iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Postbussen e-mail? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/65525-postbussen-e-mail.html)

Ashcat 26-07-10 10:44

Postbussen e-mail?
 
Mijn mail komt keurig binnen maar die wil ik eigenlijk in aparte mappen doen.
Dus mail van A. in de postbus van A. doen als ik hem gelezen heb.
Kan ik zelf postbussen maken? Ik gebruik op de iPad een (speciaal) account en wil juist niet syncen met outlook.
Ik wil dan ook dat het scherm bij opstart leeg is en niet de laatst gelezen mail laat zien. Gaat wat ik wil of is de mail van op iPad daar niet voor?
M.a.w. is enkel de keuze mogelijk uit wissen of zichtbaar laten staan?

jap74 26-07-10 10:53

Je kunt geen 'regels' instellen op je iPad.

Ik weet niet wat voor een mail account je gebruikt op je iPad, maar daar is het van afhankelijk. Als je bijvoorbeeld Gmail gebruikt, kun je op de Webbrowser via de IMAP tab aangeven welke folder je op je iPad wilt zien en dan kun je ook 'regels' toepassen (bijvoorbeeld: alle iTunes rekeningen automatisch in de folder 'iTunes').

Als je een POP mail account gebruikt, kan dit volgens mij niet. POP mail synchroniseerd niet automatisch met je iPad.

Ashcat 26-07-10 11:03

Ik gebruik een hotmail account, daar heb ik wel een map A gezet maar die zie ik dus niet terug in de iPad.
Op de iPad hou ik enkel de postbussen: inkomend/verstuurd/prullenmand

jap74 26-07-10 11:06

Volgens mij is Hotmail een POP account (maar ik kan me vergissen, gebruik het zelf al jaren niet meer). Dan werkt het dus niet.

Rampage 26-07-10 11:13

Ik weet niet of het een oplossing kan zijn, maar Hotmail kan nu ook werken via het Exchange ActiveSync protocol, zie Microsoft Brings Exchange ActiveSync Support to Hotmail at Long Last | Redmond Pie.

Serena 26-07-10 13:39

Ik heb een eigen domeinnaam bij One.com en kan dus imap gebruiken. Ik heb op de computer in webmail extra mappen aangemaakt. Op de iPad kan ik belangrijke mails nu gewoon in die mappen gooien en op deze manier blijven ze mooi bewaard.
Houd er wel rekening mee dat als je ze op de iPad naar zo'n map verplaatst ze later niet meer in Outlook (Of je andere mailprogramma) terecht zullen komen.

jap74 26-07-10 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Serena (Bericht 499170)
Houd er wel rekening mee dat als je ze op de iPad naar zo'n map verplaatst ze later niet meer in Outlook (Of je andere mailprogramma) terecht zullen komen.

Dat is vreemd....Dit is nu exact het voordeel van IMAP. Dat op ieder apparaat je mailboxen gelijk zijn. Ik denk dat je dan de instellingen in Outlook niet goed hebt staan. Ik heb een IMAP account en op mijn Webmail, MacBook, iPhone en iPad loopt alles synchroon (goed, er kan soms een aantal minuten tussen zitten).

Sjeltur 26-07-10 14:14

Ik heb al mijn email via mijn Gmail account lopen. Die is onderverdeeld in diverse folders... en dat werkt dus heel lekker.
Verder ook de agenda en contacten via het Gmail account - wat het een mooi geheel maakt.

Serena 26-07-10 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jap74 (Bericht 499209)
Dat is vreemd....Dit is nu exact het voordeel van IMAP. Dat op ieder apparaat je mailboxen gelijk zijn. Ik denk dat je dan de instellingen in Outlook niet goed hebt staan. Ik heb een IMAP account en op mijn Webmail, MacBook, iPhone en iPad loopt alles synchroon (goed, er kan soms een aantal minuten tussen zitten).

Ik heb een Windows pc met Outlook. Straks als ik thuis ben eens testen of ik hier ook imap op in kan stellen...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:36.