iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad netwerk browsen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/65154-ipad-netwerk-browsen.html)

Leonk 22-07-10 14:52

Ipad netwerk browsen
 
Heb het nergens terug kunnen vinden vandaar even hier mijn vraag.

Is het mogelijk om met een ipad over mijn thuisnetwerk te browsen zodat ik bijv. foto`s en filmpjes kan kijken die op een netwerkschijf staan?

Martijn Broeckie 22-07-10 15:02

There is an App for that. Oftewel: er zijn zeker Apps die dit kunnen, ik kan je niet vertellen welke. Ik weet alleen dat het er is. Misschien kan iemand anders je een App aanraden.

Rampage 22-07-10 15:25

DLNA
 
Met behulp van het DLNA protocol moet dat zeker lukken (de meeste NASjes ondersteunen dit protocol), geef de zoekterm "dlna" maar eens in de App Store. Er staan verschillende applicaties in...

Ik heb geen weet van applicaties die het SMB protocol ondersteunen. Iemand?

Henrikop 22-07-10 15:40

Ik heb Cinq of foto's van mijn computer te bekijken en AirVideo om mijn films te streamen naar de iPad. AirVideo is briljant, Cinq vind ik vooralnsog wel werken maar nog niet optimaal zoals ik het voor ogen had. Je moet ook iets installeren op je computer voor beide. Aan de ene kant zorgt dat voor gemak, aan de andere kant: zit er weer iets extra's op je computer te draaien. Plus weer een potentieel extra veiligheids lek.

Tunaverse Cinq voor cinq
About Air Video voor AirVideo

webgangster 22-07-10 20:17

FileBrowser gebruik ik, vindt het nog niet echt een toffe app maar ze werken er wel aan. Hij zoekt bijv. niet automatisch over je netwerk, je moet het IP adres hebben. Zo is de ovedracht erg langzaam maar sinds vandaag schijnt dat 3 keer zo snel te gaan. Heb dat nog niet getest.

pagr 22-07-10 20:22

Ik gebruik daar de iPhone app MLPlayer Lite voor. Deze zoekt via Wi-Fi in je netwerk naar een DLNA server, zoals TWonkey op mijn NAS

Arcus2 25-04-11 11:41

Als nieuwe iPad2gebruiker spreekt mij de Filebrowserapp wel aan. De andere apps zijn mij te specifiek gericht op muziek en beeld e.d. terwijl Filebrowser precies lijkt te zijn wat ik in de iPad mis, een simpele generieke manier om al je data te kunnen benaderen en uit te wisselen.

We zijn nu driekwart jaar verder ná de reactie van Webgangster, dus ik ben nieuwsgierig naar andere nieuwe ervaringen met Filebrowser.

Frits 25-04-11 11:57

Plugplayer
Speels filmen, foto's, muziek ;-)
De enige app die zijn geld waard is ;-)

redfoxnl 25-04-11 12:25

Ik gebruik hiervoor Goodreader goodiware.com :: products :: GoodReader echt een superapp, en je kan hiermee ook verbinden met dropbox, sugarsync, ftp etc etc.

kubo 25-04-11 19:20

Ik gebruik cloud connect werkt prima.
Ziet alles op mijn netwerk, Nas,mediastreamer,pc,enz.
Werkt met Dropbox,pakt gezipte files uit.

LEGACY 26-04-11 18:20

Ik gebruik momenteel Buzz HD en dat werkt perfect..

Shandro 30-07-12 14:26

Dit is inderdaad een goede app en free ;)

App Store - 'media:connect for DLNA and UPnP media streaming'


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:31.