//

2 vraagjes over de ipad

2 vraagjes over de ipad discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal Ik ben van plan om in juli een ipad aan te schaffen maar dan alleen als hij aande volgende voorwaarden voldoet. Ik heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-06-10, 12:45
rasg rasg is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 5
Standaard 2 vraagjes over de ipad

Hoi allemaal

Ik ben van plan om in juli een ipad aan te schaffen maar dan alleen als hij aande volgende voorwaarden voldoet. Ik heb mp3's die ik niet via apple verkregen heb, kan ik die laten afspelen? En ik wil de ipad kopen om lekker op de bank te schaken via Play Chess - Free Online Chess Games - Chess.com.. gaat dit?
Indien wel dan koop ik eentje hoop dat ik op de goede plaats gepost heb..

Groet Ger
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-06-10, 13:33
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Ja: ook media wat niet uit de iTunes store verkregen is kun je op je iPod, iPhone, iPad zetten.

Nee: maar er zijn genoeg games in de App Store.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #3  
Oud 05-06-10, 13:48
Guest-20190430163756
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Het schaakspelletje wat je stuurt, is een flashgame, en dus niet te spelen op de iphone. Er zijn overigens genoeg (gratis) schaakspellen uit de appstore te downloaden.
  #4  
Oud 05-06-10, 14:13
rasg rasg is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 5
Standaard

Hmm.. das jammer.. ik schaak namelijk heel veel en t leek me heerlijk om dat dus op de ipad te doen.. alternatieve schaaksoftware komt voor mij niet in aanmerking aangezien ik bij chess.com ook veel toernooien speel en ook aan teamschaak kan doen..

iig bedankt voor de informatie.. ik denk er eens over maar weet dat er ook alternatieven op de markt komen.. moeilijk moeilijk..

gr Ger

btw.. de ipad heeft geen usb.. hoe kan ik er mijn muziek opzetten? alleen via Wi-Fi of zijn er alteratieven voor usb?
  #5  
Oud 05-06-10, 14:20
Guest-20190430163756
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

iPad zelf heeft inderdaad geen usbingang, maar wel een bijgeleverde usb kabel. Hij is dus wel degelijk via usb aan je pc aan te sluiten.
  #6  
Oud 05-06-10, 15:24
Redondo1982 Redondo1982 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 94
Standaard

Advies: niet kopen!

Ik kom ook elke dag te stuiten op flash-gebaseerde dingen en dat is irritant. Helemaal in jouw geval met je favo website. Bovendien is de iPad niet geschikt om lang mee te werken, want je zit vaak in een verkeerde houding. Schaken kan langdurig zijn en dat maakt het dus onprettig. Dit soort dingen moet je gewoon achter een goede desktop doen imo. Of een grote laptop als je op reis bent. De Ipad is niet meer dan een hebbeding. Gewoon voor de fun even een paar kleine dingetjes doen en dan houdt het op!
  #7  
Oud 05-06-10, 15:35
Guest-20190430163756
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Redondo1982 Bekijk bericht
Advies: niet kopen!

Ik kom ook elke dag te stuiten op flash-gebaseerde dingen en dat is irritant. Helemaal in jouw geval met je favo website. Bovendien is de iPad niet geschikt om lang mee te werken, want je zit vaak in een verkeerde houding. Schaken kan langdurig zijn en dat maakt het dus onprettig. Dit soort dingen moet je gewoon achter een goede desktop doen imo. Of een grote laptop als je op reis bent. De Ipad is niet meer dan een hebbeding. Gewoon voor de fun even een paar kleine dingetjes doen en dan houdt het op!
Enige waar ik het hier mee eens ben, is dat het voor hem misschien niet handig is om een iPad te kopen. Met de veronderstelling dat de iPad slechts een hebbeding is ben ik het absoluut niet eens. Ik gebruik m'n ipad meer dan ik mn laptop gebruik, ik neem hem ook vaak mee naar college of gewoon m'n vriendin. En dat langdurig in de verkeerde houding zitten doe je zelf, als je gewoon aan een tafel zit leg je m erop, of zet je m in een dock. Daarbij is hij way more portable dan een laptop en zul je hem dus sneller ergens mee naartoe nemen. En zo kan ik nog wel even doorgaan...
  #8  
Oud 05-06-10, 15:54
Redondo1982 Redondo1982 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guest-20190430163756 Bekijk bericht
Enige waar ik het hier mee eens ben, is dat het voor hem misschien niet handig is om een iPad te kopen. Met de veronderstelling dat de iPad slechts een hebbeding is ben ik het absoluut niet eens. Ik gebruik m'n ipad meer dan ik mn laptop gebruik, ik neem hem ook vaak mee naar college of gewoon m'n vriendin. En dat langdurig in de verkeerde houding zitten doe je zelf, als je gewoon aan een tafel zit leg je m erop, of zet je m in een dock. Daarbij is hij way more portable dan een laptop en zul je hem dus sneller ergens mee naartoe nemen. En zo kan ik nog wel even doorgaan...
De vraag is dan:
Gebruik je je Ipad meer, omdat hij meer kan dan je laptop? Of gebruik je je Ipad meer, omdat dit het nieuwste snufje is? Ik kan me alleen het laatste indenken, omdat qua gebruiksgemak en opties een laptop veel verder is dan de Ipad.

Met al jouw beredeneringen -waar je zo mee door zou kunnen gaan volgens jou- kom ik tot de conclusie dat je alle middelen aangrijpt om de Ipad de voorkeur te geven. Dan weer een dock, dan weer op tafel.
Waarom dan niet gewoon die laptop die je al hebt? Is die niet portable genoeg dan? Geef mij nu nog maar eens een goede reden, waarom de Ipad meer is dan een hebbeding? Zet dat eens af tegen het andere en zelfs een kind kan zien dat de Ipad een hebbeding is. Niks mis mee hoor! Ik heb ook altijd graag het nieuwste van het nieuwste. Maar het moet wel in een juist beeld komen te staan. Zeker voor deze persoon die zit te twijfelen om hem te kopen!
  #9  
Oud 05-06-10, 16:07
Guest-20190430163756
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Redondo1982 Bekijk bericht
De vraag is dan:
Gebruik je je Ipad meer, omdat hij meer kan dan je laptop? Of gebruik je je Ipad meer, omdat dit het nieuwste snufje is? Ik kan me alleen het laatste indenken, omdat qua gebruiksgemak en opties een laptop veel verder is dan de Ipad.

Met al jouw beredeneringen -waar je zo mee door zou kunnen gaan volgens jou- kom ik tot de conclusie dat je alle middelen aangrijpt om de Ipad de voorkeur te geven. Dan weer een dock, dan weer op tafel.
Waarom dan niet gewoon die laptop die je al hebt? Is die niet portable genoeg dan? Geef mij nu nog maar eens een goede reden, waarom de Ipad meer is dan een hebbeding? Zet dat eens af tegen het andere en zelfs een kind kan zien dat de Ipad een hebbeding is. Niks mis mee hoor! Ik heb ook altijd graag het nieuwste van het nieuwste. Maar het moet wel in een juist beeld komen te staan. Zeker voor deze persoon die zit te twijfelen om hem te kopen!
Nou om even terug te komen op je houding: waarom is een laptop in dat opzicht beter? Je houding is bij een ipad en laptop ongeveer hetzelfde. En ja, een iPad is meer portable, velen malen lichter en natuurlijk kleiner. En ik zeg ook dat het WEL eens ben met het feit dat het niet aan te raden is om een ipad te kopen om de redenen die genoemd worden. Maar ik zou hem ook niet aanraden een laptop daarvoor te kopen, en al helemaal geen desktop. Gewoon omdat de motieven hiervoor het geld niet waard zijn. Zo te horen speelt hij het schaakspel al en is hij dus in het bezit van een PC. lekker zo laten. Ook als de iPad flash had ondersteunt had, zou ik deze niet aanraden. En een hebbeding is iets anders dan in dit geval een iPad. Een ipad kan teveel (om het een hebbeding te kunnen noemen), is voor teveel dingen van toepassing en vereenvoudigd een hoop taken (mail, internet, gaming, muziek, films overal kunnen kijken). En een laptop is veel verder? Waarom? Omdat deze wel kan multitasken en wel flash ondersteund? Multitasken komt eraan voor de iPad en de app store vergemakkelijkt de bereikbaardheid van software. Een aplicatie op de PC, waarop alle software te kopen en direct te downloaden is heb je niet, of je moet illegaal te werk gaan. En ook het gebruiksgemak vind ik bij een iPad hoger liggen. Je ziet wat je moet zien: alles is slechts 1 knop van je verwijderd, daar waar alle applicaties een eigen icoon hebben, die je met spotlight zo tevoorschijn tovert. Geen start menu's, veschillende harde schijven en 1000en mappen die je moet doorzoeken.
  #10  
Oud 05-06-10, 16:51
rasg rasg is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guest-20190430163756 Bekijk bericht
iPad zelf heeft inderdaad geen usbingang, maar wel een bijgeleverde usb kabel. Hij is dus wel degelijk via usb aan je pc aan te sluiten.
Oke.. daarmee kun je je in ieder geval helpen, helemaal zonder usb leek me niks.

Verder is hier een discussie losgebarsten over war beter is een pc/laptop of de ipad en of het een hebbedingetje is of niet..
imo is het zeker een vette gadget en voor sommige mis een hebbedingetje maar toch klopt dat niet helemaal.. Het voordeel waarvoor ik m wou halen zit m in t gewicht en dat ie klein is.. lekker makkelijk mijn vriendin zit op de bank tv te kijken en ik ernaast met de ipad bezig.. ik heb idd een desktop en een laptop in huis.. desktop staat afgezonderd van de tv hoek.. en met de laptop op schoot vind ik toch weer een stuk lomper.. en dan wil ik bovendien weer met een muis aant werk wat ook weer lastig is op de bank.
Dat de ipod geen flash ondersteunt vind ik echter een HEEL groot gemis. Ik wil op alle sites terecht kunnen en alles kunnen gebruiken, jammer dat dat niet kan, een groot gemis..

Ik voor mij denk dat ik eruit ben, ik wacht nog een jaartje. Meerder partijen zijn bezig met een gelijksoortige tablet-pc die gewoon op windows 7 draaien en wel alle plug-ins enzo ondersteunen.. (alhoewel ik t wel een HEEL mooi hebbedingetje vind dus wie weet kom ik ergens in juli terug op dit forum om info te vinden over mijn nieuwe speeltje

Van mij mag dit topic gesloten worden..
thnx allemaal.. gr Ger
  #11  
Oud 05-06-10, 16:54
Guest-20190430163756
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rasg Bekijk bericht
Oke.. daarmee kun je je in ieder geval helpen, helemaal zonder usb leek me niks.

Verder is hier een discussie losgebarsten over war beter is een pc/laptop of de ipad en of het een hebbedingetje is of niet..
imo is het zeker een vette gadget en voor sommige mis een hebbedingetje maar toch klopt dat niet helemaal.. Het voordeel waarvoor ik m wou halen zit m in t gewicht en dat ie klein is.. lekker makkelijk mijn vriendin zit op de bank tv te kijken en ik ernaast met de ipad bezig.. ik heb idd een desktop en een laptop in huis.. desktop staat afgezonderd van de tv hoek.. en met de laptop op schoot vind ik toch weer een stuk lomper.. en dan wil ik bovendien weer met een muis aant werk wat ook weer lastig is op de bank.
Dat de ipod geen flash ondersteunt vind ik echter een HEEL groot gemis. Ik wil op alle sites terecht kunnen en alles kunnen gebruiken, jammer dat dat niet kan, een groot gemis..

Ik voor mij denk dat ik eruit ben, ik wacht nog een jaartje. Meerder partijen zijn bezig met een gelijksoortige tablet-pc die gewoon op windows 7 draaien en wel alle plug-ins enzo ondersteunen.. (alhoewel ik t wel een HEEL mooi hebbedingetje vind dus wie weet kom ik ergens in juli terug op dit forum om info te vinden over mijn nieuwe speeltje

Van mij mag dit topic gesloten worden..
thnx allemaal.. gr Ger
Groot gelijk. Zeker als je afhankelijk van flashgames dan zou ik even wachten. Wel moet je in je achterhoofd houden, dat de iPad HTML5 wél ondersteund, en dit steeds meer oprukt. (Ik hoor ook bedrijven om me heen die op hun website overgaan op HTML5). Online games zal echter nog wel even duren denk ik.
  #12  
Oud 07-06-10, 10:27
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard

Chess.com heeft gewoon een iPhone applicatie. Die kun je in 2x zoom op de iPad draaien. Ik vind het raar dat niemand dat wist. Dus als je op de bank met je iPad wilt schaken op Chess.com, kan dat gewoon.

Play Chess on iPhone - Chess.com
  #13  
Oud 07-06-10, 12:13
Colpaert's schermafbeelding
Colpaert Colpaert is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: België, Gavere
Berichten: 427
Standaard

Alles heeft voor- en nadelen, maar zo ook de iPad. Laat ons duidelijk zijn, de iPad is heel gebruiksvriendelijk. Dat staat helemaal niet ter discussie. Vraag is wel, kan je efficiënter werken met de iPad. Dat is dan weer afhankelijk van persoon tot persoon.

Momenteel heb ik een macbook 13", zwart 2.4Ghz processor enzoverder... Als ik hem meeneem op de baan, dan heb ik het gevoel van veel te veel bij te hebben voor wat ik hem maar nodig heb. Wat doe ik dan onderweg? Mails checken, surfen op het web, afspraken regelen, documenten opstarten, nieuws checken, en noem maar op. Zaken waar ik met mijn macbook, veel te veel bagage voor meeheb. Denk maar aan gewicht grootte, onhandig in sommige situaties,... Helemaal niet voor zware programma's te draaien waartot mijn mac wel in staat is. Dus hier moet een oplossing voor zijn. Velen zullen zeggen, hey daar is de iPhone helemaal voor geschikt. Akkoord, dat is zo. Je hebt alles bij de hand met je iPhone. Alleen soms is een groter scherm voor de iphone soms wel eens handiger. Daarvoor de oplossing: de iPad.

Bovenstaande pro's en contras zijn helemaal terecht. Ieder moet voor zich beslissen of dit echt wel handig is voor zichzelf. Ik stel 1 ding vast, dat is dat de iPad een enorme toekomst ligt te wachten. Het potentieel in dit toestel is enorm...

Denk maar aan scholen, restaurants, inbouw in wagens, vrachtwagens voor transport, alles kan online gevolgd worden op een toestel dat enorm functioneel en praktisch is.

In het algemeen, denk ik dat de iPad voor iedereen een bruikbaar idee is. Maar dat moet je natuurlijk voor jezelf beslissen.

Zo tot hier mijn idee over de iPad
  #14  
Oud 07-06-10, 16:41
rasg rasg is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thaurin Bekijk bericht
Chess.com heeft gewoon een iPhone applicatie. Die kun je in 2x zoom op de iPad draaien. Ik vind het raar dat niemand dat wist. Dus als je op de bank met je iPad wilt schaken op Chess.com, kan dat gewoon.

Play Chess on iPhone - Chess.com
Thanks dat je dit nog ff post, maakt t allemaal een stuk aantrekkelijker weer

@Colpaerd.. Ik denk dat t precies zo is als jij zegt, ook ik wil m alleen halen voor de lichtere toepassingen tussendoor, al het zwaardere werk doe ik op de pc. (in mijn geval veel photoshoppen en downloaden) Toch een heel gemis dat ie flash niet ondersteunt, ik denk voor velen het grootste nadeel van de ipad..
Aangezien ik nog steeds sterk aant twijfelen ben, de volgende vraag..
Waar word flash gebruikt?? Alleen bij games? Of kan ik zonder flash ook veel websites vergeten, ik kom regelmatig op forums heeft dat ook met flash te maken.. Hoe is het met Hyves? Youtube? Misschien allemaal erg noob maar ik weet t echt niet :S

Ik zou het fijn vinden als jullie mij een beetje duidelijk kunnen omschrijven wat wel en niet kan.. bvd

groet ger
  #15  
Oud 07-06-10, 18:11
Crusader2001 Crusader2001 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 7
Standaard

Ik zou de flash plugin disablen in je interrnet browser en dan gaan surfen naar de sites die je normaal bezoekt.
Dan kom je er vanzelf achter welke sites er niet werken op de iPad.
Voor youtube is er trouwens een iPad app.
Voor Hyves is er volgens mij 1 op de iphone dus ik verwacht er dadelijk ook wel 1 voor de iPad na de NL release.
  #16  
Oud 07-06-10, 19:05
rasg rasg is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crusader2001 Bekijk bericht
Ik zou de flash plugin disablen in je interrnet browser en dan gaan surfen naar de sites die je normaal bezoekt.
Het kan allemaal zo simpel zijn thnx voor de tip, ik ga eens een avondje surfen zonder flash
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad vraagjes DeadRow94 iPad algemeen 2 12-03-11 08:53
iPad 2 vraagjes Rubske iPad algemeen 25 10-03-11 03:48
iPhone: vraagjes jhnschts Jailbreak 6 09-05-09 16:13
3 vraagjes cedricgl Archief 4 01-04-08 17:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:33.