iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   internet iPad, microsim iPhone? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/65445-internet-ipad-microsim-iphone.html)

boobsession 25-07-10 10:49

internet iPad, microsim iPhone?
 
Kan ik als ik mijn gewone simkaart van mijn iPhone inwissel voor een microsim, die in mijn iPad doen en internetten..? Ook heb ik een dongel van KPN (gewone sim) als ik die op maat knip zou ik daar dan ook mee kunnen internetten op mijn iPad..?

Groetjes

Brilsmurf 25-07-10 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boobsession (Bericht 498266)
Kan ik als ik mijn gewone simkaart van mijn iPhone inwissel voor een microsim, die in mijn iPad doen en internetten..? Ook heb ik een dongel van KPN (gewone sim) als ik die op maat knip zou ik daar dan ook mee kunnen internetten op mijn iPad..?

Groetjes

Je kunt inderdaad met een microsim plus iPhone abonnement met je iPad internetten.

Je kunt ook een duosim halen bij de t mobile shop. Je hebt dan twee micro simkaarten. Één doe je in je iPhone en de andere in je iPad. Wil je met hè iPad internetten dan zet hè even je data op je iPhone uit en je kunt met je iPad internetten.

Duosim kost eenmalig 15euro.

boobsession 25-07-10 11:14

en dan verandert er verder niets aan je abbo? heb onbepert inet voor 9.95pm maar al die ipad abbo's lijken wel duurder

Brilsmurf 25-07-10 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boobsession (Bericht 498279)
en dan verandert er verder niets aan je abbo? heb onbepert inet voor 9.95pm maar al die ipad abbo's lijken wel duurder

Op dit moment verander er niets aan je abonnement.

Wat de providers in de toekomst hiermee doen weet ik natuurlijk niet maar er zijn veel iPad bezitters die het op deze manier doen.

Murgen 25-07-10 11:22

Ik heb de SIM uit mijn XS4all dongel (KPN-netwerk) verknipt en dat werkt gewoon. Wel userid, password en SIM-pin in datacom profiel zetten.

Kinsum 25-07-10 12:00

gewoon knippen. Prepaid kopen en niet elke dag 3 films kijken in de trein....valt het ook niet op :)

fair use.....haha wel goedkoop

Brilsmurf 25-07-10 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kinsum (Bericht 498319)

fair use.....haha wel goedkoop

Ach, ik kan de tarieven die ze nu vragen voor een iPad data abonnement ook niet echt fair noemen.

Kinsum 25-07-10 12:17

nee daarom.....zolang ik het zo kan gebruiken doe ik dat! :)

boobsession 25-07-10 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Murgen (Bericht 498285)
Ik heb de SIM uit mijn XS4all dongel (KPN-netwerk) verknipt en dat werkt gewoon. Wel userid, password en SIM-pin in datacom profiel zetten.


Okay, Ik heb dus ook dat met mijn dongel gedaan, doe de sim erin, maar krijg niet eens een medling dat mn sim erin zit.. dus iemand nog ideeën om dat goed te krijgen? of moet je eerst iets instellen?

Murgen 25-07-10 13:08

Kijk hier naar: shortr.me

De eerste keer deed ie het bij mij ook niet, nog eens goed bekeken en in voorgevormd frame van de houder gestopt, in de iPad en toen kwam gelijk KPN-netwerk te voorschijn.

Als je goed hebt geknipt en hem er goed instopt zie je direct het netwerk. Gebruiken is dan plan 2.

Ipoelie 25-07-10 13:14

Als je de ene dual sim in je iPhone hebt en je zet de data van je iPhone uit, kan je dan nog wel gebeld worden als je op de iPad aan het surfen bent met de andere dual sim ?

Brilsmurf 25-07-10 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ipoelie (Bericht 498383)
Als je de ene dual sim in je iPhone hebt en je zet de data van je iPhone uit, kan je dan nog wel gebeld worden als je op de iPad aan het surfen bent met de andere dual sim ?

Er zijn mensen die zeggen van wel maar het is mij nog niet gelukt.

Peter_1 25-07-10 13:19

Kan iemand anders ook een dual microsim voor mij kopen bij t-mobile? Oftewel, heb je er legitimatie voor nodig? Hoe wordt deze geactiveerd? Iemand weet het hoe dit allemaal werkt?

Brilsmurf 25-07-10 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peter_1 (Bericht 498389)
Kan iemand anders ook een dual microsim voor mij kopen bij t-mobile? Oftewel, heb je er legitimatie voor nodig? Hoe wordt deze geactiveerd? Iemand weet het hoe dit allemaal werkt?

Je moet wel al je persoonlijke gegevens geven.

Ze activeren gelijk de twee nieuwe microsims.
De oude die in je telefoon zit kun je dus gelijk omwisselen.

De 15 euro worden op je volgende factuur in rekening gebracht.

Peter_1 25-07-10 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brilsmurf (Bericht 498397)
Je moet wel al je persoonlijke gegevens geven.

Ze activeren gelijk de twee nieuwe microsims.
De oude die in je telefoon zit kun je dus gelijk omwisselen.

De 15 euro worden op je volgende factuur in rekening gebracht.

Wordt de oude ge-deactiveerd dan?

Brilsmurf 25-07-10 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peter_1 (Bericht 498401)
Wordt de oude ge-deactiveerd dan?

Dat is correct.

Peter_1 25-07-10 13:55

Dank je voor je antwoord!

mister x 27-07-10 08:13

Ik zit bij hi en als ik een duo microsim wil hebben moet ik er 40euro voor betalen! Hebben meerdere mensen dit, want ik vind dit een beetje belachelijk hoor!

shapezzz 27-07-10 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ipoelie (Bericht 498383)
Als je de ene dual sim in je iPhone hebt en je zet de data van je iPhone uit, kan je dan nog wel gebeld worden als je op de iPad aan het surfen bent met de andere dual sim ?

iPad gewoon in de vliegtuigmode zetten als je 'm niet gebruikt, doe ik ook en werkt prima :)

Rene3g 27-07-10 09:00

Ik zet op mijn ipad gewoon me mobiele data uit. Alleen ik heb begrepen dat het ook mogelijk moet zijn om te bellen met je iphone en internetten op de ipad tegelijkertijd, alleen dit werkt bij mij nog niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:41.