//

Foto's roteren ongewenst bij presentatie-niet bij kantelen iPad us

Foto's roteren ongewenst bij presentatie-niet bij kantelen iPad us discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een mapje foto's die op de ipad verschijnen in de originele vorm-dus als foto in portrait geschoten is en later op de pc ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-07-10, 15:00
ABKtje ABKtje is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 170
Standaard Foto's roteren ongewenst bij presentatie-niet bij kantelen iPad us

Ik heb een mapje foto's die op de ipad verschijnen in de originele vorm-dus als foto in portrait geschoten is en later op de pc door mij kwartslag gedraaid en opgeslagen, blijft-ie in de map op de pc keurig in de goede stand staan, maar in de "map" op de ipad staat-ie weer een kwartslag gekanteld. Nu heb ik dit slechts met 1 mapje foto''s, maar wat ik ook doe, ze blijven kantelen op de ipad. Merkwaardig genoeg gebeurt dit met dezelfde map niet op mijn iphone. Uiteraard heb ik de originele foto's nogmaals met Paint Shop Pro op de juiste stand gezet (draai kwartslag) en opnieuw opgeslagen in een nieuwe map. Ook deze nieuwe map verschijnt op de pc prima, maar wordt op de ipad weer een "map" met veel foto's in landscape die ik in portrait wil zien. Waarschijnlijk heeft het iets te maken met de originele foto's die ik de 1e keer met Windows viewer gekanteld heb (denk ik), maar dat deed ik met andere foto's toch ook weleens en deze verschijnen gewoon zoals ik ze wil hebben. wie heeft er een goed advies svp? Verder heel tevreden over mijn ipad 32GB 3G van Gravis.

Laatst gewijzigd door ABKtje; 18-07-10 om 19:22.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-07-10, 16:04
Matthipad's schermafbeelding
Matthipad Matthipad is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 166
Standaard

Het kantel knopje op de iPad uitzetten, en dan de iPad in de goede richting plaatsen.
  #3  
Oud 18-07-10, 17:22
ABKtje ABKtje is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 170
Standaard

Nee joh, dat is t m niet. Ook in de map met foto's op de ipad staan ze niet zoals in de map met originelen. Waar de foto's in windows EN in MAC OS staan of liggen zoals ze horen te staan of desgewenst liggen, liggen de staande foto's een kwart slag gedraaid zodra ik ze op de ipad heb gezet. Beter kan ik het niet uitleggen...Zo simpel als jij denkt dat het is, is het echt niet, dat heb ik allemaal al nagegaan, zoals je kan lezen.

Laatst gewijzigd door ABKtje; 18-07-10 om 21:45.
  #4  
Oud 20-07-10, 18:32
ABKtje ABKtje is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 170
Standaard

Niemand die weet hoe dit komt?
  #5  
Oud 27-07-10, 12:37
ABKtje ABKtje is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 170
Standaard

Nu blijkt ook dat de volgorde van de foto's op de iPad verandert terwijl ze uit precies hetzelfde mapje (directory) op mijn pc komen als dezelfde foto's op mijn iPhone die dus niet kantelen en die dus wel in de juiste volgorde blijven staan na syncen. Heeft nog iemand dit en is dit een bug van de iPad of van fw 3.2 misschien?
  #6  
Oud 17-06-11, 19:46
Suus66 Suus66 is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 3
Standaard Willekeurige rotatie van afbeeldingen

Ook ik heb last van het draaien van sommige jpg bestanden nadat ik ze vanuit Windows met iTunes in de iPad heb geplaatst. Helaas zijn die foto's in de iPad niet te veranderen van rotatie. Bij het gebruik van een fotobewerkingsapp. Blijft het originele bestand gedraaid en het aangepaste bestand komt in de fotolibrary terecht en dus niet in plaats van het gedraaide bestand. Echt balen tijdens diapresentaties, want ik wil niet steeds de iPad moeten draaien. Nog steeds niemand een slimme oplossing?

Edit:
Inmiddels ben ik er achter gekomen hoe dit op te lossen. Je roteert de gedraaide afbeeldingen in paint terug en slaat ze dan op, vervolgens met itunes synchroniseren. Je hebt dus paint nodig en dan is het perfect!

Laatst gewijzigd door Suus66; 22-06-11 om 21:31.
  #7  
Oud 05-05-14, 08:11
nixxrunner nixxrunner is offline
• iOS 10.3.3
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 39
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem:
Op mijn pc staan alle foto's goed, maar zodra ik ze synchroniseer naar mijn ipad staan ze gekanteld.
Ook als ik ze op mijn pc in paint open, dan kantel en dan opsla en dan synchroniseer staan ze nog steeds verkeerd op mijn ipad.

Iemand een tip?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
apps willen niet roteren naar landscape modus in iPad 2? locuta iPad algemeen 3 14-05-11 23:48
Probleem bij automatisch roteren van display Nickhelsen iPhone algemeen 1 14-05-11 09:22
Ipad op HDmonitor - roteren monitor (niet ipad) Tim_Spr iPad algemeen 0 30-03-11 17:38
scherm kantelen bij 3G uit/aanzetten chacha000 iPhone algemeen 2 25-08-10 14:50
Miniaturen bij films en foto's kloppen niet koenverbruggen iTunes 0 27-10-09 16:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:57.