iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad not charging (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/64236-ipad-not-charging.html)

MdG 13-07-10 10:06

iPad not charging
 
Goede morgen,

Voor ik begin met mijn vraag, ik ben me ervan bewust dat het iPad forum geen help sectie heeft. Maar ik heb toch een dringende vraag.

Mijn iPad (uit America) kwam vandaag met de melding: Not Charging.
Ik ben me ervan bewust dat er problemen zijn met het laden via USB maar ik heb mijn snoer gewoon met een adaptor in het stopcontact zitten.

Indien ik de kabel er opnieuw inplug geeft hij helmaal geen melding meer.
Ik heb hem met andere snoeren en andere adaptors aangesloten gehad (allemaal van Apple). Maar niets.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Is dit een bekend probleem?
Dit ding is pas 2,5 maand oud.

Dijkie1337 13-07-10 11:47

Have you tried turning it off and on again? ;-)

MdG 13-07-10 12:17

Yeah I have.
Power on and off. And done several resets.

The strange thing is, it actually seems to charge now, but remains with the warning: Not Charging.

Dijkie1337 13-07-10 12:23

Het mag ook in het Nederlands, hoor.

Ik had deze melding een paar dagen geleden ook, maar hij is vanzelf weer weg gegaan...

MdG 13-07-10 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dijkie1337 (Bericht 488269)
Het mag ook in het Nederlands, hoor.

Ik had deze melding een paar dagen geleden ook, maar hij is vanzelf weer weg gegaan...

Aangezien jij in het engels reactie gaf. Deed ik dat ook naar jou toe. Wel zo netjes dacht ik.

Maar ik hoop dat je gelijk hebt. Hij laadt dus wel op maar geeft dus geen melding daarvan. Blijf het een vreemd verhaal vinden.

Dijkie1337 13-07-10 12:52

Mijn opmerking in het Engels was grappig bedoeld, maar blijkbaar ken je "The IT Crowd" van Channel4 niet ;-)

MdG 13-07-10 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dijkie1337 (Bericht 488297)
Mijn opmerking in het Engels was grappig bedoeld, maar blijkbaar ken je "The IT Crowd" van Channel4 niet ;-)

Had de connectie niet gemaakt ;)

Ik ben iets verder met het probleem, en het verontrust me alleen nog maar meer.
Mijn iPad wordt ook niet meer herkend door iTunes. Ik heb inmiddels een software matige reset gedaan via Settings/general/reset. Maar itunes doet nog steeds niets.

Ik kan nog voor de optie delete all data kiezen maar volgens mij haalt dat niet veel extra uit. Is er een manier om iTunes naar de iPad te laten zoeken?

Dijkie1337 13-07-10 13:33

Heb je een recente backup? Anders kun je de iPad misschien 't beste in zijn geheel terugbrengen naar fabrieksinstellingen. De instructies daarvoor vind je op de site van Apple.

Rene3g 13-07-10 13:35

Ja, en ik neem ook aan dat je de ipad gewoon in DFU mode kan zetten, en vervolgens herstellen. Als je dan een backup gemaakt hebt vraagt de ipad er om bij opstarten.

MdG 13-07-10 13:44

Dank voor jullie reacties.

Ik zoek internet wel af voor DFU modus. Misschien dat iTunes hem dan wel kan herkenen.
Anders zit er niets anders op dan alles te wissen en in zijn geheel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Ik laat weten wat het resultaat is.

Rene3g 13-07-10 13:47

Of even in de wiki kijken!

DFU - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G

;)

MdG 13-07-10 14:23

Ik heb mijn iPhone inmiddels terug gezet naar de fabrieksinstellingen.
Geen resultaat.

DFU-modus werkt niet. iTunes wil dat ding gewoon niet herkennen.
Ik krijg van mijn PC ook geen melding dat er hardware wordt aangesloten.
Alle USB poorten gebruikt en verschillende kabels.

Nu verschijnt steeds de connect to iTunes animatie maar het lijkt nutteloos als iTunes geen kick geeft.

Heb nu een onbruikbare iPad. Tenzij er nog ideen zijn zit er niets anders meer op dan dat ding op te sturen naar Apple.

Rene3g 13-07-10 14:26

Als je dit op verschillende USB poorten heb geprobeerd, op meerdere computers, lijkt er inderdaad geen andere oplossing voor.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MdG (Bericht 488382)
Ik heb mijn iPhone inmiddels terug gezet naar de fabrieksinstellingen.
Geen resultaat.

DFU-modus werkt niet. iTunes wil dat ding gewoon niet herkennen.
Ik krijg van mijn PC ook geen melding dat er hardware wordt aangesloten.
Alle USB poorten gebruikt en verschillende kabels.

Nu verschijnt steeds de connect to iTunes animatie maar het lijkt nutteloos als iTunes geen kick geeft.

Heb nu een onbruikbare iPad. Tenzij er nog ideen zijn zit er niets anders meer op dan dat ding op te sturen naar Apple.


revitializers 13-07-10 22:42

Idendito maar
 
Dit had ik net ook, heb van het weekend in london een ipadje meegenomen en net aan de mac aangesloten (i-net werkt niet tot vandaag ;-( ) en hij gaf de zelfde melding.
Toen ik hem echter aan de achterkant van mijn imac aansloot ging hij keurig laden. Misschien dat dat iets is.
Wat ook nog kan is dat de adapter niet goed functioneert op het 220 netwerk hier? of zeg ik nu iets heel geks? (zag namelijk we dat de bijgeleverde adapter ook een hoger voltage/ampere levert dan mijn ipod/iphone adapter. Is overigens iets wat ipod en iphone gebruikers wel mee om mogen letten...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:21.