iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad of iPhone 4 (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/64003-ipad-iphone-4-a.html)

francebramie 09-07-10 21:51

iPad of iPhone 4
 
Vanaf volgend jaar moet ik naar een school die iets verder zit, en zal intern blijven... Mijn iPhone 3G loopt een beetje achten en wil na de zomer iets nieuws kopen... Wat kan ik het beste kopen? Een iphone 4 of een iPad? Ik zal de ipad goed kunnen gebruiken voor pages enzo, maar is dat ook te doen met een windows PC? Ik ben namelijk bang dat de hardware van de iPad tegen zal vallen omdat hij 256 mb heeft en de iphone 4, 512 mb...

Verder wil ik de dock => usb adaptor erbij kopen maar kan ik dan ook een gewone USB stick gebruiken om documenten, presentaties te verplaatsen naar iPad en dan bewerken en dan weer op USB zetten en dan weer met een Windows PC verder werken?

Verder is er ook een optie op nog een half jaartje te sparen voor een Macbook..

Bhola 09-07-10 22:50

de keus is aan jou zelf !
Ik lees hier enthousiaste mensen op het forum over de ipad dan vergeleken met de i4.
De ipad is handig onderweg en typt makkelijk!
De iphone 4 ook wel maarja ik weet niet wat jij fijner vind op een groot scherm of klein.

Mijn lijkt toch de ipad een stuk fijner!
Die 256 mb geheugen moet je je eigen maar niet druk over maken!
de ipad heeft er toch niet last van!

Ashcat 09-07-10 23:27

De iPhone is een GSM met programma's voor andere mogelijkheden.
De iPad is een soort laptop zonder GSM! Dus kijk eerst wat je nodig hebt, een GSM of een soort laptop. Beide hebben Wi-Fi :)

francebramie 09-07-10 23:46

Ik denk toch dat het de iPad word. Ik heb al een iPhone 3G... Die gebruik ik dan als telefoon. Hij hoeft niet super snel te zijn want dan heb ik de iPad voor de apps. Verder doet de USB adapter het met USB sticks?

Bhola 09-07-10 23:49

Hmm ligt eraan wat hij aan kan.
als die gejailbreakt is dan kan je er wel eentje aan hangen met allemaal andere dingen ofzo :P

Maarja anders vinden ze wel gauw een oplossing (Y)

francebramie 10-07-10 14:06

Ik hoop het want ik zal dat vaak nodig hebben!

Nooby88 13-07-10 06:15

je kan ook een macbook en een iphone 4 kopen:d

Rene3g 13-07-10 07:27

Ik heb nu al enige tijd de Ipad in gebruik, en ik moet zeggen dat het zeer handig werkt. Het typt prettig, werkt redelijk snel, en het grote scherm is echt super.

Iphone 4 blijft natuurlijk een telefoon. ;)

marcoryn 13-07-10 12:03

iPad .. geen twijfel over mogelijk. Met skype erop kan je bellen en met whatsapp sms je gratis. Je kan alleen niet facetimen met de iPad, maar wie weet komt er binnenkort wel een externe iPad cam o.i.d.

Macintouch 13-07-10 18:02

Ik zit ook te twijfelen. Een vriend van mij bood mij een deal aan; ik krijg een nieuwe iPad 32gb en hij mijn iPhone 4. Doen of niet? Ik heb nog een iPhone 3G, maar die is bijna dood/kapot.

Matthipad 13-07-10 18:38

Zou ik niet doen hoor...

francebramie 13-07-10 18:44

Weekje ruilen, en kijken of de ipad je bevalt!

Arjan29 13-07-10 22:35

Ook ik ben erg benieuwd naar de iPad.
Ik weet ook eigenlijk al zeker dat ik hem ga kopen deze maand, ik denk zelf in de uk, en dan met Borderlinx deze kant op.
Iemand ervaring hiermee?

kogel 13-07-10 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arjan29 (Bericht 488780)
Ook ik ben erg benieuwd naar de iPad.
Ik weet ook eigenlijk al zeker dat ik hem ga kopen deze maand, ik denk zelf in de uk, en dan met Borderlinx deze kant op.
Iemand ervaring hiermee?

Bestel hem gewoon bij gravis.de. Goedkoper dan via bl. Levertijd een weekje oid

Arjan29 13-07-10 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kogel (Bericht 488784)
Bestel hem gewoon bij gravis.de. Goedkoper dan via bl. Levertijd een weekje oid

Ik heb even gekeken en daar is de prijs inderdaad ok.
Alleen hebben ze ze niet op voorraad... :(

kogel 13-07-10 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arjan29 (Bericht 488788)
Ik heb even gekeken en daar is de prijs inderdaad ok.
Alleen hebben ze ze niet op voorraad... :(

Heb ik nooit naar gekeken en de status op de site klopt niet. Volg maar even het duitse iPad topic. Alles wordt nu snel uitgeleverd.

Arjan29 13-07-10 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kogel (Bericht 488798)
Heb ik nooit naar gekeken en de status op de site klopt niet. Volg maar even het duitse iPad topic. Alles wordt nu snel uitgeleverd.

Ok, en kun je mij vertellen welke betalingsmogelijkheden er zijn?
Mijn duits is echt helemaal niks!

kogel 14-07-10 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arjan29 (Bericht 488804)
Ok, en kun je mij vertellen welke betalingsmogelijkheden er zijn?
Mijn duits is echt helemaal niks!

Gewoon paypal, veilig. 19 euro verzendkosten

Arjan29 14-07-10 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kogel (Bericht 488885)
Gewoon paypal, veilig. 19 euro verzendkosten

Dat is niet verkeerd!
Ik ga dat vandaag maar eens bekijken!
Dank je voor de tip!

kogel 14-07-10 08:33

Even bij de online store een account aanmaken. Ik heb er al twee besteld en beide keren binnen een week in de bus.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:13.