iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Films en series op je ipad zetten (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/65279-films-series-op-ipad-zetten.html)

tbeumer@ 25-07-10 22:17

filmpjes uit mijn iphoto bibliotheek komen niet op mijn ipad..hoe werkt dat??

Ruben.cc 25-07-10 22:23

Ik weet niet hoe bekend je bent met iTunes, maar je moet in iTunes bij het iPhone/iPod/iPad icoontje (links) in de tabs "Movies" en "TV Shows" (boven) ook nog specifiek aangeven -wat- je precies wilt syncen naar je apparaat.

EDIT
Sorry, niet goed gelezen, je hebt het over iPhoto. Voor zover ik weet kan dat alleen filmpjes van de iPhone af halen, niet er naartoe zetten. Dacht ik... zal het zo eens proberen.



EDIT
Krijg de filmpjes inderdaad ook met geen mogelijkheid meer via iPhoto terug op de iPhone (en zal voor de iPad dus wel hetzelfde verhaal zijn). Enige optie is de filmpjes "verhuizen" naar iTunes, dan kunnen ze weer terug naar de iPhone/iPad. Niet echt Apple-like om twee verschillende programma's nodig te hebben voor het resp. van de iPhone halen van filmpjes of ze terug plaatsen, maar voor zover ik kan bedenken momenteel de enige manier. Hopelijk komt er ooit een goede link of samensmelting tussen iPhoto en iTunes.


tbeumer@ 26-07-10 12:55

de ene mp4 speelt mijn ipad wel af andere niet mp4 niet..terwijl ze precies dezelfde afstellingen hebben. Itunes zelf speelt hem wel af..

Ruudboy 27-07-10 13:45

Ik heb sinds kort Air Video app op de ipad. Dan kun je video's die op je PC staan streamen op je iPad. Ideaal, hoef je ze niet eerst over te zetten of te converteren, dat gaat 'on the fly' (hoewel je wel kunt kiezen om ze vooraf te converteren als je wilt)

Ruben.cc 27-07-10 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruudboy (Bericht 500436)
...dat gaat 'on the fly' (hoewel je wel kunt kiezen om ze vooraf te converteren als je wilt)

Ik neem aan dat je dan wel een behoorlijk snelle PC of Mac moet hebben. Mijn netbookje met OS X (noodgedwongen omdat iMac kapot is) doet langer over het converteren van een video dan de video zelf duurt (is zo'n 6 uur bezig met één speelfilm). Ik neem aan dat "on-the-fly" converteren dan ook niet gaat werken.

ritma 27-07-10 14:24

Ondertitels
 
Het converteren van ts formaat naar mp4 gaat prima. Alleen zijn de ingebakken ondertitels verdwenen. Hoe krijg ik die erbij. Ik gebruik handbrake.

Ruudboy 27-07-10 14:25

Kan het niet testen, maar je kunt de settings aanpassen naar een lager resolutie. Dan heb je minder krachtige pc nodig.
Probeer het eens zou ik zeggen, je kunt met air video free 3 video's bekijken geloof ik

fb1907 27-07-10 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vincent82 (Bericht 498533)
het werkt!!
handbrake: preset Apple>Universal
bestandnaam: formaat m4v laten
container: MP4 file

ipad staat bijna vol: heb nog 15 giga over van mijn 64 giga

Hoe lang duurt het bij jou om een filmpje (laten we zeggen 1GB) te converten ?

Rampage 27-07-10 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fb1907 (Bericht 500870)
Hoe lang duurt het bij jou om een filmpje (laten we zeggen 1GB) te converten ?

Zoiets vergelijken is erg moeilijk. Dat is sterk afhankelijk van de specificaties van jouw computer.

fb1907 27-07-10 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rampage (Bericht 500885)
Zoiets vergelijken is erg moeilijk. Dat is sterk afhankelijk van de specificaties van jouw computer.

Ik vond het wel erg lang duren (ruim een uur) maar ik kwam erachter dat het bestandje bijna 7GB was, logisch dus :D

Rampage 27-07-10 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fb1907 (Bericht 500986)
Ik vond het wel erg lang duren (ruim een uur) maar ik kwam erachter dat het bestandje bijna 7GB was, logisch dus :D

Als je toch wilt vergelijken, ter info deze richttijd. Een DVD speelfilm van 2u12 met Nederlandse ondertitels converteren via Apple > Universal duurde ongeveer 20 minuten op mijn computer (wel een high-end quad core werkstation). De uiteindelijke bestandsgrootte was 1.8 GB. Ik denk dat de grootte ongeveer juist is ;-)

Edit: Het hangt ook sterk af van WAT je converteert. Een concert DVD bijvoorbeeld duurde heel wat langer. Is maar 50 minuten en duurde ook 20 minuten. Een andere speelfilm van net geen 2 uur duurt amper 15 minuten. Kortom, vergelijken is echt niet mogelijk.

francebramie 27-07-10 21:06

Wow, mijn PC doet er meer dan 2 uur over...

Ruben.cc 28-07-10 02:36

Veel compressie-technieken "doen" ook veel met beweging. Derhalve zal bijvoorbeeld een saaie film met 90% slap geouwehoer tussen twee acteurs in een kantoortje, gefilmd vanuit een stabiel standpunt verder comprimeren dan een razende actiefilm met veel beweging, explosies en andere snelle acties. Ook het aantal kleuren, helderheid, etc. draagt allemaal bij aan het veel of matig kunnen comprimeren van de video. Dit heeft ook allemaal weer effect op de snelheid van compressie en de grootte van het uiteindelijke bestand.

Zoals Rampage ook al duidelijk maakte is het daarom bijna onmogelijk om van tevoren te kunnen aangeven dat een film van xx minuten zo en zo groot zal worden en dat je computer er xx minuten over zal doen.

IphoneBezitter 28-07-10 15:04

Goedemiddag,

Krijg Vrijdag mijn ipad ook :) 64gb :D
En omdat ik op vakantie ga wil ik er een zootje films opzetten nu heb ik gehoord van mensen uit mijn omgeving dat je dan uren bezig bent om het filmpje uberhaupt af te spelen omdat als je iets download dat via windows etc gaat volgens mij is dat onzin maar wat heb ik nodig als hobbyist kwa programma's om gedownloade films of series naar mijn ipad te zetten zodat ik films kan kijken Bedankt


:cool::cool::cool::cool:

Rampage 28-07-10 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IphoneBezitter (Bericht 502522)
Krijg Vrijdag mijn ipad ook :) 64gb :D

Allee proficiat. Lees deze topic even en dan kom je alles te weten! Je hoeft er de zoekfunctie niet voor gebruiken en het zijn ook geen 56 pagina's.

Daantjuhh14 28-07-10 16:43

hoe gRoot is zon ipad film ongeveer na het converteren?

Rampage 28-07-10 16:47

Ik heb een DVD omgezet in hoogste kwaliteit (nou ja) en dat ging tegen 1 GB per uur film. Als je een DivX converteert kan het minder zijn.

Matthipad 28-07-10 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rampage (Bericht 502712)
Allee proficiat. Lees deze topic even en dan kom je alles te weten!

Je link doet het niet:D

Rampage 28-07-10 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Matthipad (Bericht 502775)
Je link doet het niet:D

Ok, effe een diepe zucht... en dan kunnen we weer verder.

Het is ook geen link (anders was ie blauw :D), het is gewoon DEZE topic. Maar als je per sé ergens wilt op klikken, doe het dan hier.

IphoneBezitter 28-07-10 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rampage (Bericht 502712)
Lees deze topic even en dan kom je alles te weten! Je hoeft er de zoekfunctie niet voor gebruiken en het zijn ook geen 56 pagina's.



Ok ik kan het natuurlijk pas uitproberen als ik hem heb :D dus tot die tijd gewoon maar beetje erover lezen op internet bedankt :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:45.