//

internet iPad, microsim iPhone?

internet iPad, microsim iPhone? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door boobsession zegt ie, 'geen internet verbinding mogelijk' of 'u heeft geen data abo' ik krijg het maar niet aan de praat, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 27-07-10, 16:22
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boobsession Bekijk bericht
zegt ie, 'geen internet verbinding mogelijk' of 'u heeft geen data abo' ik krijg het maar niet aan de praat, ook als ik alle data uitzet op mn iphone of op vliegtuigmodus zet, maakt allemaal niet uit. Dus iemand die mij kan helpen..?
Heb ik ook, wil ik ook nog.... (alleen heb ik het zonder het iphone gedeelte)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 27-07-10, 16:41
boobsession boobsession is offline
• iOS 9.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 22
Standaard

heel frustrerend, zeker als je lekker je ipad wil uitproberen mét internet. Er staat bij mij ook apn instell. moet ik daar verder wat mee, ik heb al geprobeerd t-mobile in te voeren, maar dat maakte geen verandering
__________________
  #43  
Oud 27-07-10, 16:48
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

yep, apn instelling is wel belangrijk, kwam dit voor jou tegen:
APN = internet
Gebruikersnaam = t-mobile
Wachtwoord = t-mobile


via dit draadje T-Mobile levert vanaf 28 mei micro-simkaart aan klanten - iPad - iPad Planet maar msh zijn er nog meer instellingen voor tmobile, dat weet ik niet want met tmobile wil ik niets te maken hebben....
  #44  
Oud 27-07-10, 17:05
midego's schermafbeelding
midego midego is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 185
Standaard

Ik heb op dit moment 2 abonnementen lopen bij T-Mobile, abonnement 2 verknipt (wat goed is gegaan) en deze in de iPad gedaan.
  #45  
Oud 27-07-10, 17:11
boobsession boobsession is offline
• iOS 9.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macleentje Bekijk bericht
yep, apn instelling is wel belangrijk, kwam dit voor jou tegen:
APN = internet
Gebruikersnaam = t-mobile
Wachtwoord = t-mobile


via dit draadje T-Mobile levert vanaf 28 mei micro-simkaart aan klanten - iPad - iPad Planet maar msh zijn er nog meer instellingen voor tmobile, dat weet ik niet want met tmobile wil ik niets te maken hebben....
You just made my day!! Hij doet het, bedankt!!
  #46  
Oud 27-07-10, 17:12
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

SUPER!! Nou ik zelf nog...
  #47  
Oud 27-07-10, 19:21
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

Ha beste mensen, jullie raden het nooit... Maar ik typ dit vanaf de iPad met....ja ja 3G! JIPPIE!!! Uiteindelijk was het toch een kwestie van de APN icm op de juist momenten een reboot en in vliegtuigmodus zetten pfiieeeuw was was dit irritant zeg! kan ik me nu weer op de leukere dingen richten...
  #48  
Oud 27-07-10, 19:39
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard

Gefeliciteerd ! Lekker werken, zeker?
__________________
~ An Apple a day keeps Microsoft away ~
  #49  
Oud 27-07-10, 19:44
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

Ben zo blij als een kind! Maar moet wel bekennen dat ik hem gelijk weer heb uitgezet, zit thuis en heb daar Wi-Fi. Ik moet ook nog even uitdokteren wat nou mb's vreet en wat niet (en wat fair use is...) want ik heb maar drie pagina's opengehad en alleen dit berichtje verzonden en zit al op 2,6 mb verbruik!! En heb ik geen foto's gekeken alleen nog wel een site met thumbnailtjes en gmail via het web maar daar niets geopend of verstuurd. Maar dat zal wel ergens te vinden zijn allemaal. Iig kan ik nu overal heen met mijn padje en elk ding doen wat ik wil, wat wil een mens nog meer?!
  #50  
Oud 27-07-10, 20:46
aevries aevries is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macleentje Bekijk bericht
yep, apn instelling is wel belangrijk, kwam dit voor jou tegen:
APN = internet
Gebruikersnaam = t-mobile
Wachtwoord = t-mobile


via dit draadje T-Mobile levert vanaf 28 mei micro-simkaart aan klanten - iPad - iPad Planet maar msh zijn er nog meer instellingen voor tmobile, dat weet ik niet want met tmobile wil ik niets te maken hebben....
Geweldig, dank!!!!!
  #51  
Oud 28-07-10, 12:00
louiswitte louiswitte is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 1
Standaard Vodafon op iPad

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macleentje Bekijk bericht
Ik overweeg om een kpn miscrosim abo te nemen (mijn vodafone prepaid experiment lijkt te mislukken, heb wel internet via telefoon maar bij de iPad zegt ie doodleuk dat ik geen data abonnement heb, er is wel verbinding denk ik omdat linksbovenin netjes vodafone staat). Nou heb ik gisteren gebeld of ik die sim ook in een dongel kan stoppen zodat ik hem ook in een laptop kan gebruiken. Werd me verteld dat dat niet kan. Is toch ook gek? Dat zo'n abo maar voor 1 apparaat geldt? Ik kan toch maar of met de laptop of met de iPad werken en het abo maar 1x tegelijk gebruiken. Heeft iemand hier al ervaring mee? (wel andersom zag ik, dongel in de iPad)
Ik werk nu met duosim op mijn iPhone & iPad, maar heb ook prepaid datasim gebruikt. Denk daarbij aan verschillende APN instellingen. Duosim live.vodafone.com bij datasim office.vodafone.nl. Ontvangst is goed, alleen soms een paar seconden geen contact.
  #52  
Oud 30-07-10, 18:41
paulgompes paulgompes is offline
• iOS 1.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 2
Thumbs down IPad+microsim

Net in Italie een IPad gekocht met microsim van tre (Tre.it).
Sim erin, pincode klopt, pictogram in linkerbovenhoek met vijf streepjes.
Vol signaal dus. Maar geen verbinding.
Heeft iemand een idee ?

Dank !
Paul
  #53  
Oud 30-07-10, 19:17
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

Apn gegevens invoeren onder mobiele data(vind je wsh wel op de site van d aanbieder), let op als poging 1 niet goed is dan eerst weer wissen, even restarten andders pakt hij het niet om een of andere duistere reden. Was iig bij mij het geval.
  #54  
Oud 30-07-10, 21:05
andre janssen andre janssen is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 30
Standaard

Vanmiddag hebben mijn vrouw en ik (we hebben beide een Iphone-3 en een Ipad) onze orginele iphone simm kaartjes die we nooit gebruiken omdat we onze zakelijke simm kaarten gebruiken bij de t-mobile winkel omgewisseld voor micro simm duo kaarten. (was trouwens kosteloos, vraag me niet waarom, want ik hoor overal dat dit 15,-- kost).

Deze kaartjes in onze ipad gedaan en het werkte direct zonder de benodigde gegevens in te voeren. Wel hebben we het idee dat de verbinding ontzettend traag is. Kan dit komen omdat we de gegevens niet hebben ingevoerd. En is de gebruikersnaam en wachtwoord nu t-mobile (dus met streepje) of tmobile (zonder streepje) ik lees op meerdere plekken beide varianten.

Alvast bedankt voor de antwoorden
  #55  
Oud 31-07-10, 11:40
maartenn maartenn is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 33
Standaard

Ik heb zojuist mijn TMobile duo sim in mijn Iphone en Ipad zitten. Op beide apparaten kan ik met 3G internetten zonder ook maar een instelling uit te zetten of aan te passen. Eerst krijg ik een foutmelding dat er geen internet connectie is, even een paar seconden wachten en vervolgens gaat hij toch door. Het lijkt wel of de 3G connectie dan wordt "afgepakt" van het andere apparaat.. Op beide apparaten staat dus 3G aan en telefonisch prima bereikbaar. Hoezo flight modus, 3G uitzetten..?? Allemaal niet nodig volgens mij..

Laatst gewijzigd door maartenn; 31-07-10 om 11:47.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Internet in Italië, Duitsland en Frankrijk via microsim op iPad. MMAARRKK Internet in buitenland (roaming) 13 05-01-12 00:15
Ipad Microsim Amerika NicksterD iPad algemeen 4 03-09-10 16:48
Microsim iPhone/iPad Steiksi Odido (T-Mobile) 2 28-07-10 22:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:39.