iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Screen protectie doen of niet? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/60613-screen-protectie-doen-niet.html)

Pdeb1993 29-05-10 18:11

Screen protectie doen of niet?
 
Ik vraag me af of ik een screen protectie op mijn iPad moet gaan plakken.

Zo worden op eBay voor zo'n 1,5 aan geboden. Dus het geld is het niet echt...

Zou ik er een kopen en er op doen? Of wat doen jullie?

Snader 29-05-10 18:37

Ik heb een Apple hoes, dus m'n scherm is onderweg beschermd. Als ik er mee werk krast 'ie toch niet, dus voorlopig geen protector voor mij. Ik krijg al nachtmerries bij de gedachte dat ik 'm er niet in één keer goed opkrijg!

Guest-20190430163756 29-05-10 19:36

Hier t zelfde. Voor vervoer e.d. heb ik mn iPad sock (Focalprice.com offers Soft Knitting Wool Skin Cover/Case for Apple iPad (Silver) ,discount Soft Knitting Wool Skin Cover/Case for Apple iPad (Silver),Soft Knitting Wool Skin Cover/Case for Apple iPad (Silver) products,low price Soft Knitting Wool Ski). Daar zit hij altijd in, behalve wanneer ik hem gebruik. En tijdens gebruik krast ie toch niet.

iMario 29-05-10 22:48

Lijkt me niet nodig. Een beschermhoes voor de achterkant eventueel wel.

pascalbrouwers 29-05-10 23:37

ik heb beide..
Besteld bij Dealextreme.
Kost 2 keer niks, dus voor het geld hoef je het niet te doen.
Heb een harde transparante cover besteld en een screenprotertor.
Beide voor nog geen 10 dollar, waar heb je het nog over..
3 pilsjes zijn nog duurder .......
Heb spijt dat ik de screenprotector enige tijd geleden heb verweiderd van mijn iphone.
Heb nu krassen erop.
En een ipad is toch iets groter en daarom ook kras gevoeliger.
Je hoeft het niet te doen,maar voor dit geld zou ik er eentje nemen....
je kunt hem altijd nog eraf halen

Pdeb1993 30-05-10 11:10

Ik heb er to h een besteld op eBay, voor 1,45EUR dus is het geld ook niet.

pascalbrouwers 30-05-10 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pdeb1993 (Bericht 457970)
Ik heb er to h een besteld op eBay, voor 1,45EUR dus is het geld ook niet.

1 TIP
Zorg dat je screen helemaal schoon is..
Alle stofdeeltjes verweiderd.
Doe dan pas de screenprotector op je iphone plaatsen.

Bij mij is het goed gelukt, op 1 stofdeeltje na.
Je ziet dat meteen terug op je screen.

Greetz,
Pascal

Pdeb1993 30-05-10 11:37

Idd zelfde als op de iPhone...

Ps. Het is toch niet zo dat het wat minder mooi tikt op het scherm hè?

pascalbrouwers 30-05-10 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pdeb1993 (Bericht 457991)
Idd zelfde als op de iPhone...

Ps. Het is toch niet zo dat het wat minder mooi tikt op het scherm hè?

bij mij werkt het scherm hetzelfd geen verschil zonder protector

Pdeb1993 30-05-10 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalbrouwers (Bericht 458002)
bij mij werkt het scherm hetzelfd geen verschil zonder protector

Super... Idd kan dan geen kwaad om er een op te plakken.

psvu2 30-05-10 23:07

Heb er een bij xando in Nijmegen gekocht wel 15€ maar zit wel een film over tegen vette vingers en dat werkt perfect geld vindt ik het wel aangezien hij er in een keer goed op zit

fanatix 31-05-10 15:54

ik had er een op ebay gekocht, ik denk 4 a 5 euro ofzo, maar vond het maar rommel, en gebruik het dus niet. Veel te veel lucht eronderin, en het touchscreen werkte minder goed

Muxje 31-05-10 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalbrouwers (Bericht 457986)
Bij mij is het goed gelukt, op 1 stofdeeltje na.
Je ziet dat meteen terug op je screen.

Tip als je 1 stofje hebt: til de protector op en verwijder het stofje met een plakbandje. Doe dit wel met stofvrije handjes :)

Zelf heb ik geen protector. Ook niet op mijn iPhone; die heb ik al 2 jaar gewoon los in mijn broekzak, en er zit nog geen krasje op het scherm. Wel op de achterkant, door gebruik terwijl hij op een (vies) bureau ligt.

Pdeb1993 31-05-10 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Muxje (Bericht 458525)
Tip als je 1 stofje hebt: til de protector op en verwijder het stofje met een plakbandje. Doe dit wel met stofvrije handjes :)

Zelf heb ik geen protector. Ook niet op mijn iPhone; die heb ik al 2 jaar gewoon los in mijn broekzak, en er zit nog geen krasje op het scherm. Wel op de achterkant, door gebruik terwijl hij op een (vies) bureau ligt.

Idd goeie tip, en op mijn iPhone heb ik alleen een back protector teggen krassen door hem op tafel te leggen.

Guest-V 18-10-10 08:41

doen denk ik.

Invadoria 18-10-10 11:24

een krasje.....protector vervangen of scherm vervangen .....liever 10€ kosten dan een veelvoud ervan....

Sjeltur 18-10-10 12:26

Ik had een screenprotector bij mijn case zitten (van SwitchEasy); je kunt echt niet zien dat deze erop zit..... wel heb ik het idee dat het scherm IETS beter is te lezen bij volle licht...
Net alsof er een kleine donkere tint in zit....
Ook zat er een doekje bij....

Guest-V 21-10-10 19:30

Ik heb dan toch een screenprotector gekocht. Heb mezelf 1poging gegeven om deze zonder stof op de iPad te krijigen. Aangezien het overal staat dat dit een lastige taak is.

Ik moet zeggen dan het goed gelukt is.
Ik heb slechts 1 stipje tussen de folie en het scherm. Al kan je daar niets van zien als het scherm aan staat. Je ziet een puntje (stof) zitten als het scherm uit is in de reflectie van een lamp. Maar tijdens werken zie je totaal niet dat er een protector op zit.

Heb geprobeerd om het weg te krijgen met een stukje plakband, maar zonder succes.
Vanblijven dus voor er stof onder geraakt :)

macleentje 21-10-10 20:22

Echt handig zo'n protector, is straks je iPad een keer op/stuk heb je gelukkig nog wel een krasvrij scherm. Maar je hebt je al die tijd wel gestoord aan stofje of lucht onder het plastic. Ik houd het bij een hoes en laat het daarbij. Heb twee hele kleine krasje tot zover, jammer dan. Als ik er vaak kinderen mee zou laten spelen zou ik het wel doen btw...

markzijlstra 22-10-10 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalbrouwers (Bericht 457914)
ik heb beide..
Besteld bij Dealextreme.
Kost 2 keer niks, dus voor het geld hoef je het niet te doen.
Heb een harde transparante cover besteld en een screenprotertor.
Beide voor nog geen 10 dollar, waar heb je het nog over..
3 pilsjes zijn nog duurder .......

Mmm, dure kroegen kom jij :rolleyes:

Ontopic: Zoals hierboven al meerdere malen vermeld is, zolang je de ipad gebruikt zal hij niet (zo snel) krassen. Ik heb wel een Apple hoes eromheen voor de achterkant (meer in verband met jonger broertje).

Maar vooralsnog, het blijft een gebruiksvoorwerp...

Ipoelie 22-10-10 18:57

Een tip voor iedereen die stofvrij een screenprotector op zijn/haar iPhone/iPad wil plakken.

Doe het in de badkamer.

Zet de douche aan met heet water. Wacht een x aantal minuten zodat de ruimte zich vult me stoom. Stof heeft nu geen kans meer om rond te zweven. Maak de iPhone/iPad schoon en plak de screenprotector op de manier zoals beschreven door de fabrikant.

Succes gegarandeerd.

Jeff Ceuppens 23-10-10 09:05

Ik heb er ook een aantal gekocht in China bij Dealextreme, ik heb ze geplaatst en gebruikt, maar ben der mee gestopt. Het grote probleem met de protectors is dat ze tijdens de verzending kleine minuscule deukjes oplopen, en dat geeft kleine spotjes onder de protector en het scherm.
Sommige waren ook gewoon onbruikbaar door ergere deuken. Ik gebruik wel een map voor de iPad, dus tijdens transport is het zowel vooraan als achteraan beschermd.

Ochiba 23-10-10 14:45

Heb de protector er gelijk op gedaan toen ik de Ipad uit het plastic haalde. Geen stofje eronder.
Ben zeer tevreden erover. Gekocht bij de Media 2 voor 14,95.

ElisevdB 24-10-10 11:24

Hier ook een screenprotector, je weet maar nooit!

Matthipad 24-10-10 12:00

Heb op mijn iPad bovenaan de Home-knop een krasje van ong. 1cm. Je ziet het maar amper, maar is er misschien iets om krasjes weg te werken?

Deacon 25-10-10 11:58

Als je _ECHT_ geen stof enzo op je scherm wilt met zo'n cover erop doen..

Moet je na het douchen in de douch gaan en het er op plakken. Door de warme lucht zakken alle stofdeeltjes en kan je zonder problemen de cover erop plakken.

Ik heb zelf een cover van invisibleSHIELD / Zagg..

Maar ik merk wel een verschil met gevoeligheid. Ik heb echt het idee dat de touch minder goed werkt.

Ik heb nu dan ook een sokje gekocht waar ik hem in kan doen als ik ga reizen, en een hardcase cover voor de achterkant. Zodat ik die rot cover op de screen er af kan halen en gewoon altijd in dat sokje doen als je hem niet gebruikt, krijg je ook geen krassen!

WAZIG 25-10-10 23:30

Screenprotector
 
Ik heb een screen protector. Naast bescherming geeft een protector ook veel minder vette vingers op het glas. Het scherm reageert nog steeds erg goed.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:08.