iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad of.. (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/59780-ipad.html)

Daantjuhh14 15-05-10 18:54

Ipad of..
 
Hee

Ik wil graag een Ipad. Nu hadden ze bij de Mediamarkt Enschede 1 showmodel liggen.
toen zij de verkoper, ja wat wil je ermee gaan doen? Hij denkt dat ik veel beter een Macbook kan halen.
Ik ga hem voor vanalles gebruiken, zoals voor films, maar ook om werkstukken te typen.

Kan dit daarmee? Of kan ik idd beter een macbook kopen?


Waar gebruiken jullie hem voor? want op een macbook kun je weer geen boeken lezen(A)

Gr Daan

Redondo1982 15-05-10 21:13

Macbook uiteraard! Werken kan je niet met een Ipad. Tenminste...als je het hebt over meewerken en niet 'tegen' werken.

Ipad is puur voor multimedia. Macbook is een werkpaard en kan je ook gebruiken voor multimedia.

Wil je een gadget, een eyecatcher en iets wat je gewoon even lekker pakt op de bank of zoiets...dan moet je zeker weten een Ipad kopen.

cardwizard 15-05-10 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Redondo1982 (Bericht 452529)
iets wat je gewoon even lekker pakt op de bank

:d:eek::cool:

Is het heel erg dat ik direct ergens anders aan dacht ?

Maar goed een iPad is puur entertainment niet om op te werken....

pascalbrouwers 15-05-10 23:37

Met een ipad is heel goed te werken!!!
Hangt er alleen vanaf wat je ermee wilt.
Ik heb works gedownload, en moet zeggen ziet er prima uit.
Je kunt het natuurlijk niet vergelijken met een laptop.
Koop een los toetsenbord, en je bent bijna kompleet.
Je mist alleen usb,dvd etc etc etc heb je daar geen problemen mee dan zit je goed

cardwizard 15-05-10 23:44

oneens

je zegt het eigenlijk zelf al : Je kunt het natuurlijk niet vergelijken met een laptop

De iPad is een prachtig apparaat maar bij veel typ werk e.d. zit ik liever achter mijn iMac

iMario 15-05-10 23:55

MacBook. Punt.

Redondo1982 16-05-10 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cardwizard (Bericht 452532)
:d:eek::cool:

Is het heel erg dat ik direct ergens anders aan dacht ?

Maar goed een iPad is puur entertainment niet om op te werken....

Haha...dat is ook entertainment!

Daantjuhh14 16-05-10 11:58

Oke thnx! Ik ga gewoon voor de ipad. Hierop kan ik een paar notitie's maken, en thuis op de imac de verslagen typen:)

Zijn er trouwens al nederlandse ebooks te downloaden?

dtsjunk 16-05-10 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daantjuhh14 (Bericht 452658)
Oke thnx! Ik ga gewoon voor de ipad. Hierop kan ik een paar notitie's maken, en thuis op de imac de verslagen typen:)

Zijn er trouwens al nederlandse ebooks te downloaden?

Yep , maar niet via de iBook store van Apple.
maar er zijn genoeg manieren om boeken in epub format te vinden :)
zoek maar ff in dit forum daar staat een video guide van calibre :)

succes!

Daantjuhh14 16-05-10 13:52

Hmm, als ik de zoekfunctie gebruik, kan die niks vinden als ik zoek op : Videoguide en Username Calibre?

Kan aan mij liggen hoor. In dat geval sorry

pascalbrouwers 16-05-10 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daantjuhh14 (Bericht 452658)
Oke thnx! Ik ga gewoon voor de ipad. Hierop kan ik een paar notitie's maken, en thuis op de imac de verslagen typen:)

Zijn er trouwens al nederlandse ebooks te downloaden?

Goede keuze koop er eventueel ook een apple toetsenbord bij

sweetmac 16-05-10 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daantjuhh14 (Bericht 452709)
Hmm, als ik de zoekfunctie gebruik, kan die niks vinden als ik zoek op : Videoguide en Username Calibre?

Kan aan mij liggen hoor. In dat geval sorry

Calibre is een programma, geen user
calibre - E-book management

Daantjuhh14 17-05-10 11:27

ooh, thnx! Filmpje heb ik ook gevonden:)

Hoe groot is zon Boek in Epub formaat eigenlijk? Want zit te twijfelen tussen de 32Gb en 16Gb

ik heb nu een 16GB Iphone, maar die krijg ik al niet vol..

nielsvanrenselaar 17-05-10 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daantjuhh14 (Bericht 453127)
ooh, thnx! Filmpje heb ik ook gevonden:)

Hoe groot is zon Boek in Epub formaat eigenlijk? Want zit te twijfelen tussen de 32Gb en 16Gb

ik heb nu een 16GB Iphone, maar die krijg ik al niet vol..

ePub boeken zijn 500kb tot 10MB, afhankelijk van het aantal pagina's en afbeeldingen.

Daantjuhh14 17-05-10 11:46

ohoo, hmm. Dan heb ik denk ik wel genoeg aan 16GB. Een film is toch ook maar 2 gb oid?

dtsjunk 17-05-10 12:24

Als ik jou was zou ik voor de 32 GB nemen jheb je altijd genoeg :)

Guest-20190430163756 18-05-10 05:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daantjuhh14 (Bericht 453135)
ohoo, hmm. Dan heb ik denk ik wel genoeg aan 16GB. Een film is toch ook maar 2 gb oid?

Jij hebt t in je eerste post over 'werkstukken', dus ga er dan ook vanuit dat je op school zit. Voor een scholier/student heb je genoeg aan een ipad als je inderdaad al een Mac thuis hebt staan. Je kunt hier gewoon in Pages, Numbers en Keynote de grove lijnen van een werkstuk zetten en die vervolgens op je Mac perfectioneren. Een iPad is ook een stuk goedkoper dan een macbook.

Als je je 16 GB iPhone niet vol krijgt denk ik dat je aan een 16GB iPad ook wel genoeg hebt. Films kijken doe je minder dan je denkt, en zo wel dan kijk je ze 1 keer en kan je ze erna weer gewoon verwijderen, om zo ruimte te maken voor andere films. Ook neem ik aan dat je muziek van je iPhone zal luisteren en dit dus niet op je iPad hoeft. Daarbij kan je natuurlijk voor een DivX-je kiezen en die zijn maar rond de 700/800 mb, geconverteerd zelfs tussen de 500-600 mb.

Mijn antwoord dus: iPad. Ik gebruik 'm ook voor colleges, presentaties enz, en is een stuk makkelijker mee te nemen dan een zware laptop.

Daantjuhh14 18-05-10 12:48

Oke, thnx. Ik ga gewoon voor de Ipad;)

michaeltjeh1 28-07-10 16:06

De verkoper van Mediamarkt (Ik ben ex Saturn medewerker) Probeerde jou een op voorraad liggende Macbook te verkopen omdat de iPad's uitverkocht zijn :PSinds enkele dagen heb ik mijn iPad maar het is te kort om te oordelen maar ik moet wel vermelden de afgelope dagen heeft mijn Sony Vaio niet meer aangestaan.. :P

Mypod 28-07-10 16:29

Het blijft je eigen mening maar ik zou persoonlijk echt voor een MacBook gaan, de iPad is een fantastisch apparaat om films te kijken, applicatie's mee te spelen en mee te browsen en mailen, maar absoluut niet om er werkstukken mee te typen. Het zou natuurlijk kunnen maar makkelijk werkt het zeker niet en ik denk dat je dan veel meer plezier hebt van een MacBook.

Ik heb ook erg zitten twijfelen tussen een kleine MacBook Pro of een iPad, ik had hem alleen nodig voor wat multimedia en dus voor de iPad gekozen, maar zou ik echt pagina's vol moeten typen dan kies ik ABSOLUUT voor een MacBook, het zou niet zo slim zijn om voor jou doeleinden een iPad aan te schaffen en ik vind dat de medewerker van de MediaMarkt dan ook zeker gelijk heeft!

Succes met je aankoop!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:47.