//

Het missen van Flash op de Ipad!

Het missen van Flash op de Ipad! discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Cloud browse werkt niet meer buiten de us Flash.deb via cydia werkte super, jammer dat het niet meer werkt vanaf 4.2.1...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 11-04-11, 13:51
linda_menkhorst linda_menkhorst is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 69
Standaard

Cloud browse werkt niet meer buiten de us
Flash.deb via cydia werkte super, jammer dat het niet meer werkt vanaf 4.2.1
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 12-04-11, 00:37
gregre gregre is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: x
Berichten: 118
Standaard

eigenlijk wil ik gewoon een macbook air, lekker met flash, voor mijn part 999 E, die niet openklapt maar gezellig touch screen en formaat gewicht ipad,

(en als we toch bezig zijn, met aan achterkant een scan functie voor mn studieboeken). verder zie ik dat bijna elk respecterend marketing bureau websites maakt met flash: check momkai, bij veel corporate sites of sociale media ontkom je er niet aan
  #43  
Oud 12-04-11, 14:18
baia baia is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 102
Standaard

iSwifter is wel cool. Je kan er Hulu-filmpjes mee bekijken zonder een proxy in de USA aan te schaffen. Goed spul
  #44  
Oud 12-04-11, 19:26
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baia Bekijk bericht
iSwifter is wel cool. Je kan er Hulu-filmpjes mee bekijken zonder een proxy in de USA aan te schaffen. Goed spul
iswifter is net hetzelfde als op de laptop: volledige flashplayer (toh voorzover ik weet).
Is idd toppie .

Ik gebruik dat voor mijne lotto, ik speel online mee met de lotto in belgie welteverstaan en met euromillions enz.... maar ik zie de gokjes niet verschijnen als ik het via de ipad wil doen, als ik het via die app iswifter doe heeft deze wel alles weer en zie ik de gokjes wel en kan ik zoals je nu zelf wel ondervonden hebt er alles mee doen wat ik thuis mee kan doen op de laptop. Geen gezaak en geklaag meer je bepaalde filmpjes op een ipad niet kan afspelen.
  #45  
Oud 12-04-11, 20:13
xxMartenxx's schermafbeelding
xxMartenxx xxMartenxx is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Heerenveen
Berichten: 130
Stuur een bericht via MSN naar xxMartenxx
Standaard

Voordat iemand gaat zeuren over waarom Apple geen flash gebruikt lees dan deze brief geschreven door Steve Jobs over Flash.

Thoughts on Flash

Apple has a long relationship with Adobe. In fact, we met Adobe’s founders when they were in their proverbial garage. Apple was their first big customer, adopting their Postscript language for our new Laserwriter printer. Apple invested in Adobe and owned around 20% of the company for many years. The two companies worked closely together to pioneer desktop publishing and there were many good times. Since that golden era, the companies have grown apart. Apple went through its near death experience, and Adobe was drawn to the corporate market with their Acrobat products. Today the two companies still work together to serve their joint creative customers – Mac users buy around half of Adobe’s Creative Suite products – but beyond that there are few joint interests.

I wanted to jot down some of our thoughts on Adobe’s Flash products so that customers and critics may better understand why we do not allow Flash on iPhones, iPods and iPads. Adobe has characterized our decision as being primarily business driven – they say we want to protect our App Store – but in reality it is based on technology issues. Adobe claims that we are a closed system, and that Flash is open, but in fact the opposite is true. Let me explain.

First, there’s “Open”.

Adobe’s Flash products are 100% proprietary. They are only available from Adobe, and Adobe has sole authority as to their future enhancement, pricing, etc. While Adobe’s Flash products are widely available, this does not mean they are open, since they are controlled entirely by Adobe and available only from Adobe. By almost any definition, Flash is a closed system.

Apple has many proprietary products too. Though the operating system for the iPhone, iPod and iPad is proprietary, we strongly believe that all standards pertaining to the web should be open. Rather than use Flash, Apple has adopted HTML5, CSS and JavaScript – all open standards. Apple’s mobile devices all ship with high performance, low power implementations of these open standards. HTML5, the new web standard that has been adopted by Apple, Google and many others, lets web developers create advanced graphics, typography, animations and transitions without relying on third party browser plug-ins (like Flash). HTML5 is completely open and controlled by a standards committee, of which Apple is a member.

Apple even creates open standards for the web. For example, Apple began with a small open source project and created WebKit, a complete open-source HTML5 rendering engine that is the heart of the Safari web browser used in all our products. WebKit has been widely adopted. Google uses it for Android’s browser, Palm uses it, Nokia uses it, and RIM (Blackberry) has announced they will use it too. Almost every smartphone web browser other than Microsoft’s uses WebKit.*By making its WebKit technology open, Apple has set the standard for mobile web browsers.

Second, there’s the “full web”.

Adobe has repeatedly said that Apple mobile devices cannot access “the full web” because 75% of video on the web is in Flash. What they don’t say is that almost all this video is also available in a more modern format, H.264, and viewable on iPhones, iPods and iPads. YouTube, with an estimated 40% of the web’s video, shines in an app bundled on all Apple mobile devices, with the iPad offering perhaps the best YouTube discovery and viewing experience ever. Add to this video from Vimeo, Netflix, Facebook, ABC, CBS, CNN, MSNBC, Fox News, ESPN, NPR, Time, The New York Times, The Wall Street Journal, Sports Illustrated, People, National Geographic, and many, many others. iPhone, iPod and iPad users aren’t missing much video.

Another Adobe claim is that Apple devices cannot play Flash games. This is true. Fortunately, there are over 50,000 games and entertainment titles on the App Store, and many of them are free. There are more games*and entertainment titles available for iPhone, iPod and iPad than for any other platform in the world.

Third, there’s reliability, security and performance.

Symantec recently highlighted Flash for having one of the worst security records in 2009. We also know first hand that Flash is the number one reason Macs crash. We have been working with Adobe to fix these problems, but they have persisted for several years now. We don’t want to reduce the reliability and security of our iPhones, iPods and iPads by adding Flash.

In addition, Flash has not performed well on mobile devices. We have routinely asked Adobe to show us Flash performing well on a mobile device, any mobile device, for a few years now. We have never seen it. Adobe publicly said that Flash would ship on a smartphone in early 2009, then the second half of 2009, then the first half of 2010, and now they say the second half of 2010. We think it will eventually ship, but we’re glad we didn’t hold our breath. Who knows how it will perform?

Fourth, there’s battery life.

To achieve long battery life when playing video, mobile devices must decode the video in hardware; decoding it in software uses too much power. Many of the chips used in modern mobile devices contain a decoder called H.264 – an industry standard that is used in every Blu-ray DVD player and has been adopted by Apple, Google (YouTube),*Vimeo, Netflix and many other companies.

Although Flash has recently added support for H.264, the video on almost all Flash websites currently requires an older generation decoder that is not implemented in mobile chips and must be run in software.*The difference is striking:*on an iPhone, for example,*H.264 videos play for up to 10 hours, while videos decoded in software play for less than 5 hours before the battery is fully drained.

When websites re-encode their videos using H.264, they can offer them without using Flash at all. They play perfectly in browsers like Apple’s Safari and Google’s Chrome without any plugins whatsoever, and look great on iPhones, iPods and iPads.

Fifth, there’s Touch.

Flash was designed for PCs using mice, not for touch screens using fingers. For example, many Flash websites rely on “rollovers”, which pop up menus or other elements when the mouse arrow hovers over a specific spot. Apple’s revolutionary multi-touch interface doesn’t use a mouse, and there is no concept of a rollover. Most Flash websites will need to be rewritten to support touch-based devices. If developers need to rewrite their Flash websites, why not use modern technologies like HTML5,*CSS*and JavaScript?

Even if iPhones, iPods and iPads ran Flash, it would not solve the problem that most Flash websites need to be rewritten to support touch-based devices.

Sixth, the most important reason.

Besides the fact that Flash is closed and proprietary, has major technical drawbacks, and doesn’t support touch based devices, there is an even more important reason we do not allow Flash on iPhones, iPods and iPads.*We have discussed the downsides of using Flash to play video and interactive content from websites, but Adobe*also wants developers to adopt Flash to create apps that run on our mobile devices.

We know from painful experience that letting a third party layer of software come between the platform and the developer ultimately results in sub-standard apps and hinders the enhancement and progress of the platform. If developers grow dependent on third party development libraries and tools, they can only take advantage of platform enhancements if and when the third party chooses to adopt the new features. We cannot be at the mercy of a third party deciding if and when they will make our enhancements available to our developers.

This becomes even worse if the third party is supplying a cross platform development tool. The third party may not adopt enhancements from one platform unless they are available on all of their supported platforms. Hence developers only have access to the lowest common denominator set of features. Again, we cannot accept an outcome where developers are blocked from using our innovations and enhancements because they are not available on our competitor’s platforms.

Flash is a cross platform development tool. It is not Adobe’s goal to help developers write the best iPhone, iPod and iPad apps. It is their goal to help developers write cross platform apps. And Adobe has been painfully slow to adopt enhancements to Apple’s platforms. For example, although Mac OS X has been shipping for almost 10 years now, Adobe just adopted it fully (Cocoa) two weeks ago when they shipped CS5. Adobe was the last major third party developer to fully adopt Mac OS X.

Our motivation is simple – we want to provide the most advanced and innovative platform to our developers, and we want them to stand directly on the shoulders of this platform and create the best apps the world has ever seen. We want to continually enhance the platform so developers can create even more amazing, powerful, fun and useful applications. Everyone wins – we sell more devices because we have the best apps, developers reach a wider and wider audience and customer base, and users are continually delighted by the best and broadest selection of apps on any platform.

Conclusions.

Flash was created during the PC era – for PCs and mice. Flash is a successful business for Adobe, and we can understand why they want to push it beyond PCs. But the mobile era is about low power devices, touch interfaces and open web standards – all areas where Flash falls short.

The avalanche of media outlets offering their content for Apple’s mobile devices demonstrates that Flash is no longer necessary to watch video or consume any kind of web content. And the 250,000 apps on Apple’s App Store proves that Flash isn’t necessary for tens of thousands of developers to create graphically rich applications, including games.

New open standards created in the mobile era, such as HTML5, will win on mobile devices (and PCs too). Perhaps Adobe should focus more on creating great HTML5 tools for the future, and less on criticizing Apple for leaving the past behind.

Steve Jobs
April, 2010
__________________
[B]iPhone 4S Wit iOS 5.0.1 16GB iPad 2 Wi-Fi Wit 32GB iOS 5.0.1
  #46  
Oud 12-04-11, 21:24
pacilootje pacilootje is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: eindhoven
Berichten: 63
Standaard

altijd dat gezeik over flash het was vanaf het begin bekent dat de iphone en de ipad geen flash ondersteunen en dan nu gaan zeiken dat je flash mist ja jammer hoor het word tijd dat je wakker word.
  #47  
Oud 13-04-11, 01:21
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pacilootje Bekijk bericht
altijd dat gezeik over flash het was vanaf het begin bekent dat de iphone en de ipad geen flash ondersteunen en dan nu gaan zeiken dat je flash mist ja jammer hoor het word tijd dat je wakker word.
Wij hebben het hier nu over de mogelijkheid en die is er dankzij iswifter, dus het maakt niks meer uit. Flash hoeft niet persee voor mij anders zou ik geene ipad en alsook iphone kopen maar als de mogelijkheid zoals nu er is dan gebruik ik die en grijp ik deze met beide handen.

Jij kijkt mss niet veel filmpjes en dergelijke meer maar ik wel en ik herhaal me nogmaals, voor mij hoeft het niet apple dat er opsteekt of niet maar als een app de oplossing bied nu moet er geen gezaag meer zijn .

Zeg tegen de mensen ze iswifter moeten downloaden en voor de rest niet meer moeten neuten . (werkt wel alleen op de ipad).
  #48  
Oud 13-04-11, 11:11
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

Maar toch lagt die iswifter nog en browst hij niet fijn.
Toch is het nu wel een erg leuk alternatief.
  #49  
Oud 13-04-11, 12:21
roel88 roel88 is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 26
Standaard

Ik mis flash ook.

Er zijn zo veel websites waar je het tegenkomt. Filmpjes posten op je website doe je gewoon met flash. Zolang er nog geen overeenkomst tussen de browsers is over welke videoformat ze gaan gebruiken, zal dit ook nog wel even zo blijven. Zelfs al was die er dan staat html5 nog steeds in zijn kinderschoenen en is het nog geen volwaardige vervanging van flash. 95% van de websitebezoekers heeft een flash player dus waarom zouden programmeurs moeilijk moeten gaan doen alleen omdat Steve Jobs een fittie heeft met Adobe? Op de nieuwe android werkt het prima. Dus waarom zou de Iphone het niet kunnen?
  #50  
Oud 13-04-11, 13:40
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roel88 Bekijk bericht
Ik mis flash ook.

Er zijn zo veel websites waar je het tegenkomt. Filmpjes posten op je website doe je gewoon met flash. Zolang er nog geen overeenkomst tussen de browsers is over welke videoformat ze gaan gebruiken, zal dit ook nog wel even zo blijven. Zelfs al was die er dan staat html5 nog steeds in zijn kinderschoenen en is het nog geen volwaardige vervanging van flash. 95% van de websitebezoekers heeft een flash player dus waarom zouden programmeurs moeilijk moeten gaan doen alleen omdat Steve Jobs een fittie heeft met Adobe? Op de nieuwe android werkt het prima. Dus waarom zou de Iphone het niet kunnen?
Hier gaat het over de ipad he.
En flash op de ipad zou ervoor zorgen de batterij minder lang meegaat, ik kom op redelijk wat sites terecht waar ze bv flash bij gebruiken maar die geen enkel nut hebben en alleen maar extra batterijduur vergen.
Als ik dan toch eens flash nodig heb dan vind ik iswifter de ideale oplossing, het is zoals ik heb gezegd niet zo snel en scrollen werkt niet echt maar het werkt wel, beetje gewoon worden.

Voor filmpjes probeer ik wel altijd eerst skyfire webbrowser te gebruiken, speelt deze het filmpje niet af dan ga ik naar iswifter.

Als er hier belgen zijn en die online meespelen met de lotto enz...ga het maar eens na, dankzij iswifter kan je wel de gokjes aanduiden en bevestigen , super dus.

De meeste mensen hebben flash maar af en toe eens nodig en toch veelal niet iedere dag op mss een kleine groep na. Ik vind het in feite dus handiger je nu zelf kan beslissen wanneer je het wil gebruiken.
Dat verklaart ook meteen waarom andere tablets geen 9-10 uur kunnen meegaan.

De archos 101 gaat mee moeite 4-5 tal uren mee.

En meer en meer beetje bij beetje beginnen ze over te schakelen naar dienen html5 en zo moet het zijn ook, apple heeft groot gelijk ze er zelf geene flash willen opsteken.
Mensen klagen altijd over de batterij zeker bij een smartphone maar dan lees ik bij een htc de batterij heel snel leeg is, tja, verbaasd me echt niks.

Ik hoop uiteraard wel dat de makers van iswifter er kunnen voor zorgen alles wat soepeler verloopt dan nu het geval is, denk wel dit mogelijk moet zijn?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Flash op de iPad 2 MyGadgetStoreNL Archief 16 05-03-11 18:02
Ghosting van het iPad scherm? Mavel iPad algemeen 1 10-01-11 01:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:36.