//

internet iPad, microsim iPhone?

internet iPad, microsim iPhone? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sorry, ik kom er net acter dat het bij Hi nog niet mogelijk is om een dual microsim te krijgen... Het is toch wel mogelijk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 27-07-10, 10:20
mister x mister x is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 107
Standaard

Sorry, ik kom er net acter dat het bij Hi nog niet mogelijk is om een dual microsim te krijgen... Het is toch wel mogelijk bij andere providers?
__________________
Photograph my mind!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 27-07-10, 10:28
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

Ik overweeg om een kpn miscrosim abo te nemen (mijn vodafone prepaid experiment lijkt te mislukken, heb wel internet via telefoon maar bij de iPad zegt ie doodleuk dat ik geen data abonnement heb, er is wel verbinding denk ik omdat linksbovenin netjes vodafone staat). Nou heb ik gisteren gebeld of ik die sim ook in een dongel kan stoppen zodat ik hem ook in een laptop kan gebruiken. Werd me verteld dat dat niet kan. Is toch ook gek? Dat zo'n abo maar voor 1 apparaat geldt? Ik kan toch maar of met de laptop of met de iPad werken en het abo maar 1x tegelijk gebruiken. Heeft iemand hier al ervaring mee? (wel andersom zag ik, dongel in de iPad)
  #23  
Oud 27-07-10, 10:36
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

Nog iets wat ik niet helemaal snap, bij een data abo van KPN krijg je dit:

Citaat:
Bovendien krijg je gratis toegang tot KPN Hotspots.

Om van de gratis Hotspots gebruik te maken dien je, na aanschaf van je abonnement, je hiervoor aan te melden via KPN HotSpots
Maar waarom zou je gratis hotspots willen/kunnen gebruiken als je ook al een abo hebt? Of is dat handig voor een ander mobiel apparaat. (tis duidelijk dat ik hier nog niet helemaal in thuis ben)
  #24  
Oud 27-07-10, 10:37
Rene3g Rene3g is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 262
Standaard

Heb je wel de juiste APN gegevens van vodafone ingevuld op je ipad?
  #25  
Oud 27-07-10, 10:41
Patrique Patrique is offline
• iOS 14.0 beta
• 12.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 204
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macleentje Bekijk bericht
Ik overweeg om een kpn miscrosim abo te nemen (mijn vodafone prepaid experiment lijkt te mislukken, heb wel internet via telefoon maar bij de iPad zegt ie doodleuk dat ik geen data abonnement heb, er is wel verbinding denk ik omdat linksbovenin netjes vodafone staat). Nou heb ik gisteren gebeld of ik die sim ook in een dongel kan stoppen zodat ik hem ook in een laptop kan gebruiken. Werd me verteld dat dat niet kan. Is toch ook gek? Dat zo'n abo maar voor 1 apparaat geldt? Ik kan toch maar of met de laptop of met de iPad werken en het abo maar 1x tegelijk gebruiken. Heeft iemand hier al ervaring mee? (wel andersom zag ik, dongel in de iPad)
Ik heb momenteel 2 Vodafone Sims. 1 Vodafone iPad start Abbo en 1 prepaid simmetje. Deze werken allebei op de iPad. Het prepaid simmetje heb ik gewoon met een schaar op maat geknipt. Je moet er wel voor zorgen dat je na activering van de prepaid, Vodafone blox voor zorgeloos internet aanzet! Verder zijn de apn instellingen bij beide Sims hetzelfde.

Dit zijn de testresultaten van de prepaid:
Download speed: 1609.75 Kbps (1.57 Mbps / 201.22 KB/s)
Total test time: 15.267 Seconds
Connection type: 3G
  #26  
Oud 27-07-10, 10:48
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

heb een prepaid sim, op maat geknipt, apn is office.vodafone.nl, blox is geactiveerd. Maar internetten op Ipad, helaas....
Vraagje bij microsimprogramma's. Kun je daar nog iets mee doen? Bij mij kan ik dat niet aanklikken nl.
  #27  
Oud 27-07-10, 11:00
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

Inmiddels bij APN wat geprobeerd, live.vodafone.nl, wachtwoord met hoofdletter etc. maar weer de melding dat er geen internetverbinding actief is. terwijl vodafone toch linksbovenin volle bak staat te flikkeren....
GEK word ik er van... het moet toch kunnen, wat kan er nog meer verkeerd staan. Zoveel keus is er niet toch?
  #28  
Oud 27-07-10, 11:04
Rene3g Rene3g is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 262
Standaard

Volgens mij is het live.vodafone.com
vodafone
vodafone


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macleentje Bekijk bericht
Inmiddels bij APN wat geprobeerd, live.vodafone.nl, wachtwoord met hoofdletter etc. maar weer de melding dat er geen internetverbinding actief is. terwijl vodafone toch linksbovenin volle bak staat te flikkeren....
GEK word ik er van... het moet toch kunnen, wat kan er nog meer verkeerd staan. Zoveel keus is er niet toch?
  #29  
Oud 27-07-10, 11:11
justme justme is offline
• iOS 9.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 38
Standaard

Ok, dus even voor mijn beeldvorming. Ik heb een iPhone 4 met dual microsim. Ik kan dus mijn 2e microsim in de iPad doen en dan gewoon internetten over 3g? Het enige is dus dat ik mn iPhone op flightmode moet zetten om te kunnen internetten op mn iPad?
  #30  
Oud 27-07-10, 11:11
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

nope. werkt ook niet....
  #31  
Oud 27-07-10, 11:21
Patrique Patrique is offline
• iOS 14.0 beta
• 12.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 204
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macleentje Bekijk bericht
nope. werkt ook niet....
staat er bovenin naast Vodafone NL ook 3G?
  #32  
Oud 27-07-10, 11:25
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

nee, nu niet. Maar volgens mij heb ik het wel eens gezien(?)
  #33  
Oud 27-07-10, 11:26
Rene3g Rene3g is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 262
Standaard

Heb je na het aanpassen van de instellingen je ipad wel eens helemaal aan en uit gezet?
Of misschien heb je de sim verkeerd verknipt.
  #34  
Oud 27-07-10, 11:29
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

ja, eerder bewust om deze reden en gisteren verplicht omdat scherm was vastgelopen. En ja bij mobiele data is het blauwe deel van het schuifje zichtbaar. (word je toch helemaal gek van??) Wat ik me afvraag is of het kaartje msh gekoppeld is aan de gegevens van de telefoon waarin ik mijn account en bundel heb geactiveerd? Zou ik het daar moeten wissen msh?
  #35  
Oud 27-07-10, 11:30
Patrique Patrique is offline
• iOS 14.0 beta
• 12.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 204
Standaard

Als ik namelijk de prepaid sim er in doe, zie ik ook gelijk 3G staan. Heb je normaal gesproken op de lokatie waar je nu zit, goede 3G ontvangst?
  #36  
Oud 27-07-10, 11:32
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

dat durf ik niet te zeggen, kan wat collega's vragen die een iphone hebben...
  #37  
Oud 27-07-10, 11:34
gdroos gdroos is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 25
Standaard

Sorry, had de eerste pagina niet gezien

Laatst gewijzigd door gdroos; 27-07-10 om 11:38. Reden: Was al eerder gevraagd
  #38  
Oud 27-07-10, 11:38
Rene3g Rene3g is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 262
Standaard

Nee, staan genoeg topics hier over! Gebruik hem zelf ook, geen problemen mee, behalve dat je niet tegelijkertijd kan bellen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gdroos Bekijk bericht
Ik heb zojuist een duo-sim in micro formaat aangevraagd bij T-mobile. Ze vroegen of het voor een iPhone 4 was. Ik heb maar ja gezegd om discussie te voorkomen. Natuurlijk is hij bedoeld voor de iPad. Ik neem aan dat dat geen probleem is. Iemand al ervaring?
  #39  
Oud 27-07-10, 11:43
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

zou ik, als ik de sim verkeerd geknipt heb, wel een pin in kunnen voeren en "zo ver" komen. Ga zo denk ik maar de vodafone bellen, hoewel ik vermoed dat ze me niet verder gaan helpen. En als ik er dan niet uit kom dan..... nou ja, dan weet ik het nog niet. Vind het zo'n zonde om gewoon 2x zoveel te gaan betalen. Heb in principe niet zo veel en vaak internet buiten nodig.... Dus als jullie nog ideeën hebben???

PS zit dit topic ook aardig te vervuilen, excuses!!

Laatst gewijzigd door macleentje; 27-07-10 om 11:45. Reden: topicvervuiling
  #40  
Oud 27-07-10, 16:20
boobsession boobsession is offline
• iOS 9.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 22
Standaard

goed ik heb een duo sim, voor iphone en ipad, nu heb ik ze er beide ingedaan en op mijn iphone kan ik gewoon internetten, maar zodra ik op mijn ipad wil internetten zegt ie, 'geen internet verbinding mogelijk' of 'u heeft geen data abo' ik krijg het maar niet aan de praat, ook als ik alle data uitzet op mn iphone of op vliegtuigmodus zet, maakt allemaal niet uit. Op de ipad geeft hij wel vol bereik van tmobile aan. Dus iemand die mij kan helpen..?
__________________

Laatst gewijzigd door boobsession; 27-07-10 om 16:24.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Internet in Italië, Duitsland en Frankrijk via microsim op iPad. MMAARRKK Internet in buitenland (roaming) 13 05-01-12 00:15
Ipad Microsim Amerika NicksterD iPad algemeen 4 03-09-10 16:48
Microsim iPhone/iPad Steiksi Odido (T-Mobile) 2 28-07-10 22:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:43.