bent.
Ook smsjes ontvangen gaat dan niet goed. Stuur je een test-smsje met ontvangstbevestiging vanaf een andere telefoon dan meld deze keurig dat het bericht bezorgd is, maar mooi dat hij niet binnenkomt op mijn iPhone. En de iPad kan niets met de ontvangen sms want die heeft geen sms applicatie. Gevolg is dat deze sms kwijt is zonder dat je hem hebt kunnen lezen, zelfs zonder dat je ooit door hebt gehad dat je een sms hebt ontvangen. Erg vervelend!

Ik krijg het dus niet werkend. Er is verder op dit forum ook al beweerd dat 3G op de iPad en GPRS op de iPhone samen zou moeten gaan. Ook dit lukt mij niet. Als je de tool (jailbreak) SBsettings op je iPad en iPhone hebt staan kun je ook live zien wat er gebeurt: in het SBsettings scherm wordt namelijk het data IP adres vermeld. Wanneer je je iPad op 3G zet en je iPhone op GPRS (data aan, 3G uit) en je kijkt bij beide tegelijk in het SBsettings scherm dan verdwijnt binnen de kortste keren het IP adres van een van de apparaten.

Als iemand dit werkend heeft in de combinatie Vodafone / 3GS / iPad dan hoor ik heel graag een goede uitleg hoe je dit voor elkaar gekregen hebt en hoe (goed) je dit getest hebt.

Ik heb wel vaker van mensen gelezen dat het werkt maar niemand heeft tot nu toe goed uitgelegd hoe ie dat voor elkaar gekregen heeft en of ie bovenstaande ook allemaal goed getest heeft.

Dat het bij Vodafone niet zou werken en T-mobile wel vind ik trouwens niet voor de hand liggend, en ook niet dat het met een iPhone 3G wel werkt en een 3GS niet. De software en radio is immer gelijk, net als de sim de communicatiemethode 3G / GPRS.
  #16  
Oud 23-08-10, 01:00
gerardfidom gerardfidom is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 22
Standaard Vodafone onbeperkt surfen voor 10 euro

Heb zelfde ervaring als anderen: Vodafone duo sim werkt wel, maar je telefoontjes en sms'jes 'verdwijnen' als je de iPad aan hebt... Maar als tijdelijke onbeikbaarheid geen probleem is, is dit een prima oplossing.

(een) andere oplossing: koop een nieuwe prepaid Vodafone kaart, laad daar 10 euro op en gebruik deze voor de iPad. Je kunt dan 30 dagen onbeperkt internetten! Is steeds voor 30 dagen te verlengen. Ieg dus veel goedkoper dan al die iPad-abo's van minimaal € 20 mét datalimiet !!

Nb.: bij eerste gebruik wel die prepaidkaart aanmelden met een mobieltje, want de bevestiging gaat per sms! Je krijgt dan trouwens eenmalig wel 5 euro 'gratis' bel- lees: surftegoed...
  #17  
Oud 23-08-10, 01:42
dahar dahar is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 33
Standaard

dat prepaid internetten is al niet onbeperkt meer.
laatst had ik geen internet meer op de ipad met vodafone prepaid en zorgeloos internet blox.
ik checken bij myvodafone, internet blox uit en beltegoed op
ik mailen met vodafone klantenservice, hun antwoord:

Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat uw Zorgeloos Internet BloX vroegtijdig is verlopen.
De BloX heeft een datalimiet van 500 MB. Deze limiet lijkt u te hebben bereikt. Het is echter de bedoeling dat u op dat moment een sms krijgt om u hiervan op de hoogte te stellen. U kunt dan een nieuwe BloX aansluiten.
Omdat u deze sms niet kreeg, heb ik het tegoed dat is opgebruikt nadat de BloX was verlopen teruggezet op uw prepaid aansluiting. Onze excuses voor het ongemak.
Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
Niels Neuteboom
Vodafone Klantenservice

Laatst gewijzigd door dahar; 23-08-10 om 01:52.
  #18  
Oud 23-08-10, 10:20
Xenn0X Xenn0X is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 186
Standaard

snap niet dat het bij jullie niet werkt.
wat voor abbo hebben jullie? ik heb de supersim van vodafone. en die laten clonen.
enige wat ik doe is op de iphone(3GS) zet ik het internet uit + 3g uit. en dan zet ik het aan op de ipad en ik kan gewoon gebeld worden en dan internetten op de ipad.
  #19  
Oud 03-09-10, 12:33
MarcelloDH MarcelloDH is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1
Standaard

Kan je bij de T-Mobil winkel ook gelijk om een micro dual simcard vragen?
  #20  
Oud 19-09-10, 11:38
maalis maalis is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik heb een iPad 3G 16GB uit de VS en ik heb mijn iPhone simkaart van tmobile een dualsim aangevraagd maar bij mij werkt het niet... Ik zet m'n iPhone uit dan m'n iPad aan maar dan zegt m'n iPad mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk. Weten jullie wat ik moet doen om hem gewoon kunnen laten werken?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dual sim iPad sonnyh iPad algemeen 37 21-09-11 17:40
dual sim Konimex Archief 1 15-09-09 09:34
dual sim iberno iPhone algemeen 6 20-09-08 13:55
Twin sim / dual sim mogelijk in iphone? drive_a_legend iPhone algemeen 3 04-02-08 18:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:57.