//

Boeken voor een Ipad?

Boeken voor een Ipad? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Comis zijn het einde om te lezen (zowel via de Marvel als de DC app kan je gratis en legaal comics downloaden) Ook magazines vind ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 31-07-10, 20:13
lesfetes lesfetes is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Kapellen, Belgie
Berichten: 97
Standaard

Comis zijn het einde om te lezen (zowel via de Marvel als de DC app kan je gratis en legaal comics downloaden)

Ook magazines vind ik leuk lezen (Stuff, 3T, NME, MacWorld) als pdf via Stanza

Hele boeken lijken me wat teveel van het goede
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 31-07-10, 23:40
JBZ JBZ is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door friesbertie Bekijk bericht
Omdat er in de Nederlandse iBookstore praktisch niets te koop is, heb ik een US-iTunes-account aangemaakt. Daarna, dacht ik, zou ik gewoon in de Amerikaanse iBookstore boeken kunnen kopen voor mijn iPad. Het lukt me jammer genoeg niet om de Amerikaanse iBooks op mijn iPad te zetten en nu kan ik daar dus nog steeds geen boeken kopen. Weet iemand een manier? Ik heb intussen wel (om wat vakantie literatuur te kunnen downloaden, Kindle voor iPad op de iPad staan, en nu kan ik wel bij Amazon boeken kopen. Het lezen op de iPad gaat prima, wel ziet het er anders uit dan boeken via iBooks. Zou je die boeken ook in iBooks kunnen zetten?
Gewoon naar de app iBooks op je iPad. Dan op 'winkel' klikken. Je komt dan in de (NL) iBookstore. Nu scroll je naar beneden en daar zie je je NL accountgegevens. Uitloggen en opnieuw inloggen met je US account.
  #43  
Oud 01-08-10, 10:12
andre janssen andre janssen is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chytin Bekijk bericht
De e-boeken zijn in omvang erg klein (~ 2MB). Daarom worden er op Usenet complete bibliotheken gepost. Hou er rekening mee dat dit niet legaal is en dat schrijvers niks zullen verdienen aan ons als wij massaal gaan downloaden.
In de iBookstore vind je genoeg gratis boeken die je volledig legaal mag downloaden.

Wellicht zitten er grote lezers onder ons, maar vaak denk ik dat mensen al die boeken downloaden voor de heb of als demonstratie materiaal voor families en vrienden.
Ik heb getracht een boek te lezen op de iPad, maar dat gaat moeizaam. Ik vind het scherm te onrustig voor mijn ogen om langdurig te kunnen lezen. De gratis kranten zoals De Pers, Spits en Metro vind ik wel prettig om te lezen, vooral omdat je vrij snel klaar mee bent.
Downloaden van boeken, film, muziek is niet illegaal hoor, dat is in nederland (nog) gewoon wettelijk toegestaan, de schrijver piest natuurlijk wel naast de pot. Het aanbieden van boeken is wel illegaal.
  #44  
Oud 01-08-10, 11:08
JBZ JBZ is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JacTrum Bekijk bericht
Dank! Ik ben er intussen achter dat Bol boeken 'officieel' niet op de iPad te gebruiken zijn en dat je dus een manier moet vinden de DRM er af te halen. Zie i♥cabbages. Ik vind er moreel niets mis mee dat te doen, omdat ik die boeken toch gewoon gekocht en betaald heb. Veronderstel dat je een boek fysiek koopt en je dat vervolgens alleen maar met een speciale bril kunt lezen. Uiterst merkwaardig allemaal!
Same here... Ik heb er voor betaald, Bol.com verdient er aan en de schrijver uiteraard ook. Wie is er nu de gedupeerde??
  #45  
Oud 01-08-10, 11:25
friesbertie friesbertie is offline
• iOS 8.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 67
Standaard

JBZ, Het gekke is dat ik, onder mijn US-account ingelogd, toch in de NL ibookstore zit. Ik heb al eens ibooks opnieuw gedownload maar er verandert niets. Of ik nu onder het NL- account of het US- account inlog, in beide gevallen zit ik in de NL ibookstore...
  #46  
Oud 01-08-10, 14:38
JBZ JBZ is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 24
Standaard

Als ik in iBooks met m'n NL account uitlog en dan met m'n US account inlog wordt ik eerst verwezen naar de US iTunes store ( app wordt opgestart).
Hier ga ik uit en open dan weer iBooks. Klik op 'winkel' en zit in de US iBookstore........

Ps bedoelen we wel hetzelfde?? ;-)
  #47  
Oud 01-08-10, 15:25
friesbertie friesbertie is offline
• iOS 8.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 67
Standaard

JBZ, evne een beschrijving van wat ik doe: ik zet ipad aan en start ibooks app. Ik klik op winkel en scroll naar beneden. Daar zie ik dat ik in mijn US iTunes account zit, maar het rare is dat de boeken die ik zie van mijn NL ibooks app zijn. Ik log uit, maar blijf gek genoeg in mijn US account. Het lijkt dus alsof ik op mijn ipad helemaal niet kan uitloggen, tenminste, er verandert niks.
Op mijn MacbookPro kan ik in de iTunesstore wel wisselen tussen mijn NL en US account door uit te loggen in de een en dan in te loggen via mijn andere accountnaam. Snap er dus niks van.
  #48  
Oud 01-08-10, 16:37
JBZ JBZ is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door friesbertie Bekijk bericht
JBZ, evne een beschrijving.............
..... Ik klik op winkel en scroll naar beneden. Daar zie ik dat ik in mijn US iTunes account zit, maar het rare is dat de boeken die ik zie van mijn NL ibooks app zijn.......
In je boekenkast zie je je NL boeken. In de winkel zie je toch gewoon Amerikaanse boeken als je met je US account bent ingelogd??

Ik heb er verder geen verklaring voor dat je niet kan uitloggen. Wellicht heb je iBooks gekocht met je US account??

Iemand anders met een verklaring?
  #49  
Oud 01-08-10, 18:38
Sights Sights is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Friesland
Berichten: 25
Standaard Hoe ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JacTrum Bekijk bericht
Bingo! Het is me gelukt mijn bij Bol gekochte boeken op mijn iPad te krijgen. Zie link: Txtr kan e-books met Adobe
Het nadeel is wel dat deze app voor de iPhone gemaakt is, dus een klein beeld geeft. Ik heb begrepen dat Txtr bezig is deze app verder te ontwikkelen voor de iPad.
ik heb ook bij bol.com een boek gekocht maar kan dat niet uploaden naar txtr of de ipad . heet boek is in ascm bestand ?!? op de computer heb ik Adobe digital editions maar ik zou het boek toch ook graag willen lezen op de iPad ...
  #50  
Oud 01-08-10, 18:56
friesbertie friesbertie is offline
• iOS 8.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 67
Standaard

Nee, dat is juist het bizarre, ik zie alleen maar de NL boeken, geen Amerikaanse, waar het mij nou juist om gaat. Ik heb ook al geprobeerd ibooks er af te halen en opnieuw te downloaden terwijl ik in iTunes via het US account ben ingelogd maar ook dat helpt niet. Gelukkig heb ik via Amazon/kindle wel al US boeken kunen kopen en lezen, maar die zitten dan niet in de mooie ibooks-kast.
  #51  
Oud 01-08-10, 22:28
peanut1685 peanut1685 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Alphen ad Rijn
Berichten: 19
Standaard

Ik heb via mijn us account al meerdere boeken aangeschaft en ze lezen geweldig. Dit is veel beter dan al die losse boeken meeslepen. De nieuwe brad thor bijvoorbeeld is een must read voor liefhebbers van ludlum en Clancy
__________________
Iphone 4G en
een 64GB+3G Ipad 3.2 met Jailbreak
  #52  
Oud 01-08-10, 23:28
Sjeltur Sjeltur is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 251
Standaard

@Friesbertie....., ik had ook problemen met de iBooks - voor mij was het deleten en opnieuw binnenhalen via de US store wel de oplossing....
Je moet dan natuurlijk nog wel in US blijven ingelogd....; maar ik neem aan dat je dat ook wel hebt gedaan...
  #53  
Oud 02-08-10, 00:07
friesbertie friesbertie is offline
• iOS 8.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 67
Standaard

Sjeltur, het klinkt misschien wat onnozel, maar zou je stap voor stap ( als aan een volstrekte digibeet) kunnen uitleggen hoe je dat deleten etc gedaan hebt. Ik heb het ook geprobeerd maar bij mij werkte het niet. Dwz, ik heb in iTunes op mijn mac het vinkje bij ibooks ( in programma's) weggehaald, toen de iPad gesynct, daarna was ibooks op de iPad weg. Toen op de iPad ( terwijl die op de US account was) ibooks app aangeklikt om te downloaden. Het gekke is dat er dan, na installeer weer het blokje gratis verschijnt met een plusteken erachter en dat op de iPad het icoon wit blijft met eronder de text"wachten" en het streepje blijft zwart. Als ik dan in iTunes op de mac weer het vinkje bij ibooks zet ( nog steeds zowel op de mac als de iPad de Amerikaanse iTunes) en daarna sync zit ik toch in de nl ibooks..... Zou het er aan liggen dat ik in iTunes ibooks eigenlijk niet echt delete? En hoe zou dat dan wel kunnen..???
  #54  
Oud 02-08-10, 00:18
Sjeltur Sjeltur is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 251
Standaard

Klinkt helemaal niet onnozel hoor !!
Ik heb iBooks op de iPad zelf gedelete; icoontje lang ingedrukt houden, totdat hij begint te "wiebelen".... dan krijg je een kruisje in beeld - als je die indrukt ga je hem deleten.

Daarna ga je (op je iPad) naar je instellingen; Store - als je daar ingelogd bent met je NL account - log je eerst uit en daarna dus weer opnieuw inloggen = met je US account.

Daarna ga je naar je App Store (gewoon op je iPad blijven); en zoek je op iBook.
Deze installeer je dan....
En dan hoop ik echt voor je dat je nu wel de US boeken te zien krijgt...

Zoals je ziet; ik doe echt bijna niets via de iTunes op de computer/mac.
  #55  
Oud 02-08-10, 00:34
friesbertie friesbertie is offline
• iOS 8.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 67
Standaard

Helemaal gedaan, probleem blijft zoals ik beschreef met blokje achter app waar gratis in staat. Daar druk ik op, wordt groen met installeer, daar druk ik op, wordt weer grijs met text gratis en een plusje er achter. Op iPad komt wit icoontje met het balkje er onder zwart . Dit zou tijdens het downloden blauw moeten worden tot het klaar is maar er gebeurd verder niets....
  #56  
Oud 02-08-10, 02:37
Sjeltur Sjeltur is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 251
Standaard

Wow, okay....dat is dan een hele rare....
Zomaar een ideetje....;
Misschien deleten....., daarna helemaal opnieuw opstarten (dus echt uit doen) en dan opnieuw installeren?

Bij mij mij ging het ook problematisch....., maar ik weet niet meer wat mijn oplossing uiteindelijk was..... (is alweer een 6 weken geleden)
  #57  
Oud 02-08-10, 11:12
friesbertie friesbertie is offline
• iOS 8.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 67
Standaard

Hèhè, het is gelukt. Zowel mac als ipad op US iTunes-account gezet. Op mac, in itunes, bij programma's van ipad ibooks uit gevinkd en op ipad ibooks gedeleted. Toen harde reset op ipad gevolgd door herstel operatie via itunes en gekozen voor terugzetten van bestanden, dus niet installeren als nieuwe ipad. Toen dat allemaal klaar was op de ipad via de apps ibook gedownload en voilà, daar was de amerikaanse ibookstore met eindelijk alle boeken.
Dank voor alle tips, ik ga lezen.
  #58  
Oud 02-08-10, 18:00
longjohn207 longjohn207 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 1
Standaard

Probeer ook al een tijdje de DRM te verwijderen van aangeschaft bol.com boek. Waarschijnlijk doe ik iets fout, maar er wordt geen sleutelbestand “adeptkey.der” aangemaakt in de map. Het bestand dat ik heb is ePub en ik werk op een Mac.
Als ik vervolgens dubbelklik op ineptepub.pyw kan ik in IDLE komen maar kan mijn boek niet openen? Heeft iemand enig idee?
  #59  
Oud 03-08-10, 14:20
chicago chicago is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 21
Standaard

Zijn er mensen die volledige boeken op de ipad lezen? Laatst voor het slapen een stukje getracht te lezen (donkere kamer) - het gaat op zich wel maar is niet zo prettig lezen voor vermoeide ogen. Ook niet met lagere helderheid. Overdag gaat het wel het beste vind ik.
  #60  
Oud 03-08-10, 15:08
JBZ JBZ is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chicago Bekijk bericht
Zijn er mensen die volledige boeken op de ipad lezen? Laatst voor het slapen een stukje getracht te lezen (donkere kamer) - het gaat op zich wel maar is niet zo prettig lezen voor vermoeide ogen. Ook niet met lagere helderheid. Overdag gaat het wel het beste vind ik.

Voor het slapen gaan, doe ik niet (meer)..... Echte boeken willen nog wel eens uit m'n handen op de grond vallen als ik in slaap val..Dat risico neem ik maar niet ..haha......
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Is er al een jailbreak voor de iPad 2??!! XxiPhonexX Jailbreak [archief] 2 21-05-11 18:40
Boeken via txtr op Ipad zetten Chrissy iPad algemeen 0 06-10-10 12:41
Boeken van Bol.com artikel op iPad Planet Gewiba iPad algemeen 2 08-08-10 23:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:01.