//

Wifi

Wifi discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dit is misschien een beetje een vreemde vraag, maar wij hebben thuis geen wifi, alleen adsl. Nu hebben we sinds 2 dagen in huis 2 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-07-10, 21:30
Ichneumon Ichneumon is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 10
Standaard Wi-Fi

Dit is misschien een beetje een vreemde vraag, maar wij hebben thuis geen Wi-Fi, alleen adsl. Nu hebben we sinds 2 dagen in huis 2 iPads en we zouden daarom graag Wi-Fi nemen. Ik heb helaas weinig ervaring met Wi-Fi en weet er eignelijk niet veel van. Ik heb eens rondgekeken en bijvoorbeeld het kopen van een Apple AirPort Express een goede oplossing en zijn er dingen waar ik specifiek op moet letten om het werkende te krijgen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-07-10, 21:58
DNAxtreme DNAxtreme is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ichneumon Bekijk bericht
Dit is misschien een beetje een vreemde vraag, maar wij hebben thuis geen Wi-Fi, alleen adsl. Nu hebben we sinds 2 dagen in huis 2 iPads en we zouden daarom graag Wi-Fi nemen. Ik heb helaas weinig ervaring met Wi-Fi en weet er eignelijk niet veel van. Ik heb eens rondgekeken en bijvoorbeeld het kopen van een Apple AirPort Express een goede oplossing en zijn er dingen waar ik specifiek op moet letten om het werkende te krijgen?
Hoi gewoon een Wi-Fi routertje halen van 40 50 euro. Het is niet nodig zon duur apple Router te halen. Weet uit ervaring dat er bij linksysinstallatie cd's zitten. Als je al een modem/Router van je provider hebt, kan je in ip conflict komen. Enige kennis is wel vereist. Misschien iemand met kennis van zaken in je omgeving?! Succes!
  #3  
Oud 25-07-10, 22:06
Tommeh Tommeh is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DNAxtreme Bekijk bericht
Hoi gewoon een Wi-Fi routertje halen van 40 50 euro. Het is niet nodig zon duur apple Router te halen. Weet uit ervaring dat er bij linksysinstallatie cd's zitten. Als je al een modem/Router van je provider hebt, kan je in ip conflict komen. Enige kennis is wel vereist. Misschien iemand met kennis van zaken in je omgeving?! Succes!
Daar zeg je het zelf al. Kennis is vereist en als je een paar tientjes meer uitgeeft voor een Airport Express kun je het altijd zelf.
  #4  
Oud 25-07-10, 22:30
tomdk tomdk is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 7
Standaard

Ikzelf heb een airport extreme van Apple. Werkt uitstekend en kan je makkelijk zelf. Heb hiervoor verschillende routers gehad en dat was altijd drama. Als het budget het toelaat gewoon voor een airport express of extreme gaan.
  #5  
Oud 25-07-10, 23:22
DNAxtreme DNAxtreme is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeh Bekijk bericht
Daar zeg je het zelf al. Kennis is vereist en als je een paar tientjes meer uitgeeft voor een Airport Express kun je het altijd zelf.
Nee ik zeg alleen ALS je al een modemrouter adsl hebt, en die zit bijv in 192.168.1.x range, en je routertje die je aansluit 9 vd 10 keer ook, dan heb je een gateway/dhcp oid error. Kan je nog zon dure apple Router kopen .... Paar tientjes meer wil dus niks zeggen

Heb je dus bijv een modem, die een ip afgeeft, je public ip, dan kan je idd zonder problemen een Router aansluiten.

En zo zit het
  #6  
Oud 25-07-10, 23:24
Ichneumon Ichneumon is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 10
Standaard

Bedankt voor jullie replies. Dit is misschien een domme vraag, maar hoe weet je of je modem goed is of niet, dus of hij een ip afgeeft of niet?
  #7  
Oud 25-07-10, 23:27
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard

Een hele andere benadering, maar dan kan je alvast een beetje "rommelen":

Je kunt op je Mac een z.g. ad-hoc netwerk aanmaken en zo je vaste aansluiting via het snoertje delen met een gebruiker via Wi-Fi. Zo maak je van je Mac feitelijk dus een soort Wi-Fi router en kun je in elk geval alvast een beetje met de iPad surfen via Wi-Fi. Uiteraard moet hiervoor de betreffende Mac aan blijven en is het niet echt een perfecte definitieve oplossing.
__________________

  #8  
Oud 26-07-10, 00:21
Bibi2205 Bibi2205 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Brasschaat, Antwerpen
Berichten: 331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ichneumon Bekijk bericht
Bedankt voor jullie replies. Dit is misschien een domme vraag, maar hoe weet je of je modem goed is of niet, dus of hij een ip afgeeft of niet?
Hij zal zowiezo minstens 1 IP-adres uitdelen, anders kan je met je desktop/laptop ook niet op internet.
  #9  
Oud 26-07-10, 04:54
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bibi2205 Bekijk bericht
Hij zal zowiezo minstens 1 IP-adres uitdelen, anders kan je met je desktop/laptop ook niet op internet.
Da's niet altijd waar. Een vriendin van mij hangt haar PowerBook altijd direct aan haar modem en krijgt dan ook direct een WAN IP address van d'r provider en niet van het modem. Het IP van haar laptop is dan iets als 80.24...enz dus niet een lokaal IP address uitgedeeld door een DHCP van een LAN apparaat (10.0..., 172.16... of 192.168...)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad Wi-Fi of iPad Wi-Fi + 3G: wat vind jij, en waarom? yuiop88 iPad algemeen 57 15-05-12 00:31
Wi-Fi button is grijs [NO-Wi-Fi] pcsw Wi-Fi 52 03-03-12 11:05
Onthoud Wi-Fi wachtwoord niet zodra ik ergens anders Wi-Fi hebt gebruikt chrissiegers Wi-Fi 0 21-03-10 21:05
Wi-Fi geeft default als Wi-Fi netwerk pieter0000 Wi-Fi 1 22-01-09 20:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:06.