iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad 'spontaan' op tilt... (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/65459-ipad-spontaan-op-tilt.html)

pa3hfu 25-07-10 14:06

iPad 'spontaan' op tilt...
 
Mijn afgelopen vrijdag gekochte iPad gaat soms spontaan op tilt. Bij programma's die op toetsinvoer wachten (zals de iPad Store) komen er spontaan willekeurige letters op het scherm, terwijl ik het 'toetsenbord' niet aanraak.
Wanneer ik het programma afsluit, reageert de iPad vaak in het geheel niet op een scherm-aanraking. Even uit- en weer aanzetten lost dit op. Dan gaat het weer even een tijdje goed totdat er ineens weer 'schermaanrakingen' worden uitgevoerd die ik niet heb uitgevoerd.
Wie heeft dit fenomeen ook?? Ik denk dat 'ie maandagmiddag maar weer terug gaat naar AMAC.

francebramie 25-07-10 14:16

Îk denk dat je enige optie is om terug te gaan. Je kan natuurlijk eerst nog proberen een restore te doen!

pa3hfu 25-07-10 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door francebramie (Bericht 498438)
Îk denk dat je enige optie is om terug te gaan. Je kan natuurlijk eerst nog proberen een restore te doen!

Dank voor je reactie! Ik ben nog een newby op dit gebied. Wat is (mogelijk) het effect van een restore? M.a.w. wat doet het precies?

francebramie 25-07-10 14:21

Het vervangt heel de software. Alles word eraf gegooit, en daarna weer opnieuw geinstalleerd.

pa3hfu 25-07-10 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door francebramie (Bericht 498441)
Het vervangt heel de software. Alles word eraf gegooit, en daarna weer opnieuw geinstalleerd.

De moeite van het proberen waard. Wanneer het geen succes heeft kan ik in elk geval aan de AMAC medewerker zeggen dat ik dit geprobeerd heb...
Dank!!

BYM 25-07-10 18:00

Mijn iPad heeft exact hetzelfde, met overigens enkelt het volume wat een eigen leven lijkt te leiden. Wel heel irritant ....
Inderdaad hier ook maar even een full reset gaan doen, wordt hier stapelmesjokke van, het volume wat steeds volledig uit gaat .....

francebramie 25-07-10 18:20

Volgens mij doet Apple niet zo moeilijk met het vervangen van de iPads hoor!

BYM 25-07-10 19:28

Kan zijn, kan ook zijn dat ze er wel moeilijk over doen, in ieder geval ga ik wél moeilijk lopen doen als ze me niet een nieuwe meegeven.

pa3hfu 25-07-10 20:38

Ook na een volledige restore (een 'kale' iPad) doet het mankement zich voor. Het begint nadat hij enige tijd (+/- een half uur) aanstaat. De ene keer schieten de letters over het scherm, de andere keer start hij vanzelf applicaties op. Wat opvalt is, dat hij daarna niet meer reageert op aanraking van het scherm. Pas na uit- en aanzetten werkt het touchscherm weer.
Morgenmiddag maar een andere halen...

BYM 25-07-10 20:41

ik merk het bij het vastpakken van het zwarte rubberen gedeelte aan de bvoenkant, als ik hem op z'n kant heb met de knop rechts.
Ga hetzelfde doen, morgen een nieuwe halen maar :(

Weet iemand hoe het zit met achteraf aanschaffen van apple care ?

Rampage 25-07-10 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BYM (Bericht 498742)
Weet iemand hoe het zit met achteraf aanschaffen van apple care ?

Volgens mij kan dit perfect, zie Apple - Assistance - AppleCare - iPad (onderaan). Het is wel in het Frans omdat ik op de BE/NL site die informatie niet direct kan terugvinden maar dat zal hier ook wel gelden.

Vrije vertaling via Google.com: "Important. The AppleCare Protection Plan can be purchased only while your iPad is still covered by the original limited warranty for one year. ***** to the terms of the AppleCare Protection Plan for full details of this product."

Bibi2205 26-07-10 00:22

Apple doet inderdaad niet moeilijk bij de omruiling van je iPad zolang hij nog in garantie is.. Het probleem is wel dat ze momenteel waarschijnlijk vrij slecht verkrijgbaar zijn en ze in de winkel dus niet zomaar een nieuwe hebben klaarliggen voor jou.

Hoe dan ook, succes als je morgen terug naar de winkel gaat en hou ons op de hoogte. :)

Macbook-jan 26-07-10 09:26

Ik kan me herinneren bij mijn LG chocolade dat dat ding ook op tilt sloeg omdat er vette vingerardrukken op de knoppen zaten.

Misschien het scherm even grondig schoon maken? (dus vetvrij).

shapezzz 26-07-10 09:52

Lijkt me echt een hardwareprobleem met de iPad zelf, even terug ermee en het komt wel goed ;)

pa3hfu 26-07-10 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz (Bericht 499025)
Lijkt me echt een hardwareprobleem met de iPad zelf, even terug ermee en het komt wel goed ;)

Het scherm is brandschoon!! :-) Het fenomeen treedt nu steeds vaker en heftiger op. Er is bijna niet meer met de iPad te werken. Ik laat mijn ervaringen met AMAC Amersfoort vanmiddag nog wel weten...

BYM 26-07-10 11:55

Mijn ervaring met iCentre Uitgeest is formidabel, chapeau!

Zonder probleem werd mijn 32GB 3G iPad opmgeruild voor een nieuwe.
Ik heb wel meteen iCare erbij genomen, just because iCare :)

De volumeknop bleek defect te wezen, zeer spijtig maar goed mijn nieuwe ligt nu aan de lader, strakjes maar even aan iTunes hangen :)

Ikke blij in ieder geval!

pa3hfu 26-07-10 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BYM (Bericht 499107)
Mijn ervaring met iCentre Uitgeest is formidabel, chapeau!

Zonder probleem werd mijn 32GB 3G iPad opmgeruild voor een nieuwe.
Ik heb wel meteen iCare erbij genomen, just because iCare :)

De volumeknop bleek defect te wezen, zeer spijtig maar goed mijn nieuwe ligt nu aan de lader, strakjes maar even aan iTunes hangen :)

Ikke blij in ieder geval!

Mijn iPad wordt per expresse naar Apple Bunnik gestuurd met het verzoek om zo spoedig mogelijk een nieuwe te zenden. Alle filialen van Amac hebben geen iPad's meer. Nu maar hopen dat Apple zelf nog exemplaren op de plank heeft liggen ter vervanging van DOA's...

derk.d 26-07-10 20:30

Na gigantisch te hebben gebaald afgelopen weekend van het feit dat mijn iPad deze touch screen bug heeft ben ik vanmiddag naar iCentre Haarlem geweest. Toevallig liep mijn iPad weer vast en kon ik het direct laten zien daar. Na een hard reboot liep hij direct weer vast waarna ze direct overtuigd waren. Hij werd opgestuurd ter reparatie :( daar was ik natuurlijk niet blij mee. Na enig aandringen en verwijzingen naar dit forum werd er met de manager overlegd en kreeg ik een nieuwe. Nu maar hopen dat mijn nieuwe iPad er geen last van heeft. Baart me toch wel zorgen hoor met Apple de laatste tijd. Bij de introductie van de 3G deed mijn accelerometer het niet. iPhone 1,5 week kwijt, daarna beeldscherm van MacBook pro 17 inch kapot en na 3 jaar batterij en nu weer dit. In ieder geval prima service van iCentre Haarlem!
Tot nog toe 30 min nog geen last gehad van het euvel. Anderen ook niet meer na het verkrijgen van een nieuwe?

macleentje 26-07-10 20:50

Hi Derk, wat gebeurde er bij jou? Ik heb toevallig net ook een vastloper gehad, kon het scherm alleen nog maar aan de zijkanten van links naar rechts en van boven naar beneden bewegen. Links op sites kon ik niet aanklikken. Uit en aan zetten was in dit (eerste) geval voldoende gelukkig. Hoop dat het daarbij blijft...

pa3hfu 26-07-10 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macleentje (Bericht 499765)
Hi Derk, wat gebeurde er bij jou? Ik heb toevallig net ook een vastloper gehad, kon het scherm alleen nog maar aan de zijkanten van links naar rechts en van boven naar beneden bewegen. Links op sites kon ik niet aanklikken. Uit en aan zetten was in dit (eerste) geval voldoende gelukkig. Hoop dat het daarbij blijft...

Zo is het bij mijn iPad ook begonnen... :-(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:40.