//

Ipad of mini-laptop?

Ipad of mini-laptop? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heren, ik zit met het volgende: Mijn huidige laptop moet al een hele tijd aan het net vanwege een slechte accu en nu is hij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-07-10, 17:16
renessy renessy is offline
• iOS 7.0.4
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 19
Standaard Ipad of mini-laptop?

Heren, ik zit met het volgende: Mijn huidige laptop moet al een hele tijd aan het net vanwege een slechte accu en nu is hij het langzaam helemaal aan het opgeven.

Ik wil nu gaan kijken voor iets anders. Met in het achterhoofd dat ik eigenlijk de laptop gebruikte voor surfen en af en toe wat bestanden opslaan.

Ik twijfel tussen een Ipad en een mini laptop maar kan geen keuze maken…. lekker makelijk voor op de bank en om mee te nemen.

Is er hier iemand die toevallig beide heeft en me op weg kan helpen naar het nemen van de juiste beslissing?

Eind september mag ik ook van telefoon abo wisselen en wil dan een Iphone 4. Ik zou wel eens willen weten wat de voordelen kunnen zijn als je een Iphone én een Ipad hebt...

Voors/tegens? Noem het maar!

groeten en bedankt.

René

Laatst gewijzigd door renessy; 22-07-10 om 17:18.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-07-10, 17:41
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Met een iPad heb je wel een PC nodig voor synchronisatie en dat soort dingen. Een iPad is makkelijker, en werkt lekkerder voor surfen op het net. Als je een iPad en iPhone hebt, gebruik je dezelfde software (iOS) dus werkt alles hetzelfde.
  #3  
Oud 22-07-10, 18:05
ghaghamashibaba ghaghamashibaba is offline
• iOS 7.0 beta
• 5.1.1
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: België
Berichten: 99
Standaard

Ik heb een iMac, iPhone & binnenkort ook een iPad
Voor het geen wat je doet bij je laptop kan je hem vervangen door een iPhone en iPad. Het zijn eigenlijk op gebied van apps het zelfde. Alle 2 prachtige om mee te werken en de apps zelf verschillen van prijs maar ik vindt ze niet duur, dat zijn de voordelen. Zoals de persoon hierboven zegt je hebt wel een PC of Mac nodig om de apparaten te activeren en eventueel films of muziek of eventueel grotere apps (bv. Navigatie apps zoals Navigon) op je iDevices te krijgen. Het gaat over Wi-Fi maar ik raad het iedereen af.

Wat ik zou doen als ik jou was:

Een apple store binnenwandelen de goedkoopste macbook nemen en daar al je bestanden en content op plaatsen. Hardeschijf kan je altijd extern bijkopen denk dat iedereen dat wel tegenwoordig heeft. Moest er ooit iets gebeuren met 1 van je iDevices heb je altijd backups van je laaste sync met iTunes en van persoonlijke bestanden (Contactgegevens, emails, etc etc)

Hopelijk heb ik je wat kunnen helpen, ik leid je naar de apple store omdat ik een Fanboy ben
  #4  
Oud 22-07-10, 18:09
Sjeltur Sjeltur is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 251
Standaard

Ik heb beide...., ik vind de mini laptop niet echt handig...
Mijn ipad gaat nu echt overal mee naar toe in huis; keuken, bank en die mini laptop ergens diep in een kast.
Tja, wat voor 'bestanden opslaan'? Want opslaan betekent toch ook gebruiken.....
  #5  
Oud 22-07-10, 18:10
ghaghamashibaba ghaghamashibaba is offline
• iOS 7.0 beta
• 5.1.1
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: België
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjeltur Bekijk bericht
Ik heb beide...., ik vind de mini laptop niet echt handig...
Mijn ipad gaat nu echt overal mee naar toe in huis; keuken, bank en die mini laptop ergens diep in een kast.
Tja, wat voor 'bestanden opslaan'? Want opslaan betekent toch ook gebruiken.....
wat versta je onder een mini laptop, ik gebruik bestanden opslaan omdat jij het aanhaalt in je eerste post wat je vooral deed op je oude laptop
  #6  
Oud 22-07-10, 18:11
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Ik was het bovenaan vergeten. Maar als je geen PC meer overhebt kan je beter een laptop kopen. Verder is de mini-laptop van m'n broertje erg traag, dus kan je beter een kleinere Macbook kopen (maar net geen netbook) die het veel beter doet!
  #7  
Oud 22-07-10, 18:12
Rampage Rampage is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renessy Bekijk bericht
Ik twijfel tussen een Ipad en een mini laptop maar kan geen keuze maken…
Ik heb ze allebei (iPad en een Acer Aspire One), maar sinds ik de iPad heb gebruik ik deze veel meer. De iPad heeft veel voordelen, maar het allerbelangrijkste is dat een iPad niet hoeft op te starten. Je kunt direct werken... Een netbook moet eerst opstarten, wordt warmer, heeft minder autonomie, ... Natuurlijk heeft een netbook ook zo'n voordelen, 't is ook een gewone computer.

Wellicht ga ik de netbook vooral gebruiken op vakantie.
__________________
iPhone 6 128 GB - iPad Pro 9.7" Wi-Fi+4G 256 GB
  #8  
Oud 22-07-10, 18:12
ghaghamashibaba ghaghamashibaba is offline
• iOS 7.0 beta
• 5.1.1
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: België
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door francebramie Bekijk bericht
Ik was het bovenaan vergeten. Maar als je geen PC meer overhebt kan je beter een laptop kopen.
Valt te zien wat je er mee van plan bent of in de toekomst meegaat doen. Maar dat kan niemand voor jou uitmaken. Ik persoonlijk doe aan video bewerking en ik vind dat je het beter op een desktop kunt doen dan op een laptop.
  #9  
Oud 22-07-10, 18:15
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghaghamashibaba Bekijk bericht
Valt te zien wat je er mee van plan bent of in de toekomst meegaat doen. Maar dat kan niemand voor jou uitmaken. Ik persoonlijk doe aan video bewerking en ik vind dat je het beter op een desktop kunt doen dan op een laptop.
Dat is ook waar, maar hij wil toch een voorwerp wat hij mee kan nemen, een netbook of iPad. Kan hij beter een laptop nemen. Of een desktop en een iPad.
  #10  
Oud 22-07-10, 18:20
ghaghamashibaba ghaghamashibaba is offline
• iOS 7.0 beta
• 5.1.1
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: België
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door francebramie Bekijk bericht
Dat is ook waar, maar hij wil toch een voorwerp wat hij mee kan nemen, een netbook of iPad. Kan hij beter een laptop nemen. Of een desktop en een iPad.
Ik heb het niet voor netbooks, heb zelf nooit één gehad. Ook al neem je iets goedkoops om maar snel te gebruiken om daarna in de kast te liggen. Koop ik liever ineens 1 goede laptop dat iemand anders in het gezin ook eventueel eens kan gebruiken om weet ik veel wat op te doen (Facebook ofzo) inplaats van een netbook die na een maand niet meer voorruit geraakt
  #11  
Oud 22-07-10, 18:25
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghaghamashibaba Bekijk bericht
Ik heb het niet voor netbooks, heb zelf nooit één gehad. Ook al neem je iets goedkoops om maar snel te gebruiken om daarna in de kast te liggen. Koop ik liever ineens 1 goede laptop dat iemand anders in het gezin ook eventueel eens kan gebruiken om weet ik veel wat op te doen (Facebook ofzo) inplaats van een netbook die na een maand niet meer voorruit geraakt
Precies, daarom werd er ook een Macbook aangeraden... Dat is precies Apple, duur maar gaat wel lang mee!
  #12  
Oud 22-07-10, 18:28
ghaghamashibaba ghaghamashibaba is offline
• iOS 7.0 beta
• 5.1.1
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: België
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door francebramie Bekijk bericht
Precies, daarom werd er ook een Macbook aangeraden... Dat is precies Apple, duur maar gaat wel lang mee!
Ik snap het niet dat mensen Apple producten duur blijven vinden

- Top kwaliteit hardware & software
- Het OS krijg je gratis meegeleverd
- iLife krijg je er ook nog eens bij (Garageband, iTunes, iMovie, iPhoto, ...)

Ik vindt windows computer veel duurder aparte hardware, aparte software, minder goede kwaliteit tenzij je meer betaald of hem zelf in elkaar steekt
  #13  
Oud 22-07-10, 18:35
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghaghamashibaba Bekijk bericht
Ik snap het niet dat mensen Apple producten duur blijven vinden

- Top kwaliteit hardware & software
- Het OS krijg je gratis meegeleverd
- iLife krijg je er ook nog eens bij (Garageband, iTunes, iMovie, iPhoto, ...)

Ik vindt windows computer veel duurder aparte hardware, aparte software, minder goede kwaliteit tenzij je meer betaald of hem zelf in elkaar steekt
Dat zeg ik ook. De standaard laptop vind je voor 500, 600 euro. Een Macbook is vanaf 1000. Maar voor de qualiteit, en alles wat je ermee krijgt is het gewoon de beste laptop op de markt. Zeker met het bestuuringssysteem samen met de goede hardware, werkt het allemaal optimaal. Ik koop ook alles van Apple, omdat alles zo goed is, ookal is het meer geld dan de meeste andere producten uit die categorie!

Maar om dus te antwoorden op je vraag. De iPad is geen vervanging van je laptop (als je geen desktop hebt). Het werkt geweldig met internetten, gamen, en het bestuuringsprogramma is gewoon fantastisch. Ik zou in ieder geval niet voor een Netbook gaan want die vallen altijd tegen. het opstarten is erg lang, je kan niet veel dingen tegelijk, en als je een groter programma opstart, dan loopt hij regelmatig vast.
  #14  
Oud 22-07-10, 18:36
ghaghamashibaba ghaghamashibaba is offline
• iOS 7.0 beta
• 5.1.1
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: België
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door francebramie Bekijk bericht
De iPad is geen vervanging van je laptop (als je geen desktop hebt)
Hij is eerder een aanvulling
  #15  
Oud 22-07-10, 18:38
renessy renessy is offline
• iOS 7.0.4
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 19
Wink

Oke, een gewone desktop pc heb ik ook nog staan dus voor synchronisatie kan ik deze gebruiken....

Als ik zo de reakties hier lees is een Ipad makkelijker in gebruik dan een mini-laptop.
-snel opstarten
-wordt niet warm

Bestanden opslaan.... Fototjes downloaden en kleine bestanden die ik voor mijn werk gebruik.

Ik neig dus naar de Ipad...... Of er moet iemand zijn met dé reden om een mini-laptop te nemen....

(Uiteraard weet ik ook dat jullie Apple fan-boys zijn..... )
  #16  
Oud 22-07-10, 18:39
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghaghamashibaba Bekijk bericht
Hij is eerder een aanvulling
inderdaad, want je kan je Laptop gebruiken om dingen op te slaan. En als je films wil kijken, en musiek wilt luisteren, moet dat toch via iTunes naar je iPad. Voor het grote werk zit je dan meestal op je laptop, en als je alleen wilt surfen op het net, films kijken en andere dingen pak je je iPad, hij hoeft niet op te starten, en is meteen te gebruiken.

EDIT: na je antwoord:

Als je al een desktop hebt moet je gewoon voor een iPad gaan. Bestanden opslaan moet dan op je desktop want zonder jailbreak gaat je dat niet lukken op de iPad. Foto's kan je wel erg goed bekijken op de iPad, en met de camera connection kit kan je ze zo van een SD kaart of fototoestal afhalen.

Laatst gewijzigd door francebramie; 22-07-10 om 18:42.
  #17  
Oud 22-07-10, 20:00
Pat3766 Pat3766 is offline
• iOS 15.1.1
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 110
Standaard

Bestanden bewaren kan je met Mobileme (duur à 79 euro maar wel 20 gb naast andere leuke en handige opties), of gratis varianten als dropbox (2gb), boxnet etc.

Maar je zal een basis nodig hebben en dat zal dan een desk- of laptop moeten zijn.
  #18  
Oud 22-07-10, 21:26
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Als je nog een desktop hebt....iPad!

(maar helemaal mooi wordt het als je die desktop toch eens kunt vervangen voor een MacBook/iMac )
  #19  
Oud 22-07-10, 22:14
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard

Ik heb twee netbooks, een Acer AspireOne en een Asus EeePC, maar ik wil nog steeds graag een iPad en denk dat de netbooks dan snel niet meer gebruikt gaan worden. Overigens doet een netbook met wat extra's niet onder voor een normale computer vind ik. Zo zit ik nu noodgedwongen op de EeePC omdat mijn iMac dood is, maar er zit extra geheugen in (nu 2 GB), 3 TB opslag middels externe harddisks en een tweede scherm (niet in mirror-mode). Mooiste is dat ik er gewoon Mac OS X (Leopard) op heb draaien. Een netbook is dus een prima computer.

Maar waarom koop je niet gewoon een nieuwe accu voor je huidige laptop?
__________________

  #20  
Oud 22-07-10, 22:27
renessy renessy is offline
• iOS 7.0.4
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruben.cc Bekijk bericht
Maar waarom koop je niet gewoon een nieuwe accu voor je huidige laptop?
Hij wordt traag, is 6 jaar oud en wordt ook verschrikkelijk warm waardoor hij zelfs af en toe uitvalt..... Op=op zeg maar.

Ik ga eens kijken waar ik een Ipad kan kopen tegen een gunstige prijs.....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opladen ipad via laptop Carlo_1983 iPad algemeen 16 15-01-12 12:38
iPad verbinden met Mac Mini Christiaan94 iPad algemeen 4 17-08-10 21:35
Ipad aansluiten op laptop silvan28011975 iPad algemeen 1 01-08-10 19:43
Windows XP laptop herkent iPad niet ErikKlein iPad algemeen 2 25-07-10 11:19
De iPad, een dure laptop zonder toetsenbord? guided tours Archief 1 12-07-10 20:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:16.