//

Ipad keuzes

Ipad keuzes discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) beste allemaal, mijn naam is Wim, 39 en al een tijdje meelezer op dit mooie forum. Ook ik, net als vele onder ons ;-), ben ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-07-10, 10:05
Wim888 Wim888 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: rechts van A'dam
Berichten: 5
Standaard Ipad keuzes

beste allemaal,

mijn naam is Wim, 39 en al een tijdje meelezer op dit mooie forum. Ook ik, net als vele onder ons ;-), ben voornemens zo'n prachtige Ipad te kopen en jawel, ook ik zit met twijfels...welke Ipad en vooral, wel of geen (duur) abo????

Op zich ben ik er wel uit, ik schat in dat ik de Ipad voor zo'n 70% thuis zal gebruiken, dus Wi-Fi. Maar ik zit ook iedere dag zo'n 2 uur in de trein en de GPS functie trekt me ook aan dus ik heb in principe gekozen voor de 32 GB Wi-Fi + 3G.

ok, daar zijn we uit maar dan, het abonnement, daar ben ik nog niet uit! Lang verhaal kort maken, mijn vraag is, kan ik de 3G Ipad al gebruiken middels Wi-Fi en pas later eventueel een abo kiezen, of doet de Ipad het überhaupt niet zonder microsim en heb je dus met een 3G versie altijd een abo of prepaid nodig ook al gebruik je de Ipad in beginsel alleen met Wi-Fi...

en stel dat je voor een prepaid gaat, is de Ipad makkelijk op een "alleen Wi-Fi" modus te zetten? zodat je niet per ongeluk toch je prepaid tegoed gaat gebruiken terwijl het niet nodig is?

ik hoop dat mijn vraag duidelijk is. Dank voor de reacties en ik kan niet wachten tot ik de Ipad in handen heb!

greets, Wim
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-07-10, 10:46
absrnd's schermafbeelding
absrnd absrnd is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hamelen
Berichten: 291
Standaard

De iPad is prima te gebruiken zonder simkaart, en laat je niet verplichten om er een gelijk te kopen door de winkel bediende .

en dan kan je op je gemak voor een sim kaart rond kijken, maar als je een iPhone of Android toestel hebt zijn er mogelijkheden om je phone als Wi-Fi base te gebruiken, en je iPad daar mee te verbinden (MyWi voor iPhone)
en te surfen via je 3G verbinding.

over het algemeen is de 3G verbinding in de trein belabberd en valt geregeld weg, en alleen op stations zal je echt een goede verbinding hebben, als de NS Wi-Fi in de treinen gaan aanbrengen zal dat beter worden.
  #3  
Oud 21-07-10, 11:08
Rene3g Rene3g is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 262
Standaard

Het is erg simpel om de 3g verbinding uit te zetten, dit gaat door een keuze in het instellingen menu. Ik zelf heb ook een Wi-Fi plus 3g model, en gebruik 3g haast zelden, maar als ik het wil gebruiken kan ik het gebruiken. Ik heb een dual sim aangevraagd bij t-mobile, en heb dus mijn huidige telefoon abbonement gedeelt met me ipad. Hierover is genoeg te vinden op het forum. Dus eigenlijk is dit voordeliger als een prepaid/abbonement voor de ipad, alleen kan je niet bellen als je op 3g op de ipad zit.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim888 Bekijk bericht
beste allemaal,

mijn naam is Wim, 39 en al een tijdje meelezer op dit mooie forum. Ook ik, net als vele onder ons ;-), ben voornemens zo'n prachtige Ipad te kopen en jawel, ook ik zit met twijfels...welke Ipad en vooral, wel of geen (duur) abo????

Op zich ben ik er wel uit, ik schat in dat ik de Ipad voor zo'n 70% thuis zal gebruiken, dus Wi-Fi. Maar ik zit ook iedere dag zo'n 2 uur in de trein en de GPS functie trekt me ook aan dus ik heb in principe gekozen voor de 32 GB Wi-Fi + 3G.

ok, daar zijn we uit maar dan, het abonnement, daar ben ik nog niet uit! Lang verhaal kort maken, mijn vraag is, kan ik de 3G Ipad al gebruiken middels Wi-Fi en pas later eventueel een abo kiezen, of doet de Ipad het überhaupt niet zonder microsim en heb je dus met een 3G versie altijd een abo of prepaid nodig ook al gebruik je de Ipad in beginsel alleen met Wi-Fi...

en stel dat je voor een prepaid gaat, is de Ipad makkelijk op een "alleen Wi-Fi" modus te zetten? zodat je niet per ongeluk toch je prepaid tegoed gaat gebruiken terwijl het niet nodig is?

ik hoop dat mijn vraag duidelijk is. Dank voor de reacties en ik kan niet wachten tot ik de Ipad in handen heb!

greets, Wim
  #4  
Oud 21-07-10, 12:48
kim4 kim4 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 1
Standaard

Weet iemand of je een BlackBerry Bold 9700 ook als Wi-Fi base kan gebruiken?
  #5  
Oud 21-07-10, 17:12
iFTorres iFTorres is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 15
Standaard

Ik twijfel tussen de 16 en 32 GB, mijn 3GS heeft 16GB en dat is genoeg voor al mijn muziek, video's (verwijder telkens als ik een film af heb gekeken) en apps.
  #6  
Oud 21-07-10, 17:18
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Let op dat de Apps groter zijn en de films ook (als je ze naar iPad formaat zet)! Ik denk (dat zal bij mij ook gebeuren) dat je vooral series er langer op laat staan, en ook podcasts en dat soort dingen. Ik vind als je toch investeerd, kan je beter eentje nemen waarvan je zeker bent dat je genoeg hebt!
  #7  
Oud 21-07-10, 17:59
iFTorres iFTorres is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 15
Standaard

hmm oke, thanks! Denk dan toch 32GB..
  #8  
Oud 21-07-10, 18:07
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Het is veel geld en het zou zonde zijn om de 16 GB te nemen en later blijkt het te weinig te zijn. had ik ook met m'n iPhone 3G, nam de 8 GB maar was te weinig en kon niet zomaar overstappen naar de 16 GB.
  #9  
Oud 21-07-10, 18:35
iFTorres iFTorres is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 15
Standaard

Haha dat was bij mij ook het geval , ik had de 3G 8GB en mijn moeder kon haar abbo verlengen en heb zo haar 3GS 16GB gekregen en zij mijn 3G 8GB.
Ik had alleen tegen mijn ouders gezegd dat de iPad die ik wil 500 zou gaan kosten (examencadeau), dus moet als ze thuis zijn even gaan uitleggen dat ik die van 600,- wil. Desnoods betaal ik die 100 erbij,-
  #10  
Oud 21-07-10, 20:11
Wim888 Wim888 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: rechts van A'dam
Berichten: 5
Standaard dank!

dank voor jullie reacties tot zover! meer advies altijd welkom!

wel, ik wacht denk ik nog heel even met een abo maar tot nu toe spreekt het 20 euro abo van KPN me het meest aan. De man die ik sprak van KPN vanmiddag vertelde me dat 500 MB per maand veel te kort is voor de Ipad maar ik denk dat het meevalt. Ik zal de Ipad toch het meest thuis gebruiken op de Wi-Fi. En tevens vind ik 40 euro echt teveel naast mijn thuis abo en mobiele abo...

verder denk ik niet tot het gebruik van een duo kaart over te gaan. ik wil telefoon (Nokia E72) en Ipad eigenlijk gescheiden houden en altijd kunnen bellen als ik wil.

Echter, eerst maar eens de Ipad halen, de 32GB Wi-Fi + 3G en dan eerst lekker het apparaat leren kennen. Ik verwacht binnen afzienbare tijd nog wel meer abo vormen en zal me er eens goed in gaan verdiepen...

greets, Wim
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad op HDmonitor - roteren monitor (niet ipad) Tim_Spr iPad algemeen 0 30-03-11 18:38
Ipad: foto's pc naar ipad lukt niet Umitah iPad algemeen 1 15-11-10 08:04
iPad 3g 64 gig terug gebracht ivm reboots en iPad 2 gen e gserban iPad algemeen 10 14-09-10 09:41
Inhoud Ipad overzetten naar een nieuwe iPad forum.bericht iTunes 3 03-08-10 16:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:33.