iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Could not activate cellular network? (t-mobile) (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/63683-could-not-activate-cellular-network-t-mobile.html)

maartenotto 06-07-10 00:01

Could not activate cellular network? (t-mobile)
 
Heb recent mijn iPad Wi-Fi verkocht en type dit bericht op een iPad met 3G. Probleem is dat ik alleen over een Wi-Fi verbinding het net op kan. Als ik via t-mobile het net op wil dan zie ik wel de streepjes van het bereik, en de indicatie 3G.... Maar ik zie ook de melding "could not activate cellular network" wanneer ik safari open. Er zit een nieuwe microsim van de provider in het toestel.

Wat moet ik doen om 3G op de iPad te laten werken?

WilkovF 06-07-10 00:35

Had ik ook met Vodafone. Ging vanzelf na een tijdje werken. Zou dus even rustig wachten. Ik heb alles ook wel 10x opnieuw ingesteld.

Rene3g 06-07-10 06:53

Heb je wel de apn gegevens van tmobile ingevuld?

internet
tmobile
tmobile



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maartenotto (Bericht 483343)
Heb recent mijn iPad Wi-Fi verkocht en type dit bericht op een iPad met 3G. Probleem is dat ik alleen over een Wi-Fi verbinding het net op kan. Als ik via t-mobile het net op wil dan zie ik wel de streepjes van het bereik, en de indicatie 3G.... Maar ik zie ook de melding "could not activate cellular network" wanneer ik safari open. Er zit een nieuwe microsim van de provider in het toestel.

Wat moet ik doen om 3G op de iPad te laten werken?


maartenotto 06-07-10 08:09

Thanks,

werkt geweldig.

lyndon 06-07-10 08:20

Heb hetzelfde probleem met mijn pas aangeschafte iPad 64GB Wi-Fi+3G. Wel internet via Wi-Fi maar niet via 3G. Nu heb ik die micro-simkaart van T-Mobile ook maar net 2 dagen. Ik ga het van het weekend opnieuw proberen met de apn-settings (ben momenteel in het buitenland zonder iPad).

Ik hoop dat het dan wel werkt.

Trouwens, waar kan je precies de APN-Settings wijzigen op de iPad?

Thanks for the Tip!

aschweers 14-07-10 21:59

APN carrier settings
 
Instellingen voor mobiel internet (APN Carrier Settings)


Als je je simkaart in een Android-toestel stopt, staan de instellingen voor mobiel internet meestal meteen al goed. Mocht dat niet zo zijn, dan kun je de instellingen voor mobiel internet (de zogenaamde APN-instellingen) ook handmatig invullen.

1. Hiervoor ga je naar Settings > Wireless Controls > Mobile Networks > Access Point Names.
2. Druk op de Menu-knop en kies New APN.
3. Vul de instellingen van je netwerk in. Hieronder vind je de gegevens van alle Nederlandse operators en de Belgische operator Mobistar.
APN van Nederlandse operators

KPN
- APN: internet
- Username: KPN
- Password: gprs
Vodafone Particulier
- APN: live.vodafone.com
- Username: vodafone
- Password: vodafone
Vodafone Zakelijk (Abonnement)
- APN: office.vodafone.nl
- Usernaam: vodafone
- Password: vodafone
Vodafone Blackberry (Abonnement)
- APN: blackberry.vodafone.nl
- Usernaam: vodafone
- Password: vodafone
T-Mobile
- APN: internet
- Username: tmobile
- Password: tmobile
Telfort
- APN: Internet (voor prepaid word dit: Internetten prepaid)
- Username: telfort
- Password: telfort
Orange
- APN: internet
- Username: (leeg laten)
- Password: (leeg laten)
Ben
- APN: internet.ben
- Username: (leeg laten)
- Password: (leeg laten)
APN van Belgische operators

Mobistar
- APN: mworld.be
- Username: mobistar
- Password: mobistar
Mobistar
- APN: internet.be
- Username: mobistar
- Password: mobistar
Proximus
- APN: internet.proximus.be
- Username: blank
- Password: blank
BASE
- APN: gprs.base.be
- Username: base
- Password: base
Heb je een andere operator dan hier in het lijstje, dan vind je op ModMygPhone een uitgebreidere lijst van APN Carrier Settings.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:07.