//

iPad 'spontaan' op tilt...

iPad 'spontaan' op tilt... discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn afgelopen vrijdag gekochte iPad gaat soms spontaan op tilt. Bij programma's die op toetsinvoer wachten (zals de iPad Store) komen er spontaan willekeurige letters ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-07-10, 14:06
pa3hfu pa3hfu is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 9
Standaard iPad 'spontaan' op tilt...

Mijn afgelopen vrijdag gekochte iPad gaat soms spontaan op tilt. Bij programma's die op toetsinvoer wachten (zals de iPad Store) komen er spontaan willekeurige letters op het scherm, terwijl ik het 'toetsenbord' niet aanraak.
Wanneer ik het programma afsluit, reageert de iPad vaak in het geheel niet op een scherm-aanraking. Even uit- en weer aanzetten lost dit op. Dan gaat het weer even een tijdje goed totdat er ineens weer 'schermaanrakingen' worden uitgevoerd die ik niet heb uitgevoerd.
Wie heeft dit fenomeen ook?? Ik denk dat 'ie maandagmiddag maar weer terug gaat naar AMAC.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-07-10, 14:16
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Îk denk dat je enige optie is om terug te gaan. Je kan natuurlijk eerst nog proberen een restore te doen!
  #3  
Oud 25-07-10, 14:19
pa3hfu pa3hfu is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door francebramie Bekijk bericht
Îk denk dat je enige optie is om terug te gaan. Je kan natuurlijk eerst nog proberen een restore te doen!
Dank voor je reactie! Ik ben nog een newby op dit gebied. Wat is (mogelijk) het effect van een restore? M.a.w. wat doet het precies?
  #4  
Oud 25-07-10, 14:21
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Het vervangt heel de software. Alles word eraf gegooit, en daarna weer opnieuw geinstalleerd.
  #5  
Oud 25-07-10, 14:26
pa3hfu pa3hfu is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door francebramie Bekijk bericht
Het vervangt heel de software. Alles word eraf gegooit, en daarna weer opnieuw geinstalleerd.
De moeite van het proberen waard. Wanneer het geen succes heeft kan ik in elk geval aan de AMAC medewerker zeggen dat ik dit geprobeerd heb...
Dank!!
  #6  
Oud 25-07-10, 18:00
BYM BYM is offline
• iOS 5.1.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Thuis.
Berichten: 31
Standaard

Mijn iPad heeft exact hetzelfde, met overigens enkelt het volume wat een eigen leven lijkt te leiden. Wel heel irritant ....
Inderdaad hier ook maar even een full reset gaan doen, wordt hier stapelmesjokke van, het volume wat steeds volledig uit gaat .....
  #7  
Oud 25-07-10, 18:20
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Volgens mij doet Apple niet zo moeilijk met het vervangen van de iPads hoor!
  #8  
Oud 25-07-10, 19:28
BYM BYM is offline
• iOS 5.1.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Thuis.
Berichten: 31
Standaard

Kan zijn, kan ook zijn dat ze er wel moeilijk over doen, in ieder geval ga ik wél moeilijk lopen doen als ze me niet een nieuwe meegeven.
  #9  
Oud 25-07-10, 20:38
pa3hfu pa3hfu is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 9
Standaard

Ook na een volledige restore (een 'kale' iPad) doet het mankement zich voor. Het begint nadat hij enige tijd (+/- een half uur) aanstaat. De ene keer schieten de letters over het scherm, de andere keer start hij vanzelf applicaties op. Wat opvalt is, dat hij daarna niet meer reageert op aanraking van het scherm. Pas na uit- en aanzetten werkt het touchscherm weer.
Morgenmiddag maar een andere halen...
  #10  
Oud 25-07-10, 20:41
BYM BYM is offline
• iOS 5.1.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Thuis.
Berichten: 31
Standaard

ik merk het bij het vastpakken van het zwarte rubberen gedeelte aan de bvoenkant, als ik hem op z'n kant heb met de knop rechts.
Ga hetzelfde doen, morgen een nieuwe halen maar

Weet iemand hoe het zit met achteraf aanschaffen van apple care ?
  #11  
Oud 25-07-10, 23:31
Rampage Rampage is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BYM Bekijk bericht
Weet iemand hoe het zit met achteraf aanschaffen van apple care ?
Volgens mij kan dit perfect, zie Apple - Assistance - AppleCare - iPad (onderaan). Het is wel in het Frans omdat ik op de BE/NL site die informatie niet direct kan terugvinden maar dat zal hier ook wel gelden.

Vrije vertaling via Google.com: "Important. The AppleCare Protection Plan can be purchased only while your iPad is still covered by the original limited warranty for one year. ***** to the terms of the AppleCare Protection Plan for full details of this product."
__________________
iPhone 6 128 GB - iPad Pro 9.7" Wi-Fi+4G 256 GB
  #12  
Oud 26-07-10, 00:22
Bibi2205 Bibi2205 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Brasschaat, Antwerpen
Berichten: 331
Standaard

Apple doet inderdaad niet moeilijk bij de omruiling van je iPad zolang hij nog in garantie is.. Het probleem is wel dat ze momenteel waarschijnlijk vrij slecht verkrijgbaar zijn en ze in de winkel dus niet zomaar een nieuwe hebben klaarliggen voor jou.

Hoe dan ook, succes als je morgen terug naar de winkel gaat en hou ons op de hoogte.
  #13  
Oud 26-07-10, 09:26
Macbook-jan Macbook-jan is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 77
Standaard

Ik kan me herinneren bij mijn LG chocolade dat dat ding ook op tilt sloeg omdat er vette vingerardrukken op de knoppen zaten.

Misschien het scherm even grondig schoon maken? (dus vetvrij).
  #14  
Oud 26-07-10, 09:52
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Lijkt me echt een hardwareprobleem met de iPad zelf, even terug ermee en het komt wel goed
  #15  
Oud 26-07-10, 10:06
pa3hfu pa3hfu is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz Bekijk bericht
Lijkt me echt een hardwareprobleem met de iPad zelf, even terug ermee en het komt wel goed
Het scherm is brandschoon!! Het fenomeen treedt nu steeds vaker en heftiger op. Er is bijna niet meer met de iPad te werken. Ik laat mijn ervaringen met AMAC Amersfoort vanmiddag nog wel weten...
  #16  
Oud 26-07-10, 11:55
BYM BYM is offline
• iOS 5.1.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Thuis.
Berichten: 31
Standaard

Mijn ervaring met iCentre Uitgeest is formidabel, chapeau!

Zonder probleem werd mijn 32GB 3G iPad opmgeruild voor een nieuwe.
Ik heb wel meteen iCare erbij genomen, just because iCare

De volumeknop bleek defect te wezen, zeer spijtig maar goed mijn nieuwe ligt nu aan de lader, strakjes maar even aan iTunes hangen

Ikke blij in ieder geval!
  #17  
Oud 26-07-10, 14:18
pa3hfu pa3hfu is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BYM Bekijk bericht
Mijn ervaring met iCentre Uitgeest is formidabel, chapeau!

Zonder probleem werd mijn 32GB 3G iPad opmgeruild voor een nieuwe.
Ik heb wel meteen iCare erbij genomen, just because iCare

De volumeknop bleek defect te wezen, zeer spijtig maar goed mijn nieuwe ligt nu aan de lader, strakjes maar even aan iTunes hangen

Ikke blij in ieder geval!
Mijn iPad wordt per expresse naar Apple Bunnik gestuurd met het verzoek om zo spoedig mogelijk een nieuwe te zenden. Alle filialen van Amac hebben geen iPad's meer. Nu maar hopen dat Apple zelf nog exemplaren op de plank heeft liggen ter vervanging van DOA's...
  #18  
Oud 26-07-10, 20:30
derk.d derk.d is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zaanstad
Berichten: 13
Standaard

Na gigantisch te hebben gebaald afgelopen weekend van het feit dat mijn iPad deze touch screen bug heeft ben ik vanmiddag naar iCentre Haarlem geweest. Toevallig liep mijn iPad weer vast en kon ik het direct laten zien daar. Na een hard reboot liep hij direct weer vast waarna ze direct overtuigd waren. Hij werd opgestuurd ter reparatie daar was ik natuurlijk niet blij mee. Na enig aandringen en verwijzingen naar dit forum werd er met de manager overlegd en kreeg ik een nieuwe. Nu maar hopen dat mijn nieuwe iPad er geen last van heeft. Baart me toch wel zorgen hoor met Apple de laatste tijd. Bij de introductie van de 3G deed mijn accelerometer het niet. iPhone 1,5 week kwijt, daarna beeldscherm van MacBook pro 17 inch kapot en na 3 jaar batterij en nu weer dit. In ieder geval prima service van iCentre Haarlem!
Tot nog toe 30 min nog geen last gehad van het euvel. Anderen ook niet meer na het verkrijgen van een nieuwe?
  #19  
Oud 26-07-10, 20:50
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

Hi Derk, wat gebeurde er bij jou? Ik heb toevallig net ook een vastloper gehad, kon het scherm alleen nog maar aan de zijkanten van links naar rechts en van boven naar beneden bewegen. Links op sites kon ik niet aanklikken. Uit en aan zetten was in dit (eerste) geval voldoende gelukkig. Hoop dat het daarbij blijft...
  #20  
Oud 26-07-10, 21:17
pa3hfu pa3hfu is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macleentje Bekijk bericht
Hi Derk, wat gebeurde er bij jou? Ik heb toevallig net ook een vastloper gehad, kon het scherm alleen nog maar aan de zijkanten van links naar rechts en van boven naar beneden bewegen. Links op sites kon ik niet aanklikken. Uit en aan zetten was in dit (eerste) geval voldoende gelukkig. Hoop dat het daarbij blijft...
Zo is het bij mijn iPad ook begonnen... :-(
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Portrait > landscape werkt niet, tilt ook niet pindaaaa iPhone algemeen 0 26-12-10 16:49
iphone tilt? rudid iPhone algemeen 8 04-09-10 08:39
spontaan gebarst? daffidj iPhone algemeen 4 29-05-10 18:15
Spontaan in slaapstand rAsk iPhone algemeen 6 12-08-08 19:02
Helemaal tilt leonielaenen iPhone algemeen 2 20-03-08 23:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:22.