//

Het missen van Flash op de Ipad!

Het missen van Flash op de Ipad! discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kom steeds meer te stuiten op het grootste minpunt van de Ipad, namelijk Flash. Sterker nog, ik ben het een beetje zat! Kijk, dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-06-10, 19:35
Redondo1982 Redondo1982 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 94
Thumbs down Het missen van Flash op de Ipad!

Ik kom steeds meer te stuiten op het grootste minpunt van de Ipad, namelijk Flash. Sterker nog, ik ben het een beetje zat! Kijk, dat het niet op de Iphone zit...daar kan ik nog inkomen. Maar dat het niet op de Ipad zit, vind ik echt waardeloos! Je staat er niet bij stil wat er allemaal op Flash draait, maar daar ben ik nu wel achter. Wat een drama! Nou moet ik nog steeds elke keer die laptop pakken of achter de desktop gaan zitten voor een simpel opdrachtje, zoals het bekijken van een website.

Ik begin steeds meer te balen! Ik wil graag weten hoe jullie erover denken?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-06-10, 20:09
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Had je kunnen weten.
__________________
NWO 666
  #3  
Oud 01-06-10, 20:58
Lowieke's schermafbeelding
Lowieke Lowieke is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: 013
Berichten: 26
Standaard

Was idd van tevoren bekend hè. Ik mis het iig niet.
  #4  
Oud 01-06-10, 21:12
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Inderdaad herkenbaar, maar bekend dus moet ik het voor lief nemen. Wat ik wel mis zijn de navigatie toetsen (pijltjes). Als ik wil quoten dan kan ik niet naar beneden.... Zeer vervelend.
  #5  
Oud 01-06-10, 22:29
Guest-20190430163756
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Het valt mij juist op hoe erg t gemis mij meevalt. Ik erger me absoluut niet aan t feig dat de iPad geen flash ondersteund. Ik ben ook pas 1 keer op een site gestuit waarbij je flash nodig had. Flash games speel ik niet: heb apps. Youtube is een app voor. Enz enz. Ik mis het absoluut niet, zeker niet met in mn achterhoofd dat flash het browsen op het web veel langzamer maakt.
  #6  
Oud 01-06-10, 23:02
Bakkie Bakkie is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 23
Standaard

Ik heb eerlijk gezegd dezelfde ervaring als Floris, mis het totaal niet. Misschien ligt het aan het soort websites dat ik / we bezoeken. Noem eens een paar websites waarbij je het echt duidelijk mist? Ik volg vooral nieuwssites en blogs, daar zit weinig flash in.. games sites met veel grafisch geweld misschien? Daar kom ik idd nooit
  #7  
Oud 01-06-10, 23:55
Redondo1982 Redondo1982 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 94
Standaard

Ik wist dit ook wel, maar dat doet niets af aan de situatie. Het is gewoon k*t!

Maar bedankt voor de zinvolle bijdrage...Nebilem.

Voor de andere met een hoger IQ dan een dode eend...bedankt voor de reacties. Ik wilde even peilen of jullie het net zo erg vonden. Het is natuurlijk afhankelijk van de sites die je bezoekt, al zijn veel sites grotendeels opgebouwd in Flash. Ik hoop dat er in ieder geval snel een oplossing komt. Al zal Apple deze oplossing nooit bieden!

Laatst gewijzigd door Redondo1982; 01-06-10 om 23:57. Reden: Woord
  #8  
Oud 02-06-10, 00:02
Guest-20190430163756
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Steeds meer sites gaan over op html5. Ook opera en microsoft hebben zich 'tegen' adobe gekeerd.
  #9  
Oud 02-06-10, 07:56
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guest-20190430163756 Bekijk bericht
Het valt mij juist op hoe erg t gemis mij meevalt. Ik erger me absoluut niet aan t feig dat de iPad geen flash ondersteund. Ik ben ook pas 1 keer op een site gestuit waarbij je flash nodig had. Flash games speel ik niet: heb apps. Youtube is een app voor. Enz enz. Ik mis het absoluut niet, zeker niet met in mn achterhoofd dat flash het browsen op het web veel langzamer maakt.
Hier dezelfde ervaring
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #10  
Oud 02-06-10, 09:31
Peernij's schermafbeelding
Peernij Peernij is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Nistelrode
Berichten: 262
Standaard

Ook ik mis het niet, ergo ik geniet van mijn lange accuduur! Dit zou beduidend minder zijn met het gebruik van Flash. Over een jaar is Flash passė en mist niemand het meer!
__________________
iPhone 3G 16GB → iPhone 3GS 16GB → iPad Wi-Fi 32 GB → iPhone 4 16GB → iMac 21" → ATV 2
  #11  
Oud 02-06-10, 14:29
c.pijnappels c.pijnappels is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 14
Angry

Ik mis flash in ieder geval ook.!
En inderdaad als je niet serieus wilt/kunt reageren doe het dan helemaal niet.
Ik heb afgelopen week wel een berichtje gelezen dat men bezig is om met een omweg toch de flash te bekijken.
Was nog in beta maar er belovend uit. Weet niet meer de naam maar zal binnenkort wel meer van bekend worden.
Gezien het grote aantal site's met flash zou ook ik het waarderen als er gebruik gemaakt kan worden van flash.
Hopelijk kan ik binnenkort weer alle pagina's volledig bekijken.
  #12  
Oud 02-06-10, 15:14
Grolloo Grolloo is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 17
Wink

Nou, ik ben nog in blijde afwachting van mijn ipad maar wil hier wel alvast reageren. Allereerst jammer dat men zo reageert op elkaars input. De opmerking "had je kunnen weten" is ietwat kort maar wel terrecht.
Het is een beetje naief nu reeds (te)veel geld uit te geven aan een device waarvan je weet dat dit device geen flash ondersteund en dan, als je het in gebruik hebt, te gaan klagen dat flash niet wordt ondersteund.
Het is natuurlijk een kwestie van welke sites je bezoekt maar een beetje gedegen vooronderzoek kan, als je zo veel geld uit gaat geven, natuurlijk geen kwaad lijkt mij!
  #13  
Oud 02-06-10, 16:25
MaartenW's schermafbeelding
MaartenW MaartenW is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Beverwijk
Berichten: 70
Standaard

Snap alle ophef ook niet. IEDEREEN weet dat de ipad geen flash ondersteund, dan koop je er (toch) een, en dan nog zeuren ook.... ongelovelijk!
  #14  
Oud 02-06-10, 18:20
Redondo1982 Redondo1982 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 94
Standaard

Dit topic was bedoeld om te kijken hoe jullie erover denken. Als je dan alleen al kijkt naar de twee reacties boven mij, dan vraag ik me echt af of dit soort mensen het wel snappen. Die slaan echt volledig de plank mis. Iedereen weet dat er geen Flash op zit en niemand zeurt er ook om, want dat is onbegonnen werk. Graag wilde ik via dit topic erachter komen of jullie dit ook als een groter obstakel begonnen te zien, dan vooraf ingeschat. Dan krijg je reacties als..."Tja, had je kunnen weten"...Pfff! Veel mensen missen het niet en reageren zoals het hoort, door te zeggen dat ze er niks van merken. Kijk, dat zijn nuttige reacties! Als ik niet inhoudelijk wat te zeggen zou hebben, dan reageer ik geeneens. Toch zijn er mensen met een heel groot ego die toch wat moeten zeggen om zo'n topic te vervuilen.

Dus graag alleen reacties van mensen die het wel of niet missen en geen cowboy's met oneliners en inkoppertjes waar we helemaal niets mee kunnen.
  #15  
Oud 02-06-10, 22:40
Lowieke's schermafbeelding
Lowieke Lowieke is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: 013
Berichten: 26
Standaard

Mijn reactie van gisteren was zeer serieus. Ik sta er dan ook van te kijken dat een modje het nodig vindt deze te verwijderen!

Maar goed, on-topic:

Ik heb flash nog geen moment gemist op mijn iPad of iPhone. Natuurlijk is dit sterk afhankelijk van welke websites je bezoekt, omdat mijn surfgedrag niet van de ene op de andere dag zou veranderen toen ik overstapte op de iPad wist ik vooraf al dat ik Flash niet zou missen.




Yiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaa!
  #16  
Oud 03-06-10, 13:02
daanski daanski is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Twente
Berichten: 75
Stuur een bericht via MSN naar daanski
Standaard

Ik zelf mis Fla$h ook niet, ik heb zelf een eigensite waar ik foto's op wil hebben. nu is het heel makkelijk om dit in Fla$h te doen, maar omdat ik dus een iPhone en iPad heb ga ik dit met een lightbox doen.
  #17  
Oud 03-06-10, 14:10
Grolloo Grolloo is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 17
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Redondo1982 Bekijk bericht
Dit topic was bedoeld om te kijken hoe jullie erover denken. Als je dan alleen al kijkt naar de twee reacties boven mij, dan vraag ik me echt af of dit soort mensen het wel snappen. Die slaan echt volledig de plank mis. Iedereen weet dat er geen Flash op zit en niemand zeurt er ook om, want dat is onbegonnen werk. Graag wilde ik via dit topic erachter komen of jullie dit ook als een groter obstakel begonnen te zien, dan vooraf ingeschat. Dan krijg je reacties als..."Tja, had je kunnen weten"...Pfff! Veel mensen missen het niet en reageren zoals het hoort, door te zeggen dat ze er niks van merken. Kijk, dat zijn nuttige reacties! Als ik niet inhoudelijk wat te zeggen zou hebben, dan reageer ik geeneens. Toch zijn er mensen met een heel groot ego die toch wat moeten zeggen om zo'n topic te vervuilen.

Dus graag alleen reacties van mensen die het wel of niet missen en geen cowboy's met oneliners en inkoppertjes waar we helemaal niets mee kunnen.
Goh, leuk dat ik een soort mens ben...........
Snap heel goed wat je wil weten en mijn mening geef ik ook. Je weet dat het er niet op zit dus "zeur" er dan ook niet over en, op mijn iphone mis ik het niet ik wacht rustig HTML5 af!
  #18  
Oud 03-06-10, 14:23
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Oké, on-topic maar weer. Ik mis het voor geen meter in ieder geval.
En ben toch een fanatieke bank-surfer.
Ik ben één keer tegen een site aangelopen waar ik vast liep. En dat was tijdens het bestellen van concert-tickets. De zaal-indeling werd als Flash ingeladen en ik kon dus niet zien waar er plekken vrij waren. Was overigens nog onzinnig en volslagen onnodig ook om het zo te doen.
Maar anyway; ik mis het niet nee.
  #19  
Oud 25-12-10, 14:03
remko1234 remko1234 is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik heb de iPad gekregen van mijn werk (en nee ik werk niet bij de postcodeloterij). Ik had de IPhone al en miste daarop geen flash. Nu ik de iPad heb mis ik hem wel degelelijk. Ik heb rondgekeken en een jailbreak vind ik ook geen optie. Dus ik mis hem wel en zet af en toe mijn laptop aan om de site dam alsnog te bekijken.
  #20  
Oud 25-12-10, 14:33
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Ik mis flash niet. Kom incidenteel op sites die op flash draaien en denk dan:"sukkels, pas je site eens aan....". En inderdaad moet je soms je MacBook erbij pakken. Maar een iPad is geen volwaardige computer en kan wel meer dingen niet. Voor op de bank internetten, een game of film is het echt perfect!

Als je flash, USB en camera wilt hebben, moet je beter orienteren. Dan is er een MacBook Air.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Flash op de iPad 2 MyGadgetStoreNL Archief 16 05-03-11 18:02
Ghosting van het iPad scherm? Mavel iPad algemeen 1 10-01-11 01:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:56.