iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   En? staat hij al aan?? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/65227-staat.html)

macleentje 23-07-10 10:30

En? staat hij al aan??
 
Hoi Hoi, ik ben erg benieuwd, zelf moet ik nog tot twee uur werken voordat ik de ipad kan activeren maar doet hij het bij jou al? En ben je daarom zo stil? Welke apps en andere data heb je er op gezet en wat zijn je eerste bevindingen??? Vertel....

Ichneumon 23-07-10 10:33

Ik ben nu al mijn films op mijn nieuwe ipad aan het zetten. Had niet gedacht dat het er zo goed uit zou zien. Zelfs films die geoptimaliseerd zijn voor het scherm van de Iphone zien er echt scherp uit. Ik ben onder de indruk.

Macbook-jan 23-07-10 10:50

Bijna een hartinarct bij het beginscherm.
Dacht dat hij vol krassen zat.
Maar dat zit in de achtergrondfoto (phew).

Nu aan het synchroniseren.
Het ziet er allemaal wel snel uit vooral vergeleken met mijn Iphone 3G en IOS4.

BDT 23-07-10 10:54

Staat aan en heb er net wat foto albums uit iPhoto op gezet en ben nu iPad apps aan het downloaden.

Wat een snel apparaat inderdaad! Super!

Patrique 23-07-10 11:02

Yep staat aan, ben nu de update 3.2.1 aant downloaden!! :D:D:D

MichaelJ 23-07-10 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrique (Bericht 496723)
Yep staat aan, ben nu de update 3.2.1 aant downloaden!! :D:D:D

Ik heb het idee dat iedereen 3.2 software erop heeft. Ik heb hier een speciaal topic voor geopend.

lvberkel 23-07-10 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macbook-jan (Bericht 496712)
Bijna een hartinarct bij het beginscherm.
Dacht dat hij vol krassen zat.
Maar dat zit in de achtergrondfoto (phew).

Nu aan het synchroniseren.
Het ziet er allemaal wel snel uit vooral vergeleken met mijn Iphone 3G en IOS4.

Ik dacht ook dat ik mijn nieuwe ipad te enthousiast in de case had geschoven, pfff. Nu nog volop bezig met synchroniseren, mail van mijn werk gaat als een zonnetje.

lvberkel 23-07-10 11:14

Kreeg ook de schrik van mijn leven met die krassen op de achtergrond. Ik dacht dat ik te enthousiast de Ipad in de case had geschoven, pfff.

Nu nog druk aan het synchroniseren, verloept soepel maar duurt wel ff.

MichaelJ 23-07-10 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lvberkel (Bericht 496736)
Kreeg ook de schrik van mijn leven met die krassen op de achtergrond. Ik dacht dat ik te enthousiast de Ipad in de case had geschoven, pfff.

Nu nog druk aan het synchroniseren, verloept soepel maar duurt wel ff.

Welke software stond er standaard op?

Ghostje 23-07-10 11:26

Heb de mijne ook gehaald, alles gesyncd. Wat een fijn apparaat, komende dagen eens enkele dvd's gaan converteren!

Patrique 23-07-10 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ghostje (Bericht 496744)
Heb de mijne ook gehaald, alles gesyncd. Wat een fijn apparaat, komende dagen eens enkele dvd's gaan converteren!

Waar kan je die het beste mee converteren tbv de iPad?

Ghostje 23-07-10 11:32

Ik denk handbrake en dan kiezen voor Appletv formaat, ik denk dat dit het beste resultaat geeft?

BDT 23-07-10 11:34

Wel jammer dat er niet standaard een weerapp op zit. Gebruik ik toch vaak op mijn iPhone :-)

Mobileme sync werkt ook super. Heb heel mijn agenda er gelijk in :-)

MichaelJ 23-07-10 11:35

De iPad heeft als goed is een tv-out zodat je hem op je beelscherm kan aansluiten. Maar zou je bijvoorbeeld ook een camera kunnen aansluiten op je iPad zodat je daar beeld op krijgt? Zou een mooie Cydia app zijn heb ik het idee:)

mathijs666 23-07-10 11:43

Hij is aan.
Ik ga er nu foto's op zetten, dat schiet niet echt op.
De Batterij was al helemaal vol.
Ik moest hem nog wel ff updaten naar iOS 3.2.1.

knuster 23-07-10 11:48

hij staat al meer dan 3 maanden aan bij mij :)

knuster 23-07-10 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ghostje (Bericht 496755)
Ik denk handbrake en dan kiezen voor Appletv formaat, ik denk dat dit het beste resultaat geeft?

handbrake--Apple universal setting is het beste!

aaifone 23-07-10 11:54

Eerste indruk: ik ben het niet eens met de lovende opmerkingen over het scherm. Ik vind het beeld maar pixelig en onscherp in vergelijking tot mijn laptopscherm, zeker in verticale modus als ik bijvoorbeeld dit forum bekijk, waarbij de default zoom aanleiding geeft tot kleine fonts. In horizontale stand worden de letters groter en dus ook minder korrelig. Maar goed, mijn laptopscherm Yheeft een stuk hogere resolutie en een anti-glare scherm, dus het vergelijk is niet helemaal eerlijk.

Wi-Fi werkt al en ik zit dit verhaal nu te typen vanaf mijn iPad, gaat redelijk. Het blijft natuurlijk een touchscreen toetsenbordje.

Straks nog even een van mijn Vodafone duo simkaartjes aan gort knippen om te kijken of ik 3G aan de praat krijg...

Patrique 23-07-10 12:00

pfff zit te wachten tot Vodafone m'n sim activeert! Ik heb op deze lokatie nl geen Wi-Fi.... :(

Kreeg gratis simmetje van Vodafone bij iCentre, wanneer je abbo neemt zit je er minimaal 1 maand aan vast, maar daarna opzegtermijn van 5 dagen! Dus ik dacht laten we maar es proberen.

Rampage 23-07-10 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MichaelJ (Bericht 496726)
Ik heb het idee dat iedereen 3.2 software erop heeft. Ik heb hier een speciaal topic voor geopend.

Logisch toch? Versie 3.2.1 is er nog maar sinds vorige week... Het duurt wel iets langer vooraleer een batch met die nieuwe versie uit de fabriek komt en laat staan hier in de winkels ligt. Gelukkig loopt dit automatisch via iTunes.

Het is wel een must upgrade omwille van de Wi-Fi connectieproblemen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:38.