//

Franse iPad topic

Franse iPad topic discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Kijkende naar de Duitse iPad topic is het misschien wel handig voor onze vlaamse vrienden (of Nederlanders die het zien zitten om naar FR te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-07-10, 18:55
minijeffrey minijeffrey is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 56
Standaard Franse iPad topic

Kijkende naar de Duitse iPad topic is het misschien wel handig voor onze vlaamse vrienden (of Nederlanders die het zien zitten om naar FR te rijden) om een eigen FR-topic te hebben.

Dit zijn de door mij gekende mogelijkheden om een franse ipad te bemachtigen:

* Gaan kopen in Frankrijk (Dit kan reeds in lille, 20 minuutjes over de Franse grens bij Kortrijk) bij apple, een premium reseller of fnac.

* Laten opsturen bij fnac.fr (snel zijn is de boodschap, de voorraden zijn altijd zeer snel weg).


Ikzelf heb contacten met de winkel O2i in Lille, zodra daar een ipad 3G 16GB binnekomt ga ik deze daar ophalen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-07-10, 20:40
Rampage Rampage is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 75
Standaard Benelux iPad in Frankrijk

Afgelopen zaterdag in de Fnac te Lille een iPad 64 GB Wi-Fi+3G gaan halen, die waren toevallig op stock (maar dan ook enkel dit model). Het gaan trouwens over het Benelux model, BNL op het stickertje op de achterkant van de doos en NL handleiding in de doos.

Fnac Lille is makkelijk te vinden met de auto, er is een parkeergarage in hetzelfde shopping center.

/me is heel tevreden van zijn iPad, kon niet meer wachten tot ie in Belgie beschikbaar was...! ;-)
__________________
iPhone 6 128 GB - iPad Pro 9.7" Wi-Fi+4G 256 GB
  #3  
Oud 13-07-10, 20:51
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Ik woon in Franrkijk en wil na de zomer een iPad bestellen... Moet ik dit nu via Fnac.com doen of gewoon via Apple.fr?
  #4  
Oud 13-07-10, 22:19
gdroos gdroos is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 25
Standaard

Heeft iemand al ervaring met bestellen bij fnac? Levertijd bv?
  #5  
Oud 14-07-10, 10:04
tetman tetman is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 4
Standaard

Zaterdagmorgen heb ik bij Fnac een 32gb +3g besteld. Vriendelijke medewerker hielp me via de chatfunctie. Hij zou afgelopen maandag verstuurd worden en zag in het account dat hij dinsdagmorgen om 7:23 naar DHL is gebracht. Vannacht lag er een mailtje dat DHL binnen 24 uur voor de deur zal staan. Lijkt me erg optimistisch dat hij vandaag al komt, ik reken op morgen.
  #6  
Oud 15-07-10, 21:27
gdroos gdroos is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tetman Bekijk bericht
Zaterdagmorgen heb ik bij Fnac een 32gb +3g besteld. Vriendelijke medewerker hielp me via de chatfunctie. Hij zou afgelopen maandag verstuurd worden en zag in het account dat hij dinsdagmorgen om 7:23 naar DHL is gebracht. Vannacht lag er een mailtje dat DHL binnen 24 uur voor de deur zal staan. Lijkt me erg optimistisch dat hij vandaag al komt, ik reken op morgen.
En is hij binnen? Zit er ook over te denken om hem bij fnac te bestellen. Hoe is je ervaring met die winkel en wat waren de verzendkosten?
  #7  
Oud 15-07-10, 22:06
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Verzendkosten zijn 4 euro! Ik weet het ook nog niet zeker of ik het bij Apple.fr doe of Fnac.com omdat ik ook een hoesje heb gevonden op Fnac.com die ik wil hebben.

Edit: Sorry de 4 euro zijn voor Frankrijk, voor nederland weet ik het niet.
  #8  
Oud 15-07-10, 22:39
burtonbullet59 burtonbullet59 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 21
Standaard

Ik ben op goed geluk naar Lille gereden (Juni) --> ik had nog een 64 gig iPad gevonden bij de O2 store! Gelukje denk ik dan?
__________________
Iphone 4 32g - iPad 64g - Macbook Pro
  #9  
Oud 16-07-10, 09:17
Matthipad's schermafbeelding
Matthipad Matthipad is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 166
Standaard

Groot gelukje
  #10  
Oud 16-07-10, 09:42
tetman tetman is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gdroos Bekijk bericht
En is hij binnen? Zit er ook over te denken om hem bij fnac te bestellen. Hoe is je ervaring met die winkel en wat waren de verzendkosten?
Ik heb hem donderdagmorgen binnen gekregen. Werd vriendelijk geholpen via de chatfunctie van de site (kon gewoon in het engels) Met creditcard betalen en werd na de bestelling van zaterdag meteen maandag verzonden.

Verzendkosten vond ik vrij pittig, met DHL en was 26 euro. Ik wilde ook nog de Apple Case erbij, was 4 euro extra, dus totaal 30 euro. Ik wilde hem heel graag voor de vakantie hebben dus heb het maar gedaan. Denk dat met de naderende release in Nederland je beter daar nog even op kan wachten.

Enige nadeel van fnac: ik kreeg geen track & trace (wel diverse mail en verzendbevestigingen), op de mail naar de klantenservice werd niet gereageerd. Maar hij was sneller binnen dan verwacht. Blij!
  #11  
Oud 16-07-10, 10:40
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Dan word het voor mij toch de Fnac! Ik moet daar toch m'n hoesje kopen, en er is een vaste prijs voor verzenden, van 4 euro, dus kan ik net zo goed de ipad erbij nemen. Ik zie dat het snel is, dus dat maakt verder niks uit!
  #12  
Oud 16-07-10, 10:45
tetman tetman is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door francebramie Bekijk bericht
Dan word het voor mij toch de Fnac! Ik moet daar toch m'n hoesje kopen, en er is een vaste prijs voor verzenden, van 4 euro, dus kan ik net zo goed de ipad erbij nemen. Ik zie dat het snel is, dus dat maakt verder niks uit!
Hou er rekening mee dat voor buitenlandse zendingen dus een starttarief geldt van 26 euro. Plus daarnaast voor elk artikel 4 euro extra. Ipad + Hoesje ben je 30 euro kwijt.
  #13  
Oud 16-07-10, 10:52
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Maar niet naar Frankrijk zelf

Edit: Sorry, iPad is gratis en hoesje is 6 euro.
  #14  
Oud 16-07-10, 11:58
minijeffrey minijeffrey is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 56
Standaard

Zowat heel de grensstreek met België zit zonder iPads, bij fnac lille en O2i lille zijn er bijna geen toestellen te verkrijgen. En ook op de fnac.fr en fnac.com website komen ze maar zeer traag binnen. Gisteren waren er terug Wi-Fi+3G 32 GB beschikbaar, vandaag opnieuw uitverkocht.
  #15  
Oud 16-07-10, 13:15
Serge Bosman Serge Bosman is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 21
Standaard

Vorige week zaterdag waren er bij FNAC (Grand Place) een 20-tal 64GB 3G in stock.
Bij O2i Lille (Rue France Anatole) waren enkel Wi-Fi (16+32) in vrij ruim aantal beschikbaar.
Beschermhoesjes bij Fnac vrij pover. Bij O2i zelfde assortiment + leather(look) hoes die bij Fnac niet aanwezig was.
  #16  
Oud 16-07-10, 14:12
freddywaters freddywaters is offline
• iOS 4.3.2
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 2
Standaard

Ik was gisteren in Luxembourg, en heb effe een tripje naar Metz gemaakt.
3 winkels gevonden :

Saturn : enkel 64GB-3G beschikbaar
Fnac : nog 1 32GB-3G beschikbaar
Easy Computing (Apple shop) : hadden nog alles behalve de 2 soorten 16GB, waar ik dan ook een 32GB-Wi-Fi meegebracht heb...

Freddy 2U
  #17  
Oud 21-07-10, 14:58
gdroos gdroos is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 25
Standaard

De laatste dagen nog iemand succes geboekt bij fnac? In het bijzonder de 16gb 3G versie.
  #18  
Oud 21-07-10, 20:41
advocaat advocaat is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 6
Standaard Ook besteld via fnac

Ik heb ook besteld via fnac zaterdag een week geleden. Afgelopen vrijdag was hij binnen met DHL dus binnen een week. Vond het best snel. Inderdaad verzendkosten zijn 30 euro maar kon niet meer wachten, tik nu op mijn 32 gb en 3G iPad.
  #19  
Oud 21-07-10, 21:01
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Dat is zeer netjes! Ik ben er inmiddels ook uit dat ik de mijne van Fnac ga halen, verzendkosten zijn gratis naar franrkijk, en zal zeker niet lang duren! Ik verwacht hem dan binnen een paar dagen in huis te hebben!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het ipad-rij topic borgqueenx Archief 2 29-03-11 20:59
Windows: Franse iPhone..Franse iTunes? PearLRoX iTunes 7 19-09-10 12:59
Duitse iPad topic marcoryn iPad algemeen 1125 06-08-10 16:16
Toetsenboard Franse Ipad kingkitesurf iPad algemeen 1 10-07-10 15:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:16.